Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
)
Mama_Suus schreef:Mocht er een bezoeksregeling komen en de vrouw wilt het kind niet meegeven is het zaak dat de politie al van de situatie afweet. Zij kunnen dan erg discreet bij de vrouw in kwestie aan de deur gaan en het kind hoeft niet te weten dat het gaat om het feit dat mams ze niet mee wilt geven.
KiWiKo schreef:de kinderen komen wel terug............ echt!!! kan even duren..........en misschien wel op volwassen leeftijd pas............ maar ze komen, ze komen een keer
Firedancer schreef:KiWiKo schreef:de kinderen komen wel terug............ echt!!! kan even duren..........en misschien wel op volwassen leeftijd pas............ maar ze komen, ze komen een keer
Of niet.
En weet je, dat is ook goed. Jammer misschien, maar inmiddels zijn wij zo ver dat we ook gelukkig kunnen zijn als ze niet terug komen.
We hoeven geen schouderklopjes over wat we vroeger voor ze gedaan hebben, hoeven geen verlate "keuze" om van papa te houden al dan niet met tegelijktijdig het afvallen van moeder. Al die dingen waarvan je misschien zou verwachten dat je ego dat wel vlijend zou vinden.
Wij hebben geleerd een modus te vinden om oprecht gelukkig te zijn. Zien dat ook als onze plicht richting de kinderen. Zorgen dat ALS ze ooit terug komen dat ze in ieder geval een vader (en stiefmoeder) treffen die gelukkig en gezond zijn en (hernieuwde) positieve bijdrage aan hun leven kan geven. Niet een zielig hoopje depressieve schim van het verleden.
Verder hopen wij dat de kinderen gelukkig zijn in hun situatie en een volwaardig en gezond leven mogen krijgen. Met of zonder ons. Dat is onze vorm van houden van, de enige die ons rest helaas.
is al aan de orde geweest
Is ook weer een verschil. HBVisser schreef:Ikzelf ben ook kind van gescheiden ouders en heb ook nooit echt de mogelijkheid gehad om mijn vader te leren kennen. En geloof me, dat gaat je niet in je kouwe kleren zitten. Ik had ook zeer het gevoel dat mijn vader ook geen moeite heeft gedaan.

KiWiKo schreef:eigenlijk werkt het menselijke brein in deze heel simpel..........
zolang jouw vriend laat merken dat het hem hoog zit, dat het hem pijn doet, dat hij ermee zit......... zal zij doorgaan met het tegenhouden....... want ze kan hem slechts op deze manier "pakken" !!!!
De enige manier waarop ze nog enig vat heeft op jouw vriend is door het kind weg te houden, en dat weet ze.
Wat ik zou adviseren.......... is alles stoppen, geldstromen, advocaten........ de hele jan klerezooi stoppen. En dan rustig achteroverleunen, wachten tot zij zich aandient.
zij heeft dan geen grip meer, en gaat op zoek naar een houvast.... en dan pas kan je haar een handvat aanreiken op jullie condities.
het is moeilijk, en het kan echt wel een poos duren........ maar hier maak je jezelf gek mee, en haar blij
Tieneke schreef:Misschien wil ze die mediator wel als het niet door ex of diens vriendin voor- en aangesteld wordt, maar door de rechtbank of advocaatIs ook weer een verschil.
ikenindi schreef:weet niet hoor, maar dan pakt zij hem later op het feit dat hij toendertijd ook geen intresse toonde in zijn dochter...