Net rijbewijs gehaald en nu op zoek naar een leuke auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

take_one

Re: Net rijbewijs gehaald en nu op zoek naar een leuke auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:07

Ooh ik kan niet wachten tot ik m'n rijbewijs heb. Haha!
Ik wil een Audi TT. Lovers
Maar denk dat ik eerst maar een Golfje koop om wat heen en weer te scheuren haha. Tong uitsteken

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 21:18

take_one schreef:
Maar denk dat ik eerst maar een Golfje koop om wat heen en weer te scheuren haha. Tong uitsteken

Haha ja. Het liefste heb ik een Audi Q7, maar ja denk dat €80.000 me net iets te veel word ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 22:25

Golf is wel prijzig in zijn wegenbelasting he Lachen Hij valt in klasse 3 of 4, je zit wel snel aan de 200 euro per 3 maanden Lachen

Jep, ook ik ben op zoek naar een auto en zit momenteel op de Kia Picanto, denk dat dat hem ook gaat worden aangezien ons pap ook een Kia heeft (Pregio). Zeker van belang om bij aanschaf auto goed te kijken naar wat het je per maand gaat kosten aan wegenbelasting en verzekeringen Ja

Scheelt namelijk zo een paar 100 euro op een gewichtsklasse of 2, 3. Golf lijkt klein, maar hij is heel zwaar Ja Als je dan voor volkswagen gaat kun je beter kijken naar een Lupo of Fox, klein en niet al te zwaar. Ja

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 22:28

Unwritten schreef:
Golf is wel prijzig in zijn wegenbelasting he Lachen Hij valt in klasse 3 of 4, je zit wel snel aan de 200 euro per 3 maanden Lachen

Jep, ook ik ben op zoek naar een auto en zit momenteel op de Kia Picanto, denk dat dat hem ook gaat worden aangezien ons pap ook een Kia heeft (Pregio). Zeker van belang om bij aanschaf auto goed te kijken naar wat het je per maand gaat kosten aan wegenbelasting en verzekeringen Ja

Scheelt namelijk zo een paar 100 euro op een gewichtsklasse of 2, 3. Golf lijkt klein, maar hij is heel zwaar Ja Als je dan voor volkswagen gaat kun je beter kijken naar een Lupo of Fox, klein en niet al te zwaar. Ja

Ja idd. Was eerst ook naar een Golf aan het kijken, maar dat viel tegen had niet verwacht dat die zo duur zou zijn in wegenbelasting enz..

Ga morgen een proefrit in de Mini maken en deze week als het goed is ook nog in een Toyota aygo heel wat anders..

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 23:26

ik wil een dodge charger....*zwijmel*
of een pick-up truck van dodge....

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 08:54

_Cynthia_ schreef:
take_one schreef:

Haha ja. Het liefste heb ik een Audi Q7, maar ja denk dat €80.000 me net iets te veel word ROFL

Ja dat is wel overdreven!
Een TT heb je 2de hands wel voor 8000, dus dat valt dan nog mee.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 13:11

Vandaag een proefrit in de Aygo gemaakt, maar viel me echt tegen. Ook zag ik bij een garage een hele gave Mini One staan. Dus ben daar naar binnen gegaan. Die verkoper zei dat hij hem net binnen had. Vraagrprijs is €10.950 zonder garantie en je kan 3 maanden garantie krijgen en dat kost nog is bijna €1000,-. Was opzich wel geinteresseerd. Dus wilde wel even een proefrit maken. Zegt die man dat kan alleen als je hem gaat kopen naja ben echt lachend weg gelopen Hamer Stoom uit je oren
Ook vroeg ik of het een probleem was hem door ANWB te laten keuren zegt die nee opzich niet, maar zou het niet doen zonde van je geld. Echt zooo vreemd. Heb wel een link van de auto die ik bedoelde...
http://link.marktplaats.nl/215798236

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:29

lekker laten staan, die gaat naar de handel, maar Meis, 10.000 euro???? wil je dat echt uitgeven???( plus 1500 verzekering) Kan je nou echt geen beter doel vinden dan een eerste auto?

Een auto van €3000 moet toch voldoende zijn? Hoef je er ook niet zo'n dure verzekering bij te hebben.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:30

Het is niet vreemd hoor, dat ze dit soort dingen over het keuren door de ANWB zeggen... Wij vinden dat zelf ook zonde, zelf zijn we immers Bovag en RDW lid. Hij zegt dus niets raars, want hij geeft aan het kan, maar in zijn ogen is dat gewoon zonde.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 13:42

Siets schreef:
Het is niet vreemd hoor, dat ze dit soort dingen over het keuren door de ANWB zeggen... Wij vinden dat zelf ook zonde, zelf zijn we immers Bovag en RDW lid. Hij zegt dus niets raars, want hij geeft aan het kan, maar in zijn ogen is dat gewoon zonde.

Spreek meerdere mensen die er zeker iets aan gehad heb toen ze hem bij de ANWB hebben laten keuren. Zelfs kwam de ANWB erachter bij een auto die een keer eerder half in de prak gezeten heeft en daar had de ...dealer helemaal niks van gezegd.

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 13:53

Ik ga volgende week om een andere auto kijken haha, rij nu in de auto van mn vriend maar daar ligt zo'n zware motor in
allemachtig. kan makkelijk in de eerste versnelling 50 rijden.. niet echt een auto voor mij... had gewoon het idee
dat de auto met mij aan het rijden was... Clown
heb liever een auto die dan begint te protesteren dat ie een versnelling hoger moet.. Vork

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:55

_Cynthia_ schreef:
Siets schreef:

Spreek meerdere mensen die er zeker iets aan gehad heb toen ze hem bij de ANWB hebben laten keuren. Zelfs kwam de ANWB erachter bij een auto die een keer eerder half in de prak gezeten heeft en daar had de ...dealer helemaal niks van gezegd.

Ja maar ik krijg de indruk dat overal waar jij naar auto's gaat kijken iets 'vreemd' of 'raar' is. Dat maakt verder niet uit hoor, is helemaal je eigen visie. Maar wen er dan maar aan dat de autowereld een hele vreemde en rare wereld is Knipoog.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 16:27

Siets schreef:

Spreek meerdere mensen die er zeker iets aan gehad heb toen ze hem bij de ANWB hebben laten keuren. Zelfs kwam de ANWB erachter bij een auto die een keer eerder half in de prak gezeten heeft en daar had de ...dealer helemaal niks van gezegd.[/quote]

Ja maar ik krijg de indruk dat overal waar jij naar auto's gaat kijken iets 'vreemd' of 'raar' is. Dat maakt verder niet uit hoor, is helemaal je eigen visie. Maar wen er dan maar aan dat de autowereld een hele vreemde en rare wereld is Knipoog.[/quote]

OVERAL??? Dat klopt niet helemaal haha. Ben alleen nog maar bij de Aygo wezen kijken en daar was niks vreemd aan alleen die vond ik niet prettig rijden. Bij de Mini cooper bij de BMW garage ook prima niks vreemd aan. Alleen die Mini die bij een autobedrijf te koop stond. Nou ik nou het nogal vreemd als iemand tegen mij zegt dat ik alleen een proefrit mag maken als ik de auto koop en hij zei trouwens ook nog ons is 3 keer overkomen dat de auto niet meer terug gebracht werd en dat wil ik niet nog een keer. Dus hij ziet mij daar blijkbaar voor aan nou dat noem ik VREEMD ja.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 19:30

Ik ben er eindelijk uit. Het gaat de nieuwe Ford KA worden. Had zaterdag even kort een proefrit gemaakt en vandaag weer.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:59

Een auto is zo'n onwijs slechte inverstering Bloos zeker een eerste auto maargoed dat is ieder zijn ding natuurlijk Lachen

Mijn droomauto is/was een Seat Leon (vorige type niet die nieuwe types) maar mijn eerste auto werd een 2e hands Ibiza 1.0 benzine van 3200 euro. Ik heb er een paar jaar met plezier in rondgereden tot dat ik echt aan een diesel moest ivm veel grote reisafstanden en toen heb ik eindelijk mijn droomauto gekocht. Maar wel eerst ervaring op gedaan in een leuke beginners auto en nu rijd ik 50.000 km per jaar in mijn droomkar Haha!

De ibiza was uiteindelijk nog heel goedkoop omdat ik vlak voor het inruilen een ongeluk kreeg (door schuld van ander) en waar ik 1100 euro schadevergoeding voor kreeg Clown Het inruilen met schade leverde me ook nog 1000 euro op dus uiteindelijk heeft die auto me "bijna" net zoveel opgeleverd als gekost Huilen van het lachen

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 20:37

Citaat:
CielitoLindo schreef:
Een auto is zo'n onwijs slechte inverstering Bloos zeker een eerste auto maargoed dat is ieder zijn ding natuurlijk Lachen

En waarom is het volgens jou dan de nieuwe ford ka een slechte inverstering?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:46

Elke auto is een slechte investering, zeker een gloednieuwe auto.. Zodra je de drempel over rijd is je auto al zoveel minder waard dan de nieuw waarde.

Een auto is puur waardevermindering (dus een slechte inverstering van je geld) en zeker wanneer je een splinternieuwe koopt.

Ik kan natuurlijk niet in jouw portomonee kijken maar zeker met de huidige 'crisis' zou ik zoveel mogelijk geld in je zak houden en een leuk 2e handsje zoeken om ervaren in te worden en lekker uit te zoeken wat je wilt met je auto en wat je niet wilt. Er is zoveel keuze en zodra je dat roze papiertje hebt moet je echt nog veel leren in het verkeer..

Zodra je die ervaring opgedaan hebt een tijdje en je weet wat nou wel echt je droomauto is kan je die altijd nog aanschaffen van het geld wat je niet uitgegeven hebt en inmiddels misschien meer gespaard hebt..

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:47

Ik had trouwens die Ibiza gekocht op de autoboulevard in Utrecht bij Robé ofzo.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 20:56

Ik heb nog een golf te koop, al gaat het met pijn in mijn hart want mijn ouders hebben hem nieuw gekocht.
Hij is van 1989 en nog geen ton gereden.
Bij de garage is een keer iets fout gegaan en is de teller een ton vooruit gedraait.
Heb daar nooit wat aan laten doen want dacht dat ik hem zelf wel "op" zou rijden.
Beestje is gewoon nog technisch 100%, nieuwe banden , nieuwe remmen ,alleen de het is een toverbal.
Bij droog weer lijkt hij roze-achtig en met nat weer is ie ferrari rood (oorspronkelijke kleur) Clown
Dus voor iemand die net zijn rijbewijs heeft gehaald en nog weinig rij ervaring heeft een leuke auto om mee te starten.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 22:24

CielitoLindo schreef:
Elke auto is een slechte investering, zeker een gloednieuwe auto.. Zodra je de drempel over rijd is je auto al zoveel minder waard dan de nieuw waarde.

Een auto is puur waardevermindering (dus een slechte inverstering van je geld) en zeker wanneer je een splinternieuwe koopt.

Ik kan natuurlijk niet in jouw portomonee kijken maar zeker met de huidige 'crisis' zou ik zoveel mogelijk geld in je zak houden en een leuk 2e handsje zoeken om ervaren in te worden en lekker uit te zoeken wat je wilt met je auto en wat je niet wilt. Er is zoveel keuze en zodra je dat roze papiertje hebt moet je echt nog veel leren in het verkeer..

Zodra je die ervaring opgedaan hebt een tijdje en je weet wat nou wel echt je droomauto is kan je die altijd nog aanschaffen van het geld wat je niet uitgegeven hebt en inmiddels misschien meer gespaard hebt..

Maar je bedoeld dus in het algemeen een nieuwe auto en niet specifiek de Ford KA?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:26

Ik bedoel inderdaad in het algemeen een (gloed)nieuwe auto.

Overigens vind ik een Ka net een koekblik op wielen maar dat vind ik al snel van die hele kleine wagentjes.. (Net als Fiat Seicento, Daihatsu Cuore, Renault Twingo enzovoort)

Ik heb liever wat meer auto om me heen Clown

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:27

Ik heb laatst slipcursus gehad in een ford focus (nieuw model) en die reed ook wel heel fijn Ja

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 02:39

Maar die behouden hun waarde zo hard... ik heb een opel astra, ook meer 'auto' maar goedkoper en heel zuinig verbruik Lachen

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 09:34

mijn 1e auto waar ik in reed was een ford escord, fijne auto. lekker goed overzicht
ik heb nu een seat ibiza vigo. ook erg leuk, maar minder kofferbakruimte.
overzichtelijke auto maar wel een klein nadeel. (wee tniet hoe groot je bent) ik ben vrij klein,
heb mijn stoel op zn hoogste stand staan maar moet altijd erg goed opletten als ik een rotonde op rij, mijn linkerspiegel zit precies voor de plek waar dus autos aankomen (snap je)
maar erg leuke auto.
ik heb een 40 liter tank en kan er (als ik zuinig rij) 616 km mee rijden!

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 10:40

Na jaren in andermans auto gereden te hebben, heb ik in maart mijn eerste eigen auto gekocht
een Peugeot 106 sport en nog nooit een moment spijt gehad..
Hij is klein, hij is snel, hij is mooi (persoonlijk natuurlijk), hij is zuinig, hij is het helemaal voor mij Haha!
http://www.automarket.bg/wallpaper/peugeot_106_1.jpg
Bovenstaande foto is precies de mijne, zelfde uitvoering, kleur etc..

Zit nu iedere dag bijna 200 km op de weg en voel me gewoon heel veilig in deze auto.. en dat had ik in een suzuki alto en renault twingo bijvoorbeeld niet..

succes met je zoektocht Knipoog