manie schreef:Ik laat het er ook bij,
Ik ga niet eens beginnen.

Ja, ik ben gay (gelukkig maar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manie schreef:Ik laat het er ook bij,
Ecudes schreef:@ Myukii
Dan nog weet jij niet wat god denkt. God heeft zelf de bijbel niet geschreven. Dan nog dènk jij dat iets zo zit op grond van de bijbel.
Maar dat jij wéét dat god teleurgesteld is in homo's, dat vind ik arrogant. Jij gelóóft op grond van de bijbel dat god teleurgesteld is in homo's.
En dat is iets heel anders.
Overigens zie ik niets bekrompens in mijn reactie. Ik zeg enkel dat jij geen directe verbinding zal hebben met god (aangezien ik er van uit ga dat die niet bestaat, want dat gelóóf ik), dus jij kan niet weten wat hij denkt over homo's. Dus ga dan ook niet beweren dat je dat weet.
Ik wéét ook niet of god bestaat. Ik geloof het niet. Ik vind voor iemand anders spreken (in dit geval voor god) nogal vreemd als je zijn/haar eigen mening niet hebt kunnen vragen. Nogal bekrompen dus.
manie schreef:Ik ben nergens op uit!
Maar blijkbaar mag ik (en de andere poster) niet aangeven hoe ik tegen het boek aankijkt.
Over ieder ander boek mogen we een mening hebben, we mogen het prachtig of waardeloos vinden, maar wanneer het over de bijbel gaat, dan is het ineens respectloos.
Dát snap ik echt niet
edit: mijn reactie stond er niet bij zag ik.
Liesje_Lover schreef:Tsja ik ben zelf lesbisch, gevoelig onderwerp dus. Ik vind het belachelijk dat iemand hierdoor anders behandelt zou worden.
Volgensmij zegt de bijbel ook dat je je naasten lief moet hebben, of iets dergelijks... Maarja, dat sprookjesboek vind ik sowieso klinklareonzin.
Het gaat om de persoon, niet om op wie diegene valt...
Ecudes schreef:God heeft zelf de bijbel niet geschreven, daar zijn we het geloof ik als enige punt wel over eens. Dus wat er wel in staat heeft iemand anders er in gezet. En dan kan je natuurlijk geloven dat degene die dat boek geschreven hebben daar gelijk over hebben. Prima.
Maar beweer niet de wijsheid in pacht te hebben, want zoals ik al zei, niemand wéét of god teleurgesteld is in homo's.
Ik zei al: wie weet mogen alleen homo's naar binnen in de hemel en blijven wij dus gezellig buiten staan.
anneliesdj schreef:Ze kan wel weten hoe God denk over homo's want dat staat heel duidelijk in de Bijbel, zij mag dan geen direkt lijntje hebben met God, maar de mensen die de Bijbel hebben geschreven hadden dat wel, stuk voor stuk.
anneliesdj schreef:En dit vind ik dus echt beledigend, overal waar het gaat over christenen en homo's wordt dit nummer weer aangehaald. Vind het sneu als je je niet beter uit kunt drukken als op zo'n manier.
anneliesdj schreef:Ze kan wel weten hoe God denk over homo's want dat staat heel duidelijk in de Bijbel, zij mag dan geen direkt lijntje hebben met God, maar de mensen die de Bijbel hebben geschreven hadden dat wel, stuk voor stuk.