Sommige mensen kunnen ook bieden....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Sommige mensen kunnen ook bieden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:40

Haha, hufterigheid is er niet alleen via internet, ik had een briefje gehangen bij de supermarkt voor laarzen die te koop zijn en ik slijp schaatsen. Er meldde zich iemand voor de laarzen en die wilde 7 euro 50 geven en tevens wilde iemand zijn schaatsen hebben geslepen voor een euro.

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 10:08

Ja op Marktplaats kun je makkelijk zelf bieden. Even ander e-mail adres aanmaken en kijken hoe ver die ander wil gaan :S.

Vind e-bay eigenlijk ook wel beter, want daar kun je niet een beetje rondbieden. Je bent gewoon verplicht te kopen, als jij het hoogste bod hebt. Al is dat natuurlijk wel lastig als je je kansen wil spreiden over meerdere dezelfde producten.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:14

ik bied regelmatig artikelen aan via mp of bokt en zet er altijd een prijs bij waar vanaf geboden moet worden

maar van de week bood iemand van mp € 10 voor iets nieuws twv € 80 en terwijl erbij stond bieden vanaf € 40
tja dat bod heb ik dus gelijk verwijderd en heb een mail gestuurd naar diegene of die svp niet meer wil bieden als het onzinbiedingen betreft

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 10:16

Ik vind als je er bieden vanaf bij zet, dat ze dan meteen je bodemprijs weten. Dus valt er niet zoveel meer te onderhandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 15:22

tamaramt schreef:
ik bied regelmatig artikelen aan via mp of bokt en zet er altijd een prijs bij waar vanaf geboden moet worden

maar van de week bood iemand van mp € 10 voor iets nieuws twv € 80 en terwijl erbij stond bieden vanaf € 40
tja dat bod heb ik dus gelijk verwijderd en heb een mail gestuurd naar diegene of die svp niet meer wil bieden als het onzinbiedingen betreft

Dan zet je dat toch meteen in de advertentie?
Ik heb een keer geboden op twee fauteuils, vraagprijs was 150 euro.
Ik bood 10 euro, en voor 15 heb ik ze mogen halen.
Dus het zal altidj wel bestaan Lachen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 15:23

Chiqa schreef:
tamaramt schreef:

Dan zet je dat toch meteen in de advertentie?
Ik heb een keer geboden op twee fauteuils, vraagprijs was 150 euro.
Ik bood 10 euro, en voor 15 heb ik ze mogen halen.
Dus het zal altidj wel bestaan Lachen

Ik denk dat dit uitzondering bevestigd de regel is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 15:28

Vjestagirl schreef:
Ik denk dat dit uitzondering bevestigd de regel is.

Nee hoor Lachen Zoals ik eerder al zei ik bied altijd laag, gaan ze niet accoord, jammer Lachen
Zo heb ik vorrige week gratis een TV, kastje en dvd speler opgehaald, vraagprijs was 100 euro.
Omdat geen hond erop afkwam en ze mijn bod te laag vonden (10 euro) en het ook nog
eens in de weg ston mocht ik het gratis op komen halen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 16:18

dat kan dan zo wel zijn maar ik vind het eerlijk gezegd beetje triest om zo laag te gaan bieden

bv in mijn geval stond erbij bieden vanaf 40
dat is het toch gruwelijk irritant dat mensen dan toch een bod doen van 10

mijn spullen gaan echt niet onder mijn vraagprijs weg want anders houd ik ze gewoon zelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 16:23

tamaramt schreef:
dat kan dan zo wel zijn maar ik vind het eerlijk gezegd beetje triest om zo laag te gaan bieden

De kopers gaan er anders wel mee accoord dus ik snap niet echt wat hier triest aan is Knipoog
Anders zullen ze wijs genoeg zijn en niet met me in zee willen gaan toch?
Nee denk dat je dit niet op een ander dient te betrekken handel is handel.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 16:37

omdat de meeste mensen net zoals mij er een begin biedprijs bijzetten en het gruwelijk irritant en storend is als mensen dan ver onde de vraagprijs gaan bieden
ik en velen met mij hebben niet voor niks een beginbiedprijs

spullen gaan bij mij sowieso niet weg onde mijn beginbiedprijs
dan gooi het nog liever weg Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 16:52

tamaramt schreef:
omdat de meeste mensen net zoals mij er een begin biedprijs bijzetten en het gruwelijk irritant en storend is als mensen dan ver onde de vraagprijs gaan bieden

Maar waarom gaan ze dan accoord met zo'n bod als de mijne? Lachen Mss omdat ze er niet allemaal zo over denken als kopers als jou Knipoog
En dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken, er staat nergens dat ik ze tot iet sdwing.
Gaan gewoon accoord met mn bod en klaar Lachen

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 17:00

Ja ik ben het ergens wel met Chiqa eens..

Er zijn natuurlijk ook genoeg mensen die een belachelijk hoog bedrag ergens voor vragen en er inderdaad niet vanaf komen oid.

Maar is toch niet mijn stijl om dan super laag te bieden. (ik heb wel een keer afgedongen op een pizza Tong uitsteken)

Maargoed van de ene kant is het wel zo nee heb je en ja kun je krijgen..

Maar toch vervelend voor de mensen die wel serieus iets willen verkopen..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:40

tamaramt schreef:
mijn spullen gaan echt niet onder mijn vraagprijs weg want anders houd ik ze gewoon zelf

Precies, met zo'n super laag bod breng ik het liever nog zelf naar de stort.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:16

Ik heb eens een zgan kieffer hoofdstel te koop aangeboden op bokt...er zijn dan mensen die het voor 12 euro willen hebben incl. het verzenden...Ja sorry hoor, maar daar loop niet voor naar het postkantoor... Vork Dan geef ik het liever gratis weg aan een jong meisje dat iets nodig heeft voor haar vz pony, ipv aan zon hebbert. Duivel
Terwijl als je in sommige topics kijkt bij EA TK dan vraag je je af of die mensen hun spullen wel kwijt worden, als er zo'n hoge vraagprijs is koop ik het liever nieuw. Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:35

Pff ja soms willen mensen het nog gratis, echt een drama. Of ze doen of ze het willen en dan geef je al je gegevens en dan hoor je niks meer...zwaar irritant!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:40

Iessie schreef:
Ik heb eens een zgan kieffer hoofdstel te koop aangeboden op bokt...er zijn dan mensen die het voor 12 euro willen hebben incl. het verzenden...Ja sorry hoor, maar daar loop niet voor naar het postkantoor... Vork Dan geef ik het liever gratis weg aan een jong meisje dat iets nodig heeft voor haar vz pony, ipv aan zon hebbert. Duivel
Terwijl als je in sommige topics kijkt bij EA TK dan vraag je je af of die mensen hun spullen wel kwijt worden, als er zo'n hoge vraagprijs is koop ik het liever nieuw. Lachen

Nou inderdaad, dan geef je het nog liever weg!
En over zulke hoge bedragen dat je het net zo goed nieuw kan kopen is ook zeer herkenbaar.

*wat ik mij afvraag: nemen die mensen zichzelf sirieus?*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:06

Mijn passier staat op marktplaats is 7 jaar oud, krijg ik een bod van 300 euro, maar dan moest het wel het nieuwste type passier gg zijn. Dat snap ik dus niet, een nieuwe kost 2500 euro en 300 euro is dan eigenlijk nog te veel voor ze, mijn zadel van 7 jaar oud was nog geen 300 euro waard vond ze..Ze was zelfs nog boos op mij!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 10:28

Chiqa schreef:
Rianneke schreef:
Onbeschoft? Dus als je bij een onduidelijke advertentie vraagt om bijv de leeftijd van een paard en hun hebben gemailt dat ie 11 jaar is. Moet je dan terug gaan mailen?

Nou dit lijkt me vrij logisch en een antwoord naar de bekende weg. Maar sommige reageren helemaal niet,
haal dan je email optie weg. Denk dat dit ebdoeld wordt, weet wel zeker.

Volgens mij heb je mijn post verkeerd begrepen...
Stel je ziet een leuk paard in een advertentie en er staat geen leeftijd bij. Je mailt naar de adverteerder om te vragen naar zijn leeftijd. Ik zet in zo'n mail ook altijd alvast bedankt neer. De adverteerder mailt terug dat het beest 11 jaar is. Moet je dan voor het aardige tarug mailen? Als ik niks in die leeftijd zie doe ik dat namelijk niet...

Chiqa schreef:
Omdat geen hond erop afkwam en ze mijn bod te laag vonden (10 euro) en het ook nog
eens in de weg ston mocht ik het gratis op komen halen.

Haha! Dat zijn wel grappige dingen!

tamaramt schreef:

Waarom triest? Je kunt het toch altijd proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 10:31

Dat lage bieden is niet eerlijk vind ik. Ik zet dingen op marktplaats die eigenlijk al goedkoop zijn en als je dan een bod krijgt voor minder dan de helft, vind ik een beetje onbeschoft.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 10:39

Veel vervelende ervaringen via sites als marktplaats dus voor veel mensen. Zelf kijk ik eerst op www.koopplein.nl . Dat is nog niet overal in nederland, maar bij ons wel, en dan zit je altijd in de buurt. Zeker op het "platteland" ken je dan ook nog wel wat mensen in de buurt. Koopplein werkt hier prima. Als ik daar niet kan slagen ga ik verder op marktplaats o.i.d. zoeken. Als het om paarden en pony's etc. gaat, dan weet je ook vaak wel wat er in de omgeving te koop staat via de rijvereniging ofzo, dus die vind ik niet via koopplein, maar kleinere dingen of huisraad etc., dat gaat prima. Op zich vind ik zo'n soort marktplaats, maar dan voor je directe omgeving, dus reuze handig.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 11:05

russel -> dus jij bied meteen een goede prijs als je iets leuks ziet op internet?
Hehe ik kan wel merken dat ik uit een echte handelsfamilie kom dan Bloos

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:44

IKbenEllen schreef:
Suzanne F. schreef:
Ja of je stuurt een mail dat je het bod accepteert en je hoort er nooit meer wat van??

Of ze sturen een PM: kun je een foto maken van de binnen- buiten- voor- achter- boven- onderkant, merkje, dat doe je dan allemaal braaf en dan hoor je niets meer Rolleyes Rolleyes Rolleyes

aaaaaah beide heel herkenbaar en zooo irritant!!

weetergeen schreef:
Veelal zijn de geboden bedragen reëler dan de vraagprijs.......

Soms wel, maar 3,- bieden incl verzendkosten op een bikini met het prijskaartje van 49,95 er nog aan...
Dan vraag ik me echt af wat zo iemand denkt Clown

Verder voel ik me vooral niet aangesproken of beledigd als iemand zo laag bied, maar vraag me dan dus wel af hoe diegene erop komt om dat te bieden... en zeker omdat je daarna niets meer van ze hoort...

En ik heb een tijdje 3 zadels te koop gehad, nu nog 1 dus ben er al 2 op een fijne manier kwijtgeraakt gelukkig.
zadels waren getaxeerd en ik wist wat de ruitersportzaak er voor zou geven aaan mij, en wist ook voor welk bedrag ze de zadels zelf weer zouden doorverkopen.
Ben ik netjes op de getaxeerde waarde gaan zitten, met nog ruimte voor iets onderhandelen.
Kreeg ik via marktplaza rare mailtjes, dat ik gek was en nevernooit die zadels kwijt zou raken en dat 500,- voor alle 3 de zadels dik betaald was, ehm ja natuurlijk.... ik bood nog aan dat de 2 oudste dan evt kaal wel daarvoor weg mochten mits hij ze beide op kwam halen of de verzendkosten betaalde maar nee ik was hardstikke gek.
tsja dan vraag je je echt af wat voor mensen dat zijn Scheve mond
gelukkig heb ik er 1 via bokt en 1 via het friezenforum verkochjt, aan mensen die er blij mee zijn en met wie ik gewoon normaal kon mailen/pb'en Lachen
Dus die rare mailtjes via marktplaza vergeet ik dan maar weer snel!

Verder nog geen rare dingen meegemaakt, ben trouwens zelf wel altijd blij als mensen mn spulletjes goed hebben ontvangen zou het vreselijk vinden als er bv iets via de post verkeerd ging en ze dan aan mij zouden twijfelen of ik het wel echt verstuurd heb, of dat ze achteraf spijt hebben van hun aankoop.
En andersom met bieden als ik iets wil kopen ben ik ook altijd best soft..
Ik ben iets te eerlijk voor echt hard onderhandelen volgens mij Zij zijn groot en ik is klein!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:54

Rianne ik heb idd een vage reactie gezet op jou antwoord, wat ik eigenlijk bedoelde dat het vragen naar de belende weg, dus een vraag stellen die toch in de advertentie staat heel vervelend is.
Reageer ik ook niet op hoor Ja

Verders...Ik snap eerlijk gezegt niet wat sommigen met de opmerking;

Renske_ schreef:
Dan vraag ik me echt af wat zo iemand denkt

moonfish13 schreef:
*wat ik mij afvraag: nemen die mensen zichzelf sirieus?*

Met handelen te maken hebben hoor, ik zet laag in, loper gaat accoord waarom zou
ik mijzelf dan niet serieus nemen Verward Verward

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:02

Chiqa schreef:
Met handelen te maken hebben hoor, ik zet laag in, loper gaat accoord waarom zou
ik mijzelf dan niet serieus nemen

Clown Handel is handel!
Ik ga echt niet iets duur 2de hands kopen want dan heb ik het ook liever nieuw... Tegenwoordig denken ook veel mensen dat als ze iets 2de hands hebben ze het nog voor 90 % van de nieuwwaarde krijtraken ofzo Ach gut

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:04

chiqa, als je iets nieuws aanbied, met de kaartjes van 49,95 er nog aan en er een richtprijs bij hebt staan van ong. de helft van de nieuwwaarde, waarom biedt iemand dan 3,- incl verzendkosten (van 1,76 of 2,20)

Dat zou betekenen dat ik amper 1,- over zou houden, ik ga toch geen moeite doen van het plaatsen van een advertentie, foto's er van maken, het in een envelop stoppen, met de auto naar het dorp verderop naar postkantoor ivm afgeven en dit alles om er 1.- aam pver te houden?
Dan kan ik het beter weggooien aangezien ik van die 1,- niet eens de benzine eruit haal die het me kost om naar het postkantoor te gaan.

Laag bieden snap ik, iets onder richtprijs bieden ook, maar zo'n bod vind ik gewoon raar.
En vervolgens als ik terugmail geen reactie meer geven, naja dan wil diegene dus ook niet onderhandelen want dan zou er wel een reactie terug komen.

@ rianneke, tuurlijk is handel handel, dat zeker!
maar 1/2 of 1/3 of 1/4 van de nieuwwaarde moet haalbaar zijn, zeker als er nog kaartjes aan zitten of als iets nog in de originele verpakking zit.
Dan snap ik een extreem laag bod dus echt niet, zeker niet als er daarna niet in wordt gegaan op evt onderhandelingen.

Al zijn sommige mensen idd wel erg overtuigd dat hun 2e hande spullen nog 80/90% van de nieuwwaarde op moeten/kunnen leveren, zelfs als iets aardig gebruikt is, dat is weer het andere uiterste en die mensen snap ik ook niet Knipoog