nu weg op naar school met baby in auto, 10cm sneeuw

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon

Re: nu weg op naar school met baby in auto, 10cm sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:50

pfff hier lag vanochtend een miezerig laagje van nog geen centimeter dik.
Van mij mag het wel meer, een lekker dik pak sneeuw.

(moet er wel bij vermelden dat ik vrijwel in het centrum woon dus alles dichtbij heb en dus niet met vervoer problemen zit)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:51

Open aub geen topic als dr al 3 zijn over hetzelfde onderwerp *LOL*

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:52

Nou sommige kunnen wel heel erg overdrijven, ik werk bij een taxibedrijf en doe moeten ook allemaal gewoon rijden. Met een baby in het geval van de TS zou ik het ook niet doen, maar niet naar school of naar je werk gaan? Komop zeg dat beetje sneeuw.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:53

sonjim schreef:
Hier ook ongeveer 20 cm. Ik ga dadelijk gewoon naar mijn werk. Ik heb geen baby, maar ik snap het verschil ook niet de vraag is ga je met dit weer de weg op, al neem je de hele school mee in je auto je glijdt er niet sneller door. Dat je niet rijdt omdat je dan met een baby moet wachten op hulpdiensten als er een ongeluk gebeurt, dan denk ik dat je de weg helemaal niet meer op moet gaan. Het is nu warmer dan vorige week zonder sneeuw.

Nee, een baby is gewoon kwetsbaarder. Dus gebeurt er een ongeluk met jou of je auto en je baby zit erin, dan is de kans gewoon groot dat het kindje er iets aan overhoudt, en dat risico wil je niet bewust lopen.

Hier is overigens ook een cm of 10-15 gevallen. Ik wil er niet eens aan denken wat er gebeurt als dat nu allemaal vandaag een beetje wegdooit en vanavond gaat het 10 graden vriezen (zoals ze voorspellen)...

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:55

Nou fiets zou ik toch echt niet aanraden vandaag. moet normaal 10 min. fietsen naar school. Heb er ruim een half uur over gedaan omdat ik hele stukken heb kunnen lopen. Ben een kleine zou ik het risico niet echt nemen.
Hier reden vanochtend ook maar erg weinig bussen, nu rijd alles weer volop en zijn de (grote) wegen gestrooid dus is de auto wel weer te doen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:55

Stravero schreef:
Open aub geen topic als dr al 3 zijn over hetzelfde onderwerp *LOL*

uhmmm volgens mij was deze toch al een tijdje?????????????????????

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:56

sonjim schreef:
heb geen baby, maar ik snap het verschil ook niet de vraag is ga je met dit weer de weg op, al neem je de hele school mee in je auto je glijdt er niet sneller door. Dat je niet rijdt omdat je dan met een baby moet wachten op hulpdiensten als er een ongeluk gebeurt, dan denk ik dat je de weg helemaal niet meer op moet gaan. Het is nu warmer dan vorige week zonder sneeuw.

Het is ook een verschil of je een maar een klein stukje naar de andere kant van de stad moet of dat je via de snelweg moet. Als je door de stad moet is het niet zo'n ramp en de schuivers die je nu maakt leveren over het algemeen kleine deukjes op, maar vanochtend was ik toch niet graag de snelweg op gegaan hoor. De kans dat je nu in een lange stilstaande file komt is toch even wat groter dan wanneer het alleen maar koud is. Ik moet er niet aan denken om met een klein hummeltje ergens middenop de a1 stil te staan. Geen huizen en winkels in de buurt, geen idee hoe lang het gaat duren en geen idee hoe je er weg moet. Als ik ergens zelf een paar uur kou sta te lijden, tja, das niet leuk. Maar als je op dezelfde plek staat met een uk die het koud krijgt, die het zitten in de maxi cosi gehad heeft, begint te bleren en niet meer wil stoppen Huilen Ik moet er niet aan denken!!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:57

sonjim schreef:
Hier ook ongeveer 20 cm. Ik ga dadelijk gewoon naar mijn werk. Ik heb geen baby, maar ik snap het verschil ook niet de vraag is ga je met dit weer de weg op, al neem je de hele school mee in je auto je glijdt er niet sneller door. Dat je niet rijdt omdat je dan met een baby moet wachten op hulpdiensten als er een ongeluk gebeurt, dan denk ik dat je de weg helemaal niet meer op moet gaan. Het is nu warmer dan vorige week zonder sneeuw.

dus ik moet gewoon met mijn kleine van 7 weken gaan rijden kom vast te staan een paar uur(want dat is hier overal)en het kind word me dood ziek,en de voedingen dan?en ga zo maar door.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:58

sonjim schreef:

Ik ben dan ook geen piet lut op de weg, en ik heb ook geen kind. Maar ik heb wél in de kraamzorg gezeten, en ik vraag me af of sommigen hier ooit wel eens een baby hebben vast gehouden. Die kleintjes kunnen zich niet verzetten, en hebben een slap nekje. Bij een ongeval / slippen of een flinke remactie kunnen ze er dus wel degelijk iets aan overhouden. En dát is nou net waar de TS op doelt. Als er dan sneeuw ligt loop je gewoon meer risico met een kleintje in je auto. Het gaat dus niet zo zeer om het sneller slippen ja of nee, maar om de gevolgen van een enentueel incident met een baby achterin je auto...

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 13:59

odetteke schreef:
sonjim schreef:
heb geen baby, maar ik snap het verschil ook niet de vraag is ga je met dit weer de weg op, al neem je de hele school mee in je auto je glijdt er niet sneller door. Dat je niet rijdt omdat je dan met een baby moet wachten op hulpdiensten als er een ongeluk gebeurt, dan denk ik dat je de weg helemaal niet meer op moet gaan. Het is nu warmer dan vorige week zonder sneeuw.

Het is ook een verschil of je een maar een klein stukje naar de andere kant van de stad moet of dat je via de snelweg moet. Als je door de stad moet is het niet zo'n ramp en de schuivers die je nu maakt leveren over het algemeen kleine deukjes op, maar vanochtend was ik toch niet graag de snelweg op gegaan hoor. De kans dat je nu in een lange stilstaande file komt is toch even wat groter dan wanneer het alleen maar koud is. Ik moet er niet aan denken om met een klein hummeltje ergens middenop de a1 stil te staan. Geen huizen en winkels in de buurt, geen idee hoe lang het gaat duren en geen idee hoe je er weg moet. Als ik ergens zelf een paar uur kou sta te lijden, tja, das niet leuk. Maar als je op dezelfde plek staat met een uk die het koud krijgt, die het zitten in de maxi cosi gehad heeft, begint te bleren en niet meer wil stoppen Huilen Ik moet er niet aan denken!!

dat is nou net wat ik bedoel.

Siets

Oeh, die opmerking is bij meerderen in het verkeerde keelgat geschoten zo te zien Clown

charily

heb nog geen vlokje sneeuw gezien, al is het hier wel glad.
me broertje was al gevallen met zn scooter.
moet er niet aan denken met zo'n kleintje door zulk sneeuw te rijden.
en dan hoeft het nog nieteens aan jou te liggen, maar er zijn genoeg mensen die niet met t weer om kunnen gaan en ze zullen je maar aanrijden.
ik geeft je groot gelijk dat je met je kleine een dagje thuis blijft.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:00

@Siets, goed uitgelegd! Ik zou het ook eng vinden met zo'n kleintje en dan met dit weer, zou het ook niet doen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:00

Met gladheid en sneeuw rijden is ook echt niet mijn hobby..
En als het niet hoeft blijf ik zelfs lekker thuis, (ookal heb ik geen kind).. maar de plicht roept he? De paarden wachten niet.. dus toch maar in de auto gestapt.
Als ik dus een jong kind zou hebben zou ik het risico niet nemen..
De fout hoeft niet bij jouw te liggen, maar je bent ook afhankelijk van anderen op de weg..

Wat een drama vandaag op de weg zeg..
Ik bedoel, ik ben echt geen held in deze omstandigheden, maar het is ook wat overdreven om stapvoets te gaan rijden terwijl je echt 80 kan op die weg Gestoord
Daar creéer je juist gevaarlijke situaties door..
Ik moet wel zeggen dat ik op elke weg even test hoe glad het is door even mijn voet wat onderin te duwen.. spinnen de wielen dan is het glad.. heb je grip dan ga je harder rijden..

Bovendien moet NL eens aan de winterbanden en verplichte verlichting!!!
Niet alleen voor je eigen veiligheid, maar ook die van anderen..
Ik heb gesproken... uch..
Laatst bijgewerkt door Casarell op 05-01-09 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:04

Siets schreef:
sonjim schreef:

Ik ben dan ook geen piet lut op de weg, en ik heb ook geen kind. Maar ik heb wél in de kraamzorg gezeten, en ik vraag me af of sommigen hier ooit wel eens een baby hebben vast gehouden. Die kleintjes kunnen zich niet verzetten, en hebben een slap nekje. Bij een ongeval / slippen of een flinke remactie kunnen ze er dus wel degelijk iets aan overhouden. En dát is nou net waar de TS op doelt. Als er dan sneeuw ligt loop je gewoon meer risico met een kleintje in je auto. Het gaat dus niet zo zeer om het sneller slippen ja of nee, maar om de gevolgen van een enentueel incident met een baby achterin je auto...

Nou sorry hoor, als je daar zo bang voor bent, dan moet je helemaal niet met een kind gaan autorijden.
Feit is dat er onder deze omstandigheden nauwelijks ernstige ongelukken gebeuren, hooguit wat blikschade.

Ik zou er niet eens bij nadenken en gewoon met het hele spul in de auto stappen Lachen
Zééér onverantwoord als ik het hier mag geloven Knipoog

Ben overigens wel blij dat ik groot geworden ben met zeer nuchtere ouders die hier ook echt niet moeilijk over deden en dat ik een tijd dat die maxicosie handel niet eens bestond Haha!
Mag geloof ik blij mag zijn dat ik nog leef!
Laatst bijgewerkt door manie op 05-01-09 14:06, in het totaal 2 keer bewerkt

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:05

manie schreef:
Nou sorry hoor, als je daar zo bang voor bent, dan moet je helemaal niet met een kind gaan autorijden.
Feit is dat er onder deze omstandigheden nauwelijks ernstige ongelukken gebeuren, hooguit wat blikschade.

Ik zou er niet eens bij nadenken en gewoon met het hele spul in de auto stappen Lachen

Ja dat jij dat vindt is mij prima. Ieder moet dat toch voor zich weten? Dat denegrerende toontje zou ook wel wat minder mogen Knipoog

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:07

vind je het zelf dan wel verantwoord???
(SPUL??????)maargoed somige mensen denken er schijnbaar wat makelijk over.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:08

sammy1 schreef:
vind je het zelf dan wel verantwoord???
(SPUL??????)maargoed somige mensen denken er schijnbaar wat makelijk over.

Het is precies wat ik net al zei. Ik zelf heb dan geen kinderen, maar wel degelijk gevoel met ze door mijn werk. Mensen die er geen ervaring mee hebben weten niet eens hoe het is om ze te hebben, dus dan heb ik ook zoiets van laat ze maar kletsen. Dat Manie het inderdaad al spul noemt zegt toch genoeg?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:12

sammy1 schreef:
maargoed somige mensen denken er schijnbaar wat makelijk over.

Tja, dat is maar net wat je visie is. Ik vind dat mensen nogal makkelijk thuis blijven (niet gaan werken, kinderen niet naar school laten gaan). Daarvan vind ik dus dat mensen er schijnbaar wat makkelijk over doen. Iedereen zijn idee daarover, prima toch. Lachen

Overigens hoeft het woordje 'spul' niets negatiefs te betekenen, dat is maar net wat je er in wilt lezen. Ik heb het ook over het hele spul als ik met een vriendin praat over haar kinderen. Als ik zeg: 'Hoe is het met het spul?' 'Of kom je gezellig hierheen met het hele spul?' bedoel ik daar helemaal niets mee, het zou heel goed kunnen dat Manie dat ook zo bedoeld. Zo las ik het iig wel.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:16

Ir111 schreef:
sammy1 schreef:

Tja, dat is maar net wat je visie is. Ik vind dat mensen nogal makkelijk thuis blijven (niet gaan werken, kinderen niet naar school laten gaan). Daarvan vind ik dus dat mensen er schijnbaar wat makkelijk over doen. Iedereen zijn idee daarover, prima toch. Lachen

Overigens hoeft het woordje 'spul' niets negatiefs te betekenen, dat is maar net wat je er in wilt lezen. Ik heb het ook over het hele spul als ik met een vriendin praat over haar kinderen. Als ik zeg: 'Hoe is het met het spul?' 'Of kom je gezellig hierheen met het hele spul?' bedoel ik daar helemaal niets mee, het zou heel goed kunnen dat Manie dat ook zo bedoeld. Zo las ik het iig wel.

daar heeft iedereen en andere mening over maargoed,
ik ben ook niet verplicht ergens heen te gaan want ik heb nog zwangerschapsverlof,
als ik nou had moeten werken had ik de kleine te voet na haar oma gebracht die woont een straat verder,
maar ikzelf ga nou geen onnodige risicos nemen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:17

Ir111 schreef:
sammy1 schreef:

Precies Lachen

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:17

manie schreef:

Ben overigens wel blij dat ik groot geworden ben met zeer nuchtere ouders die hier ook echt niet moeilijk over deden en dat ik een tijd dat die maxicosie handel niet eens bestond Haha!

Ik ben dan wel weer blij met die hele maxi cosi handel... kinderen zijn tegenwoordig veel beter beschermd bij een auto-ongeluk Knipoog
Ik denk dat je over veel dingen ook pas anders gaat denken op het moment dat je kinderen hebt trouwens Ja

Mijn man stond vlak voor de kerstvakantie nog in de file op de a1, ze hebben 4 uur stil gestaan. Vlakbij had een vrouw met een kind van een paar maanden oud gestaan. Flesvoedingen waren op, pompstation ver weg, de auto's gingen uit want wie weet hoe lang je er nog stond, kind had honger en had het steenkoud en er was geen idee wannee men weer zou aan rijden. Uiteindelijk mocht ze na 3 uur onder politiebegeleiding over de vluchtstrook al spookrijdend terugrijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:18

Ik heb het ook over spul als de kids ingeladen moeten worden hoor! En de mijne zijn idd gewoon naar school en kdv. Er moet ook brood op de plank en de wegen zijn verder prima. Even gladjes, maar de provinciale wegen zijn ook goed te doen!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:19

odetteke schreef:
manie schreef:

Ik ben dan wel weer blij met die hele maxi cosi handel... kinderen zijn tegenwoordig veel beter beschermd bij een auto-ongeluk Knipoog
Ik denk dat je over veel dingen ook pas anders gaat denken op het moment dat je kinderen hebt trouwens Ja

Mijn man stond vlak voor de kerstvakantie nog in de file op de a1, ze hebben 4 uur stil gestaan. Vlakbij had een vrouw met een kind van een paar maanden oud gestaan. Flesvoedingen waren op, pompstation ver weg, de auto's gingen uit want wie weet hoe lang je er nog stond, kind had honger en had het steenkoud en er was geen idee wannee men weer zou aan rijden. Uiteindelijk mocht ze na 3 uur onder politiebegeleiding over de vluchtstrook al spookrijdend terugrijden.

dat is juist waar ik bang voor ben,het moet je maar gebeuren.

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 14:20

Ik heb nog nooit met sneeuw gereden dus zou het zo 1..2..3 ook niet alleen met mijn dochtertje (2en een half) gaan doen.
Hier ligt jammer genoeg geen sneeuw (friesland, Sexbierum),het is hier niet glad, het zonnetje schijnt, en heel erg koud is het niet dus ik kan mijn meisje straks met een gerust hart van de peuterschool halen.