Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
sonjim schreef:Hier ook ongeveer 20 cm. Ik ga dadelijk gewoon naar mijn werk. Ik heb geen baby, maar ik snap het verschil ook niet de vraag is ga je met dit weer de weg op, al neem je de hele school mee in je auto je glijdt er niet sneller door. Dat je niet rijdt omdat je dan met een baby moet wachten op hulpdiensten als er een ongeluk gebeurt, dan denk ik dat je de weg helemaal niet meer op moet gaan. Het is nu warmer dan vorige week zonder sneeuw.
Stravero schreef:Open aub geen topic als dr al 3 zijn over hetzelfde onderwerp
sonjim schreef:heb geen baby, maar ik snap het verschil ook niet de vraag is ga je met dit weer de weg op, al neem je de hele school mee in je auto je glijdt er niet sneller door. Dat je niet rijdt omdat je dan met een baby moet wachten op hulpdiensten als er een ongeluk gebeurt, dan denk ik dat je de weg helemaal niet meer op moet gaan. Het is nu warmer dan vorige week zonder sneeuw.
Ik moet er niet aan denken!! sonjim schreef:Hier ook ongeveer 20 cm. Ik ga dadelijk gewoon naar mijn werk. Ik heb geen baby, maar ik snap het verschil ook niet de vraag is ga je met dit weer de weg op, al neem je de hele school mee in je auto je glijdt er niet sneller door. Dat je niet rijdt omdat je dan met een baby moet wachten op hulpdiensten als er een ongeluk gebeurt, dan denk ik dat je de weg helemaal niet meer op moet gaan. Het is nu warmer dan vorige week zonder sneeuw.
sonjim schreef:Hier ook ongeveer 20 cm. Ik ga dadelijk gewoon naar mijn werk. Ik heb geen baby, maar ik snap het verschil ook niet de vraag is ga je met dit weer de weg op, al neem je de hele school mee in je auto je glijdt er niet sneller door. Dat je niet rijdt omdat je dan met een baby moet wachten op hulpdiensten als er een ongeluk gebeurt, dan denk ik dat je de weg helemaal niet meer op moet gaan. Het is nu warmer dan vorige week zonder sneeuw.
odetteke schreef:sonjim schreef:heb geen baby, maar ik snap het verschil ook niet de vraag is ga je met dit weer de weg op, al neem je de hele school mee in je auto je glijdt er niet sneller door. Dat je niet rijdt omdat je dan met een baby moet wachten op hulpdiensten als er een ongeluk gebeurt, dan denk ik dat je de weg helemaal niet meer op moet gaan. Het is nu warmer dan vorige week zonder sneeuw.
Het is ook een verschil of je een maar een klein stukje naar de andere kant van de stad moet of dat je via de snelweg moet. Als je door de stad moet is het niet zo'n ramp en de schuivers die je nu maakt leveren over het algemeen kleine deukjes op, maar vanochtend was ik toch niet graag de snelweg op gegaan hoor. De kans dat je nu in een lange stilstaande file komt is toch even wat groter dan wanneer het alleen maar koud is. Ik moet er niet aan denken om met een klein hummeltje ergens middenop de a1 stil te staan. Geen huizen en winkels in de buurt, geen idee hoe lang het gaat duren en geen idee hoe je er weg moet. Als ik ergens zelf een paar uur kou sta te lijden, tja, das niet leuk. Maar als je op dezelfde plek staat met een uk die het koud krijgt, die het zitten in de maxi cosi gehad heeft, begint te bleren en niet meer wil stoppenIk moet er niet aan denken!!
Siets schreef:sonjim schreef:Hier ook ongeveer 20 cm. Ik ga dadelijk gewoon naar mijn werk. Ik heb geen baby, maar ik snap het verschil ook niet de vraag is ga je met dit weer de weg op, al neem je de hele school mee in je auto je glijdt er niet sneller door. Dat je niet rijdt omdat je dan met een baby moet wachten op hulpdiensten als er een ongeluk gebeurt, dan denk ik dat je de weg helemaal niet meer op moet gaan. Het is nu warmer dan vorige week zonder sneeuw.
Ik ben dan ook geen piet lut op de weg, en ik heb ook geen kind. Maar ik heb wél in de kraamzorg gezeten, en ik vraag me af of sommigen hier ooit wel eens een baby hebben vast gehouden. Die kleintjes kunnen zich niet verzetten, en hebben een slap nekje. Bij een ongeval / slippen of een flinke remactie kunnen ze er dus wel degelijk iets aan overhouden. En dát is nou net waar de TS op doelt. Als er dan sneeuw ligt loop je gewoon meer risico met een kleintje in je auto. Het gaat dus niet zo zeer om het sneller slippen ja of nee, maar om de gevolgen van een enentueel incident met een baby achterin je auto...

manie schreef:Nou sorry hoor, als je daar zo bang voor bent, dan moet je helemaal niet met een kind gaan autorijden.
Feit is dat er onder deze omstandigheden nauwelijks ernstige ongelukken gebeuren, hooguit wat blikschade.
Ik zou er niet eens bij nadenken en gewoon met het hele spul in de auto stappen
Zééér onverantwoord als ik het hier mag geloven
sammy1 schreef:vind je het zelf dan wel verantwoord???
(SPUL??????)maargoed somige mensen denken er schijnbaar wat makelijk over.
sammy1 schreef:maargoed somige mensen denken er schijnbaar wat makelijk over.

Ir111 schreef:sammy1 schreef:maargoed somige mensen denken er schijnbaar wat makelijk over.
Tja, dat is maar net wat je visie is. Ik vind dat mensen nogal makkelijk thuis blijven (niet gaan werken, kinderen niet naar school laten gaan). Daarvan vind ik dus dat mensen er schijnbaar wat makkelijk over doen. Iedereen zijn idee daarover, prima toch.
Overigens hoeft het woordje 'spul' niets negatiefs te betekenen, dat is maar net wat je er in wilt lezen. Ik heb het ook over het hele spul als ik met een vriendin praat over haar kinderen. Als ik zeg: 'Hoe is het met het spul?' 'Of kom je gezellig hierheen met het hele spul?' bedoel ik daar helemaal niets mee, het zou heel goed kunnen dat Manie dat ook zo bedoeld. Zo las ik het iig wel.
Ir111 schreef:sammy1 schreef:maargoed somige mensen denken er schijnbaar wat makelijk over.
Tja, dat is maar net wat je visie is. Ik vind dat mensen nogal makkelijk thuis blijven (niet gaan werken, kinderen niet naar school laten gaan). Daarvan vind ik dus dat mensen er schijnbaar wat makkelijk over doen. Iedereen zijn idee daarover, prima toch.
Overigens hoeft het woordje 'spul' niets negatiefs te betekenen, dat is maar net wat je er in wilt lezen. Ik heb het ook over het hele spul als ik met een vriendin praat over haar kinderen. Als ik zeg: 'Hoe is het met het spul?' 'Of kom je gezellig hierheen met het hele spul?' bedoel ik daar helemaal niets mee, het zou heel goed kunnen dat Manie dat ook zo bedoeld. Zo las ik het iig wel.
manie schreef:Ik zou er niet eens bij nadenken en gewoon met het hele spul in de auto stappen
Ben overigens wel blij dat ik groot geworden ben met zeer nuchtere ouders die hier ook echt niet moeilijk over deden en dat ik een tijd dat die maxicosie handel niet eens bestond
Mag geloof ik blij mag zijn dat ik nog leef!

odetteke schreef:manie schreef:Ik zou er niet eens bij nadenken en gewoon met het hele spul in de auto stappen
Ben overigens wel blij dat ik groot geworden ben met zeer nuchtere ouders die hier ook echt niet moeilijk over deden en dat ik een tijd dat die maxicosie handel niet eens bestond
Mag geloof ik blij mag zijn dat ik nog leef!
Ik ben dan wel weer blij met die hele maxi cosi handel... kinderen zijn tegenwoordig veel beter beschermd bij een auto-ongeluk
Ik denk dat je over veel dingen ook pas anders gaat denken op het moment dat je kinderen hebt trouwens
Mijn man stond vlak voor de kerstvakantie nog in de file op de a1, ze hebben 4 uur stil gestaan. Vlakbij had een vrouw met een kind van een paar maanden oud gestaan. Flesvoedingen waren op, pompstation ver weg, de auto's gingen uit want wie weet hoe lang je er nog stond, kind had honger en had het steenkoud en er was geen idee wannee men weer zou aan rijden. Uiteindelijk mocht ze na 3 uur onder politiebegeleiding over de vluchtstrook al spookrijdend terugrijden.