Wij worden uit onze huurwoning gezet!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Talida

Re: Wij worden uit onze huurwoning gezet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:46

juist ook in hele mooie woningen, antikraak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:47

meestal zijn het studenten en ons huis staat ter verkoop, dus ben wel erg voorzichtig. Op zich een goed idee hoor, maar we hebben het ook nog gemeubileerd en net is alles geschilderd.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:49

Das waar idd, maar goed niet elke student is hetzelfde natuurlijk. Maar je wilt je huis zo mooi mogelijk houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:50

Nou eigenlijk wil ik er nog wat aan verdienen voor barre tijden als het te lang gaat duren en natuurlijk moet het zo netjes mogelijk blijven. het is een huis van bijna 3 ton verkoopwaarde.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:04

russel schreef:
Huurmakelaar, bestaat die ook??

hmm ik vond de uitgebreidde zin beetje lastig... Nagelbijten / Gniffelen

Maar er zijn wel woonmakelaars die óók bemiddelen bij huur en verhuur, bijvoorbeeld voor mensen in jou situatie. Ik heb er eens stage gelopen en daar verder vaker woningen voor een bepaalde tijd verhuurd (aan mensen die tijdelijk ergens werken en onderdak nodig hebben) e.d. Ik weet niet waar je woont anders zou je eens (vrijblijvend) kunnen informeren.
Ik weet dat er meer zijn en de meeste makelaars weten trouwens sowieso veel van huur/verhuur af. Zit standaard bij het svm-nivo examen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:06

Oke, dus als ik naar een makelaar ga in ons dorp en ik zeg dat ik mijn woning voor een jaar wil verhuren, dan kan hij dat regelen en dan gaan de huurders er zeker na een jaar weer uit?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:11

Als hij dat aanbiedt, niet iedereen bied het aan. Meer niet dan wel..
Het is iets te simpel gezegd dat hij dat wel kan regelen, maar de betere makelaars kunnen je er wel in adviseren. En ik weet dat die het meestal afraden. (hebben ze niet altijd gelijk in trouwens!)

Maar de makelaar bij wie ik stage heb gelopen had de connecties dat de verhuur altijd tijdelijk was Ja (verhuur was voor werklui). Ik weet alleen niet meer in welke constructie het was Gestoord

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:13

Het gaat dus om de wet, wat is wettelijk en als blijkt dat de huurders een huurwet achter zich hebben staan zodat je ze niet jouw huis uit krijgt, kan m.i. geen makelaar wat voor je doen. In hoeverre is zijn contract wetsgeldig als een reguliere wet hoger in organiek staat.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:19

Er is geen orgaan dat sterker staat dan de de wet zelf. Ik denk dat het verschil lag in huur van tijdelijk aard of permanente aard Een tijdelijk onderdak voor ergens te werken is duidelijk tijdelijk. Wonen in de zin van dak boven je hoofd, boompje beestje is voor permanente aard. En ik heb er zat contracten van gezien.. maar ja.. die voor de geest halen lukt dus niet.
Zijn kantoor zit in Brielle. Ik ben er al weer een tijdje uit, dus ik weet ook niet meer precies hoe en wat het zo het destijds zat. En daar baal ik van.

Mocht je echt overwegen om te verhuren, zou ik het eigenlijk nooit aan wildvreemden doen. Antikraak zijn trouwens ook nette mensen hoor Ja . Dat zijn niet allemaal studenten. En daarvan weet je echt 100% zeker dat ze je ze eruit krijgt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:21

Weet ik zeker dat antikraak er uit gaat?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:22

yep dat is waterdicht Lachen en nog zonder opzegtermijn ook.......... je kan bij wijze zeggen............. Morgen weg!! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:23

Hoe weet ik dat? Is dat een organisatie? Ben wel geinteresseerd.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:25

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:29

Zo dit is idd zoiets, weinig aanbod vind ik wel en lage huren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:30

die lage huren komen omdat er ook nul rechten aan kunnen worden ontleend Lachen

morgen weg, is morgen weg Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:43

Is een goed idee, ik ga het eens bestuderen. Doe ik gewoon mijzelf als gratis poets erbij elke week, dan kan ik het zelf schoonhouden en zien of er geen schades komen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:45

best een goed plan Russel!!! Lachen heb je niet al te veel financiele en feitelijke schade Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:48

Ja idd, voor die crisis zou ons huis zo weg geweest zijn. Hadden zelfs nog wel mensen die zeiden dat we hun moesten tippen als we gingen verkopen.., maar dat is 2 a 3 jaar geleden. Jammer hoor.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:53

naaaaaaaah inderdaad.......... het is nu even niet gaaf om huizenverkoper te zijn Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:07

Nee, zitten al 35.000 onder de verkoopprijs die 3 jaar geleden gold in deze buurt...

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:17

russel schreef:
wuswa schreef:
Kan niet! Huurovereenkomsten kunnen niet voor bepaalde tijd gesloten worden tenzij het gaat om een te slopen woning. Gewoon de procedure bij de HC afwachten en je niet gek laten maken!!

Bij particuliere woningen mag dat niet tenzij hetom een te slopen/renoveren woning gaat. Staat in de wet. Veel verhiuurders zetten een bepaalde tijd in de overeenkomst omdat ze denken dat ze er dan gebruik vankunnen maken. Veel huurders denken dathet geldt en kiezen eieren voor hun geld maar het is niet rechtsgeldig!

Dus dat betekend dat als ik mijn woning wil verhuren, die dus te koop staat en bv voor een jaar een huurcontract aan ga met huurders ik ze na een jaar er niet uit krijg??

Hmmm dat zou ik moeten uitzoeken...ik kan daar niet met zekerheid een antwoord op geven. Het lijkt mij onredelijk als je zo'n huurder er niet uit kan krijgen maar de wet is niet altijd redelijk. Als je iemand via een bureau ' anti-kraak' in je woning zet is er volgens mij ook geen huurbescherming maar hoe dat zit weet ik ook niet precies.

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:35

Kijk hier maar eens: http://www.wieringa-advocaten.nl/nlblawg.php?id=873

Voor anti-kraak is cruciaal dat er geen huur wordt gevraagd. Een huurovereenkomst die naar zijn aard voor korte duur is lijkt mij wel overeen te komen in het geval het gaat om een huis dat te koop staat. Je moet dan wel e.e.a. goed regelen en omschrijven in de overeenkomst zodat er nooit twijfel over kan bestaan dat het echt voor korte duur bedoeld is.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 22:41

Mijn vorige werkgever wou zijn huis dat te koop stond ook verhuren, hij was nl al over naar zijn nieuwe woning en ook hij betaalde dubbele lasten. Waarom hij het niet heeft verhuurd, is omdat hij dan andere lasten zou moeten betalen over zijn te koop staande huis, omdat het dan niet meer te koop stond, maar voor eigen gebruik word gebruikt en dan val je in een andere box met belasting ofzo, waardoor die mensen best wat huur zouden moeten betalen, wou hij erop vooruit gaan. Dus misschien is het ook nog even de moeite om dat uit te zoeken! als je dat natuurlijk nog niet gedaan hebt Knipoog Het fijne weet ik er namelijk niet van! Enne, volgens mij moet je het best voor een bepaalde tijd kunnen verhuren, maar idd gewoon even hulp vragen bij het opstellen van het contract, dat het duidelijk is dat wanneer er kopers zijn, die lui eruit moeten.
Anti kraak is idd ook een goed idee, ik ken heel veel nette mensen die anti kraak willen wonen of gewoond hebben. Wij wouden ook graag, maar konden geen woning in de buurt vinden.

StableEnable

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:36

ja klopt. als ik mijn huis zou verhuren, dan kan ik de hypotheek rente niet meer aftrekken en betaal intussen juist belasting over de huuropbrengst. Dan moet zo'n huis idd een behoorlijk bedrag aan huur kosten wil je de kosten dekken, laat staan er iets aan verdienen. intussen ben je ook nog eens verantwoordelijk voor alle onderhoudskosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:09

Als je je huis verkoopt en je hebt inmiddels een ander huis, is je aftrek maar 2 jaar geldig, daarna dus niet meer en dan is het wel interessant om je huis in de verkoop te verhuren, heb je nog wat van je schade terug. Er van uit gaande dat je mensen treft die netjes zijn in je huis en niet denken, ach ik betaal huur, dus schijt aan de eigenaren.