Buurvrouw is in elkaar geslagen door haar vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Re: Buurvrouw is in elkaar geslagen door haar vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:26

Ja ınderdaad...

Ik heb toendertijd uiteındelıjk ook aangıfte gedaan...
Ook hıer had polıtıe een paar foutjes gemaakt.
Ze hadden wel fotos gemaakt van mijn verwondingen, maar de volgende de dag belde ze hem om te vragen of hıj 2 dagen later op het bureau wilde komen voor een verhoor. Uitslag gebrek aan bewijs... Als ze hem nou meteen hadden opgepakt hadden ze kunnen zien in wat voor staat hij was. Als ze de buren hadden ondervraagt hadden hun kunnen getuigen...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:39

Danielle_1: ik wilde dat iedereen zo'n fijne buurvrouw had!
En voor alle vrouwen hier Ach gut .

Een collega van me had jaren een k..relatie met de vader van haar kinderen, werd niet geslagen, maar psychisch was het heel erg zwaar. Ze bleef bij hem voor de kinderen, terwijl die eigenlijk ook liever zagen dat hun ouders uit elkaar gingen. Op den duur functioneerde ze ook niet meer goed op het werk, je zag gewoon dat het niet goed ging, tot ze tijdens een vergadering 'brak' en in tranen uitbarstte. Dat was het keerpunt, ze is bij hem weggegaan, woont nu lekker op zichzelf, heeft een fijne vriend, ex blij, zij blij, kinderen bij. En op het werk 'bruust' ze weer! Maar zij heeft dus zeker 10 jaar in zo'n rotrelatie gezeten, ook een hele sterke vrouw, iemand waar je je aan optrekt en dan toch zoiets. Ik denk dat sommige dingen gewoon niet te begrijpen vallen, dat gebeurt gewoon en voordat je het weet is het te laat.

In de auto naar huis zat ik vanmiddag nog over dit topic na te denken, vind het allemaal wel heftig wat ik lees, het houd me wel bezig. En ik wilde eigenlijk niet meer heel specifiek op Ponypret reageren na het verzoek van TS. Maar wil nog de hoop uitspreken dat zij niet de mening heeft dat het je eigen schuld is als je in door je partner mishandeld wordt. Want dat is het natuurlijk NOOIT! Niemand vraagt om geweld (lichamelijk en/of psychisch) in relatie!!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:04

ponypret schreef:
wel jammer dat er nog zo weinig 'normale' relaties zijn en dat alles zo samen moet hangen met zwakte,drugs,alcohol enz.
en al die nu zo over mijn mening heen vliegen zeggen mij genoeg!
Ik hoor alleen maar ozo zielig die arme vrouwen wat men hen aandoet,ik hoor niks over : zo die eikel hebben we even goed aangepakt!
Zo blijf je toch slachtoffer van andere hun gelusten!
En tja sorry dat ik "geen ervaring heb in drugs en alcohol gebruik" en dat ik een normaal gezond verstand heb!Dat ik zoiets niet met me laat doen!

Hopelijk lees je je eigen reactie en de andere reacties nog eens aandachtig door, en zul je begrijpen dat je echt veel te ver gaat.
Normaal gesproken raakt het 'getypte' woord op een forum mij niet zo, het is immers maar internet nietwaar?
Toch merk ik dat jouw posts me wel degelijk kwetsen, enerzijds omdat het waarheidsgehalte nihil is, anderzijds omdat je het blijkbaar lastig vind mensen met respect te benaderen en op iets subtieler wijze je mening voor het voetlicht te brengen.

Ik zie hier geen "oh zo zielige arme vrouwen", ik lees verhalen van vrouwen die een verkeerde 'afslag' hebben genomen en hun moed bij elkaar geraapt hebben en die ellende ver achter zich laten. En ik lees verhalen van vrouwen die het ook moeilijk vinden om te begrijpen, maar die tenminste een open/ respectvolle houding hebben.

Ten slotte deze zin van jou: En tja sorry dat ik "geen ervaring heb in drugs en alcohol gebruik" en dat ik een normaal gezond verstand heb!Dat ik zoiets niet met me laat doen!
Ik vind het bijna niet de moeite waard om erop in te gaan.
Ik ben een volwassen vrouw, ik heb twee afgeronde HBO opleidingen, run een eigen succesvolle zaak, heb een goed stel hersenen, een fijne vriendengroep, voldoende talenten en een goed hart (om duidelijk te maken dat ik geen halve gare ben.... wat jij blijkbaar denkt). Ook ik heb geen ervaring met overmatig drank- en drugsgebruik (op een wijntje bij het eten na). Mijn toenmalige partner was ook geen grote drinker, kwam uit een eenvoudig boerengezin, was nogal principieel en toch zat er een steekje los.... en dat werd maar mondjesmaat zichtbaar.
Ik heb het kunnen navertellen met blauwe plekken, een blauwe ziel en heel erg veel vreselijke nare herinneringen.
De dame na mij heeft een scheur in haar schedel, een kapot trommelvlies en diepe littekens van vleeswonden over haar hele lijf. Ja, van een doorsnee jongen, met een doorsnee baan zonder drank en drugs in het spel.

Godsamme, wat doet het eigenlijk pijn wanneer iemand zo bruut op je ziel trapt.... ik neem dat je dat erg kwalijk ponypret en hoop inderdaad dat je hier weg zult blijven.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 22:48

Ik wil even laten weten dat ik de moderators heb getipt,nav dit gedrag.
Verder negeer ik haar,mocht ze weer in dit topic verschijnen,is tijdsverspilling imo....

Wil er ook aan toevoegen dat ik het echt heel verdrietig vind dat er ook nog mensen rondlopen met zulke oogkleppen.

Ninx,trek het je niet aan meid,ze weet niet beter Ach gut

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:29

Vanmorgen op de radio (wederom in de auto Knipoog ik reis heel wat af) hoorde ik een item over Eindhoven - meest gevaarlijke gemeente van Nederland. In Eindhoven kwam ook veel huiselijk geweld voor.
Ik heb er wel bewondering voor dat er in dit topic zoveel vrouwen zijn die over hun ervaringen vertellen, dat lijkt me namelijk best moeilijk. Het is wel weer een stap en je stelt jezelf wel kwetsbaar op (en daardoor ben je dan juist weer zo sterk!) Zo maak je het voor een ander misschien weer iets makkelijker (tussen grote haken) om de stap te nemen om weg te gaan of er in ieder geval met iemand over te praten. Ik kan me nl. goed voorstellen dat je er niet zo maar met iemand over praat als dit in je relatie gebeurt. Of wel? Men/de omgeving verwacht altijd dat het goed gaat met de ander, en als ze al signalen opvangen dat dit niet het geval is, kiezen veel mensen denk ik vaak voor de weg van de minste weerstand: er over zwijgen en niet het gesprek aangaan met je vriend, vriendin, buurvrouw, wie dan ook en de vraag te stellen 'gaat het wel goed met je?' En op huiselijk geweld (en zoveel andere dingen) rust best een groot taboe.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:40

ponypret schreef:
En tja sorry dat ik "geen ervaring heb in drugs en alcohol gebruik" en dat ik een normaal gezond verstand heb!Dat ik zoiets niet met me laat doen!

Scheve mond