En, kunnen we al schaatsen???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: En, kunnen we al schaatsen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:20

Ik had vandaag nog even geschaatst maar de ijsbaan was super waterig. Niet veel soeps.
Maar mijn schaatsen zijn vandaag weer geslepen dus ik moest ze even testen *LOL*

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 17:21

Haha. Ja, die paarden vinden het maar wat raar, dat al die mensen ineens op het water kunnen lopen Haha!

suleilitha schreef:
In de tijd van het jaar dat het twintig graden is zijn die dingen niet geopend Haha!

Bij ons tot 1 mei en dan kan het best al 20 graden zijn hoor Ja

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:25

ik heb woensdag geschaatst was wel spannend kraakte nogal Haha! hoop dat et nog even flink doorvriest hoop stiekem op een elfstedentocht Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:14

Ik denk dat heel Nederland daar stiekem op hoopt, en al helemaal de leden van de vereniging die de tocht mogen schaatsen. Mijn vader is sinds 1963 lid dus die mag sowieso starten (en vroeg starten), mijn broer is dit jaar voor het eerst uitgeloot.

Iedere winter weer wordt er hard getraind voor een elfstedentocht die er niet komt...

Maar maak je geen illusies, als het geen weken achtereen minstens 10 graden vriest, kan er nog geen sprake zijn van een elfstedentocht, en hoef je niet zenuwachtig te worden.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 12:13

Ik heb inmiddels 5 dagen achter elkaar op het ijs gestaan. Vandaag wil ik ook graag, maar ik denk dat ik de tijd niet heb.

Gelukkig sta ik vanaf volgende maandag wekelijks op de baan in Deventer voor een cursus. Heb er zin in!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 12:17

En ik hoop toch zo dat alle bejaarden die niet meer in staat zijn om een meter te schaatsen, eindelijk eens hun lidmaatschap van de Elfsteden gaan opzeggen...
Maar ik zie echt nog geen elfstedentocht komen, het is nu hemelsbreed 10 km vanaf de Dokkumer Ee maar liefst vijf graden en bovendien regent het.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:13

Cassidy schreef:
Maar maak je geen illusies, als het geen weken achtereen minstens 10 graden vriest, kan er nog geen sprake zijn van een elfstedentocht, en hoef je niet zenuwachtig te worden.

Indd, weken -10, maakt nog geen 11steden tocht.
De windrichting, kwaliteit van t ijs en eventuele neerslag spelen ook een grote rol.
Maar dat maakt de hoop en het verlangen naar de tocht niet minder, ik woon nagenoeg aan de route ( moet even een landje door..)
en wat zou 't toch mooi zijn als er na al die tijd weer eens een tocht langs kwam!~!!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:52

ik had vorige week mn schaatsen gevonden!
Bleken op zolder een paar kunstschaatsen en ijskockeyschaatsen van mij te liggen, wrsch al sinds de verhuizing(10 jaar geleden Bloos )
Vriendje had na kerst ook schaatsen gekocht en nu zijn we 2 dagen achter elkaar wezen schaatsen Haha!
Geen ijsbaan voor mij maar lekker natuurijs, dat vandaag wel hard kraakte trouwens haha.
helaas zijn mn ijshockeyschaatsen zoooo bot dat schaatsen daarmee niet lukte haha maar gelukkig ging t nog wel aardig met mn andere schaatsen
Stik nu alleen van de spierpijn Huilen van het lachen
Ga de rest vd week 's ochtends nog zo lang het kan Haha!

en eens ff kijken waar ik mn schaatsen hier in de buurt kan laten slijpen....

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:14

Er zijn minder mensen die kunst- en ijshockey schaatsen kunnen slijpen als noren. Wij hebben gister 6 paar noren laten slijpen, alleen mijn moeder heeft kunstschaatsen. Maar de man die ging slijpen zei dat vrij weinig mensen kunstschaatsen kunnen slijpen, hij kon het iig niet. Scheve mond

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:19

Ik heb ein-de-lijk de oude kunstschaatsen van mn moeder cadeau gekregen. Al van kleins af aan was ik verliefd op die dingen en nu ben ik 23 en heb ik ze van haar gekregen! Zij heeft ze op haar 18e gekocht, dus die dingen zijn zo'n beetje antiek, haha. Mn vriend en ik hebben ons eerst rot moeten zoeken naar die dingen, lagen ergens onder de puinzooi bij mn ouders op zolder. Zaterdag heb ik ze laten slijpen, gelukkig dat de sportzaak bij ons in de buurt wel kunstschaatsen kan slijpen (wist niet dat dat zo lastig was? Heb ik geluk gehad!). Gisteravond zijn we naar de tijdelijke schaatsbaan in zeist geweest en ik heb na een tijdje weer ouderwets kennis gemaakt met de hardheid van ijs, haha. Ik wou nl mijn vriend nadoen die met een noodvaart zich omdraaide en achteruit verder schaatste. We hebben beide al 10 jaar niet meer geschaatst en ik ging er vanuit dat als hij dat op zn noren kon, ik dat ook wel op mn kunstschaatsen kon. Nou niet dus he... Nu heb ik spierpijn! Vandaag zouden we weer gaan schaatsen, maar kon helaas niet... Hopelijk van de week weer!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:21

Ik ben dit 'schaatsseizoen' nog niet 1 keer onderuit gegaan. Ik kan echt niet goed schaatsen, recht vooruit gaat prima maar een bocht? Pootje over durf ik niet en probeer ik ook maar niet want ik wil niet vallen Nagelbijten / Gniffelen
Heb wel heel voorzichtig al een rondje om m'n eigen as proberen te draaien. Heel voorzichtig ging het wel. Maar ook heel langzaam *LOL*
En achteruit schaatsen blijft een drama Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:23

Ik heb nog niet geschaatst. Kwam hier laat op gang met de vorst en nu heeft het de hele dag geregend, net als ik vrij ben. Woensdagmiddag zou ik tijd hebben!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:35

Plien91 schreef:
Ik ben dit 'schaatsseizoen' nog niet 1 keer onderuit gegaan. Ik kan echt niet goed schaatsen, recht vooruit gaat prima maar een bocht? Pootje over durf ik niet en probeer ik ook maar niet want ik wil niet vallen Nagelbijten / Gniffelen
Heb wel heel voorzichtig al een rondje om m'n eigen as proberen te draaien. Heel voorzichtig ging het wel. Maar ook heel langzaam *LOL*

haha jij bent net zo'n talent als ik *LOL*

terwijl ik vroeger wél acnteruit kon, op 1 been kon staan, figuurtjes kon rijdne etc
mn moeder heeft op kunstschaatsen gezeten en die kon zelfs springe etc dus ja dat wilde ik oooook

maar nu kan ik nét blijven staan zegmaar Huilen van het lachen
en idd klein rondje om mn as draaien, tot 3x rond en dan ben ik dol en duizelig haha!
en remmen lukte vandaag ook Haha! schaats schuin zetten en dan mooi remmen met van dat wegschavende ijs wat dan omhoog komt haha!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:36

haha, ja dat kon ik gister tot mn verbazing nog wel, remmen! Wat een opluchting zeg.... Maar pootje over, mij niet gezien! 1 been kan ik ook niet meer. Vroegah ging dat nog wel, maar ben nu geloof ik een beetje een angsthaas geworden, ahha.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:41

Schaatsen, ik was zo blij toen bij ons de ijsbaan open ging Haha! Viel me mee, dat ik het na al die jaren nog niet verleerd was, maar idd pootje over etc, dat durf ik nog niet zo best weer Tong uitsteken
Nu maar hopen dat het weer mooi aanvriest vannacht zodat ik morgen met een vriendin kan gaan schaatsen! Want momenteel staat er door die enorme regenbuien die hier voorbij komen vooral veel water op en is de baan ook gesloten..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:32

Renske_ schreef:
Plien91 schreef:

haha jij bent net zo'n talent als ik *LOL*

terwijl ik vroeger wél acnteruit kon, op 1 been kon staan, figuurtjes kon rijdne etc
mn moeder heeft op kunstschaatsen gezeten en die kon zelfs springe etc dus ja dat wilde ik oooook

maar nu kan ik nét blijven staan zegmaar Huilen van het lachen
en idd klein rondje om mn as draaien, tot 3x rond en dan ben ik dol en duizelig haha!
en remmen lukte vandaag ook Haha! schaats schuin zetten en dan mooi remmen met van dat wegschavende ijs wat dan omhoog komt haha!

Oja remmen! Voel me echt wel een iceprincess als ik dat doe. Enige dat een beetje spectaculair is en wat ik kan Vork

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 09:47

iemand gisteren nog geschaatst? en vandaag? ik wil vanmiddag eigenlijk naar Giethoorn, of daar ergens in de buurt... heeft iemand enig idee of dat ijs een beetje hersteld is afgelopen nacht?

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 11:54

Hier is het ijs wel had genoeg dat je er op kan. Alleen door de sneeuw van vanacht en gisteren is het helemaal gebobbeld geworden. Niet zo'n succes met je schaatsen denk ik zo haha

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:01

Mijn vader gaat vandaag in Giethoorn kijken. Ik weet niet hoelaat, maar als het ijs daar goed was zou hij mij bellen. Als ik meer weet zet ik het hier wel neer.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:33

De ijsbaan gaat bij ons om 14:30 weer open, dus ik ga kennismaken met de harde realiteit. Ik kan niet schaatsen Clown

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:35

Bij ons gaat de ijsbaan vanavond 19.00 open :-D
Kikka dan neem je toch gewoon een stoel mee haha Tong uitsteken

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:40

Haha, net als vroeger. Klinkt als een plan Clown

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:43

Nja dan hoef je niet te vallen na 3 a 4 rondjes kun je wel weer zonder en anders zoek je ff een lekkere kerel waar je je aan vast kunt houden :p

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:45

Ja, ik heb vriendlief al gecharterd Schijnheilig Ik ga even nieuwe veters halen voor m'n schaatsen en dan het ijs op! Hyper!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 12:45

Ik ga het vamiddag weer eens proberen. Zaterdag kon het weer op de sloot, maar toen kon ik niet. De dagen erna ging het dooien. Ik heb 31 december en 1 januari wel nog kunnen schaatsen. Ben zelf helemaal schaatsgek.
Toch maar weer eens wat vaker naar de schaatshal gaan denk ik.