Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

[***] schreef:eefangel schreef:Doen ze toch nog iets goed met hun gerook: de staatskas flink spekken
Wat denk je dat de extra zorg voor rokers en meerokers kost?
Longkanker, hart- en vaatziekten behandelen is zo goedkoop niet hoor.
Anti-rookbeleid is niet voor niks, helpt niet veel, dus ja, dat moet ook betaald dus accijns omhoog.
Ik vind het een smerige gewoonte en nog eens ongezond ook, van mij mogen ze het duur maken.
Dat mensen er zoveel geld aan uitgeven vind ik best wonderlijk.
En anders maar me pap is mailen wanneer die weer naar Noorwegen gaat

[***] schreef:Wat denk je dat de extra zorg voor rokers en meerokers kost?
PrinsesJ schreef:een foutje in je topic gezien ..
Ik vind het zelf ook belacheling maar je verhogingen kloppen niet ..
Dat pakje pall mall (rookt mijn vader ook) is van €5 naar €5,80 gegaan en niet naar €6..
En een pakje malboro is niet van €4 naar €5 gegaan maar naar €4,50 ..
Je maakt het voor de overheid helemaal mooi
Maar vind het zelf ook belacheling hoor.
Toen ik begon met rookte betaalde ik €3,30 voor een pakje en nou dus al €4,50 ..
en voor diegene die niet roken en die met het commetaar kwamen van: ''ja dan blijft teminste iedereen er van af enz enz enz''
Maar als iedereen in nederland een week stopt met roken is de overheid bankroet ..
In feite betalen wij gewoon belasting over een pakje poken. Dus moet je is voorstellen hoeveel wij wel niet mee betalen voor sommige mensen die niet roken. Maar wel willen leven van een uitkering ..

Als je echt wil, dan kan je het ook. Doe je het niet, moet je ook niet zeuren over de prijzen. Zijn de consequenties voor het kiezen om verslaafd te worden aan een sigaret. Want het zijn altijd keuzes die je maakt en je hebt altijd nog de keuze om te stoppen. PrinsesJ schreef:en voor diegene die niet roken en die met het commetaar kwamen van: ''ja dan blijft teminste iedereen er van af enz enz enz''
Maar als iedereen in nederland een week stopt met roken is de overheid bankroet ..
In feite betalen wij gewoon belasting over een pakje poken. Dus moet je is voorstellen hoeveel wij wel niet mee betalen voor sommige mensen die niet roken. Maar wel willen leven van een uitkering ..

[***] schreef:Wat denk je dat de extra zorg voor rokers en meerokers kost?
mekkie schreef:sluit me helemaal bij esperance aan,we kunnen betre wiet gaan roken,als verslaafde word je aan alle kanten geholpen en als je het niet kan betalen dan krijg je het gewoon.

(overigens werk ik bij de BP, daarom weet ik de prijzen, rook zelf niet.
)
LimaMambo schreef:de niet rokers moeten eens ophouden met mekkeren.. we mogen al nergens meer roken, dus wat voor een last hebben jullie nou van ons? jullie hebben toch al wat jullie willen??
laat ons rokers dan ook lekker klagen over de sigaretten prijzen... want dat is zo onderhand het enige wat wij rokers nog wel mogen..
Ladygiroc schreef:Als de overheid echt wil dat mensen stoppen moeten ze met goede behandelmethode of wat dan ook komen, om ons te helpen. Wedden dat er heel wat rokers op af komen als het echt zou werken?!
Sieltjuh schreef:LimaMambo schreef:de niet rokers moeten eens ophouden met mekkeren.. we mogen al nergens meer roken, dus wat voor een last hebben jullie nou van ons? jullie hebben toch al wat jullie willen??
laat ons rokers dan ook lekker klagen over de sigaretten prijzen... want dat is zo onderhand het enige wat wij rokers nog wel mogen..
Pardon? Als ik op de bus sta te wachten en er staat iemand naast mijn zijn rook in mijn gezicht uit te blazen heb ik daar last van ja, en heb ik in een vrij land daar ook recht op om over te "mekkeren". Een woord wat trouwens behoorlijk in het verkeerde keelgat schiet bij mij.
Zoals ik al zei, als roker kies je zelf voor om een sigaret op te steken. Als je last heb van de prijzen, dan zal je er één minder moeten opsteken, of beter, moeten stoppen. En van mij mag je best klagen over de prijzen hoor, maar ik mag toch mijn mening ook geven, dat ik de prijsverhoging geen slechte zaak vind? Of was dit topic alleen bedoelt om mensen te laten toestemmen met de TS? Want imo is Bokt nog steeds een discussieforum, en een discussie is geen discussie als er verschillende meningen zijn.
Zoals Welshcobfan zegt, als dit er voor zorgt dat al één persoon stopt met roken of er niet aan begint, vind ik dat al een goede zaak.
Plien91 schreef:Met de situatie die jij in het dikgedrukte beschrijft probeer ik zoveel mogelijk rekening te houden. Als mensen in het bushokje zitten ga ik buiten naast het bushokje roken, en hou ik zo mogelijk ook rekening met de wind. Dat ik rook moet geen hinder geven bij andere mensen.

Sieltjuh schreef:Ladygiroc schreef:Als de overheid echt wil dat mensen stoppen moeten ze met goede behandelmethode of wat dan ook komen, om ons te helpen. Wedden dat er heel wat rokers op af komen als het echt zou werken?!
Dus jij vindt dat je slachtoffer bent, van je eigen keuzes die je hebt gemaakt en dat de overheid hier voor moet opdraaien? Terwijl jullie als rokers ook al zorgen voor heel longpatiënten per jaar? Ook iets, waar iedereen al belasting voor betaald.
Als er zo'n behandelmethode oid zou komen, zou ik het niet meer als logisch vinden dat je daar dan ook zelf voor moet betalen.