alimentatie van vader zonder werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

latnahc2

Re: alimentatie van vader zonder werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 16:32

nee zonder schuldsanering red ik het echt niet.
ben al 3 jaar bezig maar ik blijf op het zelfde punt hangen.
ik krijg wel huursubsidie en zorg toeslag en ik heb gewoon een baan.
maar ik wil niet meer krap zitten dan maar schuldsanering dan ben ik in een paar jaar overal vanaf

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:37

latnahc2 schreef:
maar ik wil niet meer krap zitten dan maar schuldsanering dan ben ik in een paar jaar overal vanaf

Verkijk je daar niet op.
Je bent niet overal vanaf.
Stel dat je nog boetes hebt open staan, dan worden die bevroren en die zul je na de schuldsanering alsnog moeten betalen. Ook is het zo dat niet iedereen na 3 jaar met een schone lei kan beginnen.
Laat je hier goed over informeren. Na/tijdens je schuldsanering is het nog niet voorbij!!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:51

ik vind het aardig van je,dat je je ex geen extra problemen wil bezorgen,maar ik snap niet dat mensen(n t algemaan hoor,je hoort dit vaker) niks op papier laten zetten,als ze uit elkaar gaan,met kids ertussen.
zulke dingen moeten toch duidelij ken goed geregeld zijn,voor beide partijen,dat heeft niks met treiteren,etc. te maken.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 21:49

latnahc2 schreef:

Ik vind dat je erg licht over schuldsanering praat en als ik dit zo lees begrijp ik al helemaal niet waarom je niet er achteraan gaat dat hij alimentatie betaald voor het kind wat hij notabene verwekt heeft! Ook vind ik een waarschuwing op z'n plek weet waar je je kind heen brengt. Kinderen beschadigen snel en daar hebben ze de rest van hun leven last van. Sterkte met je beslissing welke je dan ook neemt!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:39

let erg goed op met die sanering. kan jij leven van ongeveer 70 euro per week voor je eten en onderhoud? en dit 3 jaar lang? weet niet wat het maximum bedrag is voor een moeder met kind. maar dit ontvangt mijn vriend.

3 jaar lang niet een keertje ff uiteten, met je kindje ergens naar toe enz enz.

ik zou eerder proberen uit te zoeken wie de sanering in handen heeft van je ex en daar aankloppen dan merkt hij er vrij weinig van en regelen hun de betaling van de alimentatie.

mocht je toch te veel problemen krijgen met je schulden klop eerst eens aan bij de gkb voor je dus de sanering in gaat

succes ermee

ik zou eerder

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:47

sorry maar ik zou dan toch echt naar een andere oplossing gaan dan de schuldsanering
ik had ook veel schulden en ik weet het ook dat het erg moeilijk is om daarvan af te komen,
maar die schuldsanering nee ik heb me erover laten informeren
ze beloven bergen te verzetten en jij hangt 5 jaar aan die onzin
vast dat wat hun kunnen kun jij ook Knipoog

de eerste stap is bij jou

je moet nu niet bij ex aankloppen omdat jij het moeilijk hebt
gezien hij in een gesloten inrichting zit (zit die vast? )
kan die zowieso niet werken en valt er bij hem niks te halen

er bestaat ook zoiets als een kredietbank waar je eventueel een lening kan laten afsluiten om al je schulden onder 1 dak te krijgen en je ook maar op 1 plek afbetaald inplaats van op 20 plaatsen

beloof je schuldeisers ook geen dingen die je niet kunt waarmaken

BV je betaald bij 1 50 euro per maand en bij de ander 100
schrijf die beide een brief leg je situatie uit en maak er voor beide 75 euro van

of los eerst je kleintjes af houd die grote een beetje aan de lijn
en betaal erna die grote schulden af

maar echt ik raad je echt die schuldsanering af

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:51

en bij de schuldsanering krijg je indd 40 of 70 euro per week
om te leven

je hebt geen enkel prive leven meer en je kunt echt niks
de post krijg jij ook niet gewoon helemaal niks !
ze komen in je huis en gaan alle waardevolle bezittingen verkopen zoals je auto je dure tv noem maar op

nee ik denk dat je beter af bent om iemand in je nabije omgeving te vragen om je te helpen met brieven te schrijven
en je financieel te ondersteunen of je begleiden/geld beheren

je hebt ook recht op kinderbijsla en
extra aanvullende kinderbij slag

ga naar de belastingdienst en laat je goed informeren en sla je slag

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 09:33

MISTRAL94 schreef:
latnahc2 schreef:

Ik vind dat je erg licht over schuldsanering praat en als ik dit zo lees begrijp ik al helemaal niet waarom je niet er achteraan gaat dat hij alimentatie betaald voor het kind wat hij notabene verwekt heeft! Ook vind ik een waarschuwing op z'n plek weet waar je je kind heen brengt. Kinderen beschadigen snel en daar hebben ze de rest van hun leven last van. Sterkte met je beslissing welke je dan ook neemt!

hij betaalde altijd netjes alimentatie en ik heb niets op papier laten zetten omdat hij dit al uit zich zelf deed.
en al stond het wel op papier dan had hij nu toch niet kunnen betalen.
en hoe bedoel waar ik mijn kind heen breng???
mijn kind gaat nergers heen die is 24/7 bij mij hij gaat echt niet bij zijn vader in een afkick kliniek zitten hoor zo verstandig ben ik echt wel.
dus ik snap deze waarschuwing niet helemaal???

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 09:38

onley schreef:
sorry maar ik zou dan toch echt naar een andere oplossing gaan dan de schuldsanering
ik had ook veel schulden en ik weet het ook dat het erg moeilijk is om daarvan af te komen,
maar die schuldsanering nee ik heb me erover laten informeren
ze beloven bergen te verzetten en jij hangt 5 jaar aan die onzin
vast dat wat hun kunnen kun jij ook Knipoog

de eerste stap is bij jou

je moet nu niet bij ex aankloppen omdat jij het moeilijk hebt
gezien hij in een gesloten inrichting zit (zit die vast? )
kan die zowieso niet werken en valt er bij hem niks te halen

er bestaat ook zoiets als een kredietbank waar je eventueel een lening kan laten afsluiten om al je schulden onder 1 dak te krijgen en je ook maar op 1 plek afbetaald inplaats van op 20 plaatsen

beloof je schuldeisers ook geen dingen die je niet kunt waarmaken

BV je betaald bij 1 50 euro per maand en bij de ander 100
schrijf die beide een brief leg je situatie uit en maak er voor beide 75 euro van

of los eerst je kleintjes af houd die grote een beetje aan de lijn
en betaal erna die grote schulden af

maar echt ik raad je echt die schuldsanering af

hij zit niet vast nee hij zit in een afkick kliniek.
en ik klop niet aan bij mijn ex omdat ik het moeilijk heb ik heb geen eens contact met hem.
hij betaalde altijd gewoon alimentatie en ikvroeg mij gewoon af of er een manier was zodat hij dit kon blijven doen.
en ik ben al 3 jaar bezig met betalingsafspraken maken en geld verdelen over de schulden maar het houd ergens op.
bij de kredietbank krijg ik geen lening omdat ik freelancer ben en dus geen vast contract heb.
ik heb trouwens wel elke maand hetzelfde salariss hoor ik ben niet zo onverstandig dat ik een onzeker inkomen heb.
de kleinere schulden heb ik ook al afbetaald ik heb echt mijn best gedaan maar na 3 jaar alles alleen doen red ik dit toch echt niet meer vandaar dat ik nu heb gekozen voor schuldsanering.
en ik moet zeggen dat dit mij alweer een stukje vooruit heeft geholpen.
het zal miss niet voor iedereen een juiste keuze zijn maar schuldsanering is er niet voor niets en mij helpt het tot nu toe erg goed.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 09:42

onley schreef:
en bij de schuldsanering krijg je indd 40 of 70 euro per week
om te leven

je hebt geen enkel prive leven meer en je kunt echt niks
de post krijg jij ook niet gewoon helemaal niks !
ze komen in je huis en gaan alle waardevolle bezittingen verkopen zoals je auto je dure tv noem maar op

nee ik denk dat je beter af bent om iemand in je nabije omgeving te vragen om je te helpen met brieven te schrijven
en je financieel te ondersteunen of je begleiden/geld beheren

je hebt ook recht op kinderbijsla en
extra aanvullende kinderbij slag

ga naar de belastingdienst en laat je goed informeren en sla je slag

ik heb nu ook maar 50 euro per week om van te leven en soms minder dus dit maakt niets uit.
ze kunnen niets verkope in mijn huis want ik heb niets meer ik heb dit namelijk zelf al verkocht om mijn schulden te betalen dus ook dit is geen probleem.
ook heb ik al hulp gehad van fam met brieven schrijven maar het houd ergens op.
en niemand hoeft mijn geld te beheren want ik kan heel goed met geld omgaan deze schulden heb ik namelijk ook niet gemaakt maar mijn ex.
hij heeft bv valse hanndtekeningen gezet onder een lening op mijn naam en helaas kan ik dit niet bewijzen dus zal ik ervoor moeten opdraaien om dit te betalen.
verder krijg ik al aanvullingen zoals kinderkorting,huursubsidie,zorgtoeslag en kinderbijslag dus dat heb ik al voor elkaar.

ik vind het erg jammer dat mensen het topic niet doorlezen en dan dingen zeggen zoals ga aan de slag.
ik ben al 3 jaar aan de slag ik heb overal heen gebelt en ben overal heen gegaan en heb van alles aangevraagt.
het is niet zo dat ik denk nou ik wil geld van mijn ex en schuldsanering en klaar.
ik zoek echt geen simpele fix ofzo

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 09:53

Ik vind het knap hoor, wat je doet. Je doet er in mijn ogen echt veel aan om het op te lossen en je gaat niet bij de pakken neer zitten.

Respect!

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 11:23

Diablo schreef:
Ik vind het knap hoor, wat je doet. Je doet er in mijn ogen echt veel aan om het op te lossen en je gaat niet bij de pakken neer zitten.

Respect!

dank je wel diablo!!!
zulke reactie's doen me echt goed!
niet dat iemand geen kritiek mag hebben hoor Tong uitsteken
maar het is fijner als mensen eerst het topic lezen voordat ze zeggen ga aan de slag Verdrietig

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 14:28

Heb je al antwoord gehad van het LBIO, of heb ik daarover heen gelezen?

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 19:50

ohw neej ik had dat nog niet neergezet.
maar ik heb ze gebelt en ze zeiden dat ik niets kon doen als ik geen advocaat neem en daarmee laat vast zetten dat hij alimentatie moet betalen.
nou heb ik contact gehad met een advocaat en zijn situatie uitgelegt(van mijn ex dus) en de advocaat zei dat we het wel konden doen maar dat als de vader nu niet draagkrachtig is dat hij het [pas hoeft te betalen zodra hij het wel is.
nou weet ik dat hij pas over 3 jaar uit die kliniek komt en dan zou hij dus van al die 3 jaar moeten inhalen.
en dat wil ik hem ook niet aandoen dus ik denk dat ik gewoon pech heb:(

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:23

Een advocaat kan niet een eis van kinderalimentatie opleggen, dit kan alleen in de rechtbank gebeuren en ook daar bepalen ze per wanneer het in gaat en of dat eventueel met terugwerkende kracht is. Met een uitspraak van een rechtbank kan het LBIO stappen ondernemen, zonder die uitspraak kunnen zij niets.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:30

Euwh? Je man krijgt toch WAO ( Dat is toch als je in de ziekte wet zit en dus arbeidsongeschikt bent ?) Dan LIJKT het mij dat hij gewoon alimentatie moet betalen..

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:32

zit je kind al op school? denk het wel toch? peuterspeelzaal?
want als je kind een ''opleiding'' heeft is het verplicht om alimentatie te betalen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:56

Weissjee schreef:
want als je kind een ''opleiding'' heeft is het verplicht om alimentatie te betalen.

Hoe kom je daar bij?

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 09:51

meggiemeg schreef:
Een advocaat kan niet een eis van kinderalimentatie opleggen, dit kan alleen in de rechtbank gebeuren en ook daar bepalen ze per wanneer het in gaat en of dat eventueel met terugwerkende kracht is. Met een uitspraak van een rechtbank kan het LBIO stappen ondernemen, zonder die uitspraak kunnen zij niets.

het lijkt me logish dat dit in een rechtbank is ja.
ik zei ook dat dat met een advocaat te regelen was en niet dat een advocaat mij even alimentati zou toewijzen.
dat wat je zegt over het lbio typte ik zelf ook al dus ik snap je recatie niet hoor.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 09:53

Weissjee schreef:

neej een peuterspeelzaal geld niet als opleiding en ik denk ook dat je in de war bent met dat als je alimentatie moet betalen dat dit verlengt kan worden als een kind van 18 door gaat studeren.
een opleiding is echter geen garantie voor alimentatie.
mijn zoontje gaat trouwens niet naar school en niet naar een kinderdagverblijf ofzo iets.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:24

meggiemeg schreef:

Dit kan een advocaat wel. Mocht je ex er niet mee akkoord gaan, dan kan het zijn dat een rechter er aan te pas moet komen. Maar in principe kunnen advocaten de ali regelen.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 13:01

ja onderling kan dat wel als beiden partijen het eens zijn

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:03

mag ik je wat persoonlijks vragen Latnahc?? en je hoeft er geen antwoord op te geven hoor Lachen

maar ik ben ergn nieuwschierig hoe je relatie met de vader was...... en welke drugs hij gebruikt..... en, en, en.......

ik snap het heel goed als je het niet wil vertellen hoor, het is van mij puur nieuwsgierigheid Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:13

Mies7 schreef:
meggiemeg schreef:

Dit kan een advocaat wel. Mocht je ex er niet mee akkoord gaan, dan kan het zijn dat een rechter er aan te pas moet komen. Maar in principe kunnen advocaten de ali regelen.

De advocaat kan een voorstel doen, de rechter legt iets op.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 19:00

KiWiKo schreef:
mag ik je wat persoonlijks vragen Latnahc?? en je hoeft er geen antwoord op te geven hoor Lachen

maar ik ben ergn nieuwschierig hoe je relatie met de vader was...... en welke drugs hij gebruikt..... en, en, en.......

ik snap het heel goed als je het niet wil vertellen hoor, het is van mij puur nieuwsgierigheid Lachen

ik heb 6 jaar een relatie gehad met de vader en buiten zijn verslaving om was deze goed.
ik kwam pas na 2 jaar samen wonen achter zijn verslaving en ik dacht toen ook dat hij eraf was.
maar toen mijn zoontje was geboren kwam ik erachter dat hij toch niet genezen was en toen heb ik hem eruit gezet.
hij was trouwens geen drugs verslaafde maar gokverslaaft.