Lid van een studie- of studentenvereniging?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dora88

Re: Lid van een studie- of studentenvereniging?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 12:10

Bij ons word je ook reunist, alleen dan van aparte reunistenvereniging.
Via ledenblad word je dan nog op de hoogte gehouden. En je hebt dan ook paar keer in het jaar soort van activiteiten waar je andere reunisten ziet, maar ook waar leden komen. Denk maar net dat het is hoeveel je er zelf nog mee bezig wilt zijn, en hoeveel contact je nog met iedereen wilt hebben en wat je nog wilt doen.

Dus allemaal ongeveer het zelfde.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:39

Sjukke schreef:
Dorée schreef:
Ik had vanavond weer een geweldige avond met mijn vriendinnen, al ruim 6 jaar lang en a.s. vrijdag heb ik een huisdiner in mijn oude studentenhuis. Oude tijden herleven, helemaal zin in! Haha! Go jij! Go jij!

Leukk!! Haha! Go jij! Go jij! Haha.

Haha mijn outfit voor het diner is zo grappig (we hebben een thema en iedereen komt verkleed in thema), ben er nu mee bezig! Haha! Beetje jammer dat ik mezelf er een beetje mee vern**k, word er niet knapper van, maargoed je kunt niet alles hebben! Haha!

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:44

De bedoeling is toch juist ook dat je er lichtelijk debiel uitziet? Ik herinner me ook nog wel een paar hele gare outfits.. Schijnheilig Veel plezier!

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:50

Soda schreef:
De bedoeling is toch juist ook dat je er lichtelijk debiel uitziet? Ik herinner me ook nog wel een paar hele gare outfits.. Schijnheilig Veel plezier!

Klopt! Haha! Al zijn er ook mensen die er hoe dan ook alles aan doen om een mooie outfit te hebben. Koe
Ik ben juist altijd meer van de idiote pakken, als het maar grappig en debiel is! Haha! Clown

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:40

Lichtelijk debiel is prima haha. Ik heb gisteren de hele avond rond gelopen als gabber Haha!.

Uiteindelijk nog gelukt met je outfit?

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:09

Ja helemaal gelukt! Date (vriendje) en ik waren verkleed als ridder en struikrover van Catan (thema was 'Let the Games begin'). Ik was helemaal zwart gekleed, met overal blaadjes en takjes van de struiken, had een zwarte lap voor mijn ogen met twee gaten erin (anders keek het zo moeilijk Clown) en nog een zwarte doek (bandana-achtig) op mijn hoofd ook weer met allemaal blaadjes erop gemaakt. Het was echt een fnatastische avond! Haha!
Andere outfits waren trouwens: galgje, met skeletpak en strop om de nek, Mario en Luigi, Stef Stuntpiloot en Kip, Joker en Koning en quizmaster en quizmistress. Haha!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:20

haha ik verne*k mezelf ook altijd met van die malle outfits Clown
Wel echt gaaf bedacht hoor!

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 23:32

Haha thanks! Haha! Het was echt een topavond. Voor de insiders: we zijn om half zes met zijn allen de Woo uitgerold... Huilen van het lachen

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 00:01

haha zeker een topavond dan Clown

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:44

Sjaan, jij bent nu niet meer lid bij Vindicat toch? Ben je wel weer ergens anders bij gegaan of studeer je helemaal niet meer in Groningen?

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 15:53

nee ik zit niet meer in groningen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 21:14

Lieke schreef:
Mairead, niet helemaal waar hoor dat je lid van een studenten vereniging moet zijn voor een kamer hoor. Alleen Minerva heeft een behoorlijk aantal huizen voor leden, maar ook zonder lidmaatschap kun je een kamer vinden hoor. Zoals ik bijvoorbeeld, van mijn huisgenootjes zijn er trouwens maar 2 lid van augustinus.
Zelf ben ik niet lid van een studentenvereniging, wou het misschien wel, maar je moet er wel veel tijd instoppen en ik hou niet zoveel van dat soort verplichtingen.
Ik ben wel lid van 2 sportverenigingen, mijn eerste jaren vooral actief van een roeiverening en nu bij een klimvereniging. Vind ik leuker en past beter bij mij.
Ook wel lid van een studievereniging, maar doe er niet veel mee.

Heb jij leuke verhalen gehoord over Augustinus? Ik ben van plan daar lid te worden, twijvel alleen nog met de Blauwe Schuit ivm het zeilen!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 22:51

Vriendinnetje van me is lid bij Augustinus! Heeft het super naar dr zin, is een leuke meid.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 13:17

Okee, thanks voor je reactie! Het lijkt mij ook een heel leuke vereniging :)

Nadeel van Blauwe Schuit lijkt mij is dat het relatief klein is en je vnl met zeilen bezig bent. Maar dat vind ik ook wel weer leuk.
Ach dat gaan we wel zien tijdens de intro :)

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:24

sjaantje schreef:
nee ik zit niet meer in groningen

Waar studeer je nu dan? Nog ergens anders opnieuw lid geworden? Wel jammer dat het bij Vindicat niet goed afgelopen is, ik ken er veel mensen en goede ervaringen van! :D

OoappeloO schreef:
Heb jij leuke verhalen gehoord over Augustinus? Ik ben van plan daar lid te worden, twijvel alleen nog met de Blauwe Schuit ivm het zeilen!

Het is pas januari, ik zou je aanraden om tijdens de El Cid gewoon lekker rond te kijken en daar lid te worden waar je je het meeste thuisvoelt. :)
Ik ken overigens een paar mensen van Augustinus die het er heel leuk hebben (gehad, ouderejaars ;)), maar zo ken ik ook mensen bij bijvoorbeeld Minerva. Bij iedere vereniging krijg je het wel leuk! Gewoon op je gevoel afgaan! En waarom zou je moeten kiezen tussen die twee? Ik ken best veel mensen die én bij een grote gezelligheidsvereniging zitten én bij een sportvereniging. Moet je gewoon iets beter plannen. ;) En vaak hebben de grote verenigingen ook wel verschillende sportcommissies, dus misschien ook wel zeilen! (Mijn vereniging in Utrecht heeft dat iig wel. :) )

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:24

Studeer nu in Enschede. Geen top studentenstad, maar goed, ben nu drukker met de paarden dus het is maar net waar je voor kiest. Ben dus ook geen lid nu, vind het nog altijd jammer, maar ik heb er zelf voor gekozen en veel paardrijden is ook leuk.

@OoappeloO; ken inderdaad ook mensen die lid zijn bij Minerva, hebben het ook leuk, dus het maakt vrij weinig uit. Het is maar net wat jou het beste past. Daarbij zou ik net als Dorée ook niet kiezen tussen die 2, kan best allebei! En als je toch wilt kiezen zou ik je afraden om voor de zeilvereniging te gaan. Ik ben ook lid geweest bij Mayday (studentenzeilvereniging in Groningen), maar vond het erg tegenvallen. Best klein, tuurlijk wel gezellig, maar toch anders. Daarbij moet je het vooral niet doen voor het zeilen, want 3/4 kan niet eens zeilen en dat doe je ook niet heel vaak.

Soda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:57

Ik ben ook bij twee vereningen lid geweest, bij een algemene en een studentenruitervereniging. Was heel prima te combineren, allebei heel anders maar allebei leuk.
De algemene verening waar ik lid was had trouwens ook een zeilsub :j

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:24

:+ Sub! Dat woord zocht ik! Haha ik bedoelde dus ook subverenigingen, geen commissie. :+ Maargoed, iedereen begreep de strekking geloof ik. :D

Sjaantje, inderdaad wel jammer maar je moet keuzes maken ja. En studeren plus een studentenleven en echt actief bezig zijn in (sub-)topsport is echt amper te combineren. Ik ken een aantal meisjes en jongens die aan tophockey doen (paar ervan zelfs in Nederlands elftal) en die zijn dan wel lid geworden, maar doen er niet zo heel veel mee. Ik weet ook niet of ik het op zo'n manier gewild zou hebben, prioriteiten stellen wordt dan wel erg moeilijk. Maar ze hebben natuurlijk wel veel vrienden gemaakt d.m.v. jaarclub en huis etc. en dat blijft over het algemeen gewoon altijd bestaan, dus dat is dan wel weer een voordeel.

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:31

Of gewoon ondervereniging ;).
Nee, hier heb je wel een aparte roeivereniging, argo.
Gewoon sporten is soms ook al wel moeilijk als je én commissies én vereniging én dan nog eens je studie hebt.
Bij mijn lichting hadden we nog geen jaarclubs, dus ik ben 'gewoon' lid, verder niks. Ook niet in dispuut of genootschap. Hoef ik ook eigenlijk niet, ben zo al druk zat...

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 18:33

Das waar Dorée. En er is helaas ook nog een verschil tussen (top)hockey en de paardensport. Heb ook jaren veel gehockeyd, maar als je 3 of 4 paarden hebt staan kost dat nóg meer tijd..

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 19:46

Gisteren hebben we de BLV, Buitengewone Ledenvergadering, gehad vanwege een bestuurswissel.. Best raar zo om allemaal nieuwe gezichten 'aan t roer' te zien. Maar ik denk dat ze het wel goed gaan doen! :D

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 19:52

Leuk :)
Ok ja, bij ons is ie volgende week woensdag.
Ga niet naar die wisseling, aangezien ik de volgende dag mn spaans tentamen heb.
Toch vind ik het wel jammer, omdat klasgenoten van mij uit het bestuur gaan en ik dat toch wel wil zien.
Enige nadeel: die wisseling duurt lang ;).

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 19:54

peelemeisje schreef:
Enige nadeel: die wisseling duurt lang ;).

Ghehe.. dat kun je wel zeggen ja := We waren laat maar dan ook zeer laaaaaat thuis.. gelukkig had ik de volgende dag pas om half 11 les O:)

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:01

Haha.. wat is laat ;)?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 20:12

OoappeloO schreef:

Augustinus is de grootste vereniging van Leiden en imo ook de leukste. Wel is de man/vrouw verhouding erg scheef, maar dat is Leiden sowieso ook zo. Mijn huisgenootjes hebben het erg naar hun zin, maar ik zie dat de meeste mensen na de eerste 2 jaar niet vaak meer gaan.
In het begin moet je wel erg actief zijn en een jaarclub vormen, sommige meiden kunnen hier wel heel erg bitchie in zijn. Maar bij zo'n jaarclub heb je wel een leuke groep waarin er altijd een aantal mensen zitten waar je het goed mee kunt vinden.