Pingeld gevonden, iemand (bank)ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladymagic

Re: Pingeld gevonden, iemand (bank)ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:42

joyce2 schreef:
Maar als je als voorbijganger geld vind, in een pinapparaat zonder vestiging eraan vast, zelf niet moet pinnen en je dus niet weet hoe laat iemand gepind heeft, vraag ik me af hoe makkelijk ze dat kunnen nazoeken.

Ik denk (maar dat weet ik natuurlijk niet zeker) dat geld dat in het apparaat is blijven zitten en dat pakken, dat dat net zo strafbaar is, als geld oppakken dat op straat is blijven liggen en volgens mij is dat niet strafbaar...

Die pinautomaten zonder vestiging er aan vast, zoals jij het omschijft, moeten ook gevuld en geleegd worden en ook al die transacties worden gewoon geregistreerd.

Ik kan inderdaad ook zonder pinbon, als ik de tijd en plaats van transactie heb alles opzoeken. En het geld komt dus op die manier dan altijd terug bij de rechtmatige eigenaar. Als ik weet hoe laat jij bij de pinautomaat was, zoek ik de transactie ervoor op en dan heb je alles te pakken.

Mayflower_

Re: Pingeld gevonden, iemand (bank)ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:09

Ik zou nooit, maar dan ook nóóit het geld in eigen zak steken. Kom op het is niet eens van jou! En je weet nooit wat die mevrouw/meneer voor jou bij het hoofd had, misschien moest hij met spoed weg en is hij alles vergeten. Ik heb zelf ook wel eens 150,- gevonden bij de automaat, dat was de persoon voor mij vergeten. Geen haar op mijn hoofd heeft er over nagedacht om het geld zelf te houden, ik heb het naar de bank gebracht (was zo'n pinzuil, zonder bank) en die keken ook mij aan met ogen zo groot als schoteltjes. Ik heb later nog wel een vindersloon gekregen, al had dat niet gehoeven. De eigenaar van het geld was zo blij!