Busvervoer connexxion... is dit normaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boheme

Re: Busvervoer connexxion... is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:43

Sorry hoor Mick, weet niet wat die vriend van jou je heeft wijsgemaakt maar daar klopt niets van.
Ik werk namelijk bij Connexxion( taxi welleswaar) maar zo gaat het zeker niet.
Kijk wat de chauffeur heeft gedaan bij de ts is kolder en mag ook niet, klantenservice is ook niet correct afgehandeld.
Maar wat een BS om 1 minuut tussen de haltes te hebben en gekort worden.
Ik reis zelf ook elke dag heen en weer met OV en gaat niet altijd lekker nee, nou en jammer dan.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:44

Oke, weer wat geleerd Knipoog

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:45

ja, een enkele keer Ja
ik heb eens gehad dat ze het vervoersbewijs wilde zien, stapten 2 controleurs bij een willekeurige halte op en iedereen moest het laten zien. Ik heb mijn ov in mijn portemonnee zitten achter zo'n doorzichtig plastic, hoef ik er nooit uit te halen, nu dus wel, werd aan alle kanten bekeken en was verder gelukkig in orde...

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:53

of 't mag wat die buschauffeur gedaan heeft weet ik niet..denk niet (iig niet netjes van 'm dat wel)
in Duitsland is van de week precies 't zelfde gebeurt, waren meiden op stap geweest of zoiets en wouden naar huis moesten ook 'n kaartje hebben van 2/3 euro, kwamen ook in totaal iets van 1 of 3 euro (weet niet meer precies hoeveel Knipoog) te kort.. en mochten dus NIET meer mee van de chauffeur... konden de meiden gaan staan wachten, op de moeder van een van die meiden... Scheve mond

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:57

ja, maar goed, dat is iets anders, ze kwamen gewoon tekort, de ts had in principe genoeg geld, maar omdat de kaartjes op waren ging het niet door...

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:20

Informatie heb ik van zowel chauffeurs als mijn lief die er gesolliciteerd heeft (en die baan dus niet heeft aangenomen) nadat ik ook voor de zoveelste keer een bus voor mijn neus zag doorrijden of ie domweg niet kwam (of meer dan een kwartier te vroeg bij de halte moet zijn geweest) of een brutale bek kreeg van een chauffeur. Toch heb ik sinds ik alle informatie gehoord heb wel iets meer begrip voor ze (achter het computerscherm, dat dan weer wel, als ik buiten in de kou sta te wachten ben ik alles behalve blij), en steun hun acties dan ook altijd door even wat lekkers langs te brengen bij ze.

En in deze regio is een afstand van 1 minuut tussen haltes heel gangbaar, of dat nou haalbaar is of niet. Veel chauffeurs rijden dan ook alsof ze door de duivel persoonlijk op de hielen worden gezeten (ook een algemeen gehoorde klacht, het niet of amper afremmen bij bochten). Is heel fijn hoor, als je last hebt van wagenziekte en dus constant staat te kokhalzen.

Over dat kaartje, dat vind ik muggezifterij van de chauffeur.

En nu ben ik weg, naar de paarden. Moet er nog 3 doen vandaag voor donker.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:33

Sjonniej schreef:
Maar zoals al eerder in het topic is aangekaart; Als ik de kaas van 2 euro wil, maar die is uitverkocht. Kan ik ook echt niet de kaas van 3 euro meekrijgen voor een prijsje van 2 euro.

Hier ben ik het niet mee eens, kaas is een luxeprodukt en je kan dit eventueel ook in een andere winkel halen of een alternatief voor kaas kopen. Zelfs als je geen kaas koopt, dan nog hoeft er niks aan de hand te zijn, je komt niet in problemen en je lijdt geen honger, je hebt alleen geen kaas.

Sommige mensen hebben niks anders dan de bus om van A naar B te komen en daar is de bus ook voor bedoeld.
Om iedereen mee te vervoeren. Aangezien iedereen mee mag, betaalt (als het goed is) iedereen ook belasting daarvoor.
Stel nou dat je moeder ernstig ziek is en jij moet nu meteen op de bus om erheen te gaan. Lekker dan. Je gaat ervan uit dat je een kaartje kan kopen zoals aangegeven staat.

Nee die chauffeur had het wel anders op mogen lossen.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 16:52

Die chauffeurs verschillen heel erg. Had pas weer zoiets. Ik wou de bus uitrijden met de rolstoel (achteruit) maar het ging niet helemaal zoals ik wilde dus ik flikkerde achterover de bus uit. De buschauffeur bleef gewoon met zn platte reet op zn stoel zitten. En heb ook wel eens gehad dat een buschauffeur eerst mij in de bus hielp en daarna pas de andere erin liet.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:01

hihi ik kan er niks aan doen, maar ik moest toch even giechelen over hoe je dat zei, al is het natuurlijk te erg voor woorden dat die vent je niet even kwam helpen!!
En dat die mensen even moeten wachten met naar binnen gaan, daar hebben ze vast alle begrip voor Ja

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:14

Vreemd zeg, erg dom van het bedrijf ook om zo hun naam in het volk te gooien met dit soort acties.
Eerst wilde ik een met elkaartje kopen, ze waren er alleen niet meer en toen mocht ik gewoon gratis mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:18

Tja een chauffeur kan slechte service leveren, maar dat connexxion dat zelf ook nog eens doet via klantenservice daar kan ik al helemaal niet bij...
en op de mail is nog steeds niet gereageerd. denk dat ik maar eens een aangetekende brief ga verzenden Haha!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:11

Sjonniej schreef:
Je schiet er immers niet mee op om eigenwijs 2 euro mee te blijven nemen en de volgende keer weer net zo hard te mopperen.

vind dit wel de omgekeerde wereld,
het ritje wat ts moet maken kost 2 euro ...punt
dan is het toch te idioot voor woorden dat je er 3 voor moet betalen ??
ze hebben gewon te zorgen dat de chauffeur voldoende kaartjes bij heeft, of een andere oplossing aandragen
een hadgeschreven briefje voor mijn part

en nee, 1 euro extra is niet veel, maar het zou mij om het principe gaan , ik betaal voor een dienst, er staat zwart op wit dat die dienst 2 euro kost, dan betaal ik ook twee euro..en niet meer

misschien een mailtje droppen bij rover?
zo heet die reizers organisatie toch ?

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 08:08

een betere vergelijking (weer met kaas dan maar) is dat je een stuk kaas koopt van 2 euro, en de caissiere dan zegt dat je 3 euro moet betalen, want ze had geen wisselgeld meer... Gaat dus nergens over

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 08:34

Mijn vriend ging toevallig gisteren met de bus (Arriva) en is voor die reis altijd 4 euro kwijt, je koopt dan een kaartje van 2.40 en 1.60.

De buschauffeur had geen kaartjes van 1.60 meer, dus mijn vriend kon mee voor 2.40. Netjes opgelost lijkt mij...