Mensen die verstand hebben van recht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Re: Mensen die verstand hebben van recht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:55

Een ding Micha, beweer niet dat ik er niets voor doe! Want dat kan ik nu echt niet hebben, ik loop de godganse dag instellingen af te bellen om maar iets voor hem voor elkaar te krijgen. En het is idd een probleem iemand, maar niet omdat ie wat op zijn kerfstok heeft, maar door zijn verleden en een moeder en vader die hem in de steek laten Stoom uit je oren En mijn geld is op een gegeven moment ook op, mijn spaarrekening is verdomme naar hem gegaan, dus beweer niet dat ik geen goeie vriendin voor hem ben. Op het moment ben ik diegene die zijn therapie betaald omdat het niet vergoed word en dit heeft voor mij ook gevolgen. En bij mij houd het op een gegeven moment ook op en dat punt begint nu een beetje te komen, hij wil het me dolgraag terugbetalen, maar ik wil eerst weleens zien of die uitkering er komt, want ik ben ook maar een student die voor het minimumloon heel de dag werkt.

Russel, thnx, ik weet wat je bedoeld, maar hij zegt zelf als dat de enige optie is dan moet het maar, want zijn schulden rijzen nu al de pan uit... En zonder inkomen kan hij dus ook nergens een betalingsregeling treffen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:57

hup, naar de schuldhulpverlening ermee Lachen

die kunnen hem helpen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:58

Precies, zonde van al je geld, maar goed bedoelt, vaak een druppel op een gloeiende plaat.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:59

KiWiKo schreef:
hup, naar de schuldhulpverlening ermee Lachen

die kunnen hem helpen Lachen

Zonder inkomen niet... Lang leve de nederlandse wetgeving Gestoord Als student mochten ze niet aan zijn studiefinanciering komen, maar werken ging toen gewoon niet en school redde hij al amper. Uitkering wrs wel, maar die moet er eerst komen en dan zien we wel verder.

Russel dat weet ik, maar daarom betaal ik momenteel alleen nog zijn therapie, want ik zie dat het een beetje helpt en dat is iets wat ik het belangrijkste vind, die schulden daar moet hij zelf zijn verantwoordelijkheid voor nemen, ondanks dat hij aan het grootste deel niks kan doen door zijn toestand.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:00

dan moet hij zich failliet laten verklaren, komt hij alsnog onder curatele te staan.......... en wordt hij er zo weer bovenop geholpen Lachen

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:00

Njen schreef:
Een ding Micha, beweer niet dat ik er niets voor doe! Want dat kan ik nu echt niet hebben, ik loop de godganse dag instellingen af te bellen om maar iets voor hem voor elkaar te krijgen. En het is idd een probleem iemand, maar niet omdat ie wat op zijn kerfstok heeft, maar door zijn verleden en een moeder en vader die hem in de steek laten Stoom uit je oren En mijn geld is op een gegeven moment ook op, mijn spaarrekening is verdomme naar hem gegaan, dus beweer niet dat ik geen goeie vriendin voor hem ben. Op het moment ben ik diegene die zijn therapie betaald omdat het niet vergoed word en dit heeft voor mij ook gevolgen. En bij mij houd het op een gegeven moment ook op en dat punt begint nu een beetje te komen, hij wil het me dolgraag terugbetalen, maar ik wil eerst weleens zien of die uitkering er komt, want ik ben ook maar een student die voor het minimumloon heel de dag werkt.

Russel, thnx, ik weet wat je bedoeld, maar hij zegt zelf als dat de enige optie is dan moet het maar, want zijn schulden rijzen nu al de pan uit... En zonder inkomen kan hij dus ook nergens een betalingsregeling treffen.

Ok sorry dan neem ik alles wat ik gezegt heb terug Lachen
Had geen idee dat je al zó veel voor hem doet.
Mijn excuses

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 20:01

KiWiKo schreef:
dan moet hij zich failliet laten verklaren, komt hij alsnog onder curatele te staan.......... en wordt hij er zo weer bovenop geholpen Lachen

Dat ben ik nog aan het uitzoeken, maar als student viel dat ook af en hij moet eerst afwachten wat het UWV gaat zeggen Knipoog En hij is pas sinds een maand geen student meer, hiervoor wel, maar toen redde hij het al niet met de hoogste lening...

Thnx micha, dat stel ik wel op prijs Lachen

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:34

Njen schreef:
Het is half augustus gebeurd, dat weet ik toevallig nog omdat ik net erna op vakantie ging. Ik zal eens uitzoeken wat voordeliger is, voor een andere zaak(naamsverandering) heeft hij zoiezo nog een advocaat nodig.

Dat wordt dan twee keer de eigen bijdrage hoor.
De ene zaak is trouwens strafrechtelijk en de andere civiel.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:42

Njen schreef:
russel schreef:
Had je dan niet aan die collega haar man kunnen vragen wat je moet doen ipv bokt raadplegen? Overigens heb ik zelf bij de politie gewerkt, dus ik geef je info uit de eerste hand, maar dat kun jij niet weten. Ik zeg alleen niet wat je wilt horen. Je eerste gang is naar dat politiebureau en een chef van dienst vragen, dat is een inspekteur en niet zomaar een agentje.

Er is hem toen wel verteld dat hij daar een klachtenbrief naar moest schrijven, maar dat heeft hij niet gedaan omdat hij dat zelf niet kon(wist niet hoe hij het moest verwoorden enz) en hij heeft geen hulp aan anderen gevraagd. Omdat hij dacht dat hij een boete kreeg en bezwaar kon maken had hij vorige maand zoiets van weet je wat, dan doe ik dat wel en voeg ik de fotos bij. Maarjah nu loopt het dus anders Lachen Ik geloof je best daar niet om Knipoog Die collega is een tijdje met zwangerschapsverlof geweest, vandaar dat ik het niet kon vragen, ik zie haar pas begin volgend jaar weer.

Ten eerste: lekker vrienden heb jij. IK heb zulke vrienden niet. Ten tweede: hij (of desnoods, als je wilt: jij) laat alles oplopen. Onderneemt nu pas actie. Zachte heelmeesters, stinkende wonden. En ten derde: het is jouw probleem toch niet, laat die gozer het zelf oplossen, wordt ie groot en sterk van.
Laatst bijgewerkt door Ilzas op 17-12-08 20:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:47

_Micha_ schreef:
En jij noemt je een goede vriendin ? Sorry hoor maar ik zou als het echt zo'n goede vriend van me was er alles aan doen dat ie niet in hechtenis komt want dat staat dan ook mooi op zijn strafblad neem ik aan?
En helemaal je laat die jongen toch niet uit zijn appartementje flikkeren?

Nou het komt zo wie zo op zijn strafblad hoor, hechtenis of niet.
Dus kun je weer geen verklaring van goed gedrag overhandigen bij een potentiele werkgever, dus kom je waarschijnlijk weer slechter aan de bak...

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:48

Maar zonder zaak komt zoiets dan ook op je strafblad als je alleen een 'boete' hebt

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:49

Ja, als hij dat transactievoorstel betaald, heeft ie geen strafblad, dan wordt het in der minne geschikt. Dus hij heeft een hele goede reden om dat transactievoorstel te betalen.

Edit: en ik heb rechten gestudeerd en vijf jaar in de advocatuur gezeten, waaronder strafrecht, dus ik weet wel een beetje hoe het gaat....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:52

Zowizo moet hij het betalen.........

ik weet het goed gemaakt, ik heb hier volgende week een jongen nodig die een paar dagen zand moet scheppen in mijn tuin.......... betaal ik zijn transactievoorstel......

en dan komt hij hier een paar dagen werken (onder supervisie van mijn aannemer)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:02

Nee, Kiwiko, hij hoeft het niet te betalen, het is een transactievoorstel. Hij kan het afwijzen en dan komt het voor bij de rechtbank, en dan wordt de straf daar bepaald.

Het is alleen heel onverstandig om het naar de rechtbank te brengen omdat je dan bij schuldig verklaring, al dan niet met een straf oplegging, een strafblad hebt en dat is niet zo gunstig bij het vinden van werk.

Jij bent in de war met een administratieve boete, daarvoor geldt altijd dat "bezwaar geen schorsende werking heeft", dus dat je altijd eerst moet betalen en als blijkt dat je in bezwaar gelijk hebt, krijg je je geld terug.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:06

ach als hij het niet betaald komt hij hoe dan ook verder in de sjit......

hij kan ook een paar dagen bij mij werken, en zo zijn transactievoorstel betalen, als geld een probleem is Lachen

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:09

Ik geloof al jaren dat iedereen die wil werken ook kan werken...
Misschien niet direct in de baan die je leuk vindt, maar da's iets anders. Deze oliebol vindt ook niemand leuk, neem ik aan.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:48

[quote="iefke"]
[mod]Graag met respect blijven reageren. Het is niet nodig om persoonlijk te worden of mensen te beledigen. Bedankt voor de medewerking Lachen[/mod]
[/quote]

sluit ik me bij aan...
laten we het weer even netjes houden... dit is een forum, je kent de mensen die je net voor oliebol uitmaakt niet en je weet niet precies waardoor ze in die situatie zitten. Ts vraag enkel wat ze nu het beste kan doen, niet wat we er van vinden dat dit zo is gegaan....

blijf dit wel ff volgen hoop dat ie er uit komt, als zal dat waarschijnlijk niet echt op korte termijn zijn....

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 22:14

Ilzas, wil je alsjeblieft niet zo respectloos reageren? Jij kent mij niet, diegene waar het om gaat en de gehele situatie. Wel bedankt voor je informatie, dat wist ik nml nog niet.

Kiwiko, bedankt voor je aanbod, hij kan dat nu niet aannemen, maar ik vind het leuk dat je het aanbied Lachen Zulke dingen heb je wel vaker en het is tof dat je iets aanbied en meedenkt, ookal gaan er volgens mij niet veel mensen op in Haha!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:25

ben je trouwens al bij de gkb langs geweest? en kan ggz niks voor hem betekenen? even bij op de oude vest langs gaan misschien kunnen hun je helpen?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 22:28

Wat bedoel je met oude vest? GGZ loopt hij, maar heeft pas in januari echte intake, dan heeft hij gelijk ook een hele lijst. GKB kan niks doen zolang hij geen inkomen heeft en hiervoor ook niet, toen kreeg hij stufi en daar mochten ze niks mee doen. Ik neem morgen wel contact met ze op omdat hij nu een uitkering heeft aangevraagd, zodat hij een nieuw gesprek kan krijgen.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:33

ja kantoor op de oude vest van ggz.

oke wist niet dat je daar inkomen voor moest hebben.

heb een heel lang zwaar soortgelijk traject gevolgt met me vriend. niet de aanraking met politie uiteraard maar wel de schulden. hij zit nu in de schuldsanering (wsnp) en dit werkt super. in het schuld topic kun je hier veel over vinden

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 22:35

Ok ik zal eens kijken Lachen Ik wist niet dat daar een kantoor van het ggz zat Knipoog Ken alleen maar een coach die daar zit, maar die beloofd teveel dingen waar ze niet aan toekomt omdat ze het te druk heeft en volgens mij zelf niet meer weet waar te beginnen...

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:37

zou ik haar naam mogen weten? ken ze stuk voor stuk namelijk

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 22:45

Ik pb je even Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 08:21

Jammer Njen Haha! Haha! kijk voor mij maakt het niet uit of hij hier nu zand rijd of de pool die ik anders morgen hiernaast van de camping afpluk Lachen