Zangles.!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

Re: Zangles.!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 11:13

Tuurlijk heeft het ook wel te maken met je stembereik. Ik heb een méga stembereik (2½ octaaf, ik kan zowel alt- als sopraanpartijen), maar ik moet al snel overgaan op mijn kopstem. Dat komt door mijn licht-klassieke achtergrond. ;) Als je een vloeiende overgang kan maken is belten een stuk makkelijker. Mij bij is dat nog niet het geval, dus ik moet er nóg harder voor werken wil ik een beetje resultaat krijgen.

@WA; Dat noem ik idd ook niet echt les.. Natuurlijk moet je wel goed inzingen, een beetje leraar gebruikt hiervoor de halve les, maar meezingen met een cd leer je niet heel veel van, omdat je niet zelf kunt timen, en niet kunt 'spelen' met de muziek. ;)

Ah dat is wel tof SpikkelFire! :D

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 12:09

Nee,was ook een beetje vreemde gewaarwording, nadat je bij andere leraren eerst een half uur kaarsjes moest uitblazen om je ademtechniek op peil te krijgen!!! (dat was uiteraard de operazanger, echt zó leuke lessen, ging je echt mee vooruit)

Andere leraressen konden ook allemaal zelf begeleiden op gitaar of piano, is veel leuker.

Als ik moet optreden zing ik ook zo'n drie kwartier los voordat het helemaal lekker zit.

Maar leuke materie, dat zingen. Een van onze gitaristen heeft een versterkte akoestische gitaar ofzoiets gekocht, dus nu kunnen we ook "echte liedjes" gaan doen. Is weer eens wat anders!

Tezza13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 20:42

zow wow al 101 mensen die gereageerd hebben nog nooit gehad hihi :D
echt leuk spikkelfire .:D
ik vind de titanic van celine dion heel erg mooi en all by myself ook van celine dion de titanic kan ik nog zingen maar all by myself vind ik best moeilijk :P heb die nummers namelijk op karaoke cd .! en ik zeg je dat dat behooooooorlijk hoog is wahahahaha XD en soms heb ik dan zo o oootril o wahah dan tril ik opeens .! omdat ik het net niet haal XD

x

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:45

Oh, goeiedag, dat zijn ook even nummers om te doen zeg!

Praat je over stembereik, Celine Dion... Ik vind er hélemaal niks aan, maar die mevrouw kan wel uithalen!

Kan je niet gewoon beginnen met Sarah Bettens van K'Choice, die heft een wat bescheidener bereik, haha

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:23

Haha zooo nou die kan ik dus echt niet (celine), way to high :D

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:32

Ik heb ook zangles gehad een tijdje en betaalde tien euro voor 3 kwartier, wat meestal uitliep naar een uur. Ik weet niet of ze gediplomeerd is maar ze had wel een klassieke opleiding gedaan. Heb daar ook veel geleerd maar moeten stoppen omdat ik er geen tijd meer voor had. Nu zing ik gewoon nog voor mezelf :)
Heb je ondertussen al een lera(a)r(es) gevonden?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:40

Afbeelding
Mijn bereik :j (G-klein - G''')
Ik kan best laag maar ook wel hoog zingen! Maar laag vind ik zelf prettiger :j

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:44

hej, dat is gaaf, hoe kom je daaraan?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 21:48

Ik studeer logopedie en dit moet ik kunnen afnemen bij cliënten, dus je oefent met elkaar.
Het heet een fonetogram, je test daarmee je de grenzen stemomvang dmv een microfoon en een speciaal computerprogramma.
Je begint met je gemiddelde spreektoonhoogte, dus een "aaaaaa", net zolang aanhouden tot je een rood vakje krijgt, bij mij G'.
Dan moet je die /a/ lager maken en steeds lager maar wel luid proberen te blijven. En dan heel laag en zacht, steeds hoger en dan hoog en hard. En als allerlaatste hoog en zacht. Je moet elke toon+volume net zolang aanhouden tot het blokje rood wordt. Hoog en zacht wou niet goed, mijn stem weigerde. :+
Maar het is gigantisch vermoeiend en zwaar om te doen, ik ben ongeveer een uur bezig geweest en had daarna het zweet op m'n rug staan.

Tezza13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 16:50

ja de nummers zijn wel moeilijk ook een leuke om te zingen in proud mary van tina turner .!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:57

Ik heb zangles :)) Van een vriend van me zus, hij is afgestuurd kleinkunstpersoon zegmaar :+ Kan heel goed zingen. Wij betalen hem 35 euro per keer, maar dat zijn ook reiskosten, want hij komt naar ons huis. Ik heb dan een uur les. Tegelijkertijd ook pianoles, we wisselen dat een beetje af. We zijn nu vooral aan het zingen.

Ik zing nu Trouble, van Coldplay. Heel leuk. Moet hem ook heel hoog zingen, om m'n kopstem te trainen. Hij geeft heel goed les, laat me ook heel erg voelen wat ik zing.

Tezza13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 18:29

Chrisje92: cool :D dat tref je zo even :D
okeej dat is niet zo heel duur :D

okeej ik ga het liedje wel even horen !

veel plezier :D en succes !
x

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:41

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:16

Ik meld me ook even.
Ik wil gaan beginnen met zangles, ben nu ingesprek met christel peters (http://www.christelpeters.com)
Hoop dat dat wat wordt. Ben wel super nerveus! :)
Weet iemand nog een andere zangleraar in de omgeving van Emmen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:44

Nou, ben op de terugweg van zangles en het was erg leuk! Heb goede oefeningen meegekregen om thuis te oefenen (ademhaling, toonladders) en meteen een afspraak gemaakt voor volgende week :D

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 17:10

Nouww nu wil ik ook op zangles :Y) Maar ik heb er gewoonweg géén tijd voor, ik voetbal, ik heb een pony, ik zit op school, huiswerk en veel leren, dus nee... :n Helaas gaat dat niet, maar ik zou het zo graag willen! :))

Ik heb samen met 2 vriendinnen wel een soort van bandje, maar we zoeken eigenlijk nog een drummer en een bas- en elektrische gitarist :D kun je kijken op www.everyoneweb.com/alajonashotel :D best wel grappig :P

Maar ik baal wel dat ik niet op zangles mag :')

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:49

WowAmigo schreef:
Dat is niet duur volgens mij! Bij wat voor type zangleraar zitten jullie? En wat doen jullie in een les?

Ik heb een "lichte muziek" lerares gehad die veel aan techniek deed, een LM-lerares die juist weinig aan techniek deed en veel aan interpretatie/intonatie, een operazanger (heel erg op techniek uiteraard) en de laatste was een beetje techniek en een beetje interpretatie.

Wat voor soort band speel je Mepril? (welke nummers zing je?) Vind ik altijd leuk om te horen.

met de band zingen we muziek van vroeger nu zoals van tina turner amy winehouse amy macdonald pointersisters
maar ook nederlandstalig dus eigenlijk van alle markten thuis

en met het duo is het meer onze eigen nummers en nederlands talig

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:23

Gisteren een optreden gehad, klein cafeetje, maar de mensen gingen helemaal uit hun dak! Echt zó kicken! :D

Allemaal van die echte rockers, allemaal headbangen =:) *heeft nog spierpijn*, en dan met je microfoon het publiek in wijzen en dat iedereen dan meezingt *D dáár doe je het voor, hehe. *grijnst nog even na*

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:30

Haha da's wel tof!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:37

Ik heb pianoles, maar mijn pianodocent vind dat ik goed kan zingen dus nu krijg ik ook zangles erbij _O-. Hij is namelijk ook zangdocent bij luciamarthas dansacademie ;) Piano en zangles in 1 heb ik nu :) Is op zich heel leuk, maar moet nog even wennen aan het idee dat er iemand luistert als ik moet zingen :o Vind zelf eigenlijk niet echt dat ik een mooie stem heb.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 22:42

Oh da's cool! Lijkt me zo gaaf om zelf iets te kunnen spelen en zingen tegelijk he. Ik kan nog niet met een tamboerijn slaan en tegelijk zingen _O- :') Ga ik al volledig uit de maat...

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:34

Oh dat is wel tof Verootjoo! :D
Ik kan mezelf met accoorden begeleiden, maar krijg binnekort ook pianolessen erbij op de opleiding.

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:04

Ik heb op zangles gezeten, voor 12,50 per les..
Was echt super! Maar wegens tijd tekort moest ik eraf..
& nu mag ik er niet op omdat "ik al een paard heb" Pfff.... :(

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 13:36

mocht er iemand uit omgeving breda nog les zoeken pb dan maar even. klein prijsje. beginnend met een half uur vanwege rustig opbouw van stem

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:42

Ik zoek wel les, maar omgeving Emmen