Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Wendy schreef:Dan wordt vaak in één klap duidelijk dat de een zich bijvoorbeeld maar heel slecht kan redden in zijn of haar eentje. Vaak zie je dan in dat soort relaties dat ze voor de buitenwereld van gelijk niveau lijken, maar dat de een altijd de touwtjes in handen heeft. En de ander eigenlijk niet zonder iemand kan die alles regelt... veel mensen bijvoorbeeld met een lichte verstandelijke beperking (en dat zie je echt niet aan de buitenkant) weten heel goed de indruk te wekken voor de buitenwereld dat ze een hoger niveau hebben dan ze daadwerkelijk hebben. En dat blijkt dan vaak pas als ze echt voor zichzelf moeten zorgen.
Afentoe erger ik me een beetje aan het 'plat' praten van hem terwijl ik daar dus mee moet opletten i.v.m. examen enzo maar hij vind het ook fijn dat ik hem afentoe daarop wijs omdat hij volgend jaar de studie weer in wil. Adil18 schreef:dingetje schreef:Nu spreek je jezelf toch wel tegen hoor Adil...
Je zegt net dat wanneer je vriend een lagere opleiding zou hebben gevolgd, je bij hem zou blijven en nu zeg je weer dat het waarschijnlijk niet zal werken????
Nee Dingetje, dat zeg ik niet. Ik zeg dat iemand die qua intelligentie absoluut niet op mijn level zit en zich niet interesseert voor de buitenwereld niet bij mij zou passen. Bravespots vroeg of ik een relatie aan zou gaan met mijn vriend zoals hij nu is behalve dan dat hij geen opleiding heeft. Dat zou ik wel doen.
Ik zie ook echt wel in dat opleiding en intelligentie niet altijd verband houden met elkaar, soms wel soms niet. Daarom had ik ergens anders de vraag ook al anders geformuleerd. Dat het voor mij ging om relaties waarin de een intelligent is en de ander gewoon minder, niet een relatie waarin beide intelligent zijn maar de een voor een lagere opleiding koos o.i.d.
Er spelen gewoon een hele hoop factoren mee, dat laat mij inzien dat ik in mijn openingspost iets specifieker had mogen zijn. Ik kan het helaas niet meer veranderen anders had ik het wel gedaan. Betekend helaas voor de rest dat ze zo ong. alle posts moeten hebben gelezen

Hoe gesloten en eenkennig ik zelf ook ben!

tita schreef:Ik ga toch twijfelen over iemand zijn kennis als ie bepaalde economische en politieke zaken niet intresseert.
Zegt ook genoeg over die persoon.
Je hoeft heus niet alles te weten maar een beetje algemen kennis is toch wel normaal en laten we ff eerlijk zijn Osma is op dit moment wel een algemen kennis
Onze kinderen zullen hem iig leren in de geschiedennis boeken
tita schreef:Ik ga toch twijfelen over iemand zijn kennis als ie bepaalde economische en politieke zaken niet intresseert.
Je hoeft heus niet alles te weten maar een beetje algemen kennis is toch wel normaal en laten we ff eerlijk zijn Osma is op dit moment wel een algemen kennis

_Tara_ schreef:tita schreef:Ik ga toch twijfelen over iemand zijn kennis als ie bepaalde economische en politieke zaken niet intresseert.
Economie en politiek interesseert mij totaal niet. Dus dan is mijn kennis slecht? Tja als jij dat zegt. Vraag ik me alleen af hoe ik dan op de universiteit terecht ben gekomen. Vind dat dus een beetje kort door de bocht. Alsof iedereen die studeert ook geinteresseerd is in politiek en economie
Het gaat mij om 'de mens'. rebeltje schreef:Ik ga twijfelen over het niveau van mensen als ze veronderstellen dat iedereen met een MBO opleiding geen diepe gesprekken kan voeren of weinig te vertellen heeft.
Ik denk dat 'opleidingsniveau' niet alles zegt. Ik weet het wel zeker. Zo zijn er mensen HBO afgestudeerd, die ik eigenlijk alleen maar dom kan noemen. En ken ik mensen met alleen een MAVO of HAVO diploma die je versteld kunnen doen staan.
Eigenlijk heb ik niet meer te vermelden, JoSav heeft het al prachtig omschreven
Niks meer aan toe te voegen. Alet74 schreef:Precies. Ik denk dat je opvoeding, het nest waar je uit komt, misschien nog meer zegt dan een papiertje. Al kun je je prima uit zo'n 'milieu' (akelig woord) werken, je opvoeding bepaalt voor een groot deel hoe jij in de wereld staat.
En een jongen die ik een tijdje gedate heb had "slechts" mbo niveau maar voelde zich duidelijk beter en strooide met "veel moeilijke en dure woorden"
Zo zegt mijn zwager bijv. zo ik heb een flinke regeldag gehad op me werk. Als je dan gaat doorvragen kom je er gewoon achter dat hij dingen regelt die uhm 20 % van NL aangaat ofzo... En mijn date had stoere praat dat hij sollicitatiegesprekken moest voeren en mensen ontslaan etc etc... Maar dat hij dat in opdracht en samen met zijn leidinggevende moest doen vertelde hij er eerst niet bij...
kon met hem ook niet lekker discussiëren over dingen wat ik met een meer wereldwijs of een hogeropgeleid persoon dus weer wel kan.
JoSav en _Zsazsa_ zeggen ook dingen waar ik het zeker mee eens ben!
(iedereen wil toch wel een beetje in grote lijnen weten wat er speelt in de wereld?)