Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
BraveSpots schreef:Wat ik ook een belangrijk punt zou vinden is hoe realistisch het is dat ie zal slagen. Het zou voor mij geen nut hebben (zacht gezegd) om 150.000 euro uit te geven aan een studie die puur gebaseerd is op een jongensdroom en verder niks. Hij moet er ook de goede soort persoon voor zijn (heeel veel wilskracht en slim genoeg, om mee te beginnen...).
Wildgirl schreef:Hier in eelde zijn er dan ook een aantal selecties waar je doorheen moet zien te komen, een bank leent jou echt niet zomaar die 150000
hunter87 schreef:wildgirl: klopt hij wil niet na defensie hij wil niet na amerika, hij heeft er dus eigenlijk weinig voor over. hij wil graag naar teuge (waar je vliegen leert in kleine vliegtuigjes en dan daarna als nog over moet na grotere en later na bowings)
Thats_Me schreef:Je moet niet aan iemand gaan trekken die zijn droom achterna gaat. Daarbij het is een dure investering maar als hij daarmee wel zijn droomberoep kan uitoefenen en daardoor goed verdiend om het terug te verdienen waarom niet?
Soms moet je nou eenmaal grote risico's nemenAléén zou ik als ik jou was er niet aan mee gaan betalen. Laat alles goed op papier zetten zodat het voor jullie allebei duidelijk is mocht er wat gebeuren.
Daar heb je al een mooi huis voor.hunter87 schreef:wildgirl: klopt hij wil niet na defensie hij wil niet na amerika, hij heeft er dus eigenlijk weinig voor over. hij wil graag naar teuge (waar je vliegen leert in kleine vliegtuigjes en dan daarna als nog over moet na grotere en later na bowings)
saar4: door de ''crediets-gedoe'' is het nu nog steeds slecht. mensen vliegen minder enz. er moesten vorige maand bij de klm niet voor niks bijna 400 mensen uit.....
Maar juist daarom goed om hem dat eens op papier te laten zetten. Volgens mij heeft ie geen realistisch beeld van zijn toekomst namelijk! 
Heb ik pas nog een artikel over gelezen in de " Linda", haha. __Nathalie__ schreef:waarom egoistische? Het gaat om zijn toekomst.
misschien vind hij die opleiding wel belangrijker als zijn relatie, weet jij veel. Daarom moet je er ook goed over praten.
Als hij jou belangrijker vind en jij wil het echt niet zal hij het niet doen.
). Ik vind nog steeds niet dat je het hem kan verbieden maar ik zou wel even wat dingen opzoeken wat betreft arbeidsperspectief ed, zodat hij iig goed weet waar hij aan begint
steeffie schreef:Tja ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat mijn vriend zijn droom heeft laten varen vanwege mij..
Maar als ik het zo hoor zet ik ook mijn twijfels bij hoe graag hij het wil. Als hij het echt wil zou hij ook wel naar Amerika gaan neem ik aan (lijkt mij juist leuk trouwens). Ik vind nog steeds niet dat je het hem kan verbieden maar ik zou wel even wat dingen opzoeken wat betreft arbeidsperspectief ed, zodat hij iig goed weet waar hij aan begint
Als ik piloot als droom had, dan had het me niet uitgemaakt waar ik woonde, als ik maar kon leren vliegen. Dus ik begin me nu af te vragen hoe graag hij het wilt en zeker gezien zijn achtergrond (defensie). Als hij al graag wilde, had ie al op zijn 15e kunnen leren vliegen in de zweefvliegtuigen en later overstappen naar de vliegtuigen met motor. Dan heb je al een goede basis, lijkt me. 
plagom schreef:Ik sta er enorm van te kijken dat de TS van mening is dat zij mag mee bepalen in de toekomst van haar vriend.
Ik ga er nu even van uit dat haar vriend van haar leeftijd is en daardoor zijn héle leven nog voor zich heeft. Dan ga je iemand toch niet tegenhouden in zijn ontwikkeling en toekomst?? Iemand die dat mij zou ontnemen is mijn vriend niet.
Hij droomt er al jaren van, heeft alle testen succesvol afgelegd en haalt daar nu ook mooie cijfers
De opleiding duurt maar 2 jaar, dus hij kan vroeg beginnen met het terugbetalen van zijn lening.