Is er eigenlijk wel iemand die 100% te vertrouwen is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Is er eigenlijk wel iemand die 100% te vertrouwen is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:26

dat is de tegenwoordige maatschappij Tara
ik ben al zovaak belazerd geweest dat ik niet meer in de mensheid geloof

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:30

Zo langzamerhand ben ik er achter gekomen dat niemand voor 100% te vertrouwen is. Er is altijd toch een fleem van wedijver, egoïsme, jaloezie, hebberigheid. Het gevoel niet achter willen blijven, dus even een keer niet waarschuwen of bewust wijzer maken zodat iemand een beetje de fout in gaat....

Kom er steeds meer achter dat er heel veel mensen zijn die goed kunnen huichelen, liegen, achterbaks kunnen zijn, gewoon een goed staaltje toneelspel in je gezicht, alles met het hoofd gedacht en het leuke, lieve niet met het hart.

Ben je een gevoelsmens, hou je van eerlijkheid, oprechtheid en is vriendschap/collegialiteit erg belangrijk, dan sta je in een beroerde wereld.

Zo woon ik in een gelovige streek, een collega van mij is erg van de kerk, maar na een paar maanden met haar gewerkt te hebben, kom ik er steeds meer achter hoe ze dingen veinst, maar toch erg met het geloof bezig zijnd. Is dat dan iets wat alleen met je zelf te maken heeft en de wereld om je heen moet maar om zich zelf bekommeren? Juist van haar had ik dat niet gedacht, hoe zij zo goed voor zich zelf kan zorgen, gewoon mij als uitzendkracht zo heeft gebruikt en zelf "druk" zijnde lekker relaxed maanden heeft kunnen werken en ik zwom in het werk, haar werk. Voelde nooit warmte uit haar woorden en manier van doen. Juist van haar verwachtte ik het niet.

Genoeg Nep-vriendinnen gehad en de kennissen die ik heb, daarvan weet ik dat ik ze niet kan vertrouwen, dat ze achter mijn rug om roddelen..., soms ving ik dingen op die niet voor mijn oren bestemd waren.

Mijn conclusie is Nee, niemand kan je 100% vertrouwen..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:52

Ik ben niet zo snel van vertrouwen, daar hebben 'de mensen' wel voor gezorgd. Er zijn maar héel weinig mensen die ik echt vertrouw, ik vertrouw zelfs m'n eigen ouders niet (meer). Ik ben er laatst eens te meer achter gekomen dat je mensen écht niet te snel moet vertrouwen, iemand die ik dus vertrouwde, bleek achteraf toch niet zo betrouwbaar.

Er zijn een aantal mensen waarvan ik zeg dat ik ze écht helemaal vertrouw, maar misschien onbewust ofzo toch niet, en dat ik dit zeg zegt misschien al genoeg Lachen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:53

wonderworst_ schreef:
Haha! tsja ik zeg altijd de enige MAN in je leven die je kunt vertrouwens is je papa Lovers

helaas is dat ook niet altijd even waar Lachen

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:54

ik vertrouw alleen mijzelf voor 100% verder niemand!

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:58

Over vertrouwen voor 100%???....ik weet het niet, elke goede/echte vriend(in) van je heeft ook weer een echte/goede vriend(in).. Ach gut Ach gut je kunt alleen jezelf vertrouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:58

Er zijn maar héél weinig mensen die ik vertrouw... Harde leerschool geweest, dat wel. Knipoog De mensen die ik voor 100% vertrouw zijn op 1 hand te tellen...

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:10

Ik vertrouw volledig op mijn mannetje (ruim 8jr samen) en op mijn ouders.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:11

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus als ik iets dubbel zeg, vergeef het mij Bloos

Ik zeg wel dat mensen 100% betrouwbaar kunnen zijn. Natuurlijk is de mens ook egoïstisch. Zoals mijn levensbeschouwings leraar altijd zei: je doet nooit iets voor de ander, enkel alles voor jezelf. Je helpt iemand zodat JIJ een goed gevoel krijgt.

Iemand neemt jou in vertrouwen en jij houd je eraan; zodat je er zelf beter van wordt (goed gevoel, iemand hecht waarde aan je ect) Wat niet wil zeggen dat de ander er slechter van wordt, want immer zijn geheim is bij jou veilig.

Zo zijn er ook mensen die het juist door vertellen om er beter van te worden. Maar dan hechten ze aan hele andere dingen waarde.

Het is heel zwart/wit: je wilt met alles wat je doet zelf beter van worden. Maar dat betekend niet dat dit ten koste gaat van een ander! Vrijwilligerswerk; Je helpt andere niet jezelf. Maar JIJ krijgt een goed gevoel als je het doet. Het is dus niet financieel, sociaal of wat dan ook, maar ook gevoelsmatig.

Maar als iemand dus er heel veel waarde aan hegt om een goed gevoel te krijgen en hij krijgt dit door er voor iemand te zijn, durf ik zeggen dat deze 100% betrouwbaar is. Ouders is zoweizo een appart thema, want als die egoïstisch zijn gaat dat in mijn optiek ook over de kinderen aangezien dat hun nageslacht is en dus hun toekomst.
Maar helaas heb ook ouders die niet aan hun kinderen denken.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 12:36

Er is maar één iemand die ik 100% vertrouw en dat is mijn papa. Voor de rest zijn er heus wel mensen die ik vertrouw, maar niet zoals mijn vader.
Mensen kiezen uiteindelijk toch altijd voor zichzelf, dat lijkt me iets normaals.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:06

Er zijn een paar mensen die ik volledig vertrouw en dat is binnen mijn familie. Voor de rest heb ik bar weinig vertrouwen in mijn medemens Vork

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 13:50

Iemand vertrouwen is goed, maar niet vertrouwen nog beter(!!).

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 15:03

Maartje1990 schreef:
wonderworst_ schreef:
Haha! tsja ik zeg altijd de enige MAN in je leven die je kunt vertrouwens is je papa Lovers

helaas is dat ook niet altijd even waar Lachen

tsjaa maar ik vertrouw mijn pa voor 100%
als zou hij een keer iets verdraaien of ergens over niet de waarheid spreken dan doet hij dat omdat hij van mij houd en mij wilt beschermen Clown Knipoog Haha! Bloos ... hij zou nooit zo iets doen als het in kwade zin zou zijn... maar k ben pappies kleine meisiee Bloos Clown

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:11

Ik denk dat er maar heel heel heel weinig mensen zijn die echt 100 % te vertrouwen zijn, helaas...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 16:15

Blondie_ schreef:
Iemand vertrouwen is goed, maar niet vertrouwen nog beter(!!).

Ik noem dat dus gezonde achterdocht!! Knipoog

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 17:19

wonderworst_ schreef:

helaas is dat ook niet altijd even waar Lachen[/quote]

tsjaa maar ik vertrouw mijn pa voor 100%
als zou hij een keer iets verdraaien of ergens over niet de waarheid spreken dan doet hij dat omdat hij van mij houd en mij wilt beschermen Clown Knipoog Haha! Bloos ... hij zou nooit zo iets doen als het in kwade zin zou zijn... maar k ben pappies kleine meisiee Bloos Clown[/quote]

ja dat dacht ik ook.
Helaas kan dat ook zomaar veranderen. Ik ben er in iedergeval erg nuchter door geworden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:28

Hmmm, ik vertrouw zelf maar weinig mensen 100%.
Degenen die ik 100% (zo niet 200%) vertrouw zijn binnen mijn eigen gezin en ik heb het geluk dat ik een paar geweldige vrienden en vriendinnen heb, waarmee ik alles kan delen en die ik ook al jaren ken. Verder ga ik in principe wel van het goede uit bij mensen, tenzij ik een hele goede reden heb om dat expliciet niet te doen Vork . Wat dus ook niet wil zeggen dat ik iedereen in meteen 100% vertrouw. Knipoog
Maar dat hoeft van mij ook niet, want ik heb de behoefte niet om met iedereen in mijn leven alles te delen, hoor. Vertrouw ik iemand niet helemaal, laat ik me ook niet helemaal 'zien'. Heel simpel.

Wees blij met die paar mensen in je leven die je wel echt kunt vertrouwen en gebruik verder je gezonde verstand. Het lijkt mij ook niets om altijd maar wantrouwend naar de hele wereld te zijn. Bewaak je grenzen gewoon en doe niet zo moeilijk. Lachen

En kwetst iemand je, ja, heel vervelend, maar that's life sometimes. Niemand is perfect en mensen maken fouten. Richt je lekker op de mensen waar je wel wat mee hebt en wel wat mee kunt delen. Lachen

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:49

Ik vertrouw mijn ouders voor 100% en er is een vriendin die ik voor 100% vertrouw. Verder ben ik altijd achterdochtig. Dat klinkt misschien raar, maar ik heb al zo vaak mijn neus gestoten aan mensen die achteraf niet te vertrouwen waren. Nee , dan maar wantrouwend, sommige mensen maken er een sport van om anderen te kwetsen en vraag me niet wat ze daar leuk aan vinden.

_Mevrouwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:38

Mijn lieve vriendje.. Bloos

En natuurlijk mijn ouders.. Maar dat spreekt voor zich, teminste bij mij! Vork

Irissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:51

russel schreef:
Zo langzamerhand ben ik er achter gekomen dat niemand voor 100% te vertrouwen is. Er is altijd toch een fleem van wedijver, egoïsme, jaloezie, hebberigheid. Het gevoel niet achter willen blijven, dus even een keer niet waarschuwen of bewust wijzer maken zodat iemand een beetje de fout in gaat....

Kom er steeds meer achter dat er heel veel mensen zijn die goed kunnen huichelen, liegen, achterbaks kunnen zijn, gewoon een goed staaltje toneelspel in je gezicht, alles met het hoofd gedacht en het leuke, lieve niet met het hart.

Ben je een gevoelsmens, hou je van eerlijkheid, oprechtheid en is vriendschap/collegialiteit erg belangrijk, dan sta je in een beroerde wereld.

Zo woon ik in een gelovige streek, een collega van mij is erg van de kerk, maar na een paar maanden met haar gewerkt te hebben, kom ik er steeds meer achter hoe ze dingen veinst, maar toch erg met het geloof bezig zijnd. Is dat dan iets wat alleen met je zelf te maken heeft en de wereld om je heen moet maar om zich zelf bekommeren? Juist van haar had ik dat niet gedacht, hoe zij zo goed voor zich zelf kan zorgen, gewoon mij als uitzendkracht zo heeft gebruikt en zelf "druk" zijnde lekker relaxed maanden heeft kunnen werken en ik zwom in het werk, haar werk. Voelde nooit warmte uit haar woorden en manier van doen. Juist van haar verwachtte ik het niet.

Genoeg Nep-vriendinnen gehad en de kennissen die ik heb, daarvan weet ik dat ik ze niet kan vertrouwen, dat ze achter mijn rug om roddelen..., soms ving ik dingen op die niet voor mijn oren bestemd waren.

Mijn conclusie is Nee, niemand kan je 100% vertrouwen..

Mooi gezegd! sluit ik me bij aan.. liefst zou ik de naam van degene willen neerzetten die niet te vertrouwen is Duivel ..Wil niet zeggen dat ik altyd heillig ben maar ach ach ach schijn bedriegt! Boos!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:59

Ik denk teminste dat ik niet 100 % te vertrouwen ben. Daar lieg ik veel te gemakkelijk voor.

En ik denk ook niet dat er mensen op deze aardbol rondlopen die nooit iets verkeerds hebben gedaan in hun leven.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:17

eknein schreef:
Ik denk teminste dat ik niet 100 % te vertrouwen ben. Daar lieg ik veel te gemakkelijk voor.

En ik denk ook niet dat er mensen op deze aardbol rondlopen die nooit iets verkeerds hebben gedaan in hun leven.

Helemaal mee eens en ik merk dat veel mensen zeggen dat hun ouders 100% te vertrouwen zijn, zoals ik al eerder had gezegd mijn moeder niet en ik word dagelijks jammergenoeg weer met mijn neus op de feiten gedrukt.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:58

Ik vind dat iemand vertrouwen is dat je er ook op kan vertrouwen dat diegene op een bepaalt punt niet in jouw voordeel kiest. Als je diegene dan goed kent en dat weet dan kun je daarop rekenen en dat vind ik vertrouwen Lachen
(Dat heb ik met paarden ook overigens, 'ja een paard blijft altijd een vluchtdier die kun je niet volledig vertrouwen', maar als ik mijn paard er nou op vertrouw dat zij in bepaalde situaties op een bepaalde manier reageert? Hoe erg is het als ze wegspringt omdat ze schrikt als ik dat van tevoren al exact zo had zien aankomen? )

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:51

9 van de 10 vriendinnen zijn niet te vertrouwen, vandaar dat ik er nog maar 1 heb, en dat is dus die ene die wel 100% te vertrouwen is Knipoog
Verder vertrouw ik ook mn exschoonmoeder waar ik nog mee omga 100%
En ik ben blij dat ik van mezelf kan zeggen dat ik 100% te vertrouwen ben Ja

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 18:38

Nee,
Iedereen zegt weleens iets over iemand anders achter diegene's rug om,

Ik vertrouw mezelf niet eens 100% Clown
Er zijn altijd mensen die er dicht bij in de buurt komen, maar 100% niet..