getver, er gebeuren hier rare dingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ambiiee

Re: getver, er gebeuren hier rare dingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:03

Ik heb menig keren, dit soort dingen meegemaakt.. Iedereen deelt zn mening over het wel of niet bestaan, daar heb ik respect voor.. Ik kan hier over mee praten, en het is geen kattenpis.. Je hebt PB!

liefs ambiiee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:04

Lees even, Ambieee!!!
Het is gewoon een technisch iets, geen spook ofzo.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:07

eerst verstand gebruiken en technisch alles na laten kijken. Doe je hartstikke goed hoor TS! dat geestengedoe levert ts alleen maar onrust op.(los van feit of je er wel/niet in gelooft)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:24

Nog ingepakte dozen? Dat daar misschien iets met geluid in ligt?

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:32

ik doe dit niet omhaar bang te maken, heb zelf menig keren ook zoiets meegemaakt.. meer zeg ik er niet over..

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:35

suleilitha schreef:
Lees even, Ambieee!!!
Het is gewoon een technisch iets, geen spook ofzo.

Oh? Waar staat dan dat het sowieso iets technisch is? Er wordt tot nu toe alleen nog maar gespeculeerd over geesten en technische dingen. TS is er nog niet achter wat het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:39

Het lijkt me wel duidelijk dat het om een ventilator gaat en ik vind niet dat er, gezien de geschiedenis van Lonneke, gespeculeerd moet en mag worden over geesten.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:47

Persoonlijk heb ik geen idee over de geschiedenis van Lonneke en dat zullen er vast meer met mij zijn.. Over wat wel en niet mag (of hoe jij het zegt, zelf moet) ben jij geloof ik niet de persoon om daarover te oordelen? Of wordt ik nu gek ? Blond
Laatst bijgewerkt door Dreeetje op 26-11-08 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:48

Ik ken Lonneke en haar geschiedenis niet. Hoef ik ook niet zoveel over te weten. En hoewel ik niet zo snel iets zal zeggen over geesten (mijn suggesties waren ook van meer aardse aard), vind ik het heel vreemd dat jij nu al weet dat het over een ventilator gaat...

Edit: Dreetje en ik waren tegelijk met onze reactie. Moge duidelijk zijn dat onze reacties overeenkomen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:49

Het zou een ventilator KUNNEN zijn, dat is nog helemaal niet bewezen Knipoog
Dat is net zo speculeren als dat het misschien geesten zou kunnen zijn Knipoog

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 14:49

suleilitha schreef:
Het lijkt me wel duidelijk dat het om een ventilator gaat en ik vind niet dat er, gezien de geschiedenis van Lonneke, gespeculeerd moet en mag worden over geesten.

ik hou mezelf even op de vlakte. ik kan gewoon nog geen zinnig woord zeggen over wat het is. het kán de ventilator zijn. dat hoop ik dus. zo niet, dan zie ik wel hoe we dan verder gaan. ik laat me in elk geval niet gek maken nu met allerlei verhalen. al geloof ik dus wel dat er meer is tussen hemel en aarde, ik ga er maar vanuit dat dit nu niet het geval is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:50

Kom op meid, dit soort dingen hoor je echt vaak in flatgebouwen. En laat je niet gek maken, het loopt heus wel los Knipoog

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 14:57

suleilitha schreef:
Kom op meid, dit soort dingen hoor je echt vaak in flatgebouwen. En laat je niet gek maken, het loopt heus wel los Knipoog

nogmaals, ik laat me ook niet gek maken. ok, gisteravond had ik het echt even niet meer na dat akkefietje met die telefoon, maar vandaag ben ik al weer een stuk rustiger. er zal vast wel een verklaring voor zijn. wát die verklaring ook is, ik laat me niet bang maken. nogmaals, ik geloof in geesten maar ik kan er geen zinnig woord over zeggen wat er met mijn huis aan de hand is. ik ben trouwens wel blij dat iedereen zo meeleeft. Knipoog

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:59

onze verwarmingsketkel; van 1 jaar oud maakte ook vreemd geluid, achteraf bleek het een vinnetje te wezen wat bleef hangen, maar daarvoor resoneerde het als een gek door het huis. Zo klonk het afentoe of er een hoek van het huis wat dieper in de grond zakte of dat er iets stond in te storten, we kregen er ook allemaal een bijzonder naar gevoel bij. Bleek dus iets kapot te zijn in de ketel en nu lachen we erom...
Ts, blijf relativeren en maak jezelf niet gek, er komt straks wel een verklaring voor.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:00

Lonneke allereerst wil ik zeggen dat het top is hoe je met de situatie om gaat Lachen
Verder hoor ik zelf ook geluiden die niemand anders hoort, uiteindelijk blijkt nu dat het bij de buren vandaag komt van een 1 of andere machine. Buren horen de geluiden zelf ook niet, sommige mensen zijn nu eenmaal gevoelig voor hoge tonen en ben ik er van overtuigd dat er ook vast zoiets bij jou aan de hand is Ja

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:06

OEH BAH BAH !! geloof er ook allemaal in, kan niet anders want een vriendin van mij is medium, gebeuren ook altijd rare dingen als we bij haar
in huis zijn. maar daar raak je wel aan gewent, ik zelf zou er neit mee kunnen leven, ookal weet ik dat er niks kan gebeuren zolang jij je eigen er niet mee bemoeid of er iets achter gaat zoeken, je meot het gewoon negeren. maar jem eot ook neit gelijk denken aan geesten natuurlijk Knipoog kan van alles zijn, maarja als je geschreeuw hoort snap ik dat je daar aan denkt.... zou niet echt weten wat je meot doen, die vriendin van me gaat er echt altijd op in en maakt daardoor dingen mee die ze liever niet mee wou maken. zolang je je eigen maar niet gek gaat maken want asl je dadelijk aan de pillen moet om kalm te blijven schiet je er ook niks mee op. veel succes ermee

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:08

Wij hadden ook zo´n ventilator waarbij het lijkt alsof je geschreeuw hoort. Klinkt echt heel freaky. Overigens was ik ook de enige die het hoorde. Net zoals ik altijd hoor dat de radio en tv op standby staan en niet helemaal uit. Duurde ook een hele tijd voordat ik erachter was wat toch dat vreemde gezoem was.

Sommige mensen horen nou eenmaal meer frequenties dan andere mensen.
Vraag dus even aan wat meer mensen dan alleen je vriend of zij het ook horen.

Oh, en die telefoon dat kan heel goed dat die raar doet naast de computer. Oók bij een landlijn. Die apparaten reageren gewoon op elkaar.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:10

Reactie 2 boven deze is gelukkig nagenoeg onleesbaar - kent ook Lonneke niet, dat is duidelijk Knipoog

Lon, je doet het goed! En je zult zien dat er niks aan de hand is, inderdaad, iets met die ventilator ofzo. Hebben ze al gebeld wanneer ze komen?

Verder denk ik inderdaad dat al dat gespeculeer over geesten hier helemaal niet verstandig is...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:11

Ach het is een modeverschijnsel al dat gehocuspocus. Mensen zijn zo beïnvloedbaar tegenwoordig. Vooral de TV werkt er de laatste tijd behoorlijk aan mee door al dat soort oplichtingen uit te zenden. Nu ook dat menneke die Derek. Zijn TV voorgangers zijn inmiddels allemaal door de mand gevallen Haha! Als jij een huis hebt waar het ècht spookt, dan zou je het voor miljoenen kunnen verkopen. Er zijn in werkelijkheid nog geen spookhuizen aangetroffen. Al die aangemerkte huizen zijn inmiddels betrapt op oplichting.

Dus Lonneke wees alsjeblieft niet bang. Knipoog Nergens voor nodig. Je mag best een beetje in "geesten" geloven maar wel met een knipooggie Knipoog Haha!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:16

Ik moet trouwens ook zeggen dat je het heel erg goed doet hoor Ja Mijn reactie was ook meer op het speculeren wat het allemaal zou kunnen Knipoog

Fijn dat je op zoek gaat naar een oplossing voordat je je helemaal stort in een soort van geestenverhaal.

Wij hadden ook altijd zo'n geluid in huis, was ook de CV, die sloeg nie meer aan en begon eerst heel hard te tikken voordat hij aansloeg. Op een gegeven moment was er dan toch die vonk en ging dat ding aan. Maar ja wisten wij veel waar altijd dat getik vandaan kwam Ja
CV's maken volgens mij altijd lawaai Ja

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:17

Meen eens slimmerik, het is altijd een verre tante, een nicht van een vriendin of een ander via-via verhaal waarin mensen geesten zien en van alles meemaken op dat gebied. Ik ken er ook een paar.

Heel veel van dit soort waarnemingen zijn gewoon onderzocht en dan blijkt het een hoop gehocus pocus om een klapperend raampje op zolder of een zoemende airconditionong bij de buren.

Karen_enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:21

Wauw Lonneke, even vermelden dat je hartstikke goed met de situatie omgaat! Ikzelf zou namelijk helemaal gek worden, me niemeer durven bewegen zo van die dingen Clown Ik geloof er ook wel sterk in en bang er ook heel bang voor, brrr.
Knap van je hoor! Haha!

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:23

Ik kan me best voorstellen dat het eng is, maar de kans dat het gewoon verklaarbaar is is 99.999999%.

De telefoon: lag er niet een boek o.i.d. op, waardoor er per ongeluk op de nul toets werd gedrukt?
Het gegil: ik hoor ook dingen die m'n vriend niet hoort, omdat mijn oren nou eenmaal beter zijn dan die van hem. Misschien heb je wel een buur die continu horrorfilms aan het kijken is, of ergens een tochtstroom die giert, of inderdaad iets in de verwarmingsbuizen (die bij mij thuis Maken ook vaak gekke tikgeluiden).
Het scrollen: google eens op "vanzelf scrollen", je staat versteld hoe vaak het gebeurd, een bug ofzo in de software kan de simpele oorzaak zijn. Of een te gladde en niet waterpas staande ondergrond voor je muis.

Goed dat je je iig niet gek laat maken door al die spookverhalen, de meest rare dingen die op aarde gebeuren blijken uiteindelijk toch verklaarbaar. Ik heb zelf ooit natuurkundig onderzoek gedaan naar lichtkruizen in glas (van dat ribbeltjes glas, als je er licht in schijnt zie je een kussenvormig patroon, en in sommige gevallen werd dat een kruis). Bleek gewoon slijtage te zijn van het glas: andere vorm => ander brekingspatroon van het licht => kussen wordt kruis, heb het allemaal precies kunnen nabootsen.

Wel heel goed dat je de ventilator na laat kijken, gewoon om jezelf gerust te stellen. En laat anders een keer iemand anders (of meerdere personen) luisteren of hij/zij het geluid ook horen, liefst zo jong mogelijk, doet het gehoor het nog een beetje goed Knipoog

Succes in elk geval ermee!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:25

Je kan ook even kijken hoeveel water er nog in de cv zit en of er niet te veel lucht inzit Clown
Dat veroorzaakte bij mijn ouders thuis namelijk gierende geluiden Ja

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:37

lonneke schreef:
nikkigioa schreef:
Misschien een rare vraag, maar gebruik je sinds kort bepaalde medicijnen? Daar kan je namelijk ook wel eens hele rare dingen van gaan horen en zien!

de medicijnen die ik gebruik heb ik al heel lang. al toen ik nog in t ggz zat. daar heb ik nooit last gehad van waanbeelden of iets dergelijks. en hoe izt het dan met die telefoon. die knopjes gaan toch niet vanzelf aan? het is zo'n draagbare handtelefoon. dat kán gewoon niet vanzelf gaan.

Lange tijd dezelfde medicijnen gebruiken voor psychische klachten kan wel degelijk (ook pas na jaren) zulke bijwerkingen gaan geven. ik zou dat toch maar even uitzoeken als ik jou was.

Ik heb de tweede helft van deze post even verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Macusa op 26-11-08 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt