Leeftsijdsverschil in relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Leeftsijdsverschil in relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:27

18 en 42 vind ik prima, dan ben je eigenlijk 'puber-af' en beter in staat de situatie in te schatten Lachen Meer volwassen dus Lachen
Mijn vriendin was dus 19 toen zij met de 40+ er kreeg!
Geen probleem mee!
Vond en vind het alleen nog raar dat zij in dezelfde leeftijdsfase zit als haar stiefdochters (verschil 20 en 23 is niet zo groot)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 02-12-08 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:27

Edit: Laat maar hangen... Lips are sealed

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:45

Yvvv: Zo'n reactie is volgens mij ook niet nodig Clown Jij stelt een vraag, ik geef daar vanuit MIJN referentiekader antwoord op. Prima dat je het er niet mee ens bent, maar het blijft mijn mening Knipoog

Ik leerde mijn vriend trouwens kennen toen ik 15 was, hij was 33 en tot aan mijn 18/19 jaar is er zelfs geen sprake geweest van sexualiteit o.i.d. van zijn kant. Ook daarna is het heel lang van kant afgekomen.
Laatst bijgewerkt door bromfiets op 02-12-08 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:47

Welshcobfan schreef:
Jam schreef:
als eerste ik heb er geen probleme mee hoor Knipoog
maar 25 jaar verschil zeg maar
ik dus (16) met een man van 41 Nagelbijten / Gniffelen
maar ik zou me doodschamen om t te zeggen en andere kijken je tog raar aan
hoe ga je daar dan mee om?

Ik zou wel denken als ik het leeftijdsverschil wist: die zou ik direct aan willen geven bij de politie, bah!

ja daarom en k zou ook niks tegen vriendinnen en ouders durven zeggen!!!
en hij(41) die wil waarschijnlijk kinderen nu maar ik niet maar als 30 ofzo ben en kindere wil(weet nog niet hoor) dan is hij 55!!!
en die kindere dan die moeten zeggen me moeder is 30 en me vader is 55
en dan ben ik 80 ofzo en hij 105(dood denk ik) dan zit ik daar maar in me uppie Tong uitsteken
en zo verschil je dan vet veel watr niet klopt

stel dat het zo is vind je dat dan niet raar?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:48

Wat ontzettend lief van hem bromfiets! Lachen Dat soort mannen kan ik echt enorm waarderen! Lachen Gewoon een goede respectvolle relatie! Leuk! Haha!

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:50

ik 24 en hij 38.

En ik heb er geen enkele problemen mee en wat anderen ervan vinden moeten ze toch lekker zelf weten Duivel

Bij ons op stal ook nog een stel van 24 en 36.

Zou het een virus zijn?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:52

bromfiets schreef:
Yvvv: Zo'n reactie is volgens ook niet nodig Clown Jij stelt een vraag, ik geef daar vanuit MIJN referentiekader antwoord op. Prima dat je het er niet mee ens bent, maar het blijft mijn mening Knipoog

Ik leerde mijn vriend trouwens kennen toen ik 15 was, hij was 33 en tot aan mijn 18/19 jaar is er zelfs geen sprake geweest van sexualiteit o.i.d. van zijn kant. Ook daarna is het heel lang van kant afgekomen.

Daarom heb ik het ook weggehaald Haha!.
Ik vond jouw reactie nogal kort, lomp en vanaf 1 kant komen, vandaar! Terwijl ik ook mijn mening geef...
Nu onderbouw je het! Vind ik heel netjes van je vriend/man dat hij tot je 18/19e heft gewacht!
Maar zoals gezegd, ik heb er geen problemen mee, zou het alleen zelf nooit aangaan.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:52

Jam: Wat jij nu noemt is idd het grootste nadeel van zo'n relatie. Niet zozeer voor het stelletje zelf, die weten waar ze aan beginnen en kijken daar doorheen, maar voor de kinderen.

Ik ken mensen met een oude vader/moeder die er een groot probleem van maken omdat pa of ma niet mee kunnen doen in ruwe spelletjes etc. Maar ik ken er ook die er helemaal geen probleem van maken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:54

Jam: je bent pas 15! Hij is 41!
Mijn eerlijke mening? blijf bij die kerel vandaan en wacht maar tot je wat ouder bent Knipoog of wacht op een andere jongen die niet je vader kon zijn. Dat leeftijdsverschil vind ik echt niet gezond...
Maar als je er echt mee door wil gaan, zorg dan wel dat hij respectvol is en dat hij niet direct met je naar bed wil gaan. Wacht daarmee tot je 17/18 bent. Lachen
En je moet wel realistisch zijn, want tegen de tijd dat jij nog geniet van je carriere zal hij al met pensioen zijn. Tegen de tijd dat jij stopt met werken is hij (statistisch gezien) al dood... of met een beetje geluk leeft hij nog maar is wel oud...
Dus samen genieten van de oude dag zit er niet in.

Maar goed, bij teveel twijfel moet je geen relatie aangaan Lachen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:55

Yvvv: Ons leeftijdsverschil staat al eerder genoemd in dit topic, vandaar dat ik dat wegliet Knipoog Maar mss idd geen geweldige actie Clown

Een virus ROFL

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:56

bromfiets schreef:
Jam: Wat jij nu noemt is idd het grootste nadeel van zo'n relatie. Niet zozeer voor het stelletje zelf, die weten waar ze aan beginnen en kijken daar doorheen, maar voor de kinderen.

Ik ken mensen met een oude vader/moeder die er een groot probleem van maken omdat pa of ma niet mee kunnen doen in ruwe spelletjes etc. Maar ik ken er ook die er helemaal geen probleem van maken.

ik zou het als kind zelf niet leuk vinden eigelijk...
ik snap wel als je iemand echt leuk vind en dat hoeft ook geen probleem te zijn als dat gewoon goed gaat Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:57

Welshcobfan schreef:
Mijn eerlijke mening? blijf bij die kerel vandaan en wacht maar tot je wat ouder bent Knipoog of wacht op een andere jongen die niet je vader kon zijn. Dat leeftijdsverschil vind ik echt niet gezond...
Maar als je er echt mee door wil gaan, zorg dan wel dat hij respectvol is en dat hij niet direct met je naar bed wil gaan. Wacht daarmee tot je 17/18 bent. Lachen
En je moet wel realistisch zijn, want tegen de tijd dat jij nog geniet van je carriere zal hij al met pensioen zijn. Tegen de tijd dat jij stopt met werken is hij (statistisch gezien) al dood... of met een beetje geluk leeft hij nog maar is wel oud...

Hier ga ik helemaal in mee, heb zelf ook een relatie gehad van 19 jaar verschil, het werd drama.

Wacht even voor je een stuk ouder bent, 25 ofzo, en als je het dan nog op een oude fiets wilt leren, go for it! Knipoog

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:57

Welshcobfan schreef:

ho is ff ik heb niks met zown uit iemand!!!!!
haha ik zei stel omdat ik me kapot zou schamen enzo!!!!!!!!!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:00

ik weet wel zeker dat mijn ouders mijn veel oudere vriend persoonlijk zouden castreren als ik als jong grietje ermee aan kwam zetten Haha!
Maar goed,die vinden mij en een relatie sowieso al niets hahaa Haha! Zijn er na bijna 4 jaar er enigszins aan gewend, maar ze zien mij toch liever als hun kleine meisje (sja... nakomertje he?) Haha!

De ouders van een andere vriendin vonden het geen probleem dat zij als 18 jarige ging scharrelen met een getrouwde 50-er! Het is niets geworden hoor, maar achteraf had mijn vriendin toch liever wat meer 'ouderlijk gezag' verwacht... want het was geen gezonde situatie maar zij vonden alles prima! Kwam geen goed gesprek aan te pas!

en jam: pff gelukkig was het hypothetisch! Tong uitsteken wil je mij niet zo laten schrikken! Tong uitsteken

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:01

Oke, ik dacht dat het serieus was...Sorry

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:03

Welshcobfan schreef:
ik weet wel zeker dat mijn ouders mijn veel oudere vriend persoonlijk zouden castreren als ik als jong grietje ermee aan kwam zetten Haha!
Maar goed,die vinden mij en een relatie sowieso al niets hahaa Haha! Zijn er na bijna 4 jaar er enigszins aan gewend, maar ze zien mij toch liever als hun kleine meisje (sja... nakomertje he?) Haha!

De ouders van een andere vriendin vonden het geen probleem dat zij als 18 jarige ging scharrelen met een getrouwde 50-er! Het is niets geworden hoor, maar achteraf had mijn vriendin toch liever wat meer 'ouderlijk gezag' verwacht... want het was geen gezonde situatie maar zij vonden alles prima! Kwam geen goed gesprek aan te pas!

en jam: pff gelukkig was het hypothetisch! Tong uitsteken wil je mij niet zo laten schrikken! Tong uitsteken

ik had erbij staan stel dat het zo is...
en ik vind het verschil te groot en gaf een voorbeeld omdat er ergens 25 jaar verschil stond en gaf een voorbeeld Tong uitsteken

detour schreef:
Oke, ik dacht dat het serieus was...Sorry

nee !!!
haha

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:03

Mijn moeder heeft mijn vriend toentertijd uitgenodigd voor een etentje voor m'n 16e verjaardag, ze wou weten wat voor vlees ze in de kuip had ROFL

(Mijn ouders waren het er trouwens niet bepaald mee eens, maar ze kenden mij al een beetje, ben nogal koppig. En achteraf gezien had ik echt geen lievere vent kunnen hebben Haha!)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:04

hahahaha ik zie het al helemaal voor me bromfiets Tong uitsteken

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:04

bromfiets schreef:
Mijn moeder heeft mijn vriend toentertijd uitgenodigd voor een etentje voor m'n 16e verjaardag, ze wou weten wat voor vlees ze in de kuip had ROFL

(Mijn ouders waren het er trouwens niet bepaald mee eens, maar ze kenden mij al een beetje, ben nogal koppig. En achteraf gezien had ik echt geen lievere vent kunnen hebben Haha!)

haha zou zouden mijn ouders ook zijn
als jij er tog gelukkig mee bent

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:05

Ik vraag me af wat voor jullie persoonlijk écht not-done is kwa leeftijdsverschil?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:07

Mochten ouders meelezen die toch graag van de vriend van hun dochter afwillen:
Prijs hem volledig de hemel in, als het namelijk een fase is waarin dochterlief zich bewust afzet tegen de ouders en ze graag wil shockeren: is de relatie zo uit hahaha Haha!
(deed mijn vader altijd bij de niet zulke geslaagde kerels van mijn zus *gniffel*)
Blijft de relatie aan, dan is het geen poging om het ouderlijk gezag de kast op te jagen, maar dan is het: liefde (ahhhhh Lachen )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:08

Wat ik zelf echt not done vind?
Als je evenoud bent als zijn kinderen.
Tussen de 16 en de 18 hij is de 30 gepasseerd
En als je een jaar of 15 bent, vind ik alles boven de 25 niet echt kunnen.
En nog jonger? dan niets boven de 18.

tenzij je een gevalletje bromfiets hebt Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 02-12-08 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:08

Not done?

Elke meerderjarige met een minderjarige die ook echt in gedrag en levenshouding minderjarig is. Maar waar dat punt ligt is discutabel... Ik was toen (en ben nog steeds) in alle opzichten volwassener dan mijn vriend, ondanks dat hij ouder is.

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:11

BraveSpots schreef:
Ik vraag me af wat voor jullie persoonlijk écht not-done is kwa leeftijdsverschil?

ik vind gauw iets niet kunnen voor mezelf dan
heb er geen problemen mee als andere het hebben hoor Clown
ik ben 16 en vind een vriend ouder dan 20 ofzo eigelijk niks Bloos
ik bedoel een vent van 40 ofzo die is bijna even oud als me vader Tong uitsteken

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:13

yvvv : Ik had ook al eerder geschreven over ons leeftijdsverschil, ook 25 jaar.
Tja mijn man heeft er best moeite mee, dat hij statistisch gezien eerder doodgaat, ik heb helaas toen ik 15 was mijn moeder verloren, dat riedeltje gaat voor mij al niet op.
Verder hebben we ook kids, en hun weten niet beter, ik heb voor hun liever een papa en mama met een mega leeftijdsverschil waar het goed gaat, dan opgegroeien met ruziende ouders, zoals ik.
We zijn nu 12 jaar bij elkaar, mensen kijken ons nooit raar aan ( misscien achter de rug)
Als je verliefd word denk je daar niet aan.

OOh en by the way,..
Hij heeft al 3 kids uit een eerder huwelijk, 3 dochters.
2 ervan zijn ouder dan ik en de jongste is net zo oud als ik.
Hij heeft 2 kleinkinderen en de derde op komst.
Zijn oudste kleinkind is 13 en onze oudste is 9.
De 2 oudste dochters zijn allebei lesbisch.
Haha!
Laatst bijgewerkt door kavama op 02-12-08 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt