Schrijven met een ter dood veroordeelde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_rosita_

Re: Schrijven met een ter dood veroordeelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:34

Fiffill schreef:
Maar volgens mij is het gros van de gevangenen in de gevangenis geen seriemoordenaar, maar zijn het veelal mensen die onbezonnen in een ruzie, onder invloed of wat dan ook een grove - een hele grove - fout hebben begaan.
En die zijn echt niet onmenselijk vind ik.

Geef ik je ook gelijk in ( zie .. zo zwart/wit denk ik niet Knipoog) maar van tevoren kun je hier niets over zeggen.... Ik vind voor mijzelf het risico dan veel te groot wél met een seriemoordenaar/kinderverkrachter etc te gaan corresponderen. Overigens vind ik van mensen die ondewr invloed gekke dingen hebben gedaan precies hetzelfde als bovenstaande...
Wat ik dus wél interessant vind is de psychologie erachter én wat hierboven ergens staat, hoe het er in zo'n gevangenis aan toe gaat etc

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:36

_Florien_ schreef:
raketje_ schreef:
Ik ben niet tegen de doodstraf.Excuse my als dat zo is overgekomen. Als een persoon iemand vermoord ja dan mag die de doodstraf krijgen. Lachen Je had met je fikke van iemand af moeten blijven! Ik hoef/wil geen moordenaars die nog leven op deze wereld.

Doodstraf is ook moord.
Dus als je doodstraf wel toestaat, maar geen moordenaars op deze wereld wil, dan spreek je jezelf tegen.

tja ik ben zowel voor als tegen doodstraf.. heb er nog niet echt een goeie mening over..
maar ik vind dat ze wel iemand die gewoon voor de lol beetje mensjes aan het uitmoorden is de doodstraf mogen geven.. ik wil die mensen echt wel een 2e kans geven.. maar echt die seriemoordenaars en huurmoordenaars.. nee liever niet

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:37

[NM] Doodstraf; opnieuw invoeren of niet?

Ik denk dat je weinig psychologie kunt achterhalen uit een brief, of je moet er getraind voor zijn. Alhoewel er op write a prisoner genoeg serieus voorbeelden van gedragsproblemen voorkomen in hun eigen beschrijving. Beetje schokkerend toch wel Lachen
Ik zie sommige voorbeelden die ik liever niet zou laten schrijven Lachen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 11-01-09 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:37

Moeilijk uit te leggen.Maar de moordenaars mogen van mij gewoon de doodstraf krijgen.Hadden ze voor de moord maar 10x beter na moeten denken.En de mensen die de moordenaars de doodstraf moeten geven zullen dit niet prettig vinden,maar doen hun werk. En ja, dat vind ik wel mogen.Maar vermoorden ze iemand die niet de doodstraf heeft gehad mogen ze van mij ook zelf de doodstraf krijgen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:42

Het kan mij eigenlijk niet zoveel schelen of ze wel of niet iemand vermoord hebben. Ik ken ze niet, ik vind het alleen interessant om dit te doen.

Nu is Harry Bout een redelijk bekend verhaal. Hij houdt vol dat hij onschuldig is, hij komt in zijn brieven ook over als een heel aardige man. Maar toen zag ik de uitzending van Peter R. de Vries op tv, dat is dan wel heel gek.....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:43

raketje_ schreef:
Moeilijk uit te leggen.Maar de moordenaars mogen van mij gewoon de doodstraf krijgen.Hadden ze voor de moord maar 10x beter na moeten denken.En de mensen die de moordenaars de doodstraf moeten geven zullen dit niet prettig vinden,maar doen hun werk. En ja, dat vind ik wel mogen.Maar vermoorden ze iemand die niet de doodstraf heeft gehad mogen ze van mij ook zelf de doodstraf krijgen.

Kun je deze discussie niet in een ander topic voeren? Lachen
Je gaat nogal offtopic. Dit topic gaat over schrijven met gevangenen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:44

Zit nou een beetje op die profielen te kijken, maar er staan dus ook jongens van 21 op die bijvoorbeel zitten voor robbery of iets in die richting, dus je kan toch wel beetje kijken waar je wel en niet mee wil schrijven.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:44

raketje_ schreef:

Dus eigenlijk vind jij 'moorden' op zich dus niet erg? Moorden vind jij alleen maar erg als het niet opgelegd is door een rechter?
Ik vind het nl exact dezelfde daad: 'je neemt een leven... en daartoe heb je het recht niet, never, nooit'.... dus ook geen gestoorde rechter uit Alabama....

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:48

Ik voer inderdaad mijn mening/discussie wel ergens anders. Hier willen jullie hem blijkbaar niet horen/lezen. Wat er zelf naar gevraagt is.

Veder heb ik niks tegen op mensen die met zulke moordenaars schrijven.dat is hun eigen beslissing.Laat dat wel duidelijk zijn Knipoog

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:54

ik ga me hier vanavond even in verdiepen.

Als ik je de brieven vie mail ook weer terug krijgt, voel ik me al een stuk 'veiliger'...

Ook zoie ik ook bijvoorbeeld mensen die zitten voor robbery oid. Daar zou dan ook mijn voorkeur naar uitgaan. Tuurlijk is dat ook niet iets wat je 'mag' doen, maar je weet niet uit wat voor situatie ze komen.

Het lijkt mij voor de inmate wel erg fijn, dat ze toch met iemand over koetjes en kalfjes kunnen hebben.

En schuldig of niet.. stja, soms staan de bewijzen luid en duidelijk, maar je hebt natuurlijk ook mensen die door getuigen levenslang zitten. Ik ben niet degene om daarover te oordelen.
Naar mijn idee is zonder keiharde 'tastbare' bewijzen, moeilijk om te zeggen of diegene schuldig is of niet.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 14:56

Ik zou dan idd ook voor iemand gaan die zit voor zoiets als Robbery of zoiets, dat voelt net iets prettiger als iemand die echt een moord heeft gepleegd.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:09

kunnen jullie uitleggen waarom jullie dit nu eigenlijk doen?
omdat zo iemand eenzaam is,of toch stiekum voor een beetje sensatie?

als het eerste het geval is,waarom dan geen mensen schrijven die door ziekte,oid eenzaam zijn, en best eens in de week/maand graag schriftelijk over koetjes en kalfjes zouden pennen?
die help je daar ook erg mee!?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:11

ikkemetwikke schreef:
kunnen jullie uitleggen waarom jullie dit nu eigenlijk doen?
omdat zo iemand eenzaam is,of toch stiekum voor een beetje sensatie?

als het eerste het geval is,waarom dan geen mensen schrijven die door ziekte,oid eenzaam zijn, en best eens in de week/maand graag schriftelijk over koetjes en kalfjes zouden pennen?
die help je daar ook erg mee!?

Sensatie zou ik nooit opkomen.
Ik zou het doen omdat die mensen waarschijnlijk heel eenzaam zijn, en het vast leuk vinden - dat zou ik me kunnen voorstellen - om geschreven te worden. Het is iemand die ze niet werkelijk kennen, en wat het misschien ook wel makkelijker maakt om mee te praten.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:11

Als ik dit zo lees, en op de site kijk, ga ik misschien ook wel schrijven..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:13

Toch denk ik dat het voor veel het spannend onbewust effect is. Sensatie is een beetje een te groot woord.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:14

Ik heb het 3 keer geprobeerd, en na een aantal brieven wilden ze alledrie toch wat 'spannends'. Ik doe het niet meer.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:15

katiavl schreef:
Toch denk ik dat het voor veel het spannend onbewust effect is. Sensatie is een beetje een te groot woord.

Hm ik weet het niet... ik vind het niet spannend maar ben volgens mij ook vooral psychologisch geinteresseerd.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:19

Het lijkt me vooral erg eenzaam in zo'n gevangenis.
Wij kunnen ons dat niet voorstellen.

Wanneer je met iemand uit de buitenwereld kunt praten over van alles en nog wat, is het misschien net even wat anders voor ze.
En degene die ik geschreven heb zit wel voor moord, maar dat zag ik later pas. Daar ga ik verder niet over oordelen, want ik ken die situatie niet.
Ze komt over 7 jaar weer vrij, dus er zal wel een verhaal aan vast zitten, anders krijg je in amerika vaak gelijk levenslang.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:20

Maar sowieso, je hoeft toch ook helemaal niet over de daden te praten? Ik zou het vooral al gewoon fijn vinden om die mensen iets leuks te kunnen melden, als zij daar plezier uit halen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:21

Snap ik zeker, is zeker goed die interesse. Dan zou ik het in jou geval zeker proberen. Maar niet teveel vasthouden aan het waarheidsgehalte van de brieven veel mensen hebben grote verwachtingen. Over de daden praten is sowieso geen slim idee zelfs niet als ze erover willen praten.
En voor degene die het adress gedoe niet echt wat vinden, in veel true crime boeken staan brieven gepubliceerd van deliquenten.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 11-01-09 15:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:22

Ik heb er ook helemaal niet naar gevraagd in mijn brief.
Het gaat me niet aan en het interesseerd me eigenlijk ook helemaal niet zoveel Lachen
Wanneer ze er zelfl over wil praten is het natuurlijk wat anders.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:23

ik wil graag schrijven, omdat een vriend van mij (heb er nu geen contact meer mee, omdat ik verhuisd ben), een tijd onschuldig heeft gezeten (was later ook bewezen). Als ik dan van hem hoor hoe eenzaam je je daar kan voelen, lijkt het me voor deze mensen, die toch langer zitten dan 2 maanden, wel erg fijn om contact te hebben met de buitenwereld, en het dan gewoon lekker over koetjes en kalfjes kan hebben.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:27

Voor de mensen die geen engels kennen kunnen altijd naar belgische/nederlandse gevangenissen schrijven. En dan kan je ook tussen de gevangenissen kiezen van lichtere tot zwaardere.

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:46

Als je op crime drukt, staat daar het volgende:

The crime we place is generic and rarely includes all offenses. Its purpose is to give the viewer an idea of the crime. However, for full disclosure, viewers are encouraged to login to the DOC site using the link provided on each inmate's profile.

Ik kan nergens op een profiel een link naar een DOC site vinden, iemand die weet waar het staat?

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:47

weet jij daar dan ook een site van ?