Hoe vrij laat jij je partner?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:55

Eeuwigzonde schreef:
Ik lees nog redelijk veel dingen als ''flirten is oké, maar ik wil er niks van weten''. Ik zou dat echt niet kunnen hebben! Hoe kan het dat je nog rustig kan slapen 's nachts, als je weet dat je vriendje met andere meisjes flirt? Persoonlijk, het klinkt misschien heel erg.. arrogant misschien, maar ik wil er altijd alles van weten...
Trouwens, zijn er meer dames die het dwarszit dat jij wel enigzins achterdochtig bent, en hij absoluut nooit? :?

Wat is er erg aan flirten? In mijn ogen is het niet meer dan het aangaan van nieuwe contacten, op een vrijblijvende manier hoor. Je gaat je er goed van voelen en je voelt je niet minder dan een ander. Want iemand die constant naar beneden kijkt; bang voor een kruisende blik of een lach, ziet niet hoe mooi sommige mensen in je ogen kunnen zijn.

En ik ben de laatste die zegt dat flirten alleen maar onschuldig is, maar gaat je partner er op verder, zit je eigen relatie niet goed. En dan moet je je zowiezo afvragen of je er niet beter van wordt.

Dus dames; hoofd omhoog, borst vooruit en geniet van al het moois op deze planeet! :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:55

Ja rock, ik ben soms ook bang dat hij een betere madam vind, en dat zeg ik hem ook gewoon. Maar aan de andere kant denk ik dan: als hij echt iemand vind die beter bij hem past, wie ben ik dan om hem te beperken daar in? Dan moet hij gewoon gaan, houden van is soms loslaten... Als hij me eerlijk zegt dat hij gevoelens heeft voor iemand anders en er nog niets gebeurt is. Dan word daar over gesproken en ja.. Ik ken het eigenlijk enkel in het engels. "I'll set him free..." :) Elk mens moet zijn geluk najagen.... En daar mag niemand in beperkt worden. Ik zou er kapot van zijn. Ik houd zielsveel van hem. Maar als het zo gaat, dan ben ik bereid om als vrienden uit elkaar te gaan....

Gaat hij vreemd. Dán word het een heel ander verhaal.... :o Vrees dat ie dan de eerste vijf jaar niet meer aan kinderen maken denkt laat staan om er op te oefenen :o

We kunnen beide overigens genieten van wat onschuldig geflirt. De laatste keer dat een jongen ín de stad terwijl mijn vriend een eindje verder liep (ik was te laat met oversteken. Liep weer te dromen :') ) en een jongen zonder veel schroom flirtte, reageerde hij kwasi beledigt maar vervolgens liepen we al te lachen en was hij trots dat híj wel degene was die dat meisje dat kennelijk in de smaak viel bij de flirter mee naar huis nam :+

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:04

Eeuwigzonde, ik vind dat wel vervelend ja. Nu heb ik misschien wel iets meer reden om achterdochtig te zijn maar heb ik dan ook automatisch meer recht om achterdochtig te zijn? Ik zou liever de meest zelfvertrouwende (dat is vast geen woord ;) ) persoon zijn die er rondloopt alleen is dat helaas niet zo. Mijn vriend heeft echter geen gebrek aan zelfvertrouwen :D en de mogelijkheid dat ik vreemd zou gaan komt dan ook niet in zijn woordenboek voor. Heel soms is hij wel jaloers of onzeker maar veel minder dan ik.

PG, daarom wat je bij de ene doet, hoeft bij de ander nog niet te gebeuren. Ik ben door schade en schande wijs geworden, ik zal de fout dus ook niet zo snel meer maken.

Toen ik mijn vriend leerde kennen zat ik zogezegd niet echt lekker in mijn vel. Voor de buitenwereld was ik de flierefluiterige vrijgezel maar van binnen zat er nog heel veel onverwerkt verdriet. Toen ik hem leerde kennen en hoorde dat hij al een vriendin had, heb ik even getwijfeld, echter het vlees was té zwak :), ik ga het niet mooier maken dan dat het was. Ik dacht echter dat het bij één keer zou blijven (niet dat dat zijn vreemdgaan minder erg maakt hoor) en heb hem niet eens om zijn nummer gevraagd. Maar toen hij vaker kwam, kon het me ook niet zoveel meer schelen. Het had voor mij toen niet zoveel om het lijf en ik was gruwelijk blij dat ik mijn zinnen even kon verzetten. Het was dè perfecte manier om mijn pijn te verwerken. Niet netjes maar wel de waarheid.

Als mijn vrienden vreemd zouden gaan, zou ik daar wel met ze over praten. Ik heb echter geleerd dat het veel vaker gebeurt dan we met z'n allen denken. Toen ik vrijgezel was, leek het wel alsof bijna alle kerels spontaan vergeten dat ze al een meisje hebben als ze op stap zijn...

PG, je laatste zin snap ik overigens niet helemaal :o?.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:10

PG, dat busted verhaal :?.

Randalinpony, mijn huidige vriend wàs mijn scharrel. En ik heb verkering gekregen met mijn exvriend door vreemd te gaan met mijn toenmalige vriendje. Snap je het nog?Het verdient allemaal niet de schoonheidsprijs, dat geef ik grif toe :o.

RP, tja en juist daarom twijfel ik nu ook zo. Ik kan wel begrijpen waarom hij sommige dingen niet heeft verteld. De vraag is alleen; wil ik dat begrijpen en zou ik dat moeten begrijpen...?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:14

mm, ja, je eigen innerlijke stem volgen is soms heel moeilijk...

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 14:25

Eeuwigzonde schreef:
Trouwens, zijn er meer dames die het dwarszit dat jij wel enigzins achterdochtig bent, en hij absoluut nooit? :?

Jawel. Ik lees hier dat de ruime meerderheid zijn partner heel erg vrij laat en zelfs zo iets heeft van: als hij wat leukers tegen komt dan hadden we sowieso geen toekomst. Waar hoor maar een beetje jaloezie lijkt me wel zo gezond. Als mijn vriend iets leuks gaat doen met vrienden dan kan ik best een beetje jaloers zijn maar ik zou hem absoluut niet tegenhouden om te gaan. Andersom zou ik het toch wel fijn vinden als hij ook een beetje jaloers is als ik met een stel vrienden zou gaan stappen oid. Mijn ex was totaal niet jaloers mede door dat oneindige vertrouwen in elkaar. In het begin ging ik nog een beetje mijn grenzen opzoeken maar ik merkte al snel dat ik daarvoor over mijn eigen grenzen heen zou moeten gaan. Ik ben dus van mening dat het helemaal niet zo leuk is om helemaal vrij gelaten te worden. Denkt hij dan dat ik de moeite niet ben voor andere mannen of dat hij niet hoeft te laten merken hoe gek hij op me is....

Janine1990

Re: Hoe vrij laat jij je partner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:05

Eeuwigzonde; zonder dat ik de discussie verder écht heb gevolgd, wil ik toch even reageren op deze uitspraak:
Eeuwigzonde schreef:

Zoals ik eerder al vermeldde, was ik erg jaloers/onzeker. Maar ik controleerde hem niet (tenzij je onbewust in je slaap een vervelend en beschuldigend smsje sturen controleren noemt).
Hij was NOOIT achterdochtig, en ik wel. Ergerde me daardoor vooral aan mezelf. Vond mezelf eigenlijk nogal een bitch.
Tot op een gegeven moment ik merkte dat hij toch wel jaloers kon zijn! En dat was zo'n goed gevoel! Ik wist nu hoe ik hem kon pakken! En daardoor, werd het wat beter.
Oké, dit gaat dus over mijn ex.
Mijn huidige scharrel laat ik erg vrij, maar daar weet ik ook gewoon van dat hij stapelgek op me is. Net als dat ik dat in het begin bij mijn ex wist.

renee_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:55

Ik wil zelf vrij gelaten worden. Geen man die mij gaat vertellen wat ik wel of niet mag doen. En zodoende laat ik mijn vriend ook vrij. Wie ben ik om hem grenzen op te leggen? Als hij vreemd wilt gaan, moet hij dat vooral doen, maar daar zitten wel consequenties aan. Ik ben van mening dat als je vriend vreemd wil gaan, hij dat toch wel doet. En hoe meer je hem controleert, achterdochtig bent en hem dingen verbiedt, des te eerder hij vrijheid bij een ander gaat zoeken.
Helaas werkt dit in de praktijk niet altijd even goed voor mij ..
Mijn vriend is een enorme flirt. Hij ziet er goed uit, heeft een vlotte babbel, flirt met iedereen en .. werkt in een kroeg. Aandacht van de dames krijgt hij dus meer dan genoeg. En daar heb ik het soms wel moeilijk mee. Gelukkig weet mijn vriend dat, en hij verzekert mij er regelmatig van dat ik de állerleukste ben. Aangezien hij nog steeds met mij is, moet ik daar maar op vertrouwen en geloven dat hij echt voor mij heeft gekozen. Dat valt niet altijd mee, maar tot nu toe heb ik geen echte problemen gehad met zijn flirtgedrag. overigens doet hij dat niet (altijd) bewust, flirten, het is gewoon iets in zijn uitstraling. Ik blijk dat ook te hebben. Zolang het bij wat onschuldig flirten en teasen blijft, heb ik er geen moeite mee.. ik doe het zelf ook.
Overigens is mijn vriend heel eerlijk, hij zal nooit tegen mij liegen als ik iets vraag, en dat helpt wel enorm met het kweken van vertrouwen. Als hij met vriendinnen afspreekt of een meisje achter hem aan heeft lopen zegt hij er meestal wel iets van, het is in ieder geval geen geheim. Pas als mijn vriend een contact geheim probeert te houden, ga ik me echt zorgen maken.

Wat ik me nu afvraag,
bokkers die zeggen hun vriend vrij te laten.., hoe vinden jullie het als je vriend flirt via sms/mail/msn .. valt dat ook nog onder onschuldig flirten, of gaat dat weer te ver?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 17:06

pharagirlke schreef:
Ja rock, ik ben soms ook bang dat hij een betere madam vind, en dat zeg ik hem ook gewoon. Maar aan de andere kant denk ik dan: als hij echt iemand vind die beter bij hem past, wie ben ik dan om hem te beperken daar in? Dan moet hij gewoon gaan, houden van is soms loslaten... Als hij me eerlijk zegt dat hij gevoelens heeft voor iemand anders en er nog niets gebeurt is. Dan word daar over gesproken en ja.. Ik ken het eigenlijk enkel in het engels. "I'll set him free..." :) Elk mens moet zijn geluk najagen.... En daar mag niemand in beperkt worden. Ik zou er kapot van zijn. Ik houd zielsveel van hem. Maar als het zo gaat, dan ben ik bereid om als vrienden uit elkaar te gaan....

Dat zeg ik inderdaad ook, en hij denkt daar hetzelfde over :j
Maar in onze situatie ligt het natuurlijk nog net wat moeilijker omdat we al kinderen hebben... Maar het principe is hetzelfde bij ons ja. Neemt niet weg dat ik vind dat je er niet naar op zoek hoeft te gaan. Als je eenmaal iemand tegenkomt en je staat in vuur en vlam, tja... Maar da's wat anders dan doelbewust op zoek gaan zeg maar.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:02

pharagirlke schreef:
Vrees dat ie dan de eerste vijf jaar niet meer aan kinderen maken denkt laat staan om er op te oefenen :o

Opvallend dat niemand hier valt over deze onacceptabele uitspraak over mishandeling.
Persoonlijk vind ík mishandeling reden voor een gesprek met de rechter.

Als mijn lief zin heeft in groen gras verderop, dan vertelt ze me dat.
Ze heeft volledig zelfbeschikkingrecht, dus ook daarover. Ik heb geen recht haar beslissingsvrijheid te beperken en doe dat ook niet. Mocht ze van dat gras gaan grazen, dan ik kan erop vertrouwen dat ze dit veilig doet.

Ook dat laatste mis ik op dit topic vollédig; volop wankel vertrouwen en niemand die dit vertaalt naar dús veilig vrijen met die partner.

Samengevat:
Ik vind het een enge bedoeling hier; vrijheidsbeperking op straffe van geweld, geen vertrouwen en toch geen safe sex.

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:09

HC, waarschijnlijk ben je je er wel van bewust dat jouw denkwereld niet altijd (meestal niet) overeenkomt met de rest van bokt.

Ik kan me Phara haar reactie voorstellen. Als mijn man me zou vertellen dat hij vreemd was gegaan zou ik hem denk ik ook een knietje geven :=

Voornamelijk vanwege het feit dat ik vind dat dat soort dingen bespreekbaar moeten zijn.

Het stiekeme is waar ik een absolute bloedhekel aan heb.

Gelukkig heb ik wel dusdanig veel vertrouwen in mijn man dat ik niks hoef te 'vertalen'.

Overigens is condoomgebruik voor ons überhaupt geen optie gezien het feit dat ik overgevoelig ben voor latex.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:32

volgens mij ben ik heel tolerant; flirten, uitgaan met vrouwen, vriendinnen. Hij doet/heeft het allemaal. Maar het kan me niet zoveel schelen eigenlijk. Ik maak me er nooit echt druk om. Hij voelt zelf ook nooit als iemand hem staat te versieren, dat moet ik hem altijd vertellen naderhand }:0 (want heb wel vaak van die * meisjes die heel onaardig tegen mij doen en mijn vriend gaan versieren)
Vreemd gaat hij geloof ik niet, en jaloers zijn verhelpt de mogelijke onbetrouwbaar van een vent toch niet.
Ben eigenlijk nooit jaloers als ik er zo over nadenk

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:35

Huertecilla schreef:
Samengevat:
Ik vind het een enge bedoeling hier; vrijheidsbeperking op straffe van geweld, geen vertrouwen en toch geen safe sex.

hc

ik denk dat heel veel mensen bang zijn om hun liefde kwijt te raken. Ik heb dat absoluut niet, als mijn vriend bij mij weg wil, moet hij dat vooral doen. Natuurlijk zou ik het erg vinden.
En hij mag natuurlijk doen waar hij zin in heeft, maar als hij met iemand anders naar bed gaat hoef ík hem iig niet meer.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:50

Rock schreef:
Als mijn man me zou vertellen dat hij vreemd was gegaan zou ik hem denk ik ook een knietje geven :=
.

Ik geloof niet dat dit de zinssnede was waar HC op doelde. Het valt mij ook wel eens op dat hier op dit forum nogal gemakkelijk over (ernstige) signalen mbt misbruik en mishandeling wordt heengestapt. Reageer jij er wel op dan is het net of niemand het hoort, want niemand geeft een antwoord en de discussie gaat vrolijk verder op de originele toer.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:53

Huertecilla schreef:
Ook dat laatste mis ik op dit topic vollédig; volop wankel vertrouwen en niemand die dit vertaalt naar dús veilig vrijen met die partner. hc

Tja, ik ben hier niet degene met het wankele vertrouwen, maar safe sex is heilig :j

Afgezien daarvan: ik weet dat mijn scharrel helemaal weg van me is - en misschien wel vooral omdat ik mijn eigen leven heb, op eigen benen sta en niet zijn leven wens te beperken. Hij slaap zo nu en dan bij zijn beste vriendin in bed - als hij na een avondje stappen te moe en weet ik wat niet meer is om naar huis te gaan. Hij heeft een behoorlijk claimerige ex, die afgelopen weekend 'm nog verbood bij de beste vriendin te kruipen om een kaart spelletje te doen, maar zelf een half uur daarna naast 'm kroop. En toch weet ik dat het goed zit. Z'n ex hoeft ie niet meer, zijn beste vriendin daar doet ie 't echt niet mee - en omdat ie mij niet altijd kan krijgen wil ie alleen maar meer :)
En zo niet? Dan had ik ook meer tijd moeten maken, minder ver weg moeten wonen of gewoon een ander type moeten zijn: voila: de tak... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 18:54

Mijn man is niet van mij en dus is hij gewoon vrij. Als hij vreemdgaat dan hoop ik dat hij dat veilig doet en mij dat vertelt. Verder mag hij met iedereen op stap, uit eten of whatever. Andersom kan ik dat ook en ik vind het een verademing om een partner te hebben die niet meent een deel van mij te moeten claimen.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 19:08

faye schreef:
Mijn man is niet van mij en dus is hij gewoon vrij. Als hij vreemdgaat dan hoop ik dat hij dat veilig doet en mij dat vertelt. Verder mag hij met iedereen op stap, uit eten of whatever. Andersom kan ik dat ook en ik vind het een verademing om een partner te hebben die niet meent een deel van mij te moeten claimen.

Heerlijk...

Voor de onzekere ladies onder ons:
Als je niet genoeg zelfvertrouwen hebt, of liever gezegd: van jezelf houdt, kun je ook niet écht van een ander houden. Luister eens naar Harry Jekkers - "Ik houd van mij". Zeldzaam dat muziek zó waar is...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:10

renee_m schreef:
Wat ik me nu afvraag,
bokkers die zeggen hun vriend vrij te laten.., hoe vinden jullie het als je vriend flirt via sms/mail/msn .. valt dat ook nog onder onschuldig flirten, of gaat dat weer te ver?

Om even hierop te reageren:
Ik laat mijn vriend best vrij, maar ik zou het niet tof vinden als hij schaamteloos zijn nummer gaat uitdelen. Daar ben ik dan heel eerlijk in, dat zou mij te persoonlijk worden met iemand die hij niet kent. Maar dat is meer omdat ik dat niet nodig vind, omdat flirten voor mij voornamelijk lichaamstaal is. Zoals jij praat over flirten via sms/mail/msn is dat bij mij meer verkenning van... :D Eigenlijk heel tegenstrijdig, want als hij uitgaat mag hij heel veel, maar zodra het te persoonlijk wordt, dan heb ik wel mijn mening erover...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:13

Huertecilla schreef:
pharagirlke schreef:
Vrees dat ie dan de eerste vijf jaar niet meer aan kinderen maken denkt laat staan om er op te oefenen :o

Opvallend dat niemand hier valt over deze onacceptabele uitspraak over mishandeling.

Ze heeft volledig zelfbeschikkingrecht, dus ook daarover. Ik heb geen recht haar beslissingsvrijheid te beperken en doe dat ook niet. Mocht ze van dat gras gaan grazen, dan ik kan erop vertrouwen dat ze dit veilig doet.

Ook dat laatste mis ik op dit topic vollédig; volop wankel vertrouwen en niemand die dit vertaalt naar dús veilig vrijen met die partner.

Samengevat:

hc

Het spijt me zeer dat ik jouw mening niet deel en dat ik enkel tevreden ben met volle liefde naar mij want dat ben ik waard! Dat verdien ik potverdikke! Mijn vent hoeft niet met elk mens met borsten en een gat plat te gaan. Als hij meerdere vrouwen wil moet hij richting prostitutie trekken en mij er niet in betrekken. ;) En nee , hij zou er beslist niet mals van af komen. Als hij op een ander wil gaan, en hij zegt dat, mij best. Maar dan zonder mij. Had je mijn berichten nu eens degelijk doorgelezen, had je dat óók gelezen HC. Maar ik merk wel vaker dat je enkel leest wat je wil lezen. :)

En vind het nog straffer dat jij zomaar ziet dat iedereen hier onveilig vrijt. :+

Alexx: mijn vriend mag ook rustig bij me weg gaan, zoals ik in een eerder bericht al zei, wie ben ik om hem te beperken als hij elders gelukkiger kan zijn? Maar dan doet hij dat wel op een faire manier en niet door eerst een maand de prutsmuts uit te hangen.

Rock: ik denk dat het in de mens zit om altijd naar "beter" te zoeken... Ofja dit klinkt nu zo dom... Maar we zijn nu eenmaal jagers.... Het is niet omdat wij denken dat dat er "uit gefokt is" (nogmaals excuus voor de groffe bewoording :o) dat dat ook echt zo is... We zijn en blijven nu eenmaal jagers.....
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-01-09 20:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:14

Eeuwigzonde schreef:

jawel, en juist daarom wil ik het niet weten als hij met andere meisjes flirt tijdens uitgaan.
Ik weet niet eens of hij dat doet of niet.

Maar flirten kan toch ook heel erg onschuldig zijn?
Om iets onschuldigs hoef ik me niet druk te maken. Maar ik weet van mezelf dat zodra hij dat soort dingen zou vertellen dat er gelijk een hele kudde groene jaloezie monsters aan komt draven.
Ookal weet ik dat het dan onshculdig is, ik word er gewoon jaloers van als mijn vriend dat soort verhalen over andere meisjes vertelt.
Dus om ervoor te zorgen dat ik niet jaloers wordt om iets wat totaal niet nodig is, wil ik die verhalen gewoon niet horen.
En ja, ik kan uitstekend slapen dan.
Ik lig pas wakker als hij iets verteld over een meisje omdat ik daar dan eindelijk over ga nadenken en piekeren en me allerlei doom scenario's in mn hoofd haal. Terwijl dat nergens voor nodig is, t slaat nergens op.

Voorkomen is beter dan genezen. Ik voorkom gewoon dat ik jaloers word om een onzinnig iets.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:28

Zwitsal schreef:
Voorkomen is beter dan genezen. Ik voorkom gewoon dat ik jaloers word om een onzinnig iets.

Heel mooi dat jij op deze manier om kunt gaan met je eigen "zwakke plekken". Als het voor jou een trigger van moeilijk doen is, dan niet aan beginnen. Sterke keuze! +:)+

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:34

kijken mag, maar aanstaren met het kwijl totaan de knieen niet :D

Mijn vriend en ik zitten heel erg op 1 lijn in wat je wel en niet doet in een relatie. We laten elkaar behoorlijk vrij. Als hij met zijn vrienden op vakantie wil vind ik dat prima alleen heeft hij liever dat ik gewoon meega omdat ik er ook gewoon bij hoor :) We gaan alle twee rustig zonder elkaar op stap maar ook wel samen. Ik denk dat in een goede relatie er balans is tussen samen en apart dingen doen. Ook denk ik dat als je elkaar vertrouwd, allebij eerlijk&open bent er heel erg veel mogelijk is! Al blijft seks met een ander natuurlijk ver over de grens!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:35

'het maakt me niet uit waar hij honger krijgt, als hij maar thuis komt eten'

Duncan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 00:42

Huertecilla schreef:
pharagirlke schreef:

Samengevat:

hc

Ik was al bang dat ik de enige was.

Dit dus. Zo vrij :-) Op voorwaarde dat het gewoon besproken wordt. Dat er contact over is. Dat de grenzen van de ander en van mezelf besproken worden en dat we daar samen een weg in vinden. Dat het hoe dan ook altijd safe is. In alle opzichten.

En niet omdat we niet genoeg aan elkaar hebben, maar omdat liefde delen gewoon heerlijk is.

En weet je, ik kan best jaloers zijn. maar ik heb ook gemerkt dat dat er alleen is als de derde partij onze primaire relatie niet erkent of respecteert. Als er bij een van de drie onduidelijkheid is dus.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 09:36

Ik denk dat het niet altijd met 'eng' of met elkaar beknotten te maken heeft.

In een relatie heb je verwachtingen, en als het goed is, spreek je die uit.
Als je elkaar eeuwige trouw belooft, en elkaar vertrouwt dan kan het echt wel als een baksteen aankomen als de ander ineens volop blijkt te shoppen hoor.

Dat gaat dan niet eens zozeer om het feit dat de ander vreemdgaat, maar wel om het feit dat de ander jouw vertrouwen niet waard was.

Wel even een verschil heh.

Anders wordt het als je wéét hebt van bepaalde behoeften van je partner die jij niet kunt of wilt beantwoorden, maar hem of haar die dan toch misgund of zelfs verbiedt.
Dat kan nooit leuk blijven...