Sigaretten wéer duurder: €1 p/p

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxxNaatjuhxx

Re: Sigaretten wéer duurder: €1 p/p

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:38

ik vind het ook neit normaal duur, ik rook chesterfield red, (25 in een pakje)
tot een 2 jaar geleden kosten ze nog €3.60, betaal er nu ook €5.00 voor, en kan zijn dat ie ondertussen
weer duurder is geworden. vind het echt belachelijk, haal nu al me sigaretten in het buitenland (Polen)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 12:41

[***] schreef:
eefangel schreef:
Doen ze toch nog iets goed met hun gerook: de staatskas flink spekken Cool

Wat denk je dat de extra zorg voor rokers en meerokers kost?
Longkanker, hart- en vaatziekten behandelen is zo goedkoop niet hoor.
Anti-rookbeleid is niet voor niks, helpt niet veel, dus ja, dat moet ook betaald dus accijns omhoog.

Ik vind het een smerige gewoonte en nog eens ongezond ook, van mij mogen ze het duur maken.
Dat mensen er zoveel geld aan uitgeven vind ik best wonderlijk.

En daarvoor is dus de zorgverzekering. En daar verdienen ze ook genoeg op, 150 euro eigen risico hier, goedkoopste medicijnen die worden vergoedt, etc etc.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 13:15

Uit onderzoek is gebleken dat ROKERS de GOEDKOOPSTE zijn als het gaat om ziektenkosten. Heel simpel, omdat ze (vaak) eerder dood gaan.

Ga straks maar zo'n ding halen om zelf mn sigaretten te maken! Kijken of ik het nu wel te roken vind Clown En anders maar me pap is mailen wanneer die weer naar Noorwegen gaat Knipoog

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 13:20

Zo hé, alweer duurder? Rolleyes
Ben blij dat ik niet rook...

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:39

Word illegaal sigareten kopen he.. Als hun zo kunnen doen, kan ik het ook.. !

mekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:55

sluit me helemaal bij esperance aan,we kunnen betre wiet gaan roken,als verslaafde word je aan alle kanten geholpen en als je het niet kan betalen dan krijg je het gewoon.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:57

een foutje in je topic gezien ..
Ik vind het zelf ook belacheling maar je verhogingen kloppen niet ..

Dat pakje pall mall (rookt mijn vader ook) is van €5 naar €5,80 gegaan en niet naar €6..

En een pakje malboro is niet van €4 naar €5 gegaan maar naar €4,50 ..

Je maakt het voor de overheid helemaal mooi Knipoog

Maar vind het zelf ook belacheling hoor.
Toen ik begon met rookte betaalde ik €3,30 voor een pakje en nou dus al €4,50 ..

en voor diegene die niet roken en die met het commetaar kwamen van: ''ja dan blijft teminste iedereen er van af enz enz enz''
Maar als iedereen in nederland een week stopt met roken is de overheid bankroet ..
In feite betalen wij gewoon belasting over een pakje poken. Dus moet je is voorstellen hoeveel wij wel niet mee betalen voor sommige mensen die niet roken. Maar wel willen leven van een uitkering ..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 15:59

Ik vind het alleen erg sneu voor de bewoners van mijn bejaardentehuis die het absoluut niet breed hebben en die met hun ruime 80+ met 1 been al in het graf staan en nu 1 pakje per maand minder kunnen kopen... Dat vind ik wel sneu.
Maar voor de jongere mensen: prima! Goede ontmoediging! En sja... extra bankleningen van zoveel miljard moeten toch ergens van betaald worden? Nagelbijten / Gniffelen

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:05

Ik ben ook een van de "juichenden".

Natuurlijk krijg je niet alleen van roken hart -en vaatziektes en longkanker, maar geef nu eens eerlijk toe dat de meeste patiënten wel rokers zijn of mensen die jarenlang moesten meeroken.
De cijfers van hart -en vaatziektes liegen niet hoor, dat is de harde waarheid.
Dit even ter zijde.

Drank duurder maken zou me eigenlijk niet storen, maar vind niet dat je drank met roken kan vergelijken. Het is beiden ongezond maar bij drank schaad je de gezondheid van een andere niet.

Wil ook nog eens zeggen dat je niet verplicht bent om te roken, daar kies je toch zelf voor, dus hang niet zo het slachtoffer uit. Als je niet wil betalen, stop je maar met roken. Als je niet wil stoppen, wees een die-hard en betaal dan gewoon.

Ik heb respect voor mensen die stoppen en ik hoor van alle kanten dat ze blij zijn dat ze gestopt zijn en dat ze voortaan met al het geld dat ze vroeger aan sigaretten besteedden, een mooie cruise kunnen maken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:10

[***] schreef:

Haha! Haha!

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:14

PrinsesJ schreef:
een foutje in je topic gezien ..
Ik vind het zelf ook belacheling maar je verhogingen kloppen niet ..

Dat pakje pall mall (rookt mijn vader ook) is van €5 naar €5,80 gegaan en niet naar €6..
En een pakje malboro is niet van €4 naar €5 gegaan maar naar €4,50 ..

Je maakt het voor de overheid helemaal mooi Knipoog

Maar vind het zelf ook belacheling hoor.
Toen ik begon met rookte betaalde ik €3,30 voor een pakje en nou dus al €4,50 ..

en voor diegene die niet roken en die met het commetaar kwamen van: ''ja dan blijft teminste iedereen er van af enz enz enz''
Maar als iedereen in nederland een week stopt met roken is de overheid bankroet ..
In feite betalen wij gewoon belasting over een pakje poken. Dus moet je is voorstellen hoeveel wij wel niet mee betalen voor sommige mensen die niet roken. Maar wel willen leven van een uitkering ..

Ik zag vandaag die grote pakjes van Pall Mall wel voor €6,-

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:19

O ik niet ..
Bij ons waren ze 5,80 geworden .. mm beetje raar dan

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:27

Tjah, in mijn ogen is roken sowieso weggegooid geld. Of het nou €3,30 of €6,00 kost.
Tegenwoordig weten kinderen al op zeer vroege leeftijd dat roken niet goed is voor de gezondheid. Ook zie ik steeds meer om mij heen dat minder mensen roken, en meer mensen zijn gestopt. Helemaal oké! OK dan!

Ik heb op school een long gezien van een persoon die overleden is aan longkanker ten gevolgen van roken. Als ik had gerookt, was ik spontaan gestopt. Verslaving of niet Als je echt wil, dan kan je het ook. Doe je het niet, moet je ook niet zeuren over de prijzen. Zijn de consequenties voor het kiezen om verslaafd te worden aan een sigaret. Want het zijn altijd keuzes die je maakt en je hebt altijd nog de keuze om te stoppen.

PrinsesJ schreef:

Zoiets gaat nooit gebeuren, en dat verwacht ik als "anti-roker" ook niet. Maar in mijn ogen helpen alle kleine beetjes mee. Als iemand wilt stoppen, juich ik dat graag toe. Het heeft voor anderen, maar vooral voor jezelf zoveel voordelen, en ik hoop dat een heleboel mensen die roken dit liever vroeg dan te laat inzien.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:41

[***] schreef:

Wat denk je dat een paar jaar langer leven meer kost?

mekkie schreef:
sluit me helemaal bij esperance aan,we kunnen betre wiet gaan roken,als verslaafde word je aan alle kanten geholpen en als je het niet kan betalen dan krijg je het gewoon.

Even voor de zekerheid. Dat hoor je mijn niet zeggen, ben anti drugs.. Knipoog

Nou de rookverbod in is gegaan. Is er veel minder omzet in kroegen. Dus ze verkopen ook mider alcohol. Dus de belasting loopt veel centjes mis, dus dan maar de tabak en alcohol omhoog..
Sinds dat is ingevoerd zijn beide in prijs omhoog gegaan..
Laatst bijgewerkt door esperance op 22-11-08 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:41

Als er ook maar 1 tiener niet begint met roken door deze verhoging, is in mijn ogen het doel al bereikt.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:42

Hier is de Pall Mall nog €5,- hoor. En de Marlboro is €4,50 geworden en niet €5,-

Shag; Van Nelle zwaar is inmiddels €5,80 ipv. €5,60 (of was het €5,65?)

Iig, ik vind het beter. De klanten worden er nu op het eerste gezicht niet minder om (maar een groot deel weet niet eens van de verhoging en betaald maar gewoon?) maar de nieuwe rokers zullen zich wel nog een keer bedenken gok ik zo, en dáár gaat het om, mensen behoeden voor het roken. Al zullen de rokers wel totaal anders denken ("de regering wil er alleen maar een extra zakcentje uit halen")

Lachen (overigens werk ik bij de BP, daarom weet ik de prijzen, rook zelf niet. Tong uitsteken )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 16:49

Het is voor de overheid goedkoper als mensen volledig stoppen met roken, dan dat ze nu krijgen door accijns denk ik zo...
Gezondheidzorg is duur, preventie is duur... en gezonde inwoners zorgen voor een gezond land! Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:02

de niet rokers moeten eens ophouden met mekkeren.. we mogen al nergens meer roken, dus wat voor een last hebben jullie nou van ons? jullie hebben toch al wat jullie willen??

laat ons rokers dan ook lekker klagen over de sigaretten prijzen... want dat is zo onderhand het enige wat wij rokers nog wel mogen..

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:15

Ik geloof niet dat door de prijsverhoging er meer mensen gaan stoppen. Ik denk dat meerendeel van de rokers wel zoiets heeft van eigenlijk wil ik wel stoppen..Ik bedoel je staat niet voor je lol buiten in de kou. Maar de rokers weten dat het niet makkelijk is. Als moet ik voor mijn pakjes 10 euro gaan betalen, ik kan niet stoppen omdat ik de echte WIL er niet voor heb.

Als de overheid echt wil dat mensen stoppen moeten ze met goede behandelmethode of wat dan ook komen, om ons te helpen. Wedden dat er heel wat rokers op af komen als het echt zou werken?!

Maar dat wil de overheid niet want dan lopen ze teveel accijns mis!
*steekt peukie op*

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:16

LimaMambo schreef:
de niet rokers moeten eens ophouden met mekkeren.. we mogen al nergens meer roken, dus wat voor een last hebben jullie nou van ons? jullie hebben toch al wat jullie willen??

laat ons rokers dan ook lekker klagen over de sigaretten prijzen... want dat is zo onderhand het enige wat wij rokers nog wel mogen..

Pardon? Als ik op de bus sta te wachten en er staat iemand naast mijn zijn rook in mijn gezicht uit te blazen heb ik daar last van ja, en heb ik in een vrij land daar ook recht op om over te "mekkeren". Een woord wat trouwens behoorlijk in het verkeerde keelgat schiet bij mij.

Zoals ik al zei, als roker kies je zelf voor om een sigaret op te steken. Als je last heb van de prijzen, dan zal je er één minder moeten opsteken, of beter, moeten stoppen. En van mij mag je best klagen over de prijzen hoor, maar ik mag toch mijn mening ook geven, dat ik de prijsverhoging geen slechte zaak vind? Of was dit topic alleen bedoelt om mensen te laten toestemmen met de TS? Want imo is Bokt nog steeds een discussieforum, en een discussie is geen discussie als er verschillende meningen zijn.

Zoals Welshcobfan zegt, als dit er voor zorgt dat al één persoon stopt met roken of er niet aan begint, vind ik dat al een goede zaak.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:20

Ladygiroc schreef:
Als de overheid echt wil dat mensen stoppen moeten ze met goede behandelmethode of wat dan ook komen, om ons te helpen. Wedden dat er heel wat rokers op af komen als het echt zou werken?!

Dus jij vindt dat je slachtoffer bent, van je eigen keuzes die je hebt gemaakt en dat de overheid hier voor moet opdraaien? Terwijl jullie als rokers ook al zorgen voor heel longpatiënten per jaar? Ook iets, waar iedereen al belasting voor betaald.

Als er zo'n behandelmethode oid zou komen, zou ik het niet meer als logisch vinden dat je daar dan ook zelf voor moet betalen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:24

Sieltjuh schreef:
LimaMambo schreef:

Pardon? Als ik op de bus sta te wachten en er staat iemand naast mijn zijn rook in mijn gezicht uit te blazen heb ik daar last van ja, en heb ik in een vrij land daar ook recht op om over te "mekkeren". Een woord wat trouwens behoorlijk in het verkeerde keelgat schiet bij mij.

Zoals ik al zei, als roker kies je zelf voor om een sigaret op te steken. Als je last heb van de prijzen, dan zal je er één minder moeten opsteken, of beter, moeten stoppen. En van mij mag je best klagen over de prijzen hoor, maar ik mag toch mijn mening ook geven, dat ik de prijsverhoging geen slechte zaak vind? Of was dit topic alleen bedoelt om mensen te laten toestemmen met de TS? Want imo is Bokt nog steeds een discussieforum, en een discussie is geen discussie als er verschillende meningen zijn.

Zoals Welshcobfan zegt, als dit er voor zorgt dat al één persoon stopt met roken of er niet aan begint, vind ik dat al een goede zaak.

Met de situatie die jij in het dikgedrukte beschrijft probeer ik zoveel mogelijk rekening te houden. Als mensen in het bushokje zitten ga ik buiten naast het bushokje roken, en hou ik zo mogelijk ook rekening met de wind. Dat ik rook moet geen hinder geven bij andere mensen. Maar als ik bijv. in een winkelstraat loop steek ik wel een sigaret op zonder te kijken waar de wind heen gaat enzo.

Alleen laatst was het wel heel vreemd, ik stond op de bus te wachten en inderdaad, een sigaret te roken. Het regende maar ik stond buiten het hokje omdat in het hokje / overkapping een man zat te wachten. Ik keek heel even naar het papier met de tijden die in het hokje hing, hield mijn arm al gestrekt naar achter, praktisch buiten het hokje zodat de rook met de wind meeging, zodat het de andere mensen niet of nauwelijks zou storen en die man werd me toch WOEST. Ik was asociaal, verwend en ik ging vroeg dood. Werd opzij geduwd, meneer ging voor het hokje heel demonstratief staan en mij toch een partij arrogant aankijken?
Ik ben gaan zitten op zijn plek. Eigen schuld.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:30

Plien91 schreef:
Met de situatie die jij in het dikgedrukte beschrijft probeer ik zoveel mogelijk rekening te houden. Als mensen in het bushokje zitten ga ik buiten naast het bushokje roken, en hou ik zo mogelijk ook rekening met de wind. Dat ik rook moet geen hinder geven bij andere mensen.

Ow, maar dan heb ik er ook totaal geen problemen mee en zal je mij niet horen. Maar jammer genoeg denkt niet iedereen daar zo over, en daar ligt mijn "klacht" dan ook Knipoog

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:35

Ach sommige mensen Verward

Het is wel een grote verandering met vroeger hoor.Vroegah rookte men. Rookte je niet.. had je er last van..ging je zelf weg of je pruimde het gewoon.
Nu moet je het als roker niet wagen om je rook (die altijd ergens heen waait waar het net niet heen moet) de vrije loop te laten..

Waar gaan we dan heen? Ik vind het rookverbod voor de horeca super! Mensen die willen roken kunnen dat alsnog doen. En mensen die er geen last van hebben worden er ook niet meer mee geconfronteerd.
Roken duurder? Helaas ook niet veel problemen mee..
Mijn last van roken is flink beperkt. En als rokers alsnog willen roken moeten ze het nu dus buiten doen (en voor meer geld)..

Maar de opmerkingen over ja jij rookt en daar moet ik belasting over betalen.. Kom op jongens.. Dat is de keuze van de maatschappij.. Dan ga je maar lekker in Amerika wonen, waar iedereen zichzelf moet verzekeren. Dat je dat niet kan betalen met je magere loontje is dan dus niet het probleem van de overheid.
Ik plaatst niet voor niets dat filmpje..

Dat is een discussie waar je toch niet uitkomt. Iemand die door de drank een nieuwe lever krijgt.. Eigen schuld.. Heb je geen recht op..

Wat komt er na het bannen van roken? Ongezond eten? Iedereen die zoveel patat per jaar naar binnen werkt heeft geen rechts op een hart- en vaatziekten behandeling?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 17:42

Sieltjuh schreef:
Ladygiroc schreef:

Dus jij vindt dat je slachtoffer bent, van je eigen keuzes die je hebt gemaakt en dat de overheid hier voor moet opdraaien? Terwijl jullie als rokers ook al zorgen voor heel longpatiënten per jaar? Ook iets, waar iedereen al belasting voor betaald.

Als er zo'n behandelmethode oid zou komen, zou ik het niet meer als logisch vinden dat je daar dan ook zelf voor moet betalen.

Ach hou toch op dat rokers voor de longpatiënten zorgen!!
Ik zeg niet dat de overheid ervoor op moet draaien, maar met het duurder maken bereik je imo helemaal niks. Dus wil de overheid de kas spekken of aan de gezondheid denken?