.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vriend gaat half jaar weg, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:59

Ik zou zelf heel blij zijn om (voor een half jaar????) weg te zijn bij mijn allerliefste vriendje als die me zoiets zou flikken door er zo over te denken... Bloos
Zo'n ervaring gun je toch iedereen, júist je eigen vriend....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:02

Shiloh schreef:
vind de instelling van nikkigioa ook erg egoïstisch. Dat is toch niet de instelling. In een relatie wil je toch het beste voor elkaar! Weet je wat een ontwikkeling je door maakt door een half jaar naar het buitenland te gaan. Hoe goed dat op je CV staat en hoe je er door kunt groeien als mens. En dat het daarnaast nog vreselijk leuk is ook! Dat gun je je mannetje toch! Jah, het is even rot als je een half jaar zonder elkaar bent, maar je gunt elkaar toch het beste.

Volgens mij gun jij alleen jezelf het beste nikkigioa.. blerg...

Moet eerlijk zijn dat ik het ook redelijk egoistisch vind, in een relatie moet je geven en nemen. Maar de kansen tot ontwikkeling en vrijheid afgeven is echt te veel. Misschien blijft hij wel thuis ja uit medelijden, maar of de persoon er gelukkig mee is dat betwijfel ik.
Als je van elkaar houd is een half jaar wachten echt niks.

Je mag wat er ook is nooit je geluk in de handen van iemand anders leggen, want dan geef je zo een verantwoordelijkheid die de persoon niet eens moet dragen. Hulp is in dat geval noodzakelijk denk ik
Laatst bijgewerkt door lesilla op 10-12-08 20:04, in het totaal 1 keer bewerkt

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:04

nou wees blij dat ie lekker op vakantie gaat.
die van mij heeft zich vrijwillig voor afganistan opgegeven!!
ruilen?

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 20:49

Ik heb het hele topic doorgelezen en ik vind dat als je écht van je vriend houdt, dit niet een 'struikelblok' moet zijn!
Ik heb al een paar keer gelezen dat je allerlei scenario's in je hoofd haalt die helemaal niet waar hoeven te zijn.
Het kan gebeuren ja dat je vriend vreemd gaat of de relatie verbreekt maar dat kan toch áltijd gebeuren?
Ik hoor mensen al zeggen: 'Ja maar hier is de kans groter'
Dat is niet waar, als je écht van iemand houdt dan is dat alles waard Haha!

Ik heb er zelf ook een voorbeeld van in mijn familie.
Mijn neef is uitgezonden naar Afghanistan. Hij zit er nu alweer 13 maanden.
Hij heeft een ontzettend lieve vriendin thuiszitten die nog steeds op hem zit te wachten en hij wacht ook nog steeds op haar.
Ze bellen bijna elke dag en als alles volgens plan verloopt komt hij in februari thuis.
Bijvoorbeeld met de feestdagen heeft ze het er best wel moeilijk mee, ze komt met de kerst gezellig bij ons maar
ja je blijft hem missen natuurlijk.
Zijn vriendin zit altijd in onzekerheid, hij zit in een gevaarlijk gebied dus er kan altijd wat gebeuren.
Vòòr Afghanistan kwam mijn neef zeker 2x per week bij ons langs om even gezellig te kletsen etc.
Dat kan nu niet meer, dat vind ik soms ook heel jammer want dat was altijd érg gezellig.
Ik weet zeker dat in februari de relatie tussen hun sterker is geworden! Lachen

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:36

Er zitten wel egoistische reacties tussen hoor.

Tuurlijk is het niet leuk om elkaar een half jaar te missen, maar wel een leuke ervaring voor degene die gaat. Misschien zijn de vriendjes/vriendinnetjes wel jaloers? Ik zou ook behoorlijk jaloers zijn als mijn vriend zou zeggen: ik ga een half jaartje naar het buitenland. Het liefst zou ik dan meegaan, niet alleen voor hem, maar ook voor het land. Mijn vriend wou daarom ook mee naar Zuid-Afrika, en ik weet dat hij het er nu heel moeilijk mee heeft dat hij niet mee kan. Hij denkt dat ik het helemaal niet erg vind dat hij niet meer meegaat. Ik had graag gewild dat hij meeging, alleen al om hem ook een kijkje in dat land te gunnen.

Zoiets wil je je vriend/vriendin toch niet afnemen?
Wat is een half jaar nou in de tijd die jullie daarna nog samen te gaan hebben?

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:52

Ik heb er heeeele slechte ervaringen mee! Ik heb een half jaar gewacht en hij ging daar gewoon vreemd! Erg leuk dat hij daar pas mee aan kwam toen hij weer terug was..

Als ik het zou kunnen terugdraaien had ik het voor de reis uit moeten maken..

Maarja.. je kan het gelukkig ook zien als een leerpunt. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:20

Ja,maar zo zijn er ontelbare dingen die mensen wel terug willen draaien..
Tuurlijk is het verschrikkelijk dat je vriendje is vreemdgegaan tijdens zijn reis.
maar voor hetzelfde geld doet hij het met de buurvrouw.
Reis zou geen reden mogen zijn om gemakkelijker vreemd te gaan,dan zat er al iets niet goed in de relatie.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 01:23

nikkigioa schreef:
Ik zou heeeeeel erg kwaad worden als mijn vriendje zoiets in zijn hoofd zou halen. Bloos Een half jaar lang zijn allerliefste vriendinnetje achterlaten, vrijwillig nog wel, en het nog een leuk plan vinden ook, hoe haalt hij het in zijn hoofd! Het mag dan onvolwassen van mijn kant zijn, maar dat idiote plan zou er bij mij ècht niet inkomen! Moet er niet aan denken! Bloos

dacht even dat ik de enige was die er zo overdacht.
je kan het dan wel egoïstisch noemen maar ik vind het niet meer dan logisch en gelukkig denkt mijn vriend er ook zo over.
en natuurlijk zou ik het mijn vriend wel gunnen als hij het echt wilt..
maar ik zou nooit snappen waarom hij mij zoiets zou willen aandoen.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 06:26

Mijn vriend komt volgende week vrijdag terug van 4 maand buitenland. Wij woonden ook net samen, dus nee, leuk vond ik het absoluut niet! Maar om hem nu te verbieden om weg te gaan, en zo een hele mooie kans om ervaring op te doen te laten missen? Dat komt niet in me op. Geven en nemen. Als je zelf in zo'n situatie zou komen, zou je ook willen dat je vriend je zou steunen, omdat jij je dromen waar wil maken. Zo zie ik het in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:38

Jenkins schreef:
nikkigioa schreef:
Ik zou heeeeeel erg kwaad worden als mijn vriendje zoiets in zijn hoofd zou halen. Bloos Een half jaar lang zijn allerliefste vriendinnetje achterlaten, vrijwillig nog wel, en het nog een leuk plan vinden ook, hoe haalt hij het in zijn hoofd! Het mag dan onvolwassen van mijn kant zijn, maar dat idiote plan zou er bij mij ècht niet inkomen! Moet er niet aan denken! Bloos

je kan het dan wel egoïstisch noemen maar ik vind het niet meer dan logisch en gelukkig denkt mijn vriend er ook zo over.

aandoen? dat je vriend je iets aandoet??
ik snap die redenatie werkelijk niet...het gaat er toch helemaal niet om,dat je iets aangedaan wordt?
het gaat er om,dat iemand(je vriend dus in dat geval),kiest voor een mooie reis/avontuur waar hij de rest van zijn leven mooie herinneringen aan zal gaan hebben.
Ik snap niet hoe je dat iemand niet gunt.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:40

Jenkins schreef:
nikkigioa schreef:

Ik kan jullie niet snappen.. Je zou je vriend alles moeten gunnen. En als hij graag naar het buiteland wil, vind ik niet dat je iemand daarin tegen kan houden. Maar dat is mijn mening.... Hoe k ut het ook voor jezelf is.

Ik vind echt niet, dat je je vriend die ervaringen mag ontnemen. Van zo'n verre reis kun je zoveel leren, die je je leven niet meer vergeet.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:45

Jenkins schreef:
nikkigioa schreef:

Zoiets aandoen? Hij zou op reis gaan, niet je verlaten ofzo.

Ik vraag me af wat je dan precies zo erg zou vinden dat hij weg is? Behalve het feit dat jullie elkaar niet zouden zien voor een half jaar en elkaar veel missen?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:49

ik snap niet waarom het nou zo'n heeele ervaring is als je naar het buitenland gaat. en zoals ik al zei, me vriend denkt er het zelfde over.. waarom zou je je vriendin en je leven achterlaten om naar het buitenland te gaan. je wilt hier toch samen een leven opbouwen.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:50

Ik denk dat het gewoon de 2 kanten op kan gaan, maar als jullie elkaar echt graag zien, hij het wachten wel waard zal zijn, en jij voor hem.

En zoals hierboven gezegd, gun hem zijn "avontuur", anders kan je later misschien problemen hebben, door wat hij nu zou missen.

En wat is een half jaartje op jullie ganse leven samen?

Begrijp dat TS het héél moeilijk heeft, ik heb dit voorjaar en zomer ook door een zware tijd gemoeten, maar vind mezelf er pak beter uitkomen, sterker, onafhankelijker en nu kan ik meer genieten van het leven, en mijn vriend! En de paarden... hoewel dat item op dit ogenblik nog niet 100% ok is, blijf ik hopen dat ik het ooit es allemaal voor elkaar zal hebben Knipoog

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:53

Jenkins schreef:
ik snap niet waarom het nou zo'n heeele ervaring is als je naar het buitenland gaat. en zoals ik al zei, me vriend denkt er het zelfde over.. waarom zou je je vriendin en je leven achterlaten om naar het buitenland te gaan. je wilt hier toch samen een leven opbouwen.

Niet aanvallend maar je doet er erg dramatisch over vind ik. Je leven achterlaten? Het zijn maar 6 maandjes hoor (en je leeft als het goed gaat gemiddeld 80 jaar), en een ervaring die je anders nooit meer zal krijgen.

Tuurlijk wil ik samen met mijn vriend hier een leven opbouwen, dat hoef je toch niet allemaal te stoppen of weg te gooien omdat je elkaar een tijdje niet ziet?
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 11-12-08 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:53

Jenkins schreef:

Dus omdat jij dat vind, kan het voor anderen geen levenservaring zijn? In het buitenland zie en leer je zoveel meer dan hier in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:54

Jenkins schreef:

achterlaten?
we hebben het hier over 6 maanden.... Sigaar
een leven opbouwen kun je ook doen met een oceaan of een werelddeel ertussen hoor...wat zou je er dan zo erg aan vinden?
dat je hem mist?is dat het?
Ik begrijp het gewoon niet..

en daarbij,een reis kan wel degelijk een enorme impact hebben op een mens. Je leert er bijzonder veel van,zoals veel zelfstandigheid,naar jezelf kijken,op jezelf kunnen terugvallen..maar ook kan het verruimend zijn,om te zien dat er meer is dan alleen wat je al kent zeg maar...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 10:56

6 maanden is echt niet het eind van de wereld. Ik dacht dat in eerste instantie ook, maar ze zijn echt zo voorbij. Voor je het weet komt ie weer door de deur bij de aankomsthal.
En 6 mnd op je hele leven? Wat is dat nou...

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:01

rowo schreef:
Jenkins schreef:

Dus omdat jij dat vind, kan het voor anderen geen levenservaring zijn? In het buitenland zie en leer je zoveel meer dan hier in Nederland.

Heb ook ergens anders in het topic gezet dat het voor iedereen anders is. ik geef gewoon mijn mening en die mag ik hebben, gelukkig. en zowiezo wil ik me vriend gelukkig hebben, dus als ik zou weten dat hij er moeite mee zou hebben als ik naar het buitenland ging voor 6 maanden zou ik niet gaan. want dan word ik er zelf ook niet gelukkiger op.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:03

Zo zie jij het idd, ik niet... mijn vriend destijds wou altijd al op stage naar Curacao. Wie ben ik om hem dan tegen te houden?

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:04

Ik heb iets soortgelijks gehad, uiteindelijk heb ik me er ook mega veel zorgen en verdriet over gemaakt en hij is niet eens gegaan... natuurlijk wil je niet dat hij weg gaat, maar het geeft je ook ruimte om lekker dingen voor jezelf te gaan doen, te herstellen en te ontwikkelen. en weetje wat mijn vriend tegen me zei: we zijn ons hele leven nog elke dag samen, dit overleven we echt wel!

en overleef je het niet, dan is dat ook een boodschap die je serieus moet nemen. succes meid!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:26

Mijn vriend is 3 maanden weggeweest, op wereldreis. Ik wist al vanaf het begin dat ik hem leerde kennen dat hij dat na zijn studie graag wilde, dus heb zijn dromen niet in de weg gestaan. Wel had ik het er heel moeilijk mee. Die 3 maanden gingen redelijk goed, we misten elkaar vreselijk, maar gelukkig konden we skypen en smsen (hij had een simaart van het land waar hij was). Helaas zat ik toen ook net in een periode dat ik langdurig ziek was, niet echt prettig dus. Op 30 april dit jaar kwam hij terug en het was fantastisch, eindelijk hem weer zien! Super! Eerste paar weken ging super, ik hing erg aan hem, hij was immers weer terug.... daarna maakt hij het uit, ineens van alle vrijheid zat ik steeds op zijn dak (echter zaten er meer problemen achterm verleden enzo). Noem het een afterreisdip. Nu gaat het weer heel goed tussen ons, maar ik wil je er voor waarschuwen dat hij heel anders terug kan komen, vrij en wild en met andere visies....

Ook had ik halverwege de kans hem op te zoeken, niet gedaan ivm geld, maar achteraf sla ik daar mezelf voor om de oren, dus ga hem die maand of evt 2 weken opzoeken!

Overigens als je dit niet overleeft is het wel de vraag wat jerelatie voorstelt, liefde overbrugt de grootste afstanden, moeilijk is het wel!

Sterktemeid!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:02

katiavl schreef:
Shiloh schreef:
vind de instelling van nikkigioa ook erg egoïstisch. Dat is toch niet de instelling. In een relatie wil je toch het beste voor elkaar! Weet je wat een ontwikkeling je door maakt door een half jaar naar het buitenland te gaan. Hoe goed dat op je CV staat en hoe je er door kunt groeien als mens. En dat het daarnaast nog vreselijk leuk is ook! Dat gun je je mannetje toch! Jah, het is even rot als je een half jaar zonder elkaar bent, maar je gunt elkaar toch het beste.

Volgens mij gun jij alleen jezelf het beste nikkigioa.. blerg...

Moet eerlijk zijn dat ik het ook redelijk egoistisch vind, in een relatie moet je geven en nemen. Maar de kansen tot ontwikkeling en vrijheid afgeven is echt te veel. Misschien blijft hij wel thuis ja uit medelijden, maar of de persoon er gelukkig mee is dat betwijfel ik.
Als je van elkaar houd is een half jaar wachten echt niks.

Je mag wat er ook is nooit je geluk in de handen van iemand anders leggen, want dan geef je zo een verantwoordelijkheid die de persoon niet eens moet dragen. Hulp is in dat geval noodzakelijk denk ik

Ben het voor het eerst niet met jou eens katiavl.

Ik zou er ook niet happy om zijn als me dit in een sms'je medegedeeld zou worden, heb het gisteren eens voorgelegd aan vriendlief, en gezien ik niet de mogelijkheid heb om mee te gaan zou het dan op een pauze gehouden worden, we zijn allebei vrij om te doen wat we willen en als hij na zes maanden terug komt en het is meteen weer raak (wat zo is als je echt van elkaar houd) gaan we gewoon weer verder.

Hoe groot is de kans in zo'n prille relatie, dat hij daar iemand ontmoet? Dat zijn visie zo veranderd, dat ze simpelweg uit elkaar groeien?

Ook hij mag haar ontplooiingskansen niet ontnemen omdat hij perse 6 maanden weg wil. Lachen want er wordt nu zoveel naar de vriend gekeken maar niet naar haar, terwijl zij óók de kans moet krijgen om in die zes maanden haar visie te verbreden. En dan is een "pauze" misschien wel fijn voor haar om te kijken hoe ze het alleen zou doen, in hoeverre ze al gevorderd is met de problemen die ze in het beginbericht beschrijft, als je zes maanden lang aftelt, doe je dat niet. En als die dan terug komt "Fien, ik heb een ander" dan stort je hele wereld in.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:02

Jenkins schreef:

Dat is dus precies de reden waarom wij WEL beiden buitenlandervaring willen opdoen!! Wij willen dus juist uiteindelijk niet hier ons leven opbouwen, maar ergens in het buitenland. Ik ben in verschillende landen opgegroeid, en hoef niet in Nederland te wonen, absoluut niet. Gelukkig deelt mijn vriend de mening dat in het buitenland wonen zeker zijn charmes heeft, en dus bereiden we ons daar nu al op voor in de studie. Hij is al 4 maanden geweest, volgend jaar ga ik voor een goede 3 maanden naar Nigeria, en als het te regelen valt gata hij precies dezelfde periode mee, dan gaan we dus samen, en ik heb er erg veel zin in!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:38

Ik ben ook vaak en veel in het buitenland geweest, maar ben dan juist weer blij om terug in nederland te zijn.
ik ben het ook eens met pharagirlke. je kan toch gewoon een pauze in lassen, want dat betekend toch niet dat je je meer open moet stellen voor een ander, je kan alleen beter aankijken of je wel verliefd blijft. ik zou ook erg bang zijn gekwetst te worden