Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
latnahc2 schreef:nee zonder schuldsanering red ik het echt niet.
ben al 3 jaar bezig maar ik blijf op het zelfde punt hangen.
ik krijg wel huursubsidie en zorg toeslag en ik heb gewoon een baan.
maar ik wil niet meer krap zitten dan maar schuldsanering dan ben ik in een paar jaar overal vanaf

latnahc2 schreef:nee zonder schuldsanering red ik het echt niet.
maar ik wil niet meer krap zitten dan maar schuldsanering dan ben ik in een paar jaar overal vanaf

MISTRAL94 schreef:latnahc2 schreef:nee zonder schuldsanering red ik het echt niet.
Ik vind dat je erg licht over schuldsanering praat en als ik dit zo lees begrijp ik al helemaal niet waarom je niet er achteraan gaat dat hij alimentatie betaald voor het kind wat hij notabene verwekt heeft! Ook vind ik een waarschuwing op z'n plek weet waar je je kind heen brengt. Kinderen beschadigen snel en daar hebben ze de rest van hun leven last van. Sterkte met je beslissing welke je dan ook neemt!
onley schreef:sorry maar ik zou dan toch echt naar een andere oplossing gaan dan de schuldsanering
ik had ook veel schulden en ik weet het ook dat het erg moeilijk is om daarvan af te komen,
maar die schuldsanering nee ik heb me erover laten informeren
ze beloven bergen te verzetten en jij hangt 5 jaar aan die onzin
vast dat wat hun kunnen kun jij ook
de eerste stap is bij jou
je moet nu niet bij ex aankloppen omdat jij het moeilijk hebt
gezien hij in een gesloten inrichting zit (zit die vast? )
kan die zowieso niet werken en valt er bij hem niks te halen
er bestaat ook zoiets als een kredietbank waar je eventueel een lening kan laten afsluiten om al je schulden onder 1 dak te krijgen en je ook maar op 1 plek afbetaald inplaats van op 20 plaatsen
beloof je schuldeisers ook geen dingen die je niet kunt waarmaken
BV je betaald bij 1 50 euro per maand en bij de ander 100
schrijf die beide een brief leg je situatie uit en maak er voor beide 75 euro van
of los eerst je kleintjes af houd die grote een beetje aan de lijn
en betaal erna die grote schulden af
maar echt ik raad je echt die schuldsanering af
onley schreef:en bij de schuldsanering krijg je indd 40 of 70 euro per week
om te leven
je hebt geen enkel prive leven meer en je kunt echt niks
de post krijg jij ook niet gewoon helemaal niks !
ze komen in je huis en gaan alle waardevolle bezittingen verkopen zoals je auto je dure tv noem maar op
nee ik denk dat je beter af bent om iemand in je nabije omgeving te vragen om je te helpen met brieven te schrijven
en je financieel te ondersteunen of je begleiden/geld beheren
je hebt ook recht op kinderbijsla en
extra aanvullende kinderbij slag
ga naar de belastingdienst en laat je goed informeren en sla je slag
Diablo schreef:Ik vind het knap hoor, wat je doet. Je doet er in mijn ogen echt veel aan om het op te lossen en je gaat niet bij de pakken neer zitten.
Respect!

Weissjee schreef:zit je kind al op school? denk het wel toch? peuterspeelzaal?
want als je kind een ''opleiding'' heeft is het verplicht om alimentatie te betalen.
meggiemeg schreef:Een advocaat kan niet een eis van kinderalimentatie opleggen, dit kan alleen in de rechtbank gebeuren en ook daar bepalen ze per wanneer het in gaat en of dat eventueel met terugwerkende kracht is. Met een uitspraak van een rechtbank kan het LBIO stappen ondernemen, zonder die uitspraak kunnen zij niets.
Weissjee schreef:zit je kind al op school? denk het wel toch? peuterspeelzaal?
want als je kind een ''opleiding'' heeft is het verplicht om alimentatie te betalen.
meggiemeg schreef:Een advocaat kan niet een eis van kinderalimentatie opleggen, dit kan alleen in de rechtbank gebeuren en ook daar bepalen ze per wanneer het in gaat en of dat eventueel met terugwerkende kracht is. Met een uitspraak van een rechtbank kan het LBIO stappen ondernemen, zonder die uitspraak kunnen zij niets.
Mies7 schreef:meggiemeg schreef:Een advocaat kan niet een eis van kinderalimentatie opleggen, dit kan alleen in de rechtbank gebeuren en ook daar bepalen ze per wanneer het in gaat en of dat eventueel met terugwerkende kracht is. Met een uitspraak van een rechtbank kan het LBIO stappen ondernemen, zonder die uitspraak kunnen zij niets.
Dit kan een advocaat wel. Mocht je ex er niet mee akkoord gaan, dan kan het zijn dat een rechter er aan te pas moet komen. Maar in principe kunnen advocaten de ali regelen.
KiWiKo schreef:mag ik je wat persoonlijks vragen Latnahc?? en je hoeft er geen antwoord op te geven hoor![]()
maar ik ben ergn nieuwschierig hoe je relatie met de vader was...... en welke drugs hij gebruikt..... en, en, en.......
ik snap het heel goed als je het niet wil vertellen hoor, het is van mij puur nieuwsgierigheid