Net het rijbewijs en dan??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Re: Net het rijbewijs en dan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 15:46

Nou, (zit even te tellen), ik heb m'n rijbewijs al weer bijna 3 jaar. Meteen nadat ik m'n rijbewijs heb gehaald ben ik in m'n vaders auto gesprongen en heb een stukkie getoerd.

Ik rijd alleen heel weinig auto omdat ik er zelf geen heb en meestal met het OV reis. Ik heb niet echt een hekel aan autorijden, maar als ik ergens de weg niet ken (bijv. in een grote stad) of als ik op een moeilijke plek moet gaan parkeren (nog steeds niet heel handig in) heb ik het wel eens benauwd. Misschien scheelt het als je je eigen autootje hebt, dan ben je net iets minder bang om schade te rijden.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 16:14

Nou ik ben gisteren met die regen 2 keer best geslipt... := doodeng!
Stond als eerste voor 't stoplicht en dan krijg ik zenuwen, wat als die afslaat. :+ Dus gaf wat teveel gas, en die auto van m'n vriend reageerd daar al zo fel op = spinnende wielen. Schrok me rot. :=

Naja tis goed gegaan maar vond het niet zo leuk :+

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 16:15

Ik heb hem bijna 4 jaar. Ben hem met mijn moeder op gaan halen, en ik mocht terug rijden naar huis. Eerst even langs mijn tante, roze papiertje laten zien (traditie!). Onderweg had mijn moeder ontzettend veel commentaar. Daar heb ik me nooit iets van aan getrokken, met als gevolg dat ik nu bij wijze van spreken de hele wereld rond rijd, en zij niet verder dan een straal van 20 km om het huis durft :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 16:21

Oh dat van die zenuwen voor stoplichten heb ik nu nog, vooral als het net in een goede bergop is :+ . Voor ik mijn papiertje had, had ik een koeienletter van een L achter mijn auto hangen dus dat was bij voorbaat al mijn excuus moest het mislopen, maar als je dat niet meer hebt plakken en je met het echte bewijs rondrijdt is het alleen maar knullig wanneer je midden tijdens het spitsuur stilvalt voor het groene licht met een hele rij auto's achter je. Even afkloppen dat dit mij nog nooit overkomen is gelukkig :+ . Wel al stilgevallen omdat ik in 2de wilde vertrekken maar toen was ik helemaal alleen. En het dan nog niet doorhebben, ik starte de auto gewoon opnieuw en reed weg alleen veel langzamer met de koppeling. En ik mezelf maar afvragen waarom hij zo abnormaal schokte, totdat ik mijn hand naar de pook verplaatste om om te schakelen :+ .

imd

Re: Net het rijbewijs en dan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 02:00

Ik heb gister voor het eerst hier (= nieuw zeeland) gereden. En hier rijden ze links := Meteen in het donker, en nog maar 4 wk mn rijbewijs, waarvan maar 2 gereden. Vond ik toch best eng := En iedere keer als je op een kruispunt komt nadenken: ze rijden hier links, dus als ik die kant op kijk zou de auto op die strook rijden, en als ik de andere kant op kijk zit het zo. Hier staat wel bij ieder kruispunt aangegeven wie er voorrang moet geven en wie niet. En duidelijk ook :)