Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
suleilitha schreef:Ook tussen de reiki-masters is er echt heel heel veel kaf onder het koren. Ik ken zelfs verhalen van mensen die na een initiatie eerst niks konden, waarna hun master ze wijsmaakte, dat de symbolen ondersteboven in hun hand waren gebrand
Breghje schreef:je zal nu wel op je achterste benen gaan staan, maar imho heeft Jezus heeeeel veel mensen met handoplegging genezen...... Ga mezelf niet met Jezus vergelijken, absoluut niet. Alleen, waarom zou het niet aan ons gegeven zijn om anderen te helpen?
Citaat:Iedereen die betaald mag meedoen en iedereen die denkt er wat aan te kunnen verdienen kan een praktijk opzetten.
Rock schreef:Ik vraag me inderdaad ook af hoe zuiver een inwijding is als het je kwetsbaar laat. Ik heb bij mijn inwijdingen juist een extra bescherming gekregen tegen negatieve energieën van anderen. Als ik een behandeling geef voel ik soms pijnen, maar na afloop van een behandeling visualiseer ik goud licht om mijn cliënt heen, bedank ik voor het mogen zijn van een kanaal en strijk ik mezelf en mijn cliënt af. Heb nog nooit gehad dat er iets is blijven hangen.
En geloof me, ik ken de effecten van een onzuivere inwijding, en heb deze (helaas) ook gevoeld.
suleilitha schreef:Er zijn nog genoeg mensen met reiki bezig die wel degelijk zuivere intenties hebben. Ik ken meerdere die niks vragen, maar waar men een vrijwillige gift kan schenken. Verder, ben jij zo wantrouwend dan?
Iemand die Reiki 3b doet, moet nog altijd de eer van onvoorwaardelijkheid afleggen, en je hebt toch ook de vijf regels van Usui wel geleerd??
*
Maak je - slechts vandaag - niet kwaad
*
Maak je - slechts vandaag - geen zorgen
*
Eerbiedig je ouders, je leraren, de ouderen
*
Verdien je brood op een eerlijke manier
*
Toon dankbaarheid aan alles wat leeft.
En hier val ik nog het meest over, eerlijk gezegd:Citaat:Iedereen die betaald mag meedoen en iedereen die denkt er wat aan te kunnen verdienen kan een praktijk opzetten.
Wat maakt jou anders dan iedereen? Dat is mijn eerste vraag want ik vind dit nogal superieur overkomen. Bovendien is een goeie master zuiver en zal niet zomaar iedereen inwijden
Hannanas schreef:voor mij had het dus ook echt een negatieve nasleep, deed mij meer slecht dan goed. En bij jou?
Volgens haar was het spanning.
Ze kon alleen maar "jeetje, jeetje, meid hoe kan dit, op jouw leeftijd, nog nooit meegemaakt, wat is er allemaal" zeggen.
Macusa schreef:Wat deze Bokker zegt mag je best ter harte nemen als je met Reiki bezig bent. Zij gebruikt wellicht niet de bewoordingen die voor iedereen toegankelijk zijn, maar ze heeft wel degelijk gelijk. Ik ben Reiki Master (vind "Master" uitermate belachelijk klinken en probeer dat woord dan ook zoveel mogelijk te vermijden, maar goed, omdat we graag in hokjes denken en ik alle cursussen heb afgerond helpt het jullie dit te plaatsen).
Of je wel of niet te maken krijgt met de entiteiten waarnaar verwezen wordt is erg afhankelijk van de persoon. Onzuivere personen trekken gemakkelijker onzuivere entiteiten aan. Verder dien je jezelf te beschermen en bewust de juiste energie aan te roepen. Entiteiten zijn ook energie, net zoals jij en ik ook uit energie bestaan. Hoe bepaal jij of je de juiste onvervuilde energie hebt aangeroepen? "Universele energie" is een breed begrip.
Ook als jij zelf zuiver bent kun je te maken krijgen met clienten die niet zuiver zijn. Ook deze kunnen (onbewust) ongewenste entiteiten oproepen of bij zich dragen. Dat kan wel degelijk een negatieve of desastreuze invloed hebben op degene die gewapend met Reiki de behandeling uitvoert. Als jij daar geen kaas van gegeten hebt kan het zelfs ronduit gevaarlijk zijn. Om dat te weten hoef je niet christelijk te zijn of deel uit te maken van een of andere religie. Je hoeft je enkel maar wat verder te verdiepen in de materie dan alleen Reiki.
Persoonlijk loop ik er o.a. om die reden niet mee te koop dat ik Reiki doe (je weet nooit wat je naar je toe haalt). Verder creeert Reiki bij sommige clienten een afhankelijkheid. Dus met andere woorden komen ze steeds bij jou om zich op te laden, maar doen niets aan het wezenlijke probleem. Ik kan natuurlijk iedere keer die persoon helpen (en incasseren, ken genoeg mensen die zo functioneren en nog geloven dat ze werkelijk iemand helpen ook), maar ik voel me daar niet goed bij.
Van mij hoeft niemand in real life te weten dat ik Reiki doe. Ik gebruik het vnl op dieren, mijn eigen gezin, mezelf, een enkele keer op beste vrienden en pas het toe bij (nood)situaties die ik "toevallig" tegenkom en bereik daar dan zeer goede resultaten mee. Hoewel ik niet bij een bepaalde religie (wil) ho(o)r(en) ben ik wel diep gelovig en zal niet nalaten om bij het uitoefenen van Reiki óók Jezus Christus, Maria of een van de aartsengelen in te schakelen. Ik hoef er niets voor te hebben. Ik vind het een idiote gedachte dat geld energie is die ik zou moeten ontvangen van iemand die behoevend is. Ik zou het niet weigeren als iemand mij uit eigen initiatief iets zou willen geven, maar er nooit om vragen. Ik ben ervan overtuigd dat als ik goed doe ik goed ontmoet (met of zonder Reiki) en verdien mijn geld wel op een aardse manier. Je kunt Reiki natuurlijk ook gewoon zien als werk, een investering van tijd en energie waar je idd voor betaald wilt krijgen. Voor mij is het dan echter niet zuiver meer.
suleilitha schreef:INtiteiten nog wel!!!
Nee joh, reiki is gewoon energie en heeft niks met entiteiten te maken en ook nooit met entiteiten te maken gehad. Het is hetzelfde principe als magnetiseren, alleen daarvoor gebruik je je eigen energie, de energie voor reiki krijg je gratis uit de kosmos.
Macusa schreef:Ik weet heel goed wat Reiki is (ben zelf Reiki Master) en weet daardoor dat iemand die zich met Reiki bezig houdt de klachten van een client over kan nemen èn een verhoogd risico heeft te maken te krijgen met (ongewenste) entiteiten. Dat betekent niet dat iemand die Reiki doet er per definitie mee te maken krijgt, maar het kan wel gebeuren. Erg ververvelend als je dan niet weet wat het is of hoe je ermee om kunt gaan.
suleilitha schreef:Ook tussen de reiki-masters is er echt heel heel veel kaf onder het koren. Ik ken zelfs verhalen van mensen die na een initiatie eerst niks konden, waarna hun master ze wijsmaakte, dat de symbolen ondersteboven in hun hand waren gebrand