Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roselie

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 08:55

Van Voorhout naar Leiden zat ik in een trein met rode banken/stoelen en hij kraakte....leek net een uit de oorlog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:49

Lekker beestjes Nagelbijten / Gniffelen

Treinjongen was er niet vanmorgen..
En mn DDAR was weer vervangen door een sprinter, bah bah bah Nors opkijken

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:16

Chrissie_ schreef:
Vanaf Heerenveen of Steenwijk? En hoelaat? Vanmorgen om 8 uur was die nog rustig richting Leeuwarden.

De trein vanaf heerenveen naar zwolle, ik stapte om half 9 in wolvega in. En in steenwijk en Meppel was het echt proppen voor die mensen die er nog in moesten.

Mag je trouwens 1e klas zitten als alles zo vol zit (en je dus een kaartje hebt voor 2e klas)? Clown

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:17

vivalavida_ schreef:
Mag je trouwens 1e klas zitten als alles zo vol zit (en je dus een kaartje hebt voor 2e klas)? Clown

Nee. Tenzij er duidelijk toestemming is gegeven.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:22

Ik had zaterdag een leukerd op mij trein die aan de noodrem trok Scheve mond . Wel netjes opgelost van de conducteur/machinist Ja!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:23

er zit wel een hoge boete aan het onnodige trekken aan de handrem Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:30

Uhuh onnodig trekken is strafbaar Ja
Ik heb het 1 keer niet onnodig gedaan, maar de conductrice begon me toch op me te schelden Scheve mond

Ik had laatst een vrijgegeven eerste klas, maar de trein was toch wel heel erg vol, zo vol dat we niet verder konden dan gouda Clown

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:12

Inoterry schreef:
vivalavida_ schreef:

En hoe wordt dat gegeven? Omproepen in de trein of via de conducteur zelf??

Unwritten schreef:
Uhuh onnodig trekken is strafbaar Ja
Ik heb het 1 keer niet onnodig gedaan, maar de conductrice begon me toch op me te schelden Scheve mond

Bloos! Waarom trok je dan aan de noodrem??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 12:57

Er zat een vrouw klem, en wij kregen haar niet los dus we hadden technische dienst nodig, was op station Zoetermeer, ze zat klem tussen de deuren, maar er kwam maar niemand kijken waarom de deur niet dicht ging, conductrice niet etc. Dus noodrem, en daar kwam de technische dienst Lachen Die zei ook dat ik goed gehandeld had, conductrice vond van niet Clown

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:20

Ik had vanochtend een IRM naar Utrecht, zat als enige in de coupe. Vork Lekker rustig. Kon ik nog even goed wakker worden.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:25

Unwritten schreef:
Er zat een vrouw klem, en wij kregen haar niet los dus we hadden technische dienst nodig, was op station Zoetermeer, ze zat klem tussen de deuren, maar er kwam maar niemand kijken waarom de deur niet dicht ging, conductrice niet etc. Dus noodrem, en daar kwam de technische dienst Lachen Die zei ook dat ik goed gehandeld had, conductrice vond van niet Clown

Nouja je wil toch niet dat er gewonden vallen ? Rare reactie van de conductrice

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 13:56

Misschien omdat het háár fout is?? Dat ze niet gecontroleerd had of alle deuren dicht waren??

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:09

Pinootje schreef:
Inoterry schreef:

En hoe wordt dat gegeven? Omproepen in de trein of via de conducteur zelf??

Of via de omroep, of de conducteur zegt het even inderdaad.

Pinootje schreef:
Misschien omdat het háár fout is?? Dat ze niet gecontroleerd had of alle deuren dicht waren??

Die mevrouw had zoiezo niet tussen de sluitende deuren in mogen stappen. Het was in ieder geval wel haar eigen fout dat ze er tussen zat.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:16

Pinootje schreef:

Dat zou ook heel goed kunnen

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:25

roosje84 schreef:
Pinootje schreef:

Dat zou ook heel goed kunnen

Mischien mdat ze het voor die dag al helemaal gehad had met mensen die nog tussen de sluitende deuren instapten????
Dat zal je nooit weten als je het niet aan haar zelf zou vragen waarom ze toen zo reageerde. We waren er met zijn allen ook niet bij tenslotte.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:28

Ik vind dat altijd zo stom als ik in de trein zit en ik zie mensen instappen na het fluitje Scheve mond Kan ik me echt aan ergeren..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:48

Van het weekend stopte er nog een vrouw haar kinderwagen tussen de deuren, na 2 keer fluiten Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 14:50

Pff dat ken ik, zat een keer in de trein, stapte een dame in met kinderwagen na de fluit, kinderwagen tussen de deur Lips are sealed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:23

Inoterry schreef:
Van het weekend stopte er nog een vrouw haar kinderwagen tussen de deuren, na 2 keer fluiten Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren Stoom uit je oren

Was in dat geval wat ik vertelde ook een vrouw met kinderwagen, toeriste, dus volgens mij had die ook geen idee wat fluitje betekende, ze was in ieder geval helemaal in paniek Nagelbijten / Gniffelen

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 16:37

Sommige mensen.. Pff.

Ik vandaag rennen naar spoor 8, hmm, geen trein naar Rotterdam,
ik naar boven, en spoor 11 weer naar beneden, trein naar Den Haag reed net weg,
en heeeelemaal achterin op 11b stond een trein, ik daarheen gerend, was het gelukkig de trein naar Rotterdam. Vork

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:25

Charles schreef:
Ik vind dat altijd zo stom als ik in de trein zit en ik zie mensen instappen na het fluitje Scheve mond Kan ik me echt aan ergeren..

Jamaar, wat als ze nou een half uur moeten wachten op de volgende trein en de trein staat voor hun neus.
Ik vind het niet erg hoor, ik doe het zelf soms ook wel.

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:26

Brennivin schreef:
Jamaar, wat als ze nou een half uur moeten wachten op de volgende trein en de trein staat voor hun neus. Ik vind het niet erg hoor, ik doe het zelf soms ook wel.

Ik doe het vaak denk ik? Clown Want ik kan het fluitje niet horen...
Inoterry, dat was het ook reden waarom ik het vroeg over of het omgeroep werd over 1ste klas zitten als het druk is...

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:30

Van de zomer heb ik een keer gehad dat de conducteur me vertelde dat ik best in de eerste klas mocht zitten. Toen speelde Feyenoord en ik moest naar Rotterdam.. hmm..

Waarom kun je met je OV niet gewoon in de eerste klas zitten? Nu zit ik iedere ochtend tussen de vieze forenzen die lekker breeduit gaan zitten. Clown

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:32

Brennivin schreef:
Waarom kun je met je OV niet gewoon in de eerste klas zitten? Nu zit ik iedere ochtend tussen de vieze forenzen die lekker breeduit gaan zitten. Clown
Dat vraag ik mij ook af, haha. Het maakt idd nietzoveel uit, je in 2de klas of in 1st klas reist.. Het is tenslotte gratis voor de ov-houders..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:33

Pien, is het voor jou dan ook niet moeilijk om een onbekend traject te nemen? Of de wijzigingen die omgeroepen worden maar niet op de borden verschijnen?