ontwikkelen spirituele kant

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Macusa

Re: ontwikkelen spirituele kant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:36

Anneke schreef:
Daar is haar verteld dat dit haar broer is, die graag bij hun wilt zijn. Hij was altijd gek op haar zoontje. Hij wilde haar laten weten dat hij bij hun is.
Ze moest voortaan als ze er bang van werd, hardop zeggen, dat hij haar bang maakt.

Dit komt heel veel voor bij mensen die op een traumatische manier zijn overleden of zelfmoord gepleegd hebben. Ze blijven ahw steken tussen de aarde en het hiernamaals. Wellicht helpt het ook om erbij te zeggen dat het tijd is voor hem om over te gaan.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:37

Mijn moeder heeft (voor zover ik weet, ze heeft er nauwelijks over gesproken) minimaal 1 miskraam gehad tussen mij en mn broers. Ik ben namelijk 10 jaar later pas geboren. Het is meerdere malen mis gegaan. Maar ik weet niet hoe of wat.
Mijn vader heeft geen zusje verloren, zijn gezin bestond uit 7 kinderen waarvan 1 meisje. Zij leeft nog. De jongste zoon is omgekomen voor verdrinking, en een andere broer heeft helaas zelfmoord gepleegd omdat hij ernstig ziek was (spierziekte) en hier niet meer tegen kon. Mijn vader is overleden aan botkanker, mijn opa (zijn vader) ook.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:38

Pel schreef:
Een klasgenoot van mij heeft contact kunnen maken met mn vader, en zij zei dat ik het niet toe laatte. Het ligt ook wel erg gevoelig.

Misschien wil je juist wel te graag, daardoor kun je ook blokkeren.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:40

Dat kan idd ook. Hoewel ik er heel lang niet mee bezig ben geweest. Ik ben gewoon door gegaan zonder dat er wat gebeurd was. Maar de laatste jaren wil ik idd wel heel graag. Ik moet het contact maken leren los laten denk ik. Maar goed, zo heb ik wel meer mentale problemen op het moment dus dat zal me niet 1,2,3 lukken. Ik ben er wel mee bezig Lachen

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:41

Mij is dat ook verteld van die 'gave', ach we zien wel wat er komt Lachen

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 23:48

daantje99 schreef:
Ik heb even een kort vraagje:

Wat betekend precies: gevoelig voor andermans emoties?

Heb zelf niet echt een 'gave' maar ga wel heel snel op mijn intuitie af...

Dat betekent dat je emoties van andere mensen oppikt of misschien zelfs overneemt. Ik heb een hele tijd gehad dat ik niet bij een supermarkt in de rij hoefde te gaan staan. Het was niet alleen wie er voor of achter mij stond, maar ook de ophoping juist op de plekken waar zich bij de kassa rijen vormen. Ik kwam dan gegarandeerd kotsend de winkel uit. Mijn kanalen stonden altijd open en ik werd er letterlijk ziek van. Het heeft echt jaren geduurd voordat ik in de gaten had waarom ik me altijd zo ziek voelde als ik was wezen winkelen. Later heb ik gelukkig techniecken geleerd om me af te sluiten en kon ik weer de straat op. Ik kom overigens nog steeds niet graag op plaatsen waar veel mensen zijn.

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 00:18

@Pel
Het hoeft niet specifiek een familielid te zijn, kan ook iets in de omgeving geweest zijn wat enorme indruk heeft gemaakt. Het kan zelfs nog ver daarvoor vandaan komen. Hierboven is geen tijd zoals wij de tijd hebben. De 'verschijningen' nemen over het algemeen personages aan van het moment waar ze in leven zich prettig hebben gevoelt. Dat dat meiske iets duidelijk wil maken is (voor mij zeer zeker) duidelijk.

Wat betreft het toelaten van gevoelens, je moet er zelf klaar voor zijn voordat je uberhaupt wat aangereikt krijgt. Als je zelf niet goed in je velletje zit, veel stress en hoop drukte hebt, er niet klaar voor bent, dan komt datgene ook nog niet op je pad, pas als je er helemaal klaar voor bent Knipoog

@daantje99
Iedereen heeft wel iets van paranormaal bij zich, alleen de 1 ontwikkelt zich daarin, de ander wil er totaal niets mee te maken hebben en weer een ander weet er geen raad mee.
Gevoelig zijn voor andermans emoties kan soms erg lastig zijn zeker als je niet weet hoe je er mee om moet gaan. Net wat Macusa ook zegt, leer jezelf af te sluiten. Je kunt dat op alle manieren doen waarin jij je prettig voelt. Ik zelf sluit me altijd af dmv een grote glazen bol waarin ik zit, met de bloemen waarbij ik me prettig voel en met mijn eigen muziek. Ik concentreer me daarop als ik iets voel wat ik eigenlijk niet wil en dan is dat gevoel ook ineens weg, probeer maar eens, als je er een beetje handigheid in krijgt dan werkt het super.
Je kunt het vergelijken om je gedachten op iets anders te richten zodat het van buitenaf niet meer bij je kan komen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 08:31

Dat leren sluiten is echt zeer belangrijk.

Ik kan ook eindelijk na jaren weer fatsoenlijk komen op plekken waar het druk is.

Gingen we stappen, dan zorgde de alcohol wel ervoor dat ik het aankon.
Maar was ik nuchter, dan had ik de grootste moeite met drukke plekken.
Nog wel eens hoor, dan kom ik er daar pas achter dat mijn aura nog ergens wat lekt..

Maar gisteren weer een stapje vooruit gezet.
Ik ga namelijk graag naar de kringloopwinkel snuffelen. Maar daar word ik altijd helemaal draaierig etc van.
Niet alleen als het druk is, maar al die tweedehands spullen, en waarvan veel spullen van overleden mensen zijn, hangt daar zo'n bult energie, van alles wat door elkaar heen.

Gisteren toen ik binnen kwam schrok ik alweer van de energie, maar gelukkig kon ik ter plaatse mijn zonnevlecht sluiten, en heb ik heerlijk kunnen winkelen.

En super geslaagd !

Ik was al tijden op zoek naar een mooi houten kistje, en ergens in de middel of nowhere stond een prachtig houten kistje, voor maar 1.50
Op de vlooienmarkten kwamen ze niet onder de 15 euro, want het is zogenaamd antiek.
Dus ik was al helemaal in mijn sas, kistje staat nu ook mooi in mijn reikikamertje, en erin zitten steentjes en kaartjes.

Ook vond ik een heel mooi indonesisch beeldje, wat ook in het kamertje prijkt Haha!

En ik vond een hele mooie lap met dikke stof voor de gordijnen van het huisje van de katers ( we hebben gisteren een kinderspeelhuisje in de kattenren gebouwt Haha! )
En ik vond 7 videobanden voor 0,25 /stuk Haha!

Ohhh en ik vergeet de keukenlamp. Mijn keukenlamp was al maanden stuk, en nu vonden we een prachtige nieuwe.

Dus en ik ben niet ziek geworden, en goed geslaagd.
Wat wil je nog meer? Haha!