Zo'n ervaring gun je toch iedereen, júist je eigen vriend....
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Shiloh schreef:vind de instelling van nikkigioa ook erg egoïstisch. Dat is toch niet de instelling. In een relatie wil je toch het beste voor elkaar! Weet je wat een ontwikkeling je door maakt door een half jaar naar het buitenland te gaan. Hoe goed dat op je CV staat en hoe je er door kunt groeien als mens. En dat het daarnaast nog vreselijk leuk is ook! Dat gun je je mannetje toch! Jah, het is even rot als je een half jaar zonder elkaar bent, maar je gunt elkaar toch het beste.
Volgens mij gun jij alleen jezelf het beste nikkigioa.. blerg...

nikkigioa schreef:Ik zou heeeeeel erg kwaad worden als mijn vriendje zoiets in zijn hoofd zou halen.Een half jaar lang zijn allerliefste vriendinnetje achterlaten, vrijwillig nog wel, en het nog een leuk plan vinden ook, hoe haalt hij het in zijn hoofd! Het mag dan onvolwassen van mijn kant zijn, maar dat idiote plan zou er bij mij ècht niet inkomen! Moet er niet aan denken!
Jenkins schreef:nikkigioa schreef:Ik zou heeeeeel erg kwaad worden als mijn vriendje zoiets in zijn hoofd zou halen.Een half jaar lang zijn allerliefste vriendinnetje achterlaten, vrijwillig nog wel, en het nog een leuk plan vinden ook, hoe haalt hij het in zijn hoofd! Het mag dan onvolwassen van mijn kant zijn, maar dat idiote plan zou er bij mij ècht niet inkomen! Moet er niet aan denken!
dacht even dat ik de enige was die er zo overdacht.
je kan het dan wel egoïstisch noemen maar ik vind het niet meer dan logisch en gelukkig denkt mijn vriend er ook zo over.
en natuurlijk zou ik het mijn vriend wel gunnen als hij het echt wilt..
maar ik zou nooit snappen waarom hij mij zoiets zou willen aandoen.

Jenkins schreef:nikkigioa schreef:Ik zou heeeeeel erg kwaad worden als mijn vriendje zoiets in zijn hoofd zou halen.Een half jaar lang zijn allerliefste vriendinnetje achterlaten, vrijwillig nog wel, en het nog een leuk plan vinden ook, hoe haalt hij het in zijn hoofd! Het mag dan onvolwassen van mijn kant zijn, maar dat idiote plan zou er bij mij ècht niet inkomen! Moet er niet aan denken!
je kan het dan wel egoïstisch noemen maar ik vind het niet meer dan logisch en gelukkig denkt mijn vriend er ook zo over.
Jenkins schreef:ik snap niet waarom het nou zo'n heeele ervaring is als je naar het buitenland gaat. en zoals ik al zei, me vriend denkt er het zelfde over.. waarom zou je je vriendin en je leven achterlaten om naar het buitenland te gaan. je wilt hier toch samen een leven opbouwen.

Jenkins schreef:ik snap niet waarom het nou zo'n heeele ervaring is als je naar het buitenland gaat. en zoals ik al zei, me vriend denkt er het zelfde over.. waarom zou je je vriendin en je leven achterlaten om naar het buitenland te gaan. je wilt hier toch samen een leven opbouwen.

rowo schreef:Jenkins schreef:ik snap niet waarom het nou zo'n heeele ervaring is als je naar het buitenland gaat. en zoals ik al zei, me vriend denkt er het zelfde over.. waarom zou je je vriendin en je leven achterlaten om naar het buitenland te gaan. je wilt hier toch samen een leven opbouwen.
Dus omdat jij dat vind, kan het voor anderen geen levenservaring zijn? In het buitenland zie en leer je zoveel meer dan hier in Nederland.

katiavl schreef:Shiloh schreef:vind de instelling van nikkigioa ook erg egoïstisch. Dat is toch niet de instelling. In een relatie wil je toch het beste voor elkaar! Weet je wat een ontwikkeling je door maakt door een half jaar naar het buitenland te gaan. Hoe goed dat op je CV staat en hoe je er door kunt groeien als mens. En dat het daarnaast nog vreselijk leuk is ook! Dat gun je je mannetje toch! Jah, het is even rot als je een half jaar zonder elkaar bent, maar je gunt elkaar toch het beste.
Volgens mij gun jij alleen jezelf het beste nikkigioa.. blerg...
Moet eerlijk zijn dat ik het ook redelijk egoistisch vind, in een relatie moet je geven en nemen. Maar de kansen tot ontwikkeling en vrijheid afgeven is echt te veel. Misschien blijft hij wel thuis ja uit medelijden, maar of de persoon er gelukkig mee is dat betwijfel ik.
Als je van elkaar houd is een half jaar wachten echt niks.
Je mag wat er ook is nooit je geluk in de handen van iemand anders leggen, want dan geef je zo een verantwoordelijkheid die de persoon niet eens moet dragen. Hulp is in dat geval noodzakelijk denk ik
want er wordt nu zoveel naar de vriend gekeken maar niet naar haar, terwijl zij óók de kans moet krijgen om in die zes maanden haar visie te verbreden. En dan is een "pauze" misschien wel fijn voor haar om te kijken hoe ze het alleen zou doen, in hoeverre ze al gevorderd is met de problemen die ze in het beginbericht beschrijft, als je zes maanden lang aftelt, doe je dat niet. En als die dan terug komt "Fien, ik heb een ander" dan stort je hele wereld in. Jenkins schreef:ik snap niet waarom het nou zo'n heeele ervaring is als je naar het buitenland gaat. en zoals ik al zei, me vriend denkt er het zelfde over.. waarom zou je je vriendin en je leven achterlaten om naar het buitenland te gaan. je wilt hier toch samen een leven opbouwen.