Nijmeegse vierdaagse 2009

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:35

Met ons gaat het goed. We hebben nu een paar keer 30km gelopen en gaan zondag voor de 35km. Ben weer benieuwd hoe het gaat. Gelukkig nog steeds geen last van blaren, had ik voorgaande jaren wel. Ik smeer mijn tenen nu in met vaseline en dat werkt perfect, voor mij tenminste. Zondag lopen we vanuit Almelo naar Sonova hier op bokt, zij woont in Gildehaus dus we gaan de grens over. En dan moeten we ook nog een beetje klimmen in der Haimat.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 17:47

Mijn training ligt een beetje stil. Heb de laatste weken weinig tijd om te wandelen.
Maar ik heb al een aantal langere tochten gemaakt zonder problemen, dus wat dat betreft denk ik het straks wel weer op te kunnen pakken.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 17:56

Even doorzetten Superlotje!!! Het wandelen is toch zo ontspannend. We zijn naar Duitsland geweest afgelopen zondag en wel zo vaak mis gelopen dat we wel 40 km hebben gemaakt. Het ging heel goed, met mij in ieder geval.

Anieke89

Re: Nijmeegse vierdaagse 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:22

Ik ben momenteel vooral bezig met korte tochten van een uurtje of anderhalf / 2. Veel tijd om echt lange tochten te maken heb ik niet, dus ik doe het maar op deze manier. Als ik het zometeen wat rustiger heb pak ik de lange tochten weer op. Ik heb nu in ieder geval wel fijn mijn ritme gevonden en de juiste manier van lopen zodat ik geen last krijg van mijn heup :) Tevens heb ik vreselijk fijne voetencreme gevonden, zodat je niet zulke branderige voeten krijgt.
Al met al heb ik dus ondanks dat ik de laatste tijd niet veel lange tochten heb gemaakt er tot nog toe een goed gevoel bij.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 11:24

Nog lekker in het zonnetje gewandeld de afgelopen week?

Ik niet, maar ga het wel snel weer oppakken.
Ik heb gisteren mijn dienstrooster gehad (werk onregelmatig) en ik weet nu zeker dat ik vrij ben tijdens de 4daagse *\o/* en dat is erg goed voor mijn motivatie.

Helaas heb ik met hardlopen mijn enkel ontveld :\ Ik voelde wel wat tijdens het lopen, maar dacht "het valt wel mee."
Dus niet... Mijn schoen zat flink onder het bloed, en nu kan ik mijn wandelschoenen niet meer aan..

Echt maf, met 50km wandelen heb ik geen problemen, maar na een half uurtje hardlopen ben ik "gewond".

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 08:19

Gisteren hebben we voor het eerst 40km gelopen en het ging hartstikke goed met ons alle twee. De route gelopen van 'Van jonge leu en oale groond'. Veel bekende plekjes gezien, het was een mooie afwisselende route en gelukkig geen stortbui gehad.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:35

Ik wil dit topic toch weer even omhoog schoppen :o De voorpet vind ik ook altijd al leuk!

Hoe staat het ervoor met ieder z'n training?
Ik ga morgen en zaterdag mee doen aan Amersfoortse 2daagse.. 2x 40km. Zijn er nog anderen die mee doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:38

Wij gaan alleen naar de feesten, maar heb veel respect voor de lopers! Succes met de trainingen!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 14:06

Ik heb de laatste 6-7 weken amper meer getraind.
Ben bezig met de aankoop van een huis, dus daar is een hoop tijd en energie in gaan zitten.
Ik hoop de komende weken nog wel 1 of 2 keer een 50je te lopen, zodat ik wel het gevoel krijg dat ik het kan (of juist niet :+ ).

Maar toch heb ik ontzettend zin in de 4daagse.
De spanning voor de start, de gezelligheid, de toeschouwers.
Ik kan niet wachten! :D

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:13

pfoe wat een fanatisme hier... Ik ga m ook lopen en heb nog geen enkele keer langer dan 2 uur gelopen dit jaar :P Ik ben verslaafd aan wielrennen en als ik minder tijd heb aan hardlopen. En trainen voor het wandelen betekent dus een keer minder wielrennen ;-) Bij tijdgebrek is de keuze snel gemaakt. Ik probeer wel al een maand of 2 om wekelijks minimaal 2 keer in de week een uurtje te lopen.. maarja, echt veel is dat dus niet. VOor mij is het wel de eerste keer. Ik heb wel al eerder de kennedymars (80km) uitgelopen, ook volledig ongetraind. Maar ik denk wel dat het flink zwaar gaat worden...

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:19

Hoe is je amersfoortse gegaan ThaGirl?
Wij gaan zondag 40 km lopen. Laatste keer 32.5 ging echt heel erg goed. Had de dag erna ook nergens last van. Nu nog afwachten hoe de 40 gaat :=
Gefeliciteerd met de aankoop van je huis Lotje!

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:25

Ik heb nu inmiddels 2 keer 40 getraind, volgende week gaan we weer. Daarna nog 1 keer 20 (week voor de daagse) en dan moet het maar goed zijn. Dan heb ik ong 300 km in de benen.
Hier in de buurt tijdens de wandelmarsen tref je voornamelijk mensen die aan het trainen zijn voor de 4daagse. Hier in Nijmegen begint het al aardig te leven.
Ik vraag me af hoe dat elders in Nederland is..?

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:31

Ik heb in 2005 de nijmegse vierdaagse gelopen 40 km per dag. Eens maar dan ook nooit meer. Het is best een belevenis, maar ik vond het echt veel te druk met al die 47.000 anderen. Achteraf gezien heb ik meer plezier gehad tijdens de trainingen, want dazn zag je nog eens wat van de omgeving, dan in Nijmegen zelf, daar zag ik alleen maar mensen, en die trapten ook nog om de haverklap op mijn hielen.

Ik zou zeggen loop hem 1 keer en hopelijk bevalt het jullie een stuk beter dan mijn ervaring. Succes met alle voorbereidingen! Hoe meer je voorbereid bent, hoe makkelijker je het uitloopt zonder blessures.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:37

Anieke89 schreef:
Hoe is je amersfoortse gegaan ThaGirl?
Wij gaan zondag 40 km lopen. Laatste keer 32.5 ging echt heel erg goed. Had de dag erna ook nergens last van. Nu nog afwachten hoe de 40 gaat :=
Gefeliciteerd met de aankoop van je huis Lotje!

De eerste dag ging echt super, waren in precies 6uur terug. Deze route waren eigelijk voornamelijk brede asfaltwegen, dus dat loopt wel lekker door.
De tweede dag ging wat minder, maar mag opzich niet klagen. Hier waren we in 7uur terug, vooral omdat er veel stukken over (zware) bospaden zaten.. dat ga je echt in je benen voelen!
Ik had helemaal geen blaren, ook eigelijk helemaal geen zere voeten, maar wel beetje spierpijn en vooral in m'n knieholtes voelde ik het wel. Toen nog 's avonds uit geweest, maar dat was toch wat te veel voor me knie en moest ik de volgende dag bekopen met echt een zere knie :o
Maar al met al heb ik dus wel vertrouw in de 4daagse :D

En wat Carin79 zegt.. echt bijna iedereen die ik sprak, die was ook aan het trainen voor de nijmeegse! Dat was wel leuk om steeds te horen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:40

Van het weekend was hier ook een mars...
Wij zijn een eind gaan rijden en ik kwam ze overal tegen :=
Vond dat al een eind :+ :')
Nee... dit jaar ook geen feesten voor ons denk ik zo met de kleine.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:44

Ik ga voor de feesten.. Woon zelf in Nijmegen en ben dr altijd al gek op geweest.
Voor alle lopers: heel veel succes!!!! :D

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:13

Ik ga nog 1x 30 en 1x 40 lopen en dan moet het genoeg zijn. Ik heb bijna 700 trainingskilometers in de benen en daar moet ik het maar mee redden. Nu alleen hopen op goed loopweer (lees: niet te warm, geen regen)

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 06:35

Ik ga zondag 40 doen en die week erna ook weer als het goed is. Daarna alleen kleine onderhoudstochtjes. Het komt nu allemaal wel heel erg dichtbij!
Ik hoop ook dat het weer een beetje meewerkt Lien2! In de regen vind ik ZO verschrikkelijk :+

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 10:00

Maar te warm vind ik helemaal niets, krijg je van die pap-benen van...

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:03

Ik ga hooguit nog 1x 30km lopen (mee trainen met twee 13/14jarige kinderen, anders moesten ze alleen). maar voor m'n eigen training loop ik niet meer hoor

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 17:20

De 40km tochten gaan ook goed, gelukkig!! Geen last van blaren maar wel erg gevoelige voeten. Als ik dan bij thuiskomst de pantoffels aan trek is het weer over. Wij gaan nog 1 x 20km lopen en nog 2 x de 40km. Het laatste weekend voor de 4-daagse loop ik nooit. Ik heb de Almelose vlag gekocht dus daar ben ik aan te herkennen. Mijn maatje loopt met de vlag van de School- en Volksfeesten van Goor.

Afbeelding
Almelose vlag.

Verder heb ik een geel hoedje van TV-oost, een rode pet van de KRO, en een gehaakt hoedje met bloemen.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:44

hahaha ik denk niet dat we je tegen komen flyfly tussen al die andere tienduizenden mensen

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:56

Je weet het maar nooit!!!! De wonderen zijn de wereld nog niet uit!!!!
Ik heb wel een unieke vlag.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:11

Ik heb echt geen flauw idee wat voor kleren ik mee moet nemen die kant op. Waar lopen jullie meestal in? :)

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:18

Ik eigenlijk altijd in een sportbroek van een soort joggingstof. Bij slecht weer loop ik in een lang model, bij mooi weer in een capri model. Verder een hempje en een poloshirt. Bij slecht weer een regenjas erover of een windstopper als het wat koeler is. Ik neem wel voor elke dag een schoon setje mee. Hoorde verhalen van mensen die 4 dagen in hetzelfde trainingspak liepen... :r