Strenge vorst verwacht ben jij voorbereid als automobilist?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Strenge vorst verwacht ben jij voorbereid als automobili

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:34

Ik kon net m'n auto al niet meer in. Slot deed 't prima, maar kreeg zowel links als rechts de deur niet open. Gelukkig ging de kofferbak wel open en kon ik de deur van binnenuit openen Clown

Huisgenoot had 't juist andersom... Gekrabt, stapt in haar auto, wil deur dicht doen om weg te rijden en de deur gaat niet meer dicht. Dus die heeft mijn auto maar meegenomen vanavond Clown

Verder ben ik voor m'n accu niet bang en heb ik hem sowieso afgelopen nachten niet op de handrem gezet.

Voor wat betreft het beslaan: even de ruiten afnemen met een iets vochtige doek met zeep erop, door de zeep beslaan de ruiten niet Knipoog

MandyR

Re: Strenge vorst verwacht ben jij voorbereid als automobilist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:39

0oSannuho0 schreef:
Shadow0 schreef:
Ik moet ook de auto wel echt eerst starten. Niet omdat ik te beroerd ben om te krabben maar omdat de boel zo snel beslaat dat het vervolgens aan de binnenkant van de ruiten vastvriest. (Is me nu toch al twee keer overkomen.) Ik weet niet wat je daaraan doet maar je ziet dan in elk geval helemaal niets, dus even wachten tot de blower net iets minder ijzige lucht uitblaast (gaat heel snel) maakt het wel wat veiliger Lachen

Ja daar heb ik ook last van, erg vervelend en gevaarlijk Boos! dus ik laat mijn auto ook altijd eerst even een paar minuten draaien (terwijl ik het ijs van mijn ramen krab) en dan heb ik er geen last meer van

Daar heb ik de laatste tijd ook erg last van. Je kan dan aan de buitenkant krabben en zodra je denk klaar te zijn, kan je aan de binnenkant nog een keer. Mijn auto moest vandaag voor een beurt weg en heb het meteen bij de garage gevraagd of ze niet iets van een vochtvreter hebben ofzo. Ik kreeg als tip om vooral de voorruit even goed te poetsen en om de A/C aan te zetten. De verwarming blaast namelijk alleen maar warme lucht terwijl de A/C ook nog eens het vocht uit de lucht haalt.
Mijn eerste reactie was "ja maar met dit weer wil ik het graag warm hebben en denk ik niet aan de A/C". Ik kreeg als antwoord dat je de A/C ook tegelijk met warme lucht aan kan zetten en dat het dan ook werkt. Ik ga het zeker proberen en ben erg benieuwd naar het resultaat.

Ik heb trouwens nog een tip voor een langere levensduur van de accu.

Ongeveer een kilometer voordat je op plaats van bestemming bent, zo veel mogelijk stroom vretende dingen al uitzetten. Denk hierbij vooral aan kachel, spiegelverwarming en stoelverwarming. Radio en groot licht worden ook genoemd, maar daar doe ik niet aan mee Duivel Groot licht heb ik vaak nodig tot de plaats van bestemming en radio is altijd wel gezellig om aan te hebben.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:40

nou dan zal ik morgen mijn airco aanzetten terwijl ik aan het krabben ben. Ben benieuwd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:42

AC? Op mijn ford fiësta uit 92 zit dat knopje niet. Huilen van het lachen Net als stoelverwarming en spiegelverwarming etc.

Overigens was het mij wel bekend dat met AC de ramen snel ontwasemd zijn. In de auto van mijn vriend gebruik ik dat ook altijd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:44

Neonlight schreef:
AC? Op mijn ford fiësta uit 92 zit dat knopje niet. :')

ARKO werkt trouwens ook wel een beetje hoor :P

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:45

Nou troost je Neonlight, stoelverwarming heb ik ook niet.
Dit wil ik ook niet want het voelt dan net of je in je broekgeplast hebt zo warm. bleehhh Haha!

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:48

Helaas heb ik geen knopje met A/C. En als mijn ruiten aan de binnenkant toch nog een beetje zijn aangeslagen dan ga ik er met zo'n speciaal spond/doek ding over heen en dan is het ook weg, behalve als de ramen nog koud zijn, dan komt het weer net zo hard terug Huilen van het lachen . Vandaar dus dat ik mijn auto laat draaien tijdens het krabben.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:50

Het is zowiezo beter om de airconditioning regelmatig te gebruiken, dus ook in de winter.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:52

Hihihi, ik heb het allemaal, spiegelverwarming, airco en stoelverwarming. Bij deze laatste kan ik zelfs nog kiezen tussen hoog of laag (en uit natuurlijk) Haha! Ik rijd er ook nooit een hele tijd mee. Ik vind dat je dan zo gaat zweten op je rug, maar als je net 5 minuten in de vrieskou aan het krabben bent geweest, is het wel lekker om op een voorverwarmde stoel te kunnen gaan zitten.

Sannuh, door het met een doek af te vegen, is het wel van je ruit af maar het vocht blijft in je auto (tenzij je die doek niet meeneemt) en dus heb je de volgende dag weer hetzelfde probleem. En als je de airco gebruikt zou het vocht uit de auto verdwijnen (volgens mijn garage).

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:54

Ik vrees met grote vrezen voor morgen, aflopende parkeerplaatsen dus moet mn handrem gebruiken, hopeloos met de ijsbaan die hier ligt.
En morgen moet er uiteraard wel gewoon gewerkt worden, ben benieuwd, sta i.i.g. flink vroeger op.

gilberke

ik moet morge ochtend met mijn paard terug naaar school
vindt het dood eng
en weet ooke cht neit hoe ik het ga doen met de vorst.
hoop eigelijk dat d eauto niet meer open kan ofzo

Nell_

mijn autodeuren vriezen al vast bij -2 Vork Dus morgen zal ik ze al helemaal niet meer openkrijgen!
Heb gelukkig slotenspray gekocht, hopelijk gaat het dan wel goed!
Auto staat nu niet op de handrem, maar in de versnelling. Veel meer kan ik er denk niet aam doen

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 21:55

ja dat begrijp ik, maar ik heb geen airco Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:04

Euhm.... Voor alle airco-loze mensen dus.......

[***] schreef:
Voor wat betreft het beslaan: even de ruiten afnemen met een iets vochtige doek met zeep erop, door de zeep beslaan de ruiten niet Knipoog

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:11

Als ik dit allemaal lees wordt ik gewoon een beetje zenuwachtig voor morgenochtend..hahah. Mijn ouwe brompot start nog steeds perfect met dit weer..

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:14

ik ben godzijdank morgen vrij,.. echt ellendig is dit.
Auto heb ik ook maar van de handrem gehaald Nagelbijten / Gniffelen van de week zat er al een joekel van een scheur in m'n voorruit.. waarschijnlijk vanwege de warme kachel erop om te ontdooien. Ook mee uitkijken dus, want dat kost nogal wat centjes Scheve mond

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:16

Ik heb mijn handrem afgelaten, dek ligt op de voorruit, maar verder geen voorzorgen getroffen.
Bij de vorige koude periode was m'n slot wel vastgevroren, maar zo opgelost met de sleutel even boven een aansteker te houden.

Verder kan ik mijn 2 pollen kussen dat mijn oude bakje nog steeds altijd van de eerste keer start! Lachen (roept niet te hard)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:18

Shadow0 schreef:
Neonlight schreef:
AC? Op mijn ford fiësta uit 92 zit dat knopje niet. Huilen van het lachen

ARKO werkt trouwens ook wel een beetje hoor Tong uitsteken

En zelfs dat heb ik niet. Ik heb NARKO. Clown

Ik heb kranten in de auto liggen, en sinds ik die erin heb liggen is ook het vocht uit mijn auto. Doe ik liever als troep op de ruiten smeren, wordt het zicht op den duur alleen maar slechter van.
Vochtvreter erin werkt ook goed.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:21

Een gewone vochtvreter had ik inderdaad ook al eens aan zitten denken, maar ben zo bang dat als ik een keer hard moet remmen, dat dat ding omvalt en ik dus echt water in mijn auto heb.
Ik weet het, iedere dag leeg gooien zou een optie kunnen zijn, maar ik ken mezelf, dat gebeurd dus niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:24

MandyR schreef:
Ongeveer een kilometer voordat je op plaats van bestemming bent, zo veel mogelijk stroom vretende dingen al uitzetten

En vermijd korte stukjes met dit weer, te belastend voor de accu en hij heeft niet de tijd om op te laden.
Vloeistof bijvullen kan ook erg nuttig zijn.

Ik zie het al de meesten zijn goed voorbereid, beter zo we zullen het morgen wel merken!

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 01:10

Accu heeft geen problemen, maar ik reed daarnet vanaf een vriendin terug naar huis (gelukkig maar 5 min rijden) en ik dacht, ik veeg dat laagje ijs wel weg met de ruitenwissers.. (heel dun laagje) Nou niet dus, de ruitenvloeistof begon gewoon meteen op te vriezen. Gelukkig niks gebeurd, maar ik heb er zo'n hekel aan zo in de winter met beslagen ramen enzo.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 01:52

Heb mn handrem dr wel vanaf gehaald verder niks bijzonders. Ik zie wel of ik in kan stappen en of die start anders pech gehad tis toch te koud om weg te gaan eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 02:21

Ik lach me dood, vriendlief moest laat nog even weg en zijn slot was bevroren, heeft hij opgelost met tegen aan pissen zegt hij althans!!!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 04:45

Nijn, ook als je een hellende parking hebt, kun je de auto gewoon in de versnelling zetten Knipoog

Een versnelling in stilstand werkt ook als een rem, auto kan dan nog iets op en neer wiegen, maar staat verder heus goed op de rem.

Volgensmij valt het best mee met de vorst, was net ff buiten om de dieren te voeren, maar oke wel gevroren, maar vond t niet overdreven koud.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 06:42

-9 is het hier. Over kwartier sta ik bij de bushalte.. Als de bus maar op tijd komt!