StillAngel schreef:Zie titel.. Zo denken heel wat mensen uit mijn omgeving, klopt dat? Ik heb wel het hoogste niveau van VMBO , dat is VMBO GT (mavo eigenlijk dus) maar ik heb geen zin om te leren als je niet eens iets fatsoenlijks kunt worden of jaren moet doorstuderen.. Zoiezo voel ik dat er meer in me zit dan ik laat zien, alleen heb ik een concentratieprobleem en ook problemen met plannen en de school wil zijn ogen daar niet voor open doen helaas.
Ik heb van precies hetzelfde als jij last, al zit ik wel op het VWO. Ik kan het niveau wel aan hoor, daar niet van, maar ik ben gewoon snel afgeleid en liever met andere dingen bezig dan school. Heb niet echt een goede instelling voor iemand die op mijn niveau zit. Van het niet kunnen plannen heb ik wel heel erg last. Ik doe altijd alleen m'n huiswerk voor de volgende dag, vaak pas aan het eind van de middag of 's avonds pas, en dan schiet ik nog niet op ook, doordat ik bijvoorbeeld achter de computer ga zitten ofzo. Dus ik moet nu ook nog een hele boekbespreking voor Nederlands & 2 repetities uit m'n hoofd gaan leren.
Ben het er trouwens niet mee eens dat je met het vmbo niks kunt bereiken. Mijn vader heeft ook het vmbo (mavo) gedaan en hij heeft nu ook een goedlopende zaak. En als ik zelf op het vmbo zou zitten zou ik denk ik ook wel doorgaan naar de havo.