Moet ik hem even met rust laten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: Moet ik hem even met rust laten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 15:02

ik weet niet of er wat is. Maar hij zei nogal bot Hoi...dus ik vroeg of hij aan het werk was.. Ja ik ben aan het werk ja, gaat gewoon door he het werk. En als ik niet werk lig ik ziek in bed.
Dus ik zei: ben je ziek?? Nee nu ben ik aan het werk.

Nou ja zeg...weet niet waar hij last van heeft hoor...hoor het straks wel. Misschien beledigt omdat ik nu pas terug bel en ik gister bij mijn beste vriend zou gaan eten (wat dus niet doorgegaan is omdat ik naar Adam ben gereden). En ik zeg gewoon eerlijk dat ik bij die vriend ga eten...doe ik niet geheimzinnig over...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:04

Misschien heeft ie er de balen van dat ie moet werken en jij 'lekker' thuis zit?
Zo komt het een beetje op me over.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:09

Tja, ik weet het ook niet (ik ga effe invullen), maar ik denk dat iemand je ook niet alles vertelt, omdat hij misschien denkt dat het niet zo van belang is. Je kunt soms met 'te veel' eerlijkheid ook wel een dingen oproepen, die misschien helemaal niet nodig zijn, waardoor je kunt overwegen om gewoon niets te zeggen...... Alleen als iemand er later toch achter komt, krijg je dan wel weer gedoe.

Mijn ervaring is dat hoe strakker je een man houdt, hoe meer hij van je weg rent. Of het wordt zo'n type, die zijn hele oude leven laat verwateren om zich naar de vrouw te richten. Lijkt mij niet gezond.

Heel eerlijk gezegd, geldt dat ook voor mijzelf, ik wens ook niet 'strak' gehouden te worden Knipoog . Maar ik schijn als vrouw een uitzondering te zijn, vermoed ik (als ik het zo om me heen hoor of lees hier op bokt Clown ). Natuurlijk hou ik rekening met mijn relatie, maar niemand bepaalt wat ik doe in mijn leven. De enige die dat doet, ben ik zelf.

Laetitia, is er iets gebeurd van de week waardoor hij geergerd kan zijn of komt dit gedrag zomaar uit de lucht vallen voor jou?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 15:14

Ik hou er ook niet van om strak gehouden te worden. Toen ik net met hem had en ik dus uit eten ging met die vriend van mij, zei hij: ooh en duik je dan ook nog even het bed met hem in?

Tuurlijk! Dus ja er is jaloezie aan beide kanten. Toen ik 3 weken geleden een gozer achter me aan had in de kroeg was hij ook niet echt 'blij' hoor.

En ik heb na dat gesprek van woensdag geen contact meer met hem gehad, we hebben het woensdag uitgepraat (lijkt mij). Hij had gister gebeld maar ik had tele niet bij me, dus ik bel gewoon nu terug.

Het leek net of hij boos op me was ofzo. Of hij was gewoon strontchagerijnig, maar dat hoeft hij dan niet op mij af te reageren...(al doe ik dat soms ook bij hem Knipoog ).

En ja misschien is hij gaan nadenken en wilt hij het toch uitmaken...kan ook.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:16

Maar waarom bel je hem dan als je weet dat hij aan het werk is?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 15:19

om iets van me te laten horen, aangezien hij gister aan het begin van de avond heeft gebeld en ik dus niet meer heb terug kunnen bellen...En hij begon er ook over dat hij gister had gebeld maar me niet te pakken kreeg. Dus ik zei dat ik er niet was en nu even terug bel.

Zou ik ook fijn vinden als ik hem was...zeker na het gesprek van woensdag.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:22

Hm ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat hij het prettig vindt om tijdens zijn werk gebeld te worden, zeker niet als er iets uitgepraat moet worden, ik doe dat toch altijd minder makkelijk met collega's die in m'n nek hangen.

Maar misschien dat hij anders is, dat kan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:23

Ja, alles kan, maar wacht zijn telefoontje nog maar even af, toch?
Anders loop je je zo weer helemaal gek te maken en is er misschien niets aan de hand. Zonde van je energie.
En het is ook niet leuk als je je liefje belt en diegene neemt niet op of reageert niet alsnog later op de avond.

Als ik echt reden heb tot jaloezie, dan laat ik dat ook meteen merken, hoor Knipoog . Dan uit ik dat ook zo snel mogelijk om te kijken hoe hij reageert en of ik ook recht heb op dat gevoel. Want vaak ben je jaloers om niets, is mijn ervaring. Al ligt het misschien ook aan het type man waar je wat mee hebt Clown .

Ja, hij zal vast wel eens naar een mooiere, jongere vrouw kijken en ik heb ook mijn ogen niet in mijn zak zitten en als ik met de meiden uitga, flirt ik ook. Dat weet hij, hij kent me Haha! . Hij flirt ook tijdens zijn optredens, hoort ook bij dat moment. Moet kunnen, vind ik. We delen het soms ook met elkaar daarna en dan lachen we er samen hard om. Ben juist blij dat hij aandacht krijgt, vooral als hij daarna laat merken dat ik toch de allermooiste en -liefste ben. Haha!
Dat is dan toch het mooiste wat er is, samen zoiets 'gevoeligs' delen en er hard om lachen?

Maar goed, ik heb misschien makkelijk praten met een stabiele relatie. In zo'n beginfase is het weer wat anders, dat is wel zo.......

Overigens, misschien had je beter even een smsje kunnen sturen. Maar goed, over zoiets ga je je relatie echt niet uitmaken, hoor. Lijkt mij.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:30

laetitia schreef:
Ik hou er ook niet van om strak gehouden te worden. Toen ik net met hem had en ik dus uit eten ging met die vriend van mij, zei hij: ooh en duik je dan ook nog even het bed met hem in?

Ik vind dit ook niet echt een nette opmerking zeg Scheve mond

Het komt op mij over alsof hij nog helemaal niet stevig genoeg in zijn schoenen staat om jou ook de helpende hand te bieden met jouw eigen onzekerheid...

Ik vind dat je heel goed op weg bent door leuke dingetjes voor jezelf te doen en het lijkt mij het beste als je dit ook tegen hem zegt:
Joh luister ik vind het momenteel belangrijk om af en toe iets voor mezelf te doen en ik ben er eerlijk in, wat ik doe, want ik heb geen interesse in andere mannen en het is ook niet persoonlijk naar jou, als ik eens een dagje niet de telefoon opneem.
Je moet wel blijven praten he, en niet alleen maar verwijten naar elkaars hoofd gooien van "en toen deed jij dit en dat" "ja maar jij deed dit en dat"
En voor je het weet zit je wel in dit stramien...

Twiggy2008 schreef:
Maar goed, ik heb misschien makkelijk praten met een stabiele relatie. In zo'n beginfase is het weer wat anders, dat is wel zo.......
]
Voor mij is het heel belangrijk in het begin, ja. Als iemand mijn jaloezie dan al gaat testen (is gebeurd hoor) dan gaat het niet goed

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 15:32

Ach ik merk het wel, ben er nu wel klaar mee met dat gezeik. Als hij het niet meer ziet zitten omdat hij zich gecontroleerd voelde door mij, nou dan niet...

Ik wil het gewoon weer gezellig hebben, het is uitgepraat woensdag en hij heeft zijn zegje kunnen doen dus lijkt mij dat het nu zand erover is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:35

Nicolletje, je zal ze de kost geven, van die stellen die qua communicatie vooral met verwijten komen. Clown
Nee, dat lijkt mij ook helemaal niets. Kijk, in een ruzie verwijt je elkaar wel eens wat Clown , maar uiteindelijk hoor je ook goed naar jezelf te kijken. Niemand is perfect, iedereen maakt fouten en als je man je lief is, blijf je niet koppig. Jaloers maken e.d. om elkaar uit te testen, hmmmm, ik vind het een beetje kinderachtig.

Het is wel zo dat als je een nieuwe relatie hebt en je komt op het punt van 'gaan we verder met elkaar of houdt het hier op', dat je dan wat meer strijd kunt hebben. En dan is het de vraag of je samen die strijdjes overleefd en naar elkaar toe groeit of uit elkaar groeit. Dat zou nu ook kunnen spelen. Misschien.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:37

laetitia schreef:
Ach ik merk het wel, ben er nu wel klaar mee met dat gezeik. Als hij het niet meer ziet zitten omdat hij zich gecontroleerd voelde door mij, nou dan niet...

Ik wil het gewoon weer gezellig hebben, het is uitgepraat woensdag en hij heeft zijn zegje kunnen doen dus lijkt mij dat het nu zand erover is.

Meen je dat echt, meis?
Of zitten we zijn gedrag nu gewoon weer heerlijk in te vullen op een forum? Knipoog
Joh, wacht lekker af op zijn telefoontje straks en ga samen wat leuks doen dit weekend.....
Het belangrijkste in een relatie is communiceren, en dan wel GOED communiceren. En open staan voor elkaar's verschillen, elkaar accepteren zoals we zijn. Anders blijf je strijd houden......

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 15:38

Nicolletje schreef:
laetitia schreef:

Het komt op mij over alsof hij nog helemaal niet stevig genoeg in zijn schoenen staat om jou ook de helpende hand te bieden met jouw eigen onzekerheid...

Hij is naar mijn idee ook nog vrij onzeker...kan erg gesloten zijn en weet soms niet zo goed hoe hij met mij om moet gaan als ik weer eens heel erg afstandelijk en gesloten ben (door mijn onzekerheid).
Eigenlijk moet ik hem dan helpen, maar durf dus niet de eerste stap te zetten naar een hand vastpakken of iets dergelijks. Dus ja dat is het lastige aan ons...Hij kan heel erg gesloten zijn en ik ook...En aan de andere kant kan hij ook weer heel erg ' naast zijn schoenen lopen' omdat hij zichzelf zo geweldig vindt (kan ook natuurlijk overschreeuwen van zichzelf zijn)

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:39

Het spijt me zeer voor deze reactie(dit zul je niet willen horen), maar vanaf het begin van het topic heb ik heel erg het gevoel dat de relatie voor jullie beiden echt veel te vroeg komt. Hij die redelijk in de knoop zit met zichzelf vanwege de 'scheiding', jij die sowieso niet zo stevig in je schoenen staat en in mijn ogen eerst zelf nog heel veel moet leren wat betreft vertrouwen, respect, liefde en angst.

Door zo ontzettend te claimen, gaat een man alleen maar harder weg rennen. Laat hem met rust, een uurtje niets horen is echt niet zo erg hoor! Bellen tijdens het werk is ook niet bepaald handig, ik ken het, mijn vriend werkt als hoefsmid, ik bel hem dan ook wel eens terwijl hij bezig is. Dat soort gesprekjes zijn er om 'even snel iets te weten te komen' en niet om uren gezellig te ouwehoeren.
Ik snap jou daarentegen volkomen, ik ben vanuit mijzelf een ontzettend 'claimerd'. In het begin werd alles gecontroleerd door me: telefoon, waar ie geweest was, met wie, hoe lang, waar, etc. Hierdoor heb ik me ook ontzettend hard gestoten, want ik raakte hem kwijt. Hij kreeg 'geen lucht', kon niets meer doen. We zijn toen een tijdje uitelkaar geweest en toch weer bij elkaar gekomen, nu alleen op een totaal andere voet. Met wederzijds respect, vertrouwen en liefde en geloof mij, dat leeft stukken fijner!!!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 15:42

Nou ja als hij het echt zo'n groot issue vindt en het daarom uit maakt, kan ik er weinig tegen doen...Dan is het voor hem blijkbaar iets heel erg groots...

Al moet hij het dus wel kunnen begrijpen aangezien hij woensdag ook heeft gezegd dat hij vroeger ook heel erg jaloers is geweest maar nu veranderd is daarin en nu veel makkelijker is met dingen.

Dus ik zou het niet eerlijk vinden, hij heeft het vroeger ook gehad en heeft daar problemen mee gehad. Nu heb ik er last van en dan is het ineens iets waar hij niet mee om kan gaan??

Afijn ik loop natuurlijk te speculeren he...misschien is het niets en loop ik hem voor niets een beetje zwart te maken op een paardenforum!!!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:45

Het is een beetje een psychologisch spelletje, op het moment dat iemand onzeker wordt in een relatie, kan diegene onbewust proberen de andere persoon af te stoten...
Iemand jaloers maken kan hier ook mee te maken hebben.

Je kan hier zelf pas wat aan doen, als je bewust weet waar je mee bezig bent. Maar vaak is er al zo'n 'blur' in je hoofd dat je niet meer weet wat echt van belang is en wat niet.

Somebody_ schreef:
Ik snap jou daarentegen volkomen, ik ben vanuit mijzelf een ontzettend 'claimerd'. In het begin werd alles gecontroleerd door me: telefoon, waar ie geweest was, met wie, hoe lang, waar, etc. Hierdoor heb ik me ook ontzettend hard gestoten, want ik raakte hem kwijt. Hij kreeg 'geen lucht', kon niets meer doen. We zijn toen een tijdje uitelkaar geweest en toch weer bij elkaar gekomen, nu alleen op een totaal andere voet. Met wederzijds respect, vertrouwen en liefde en geloof mij, dat leeft stukken fijner!!!

Hier idem dito, daarom snap ik het ook zo goed...
[edit] En zeker als je thuis zit tijd over te hebben, dan heb je ook alle tijd om aan hem te denken, te malen, dan ga je hem maar weer bellen terwijl hij druk aan het werk is en dan krijg je een kortaffe reactie... enz...
Laatst bijgewerkt door Nic op 28-11-08 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:45

laetitia schreef:
Nou ja als hij het echt zo'n groot issue vindt en het daarom uit maakt, kan ik er weinig tegen doen...Dan is het voor hem blijkbaar iets heel erg groots...

Al moet hij het dus wel kunnen begrijpen aangezien hij woensdag ook heeft gezegd dat hij vroeger ook heel erg jaloers is geweest maar nu veranderd is daarin en nu veel makkelijker is met dingen.

Dus ik zou het niet eerlijk vinden, hij heeft het vroeger ook gehad en heeft daar problemen mee gehad. Nu heb ik er last van en dan is het ineens iets waar hij niet mee om kan gaan??

Afijn ik loop natuurlijk te speculeren he...misschien is het niets en loop ik hem voor niets een beetje zwart te maken op een paardenforum!!!

Kun je nou echt niet begrijpen dat een man die net uit een problematische relatie komt, niet weer meteen zin heeft in gezeur? Sorry voor mijn uitspraken hoor, maar ik kan er niet bij dat je doet alsof jij de wereld bent en het allemaal zijn schuld is. Terwijl hij in mijn ogen juist overkomt als onzeker, gekwetst(door de ex) en gebroken(door de 'scheiding'). ALs je dan meteen weer geclaimd wordt, kan ik het echt 100% begrijpen dat hij zoiets heeft van: Pfffoooeee, doe even normaal!!!

Je geeft het al aan, hij is veranderd, omdat hij weet dat een jaloerse houding niet werkt. Denk dus niet dat hij erop staat te wachten dat hij meteen weer begint aan een jaloerse/lastige/irritante relatie.

En natuurlijk kan ik me echt wel deels in leven in TS, zoals ik al vermeld heb(echter was ik niet zo extreem Haha! ), maar ik denk dat zij ook hem moet begrijpen. Ik krijg sterk het gevoel dat de TS het allemaal niet 'begrijpt' hoe zwaar zo'n scheiding is, dan moet je hem steunen en niet 'claimen', afkatten of bestoken met 'gezeur', dat kan hij nu gewoon niet hebben!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 15:48

Somebody_ schreef:
Het spijt me zeer voor deze reactie(dit zul je niet willen horen), maar vanaf het begin van het topic heb ik heel erg het gevoel dat de relatie voor jullie beiden echt veel te vroeg komt. Hij die redelijk in de knoop zit met zichzelf vanwege de 'scheiding', jij die sowieso niet zo stevig in je schoenen staat en in mijn ogen eerst zelf nog heel veel moet leren wat betreft vertrouwen, respect, liefde en angst.

Door zo ontzettend te claimen, gaat een man alleen maar harder weg rennen. Laat hem met rust, een uurtje niets horen is echt niet zo erg hoor! Bellen tijdens het werk is ook niet bepaald handig, ik ken het, mijn vriend werkt als hoefsmid, ik bel hem dan ook wel eens terwijl hij bezig is. Dat soort gesprekjes zijn er om 'even snel iets te weten te komen' en niet om uren gezellig te ouwehoeren.

Ik vind het nogal meevallen qua claimgedrag. Ik laat hem in alles zijn gang gaan, hij mij ook. We bellen vaak 's avonds om te kijken of we al plannen hebben. zo niet dan spreken we iets af. Ik maak mijn eigen plan met vriendinnen en hij met zijn vrienden. En we houden elkaar gewoon op de hoogte van wat we die avond gaan doen.

Het enige waar ik dus over gestruikeld ben is het feit dat hij gewoonweg niet eerlijk heeft gezegd dat hij zondag een etentje had. Als hij gewoon had gezegd na mijn vraag of hij nog iets leuks had gedaan " ja ik ben wezen eten met die en die en die" Dan had ik gewoon gezegd " ooh leuk, was het gezellig?? En wat hebben jullie gegeten??". That was all...

Maar hij zei dat hij helemaal niets had gedaan, de hele dag...En ja dan confronteer ik hem met het feit dat ik op hyves anders heb gelezen. En ik zeg vervolgens dat het me dwars zit dat hij daar niet eerlijk over is geweest. (Okal heb ik het vermoeden nu dat hij me niet wilde kwetsen en het daarom verzweeg).

Verder claim ik hem nooit. Ja af en toe raak ik panisch als hij niet terugbelt, en dan bel ik hem nog een keer. Maar hij doet gewoon waar hij zin in heeft en ik ook. En zijn telefoon? nog nooit aangeraakt...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:50

Vaak zo kort na een lange relatie moet je ook weer even helemaal jezelf terugvinden, zeker als het problematisch is gelopen.
Dat is erg moeilijk als je meteen weer in een nieuwe 'zware' relatie duikt...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:50

Natuurlijk is de timing nu pittig, maar als je elkaar echt leuk vindt, moet je het door zo'n timing ook niet uit de weg gaan, vind ik. Het kan ook een overgangsrelatie zijn, dat je tijdelijk een leuke tijd met elkaar hebt en vervolgens weer alleen bent (en dat kan verdrietig zijn) om daarna alsnog wel iemand tegen te komen die helemaal aan je wensen 'voldoet'. Het kan allemaal, maar dat weet je pas op het moment dat je terug kijkt op deze periode(s).

Bij die vrijheidslievende mannen moet je echt niet gaan claimen , want dan rennen ze onherroepelijk weg.
Maar er zijn ook mannen die onder de duim gaan zitten bij hun vriendin/vrouw (laetitia, denk niet dat jij zo'n type hebt Knipoog ). Maar goed, ik val zelf dus helemaal niet op dat soort types. Alsjeblieft niet, zeg, geef mij maar een vent, die gewoon doet zijn leven leidt, ook eigen vrienden/vriendinnen heeft, een andere hobby/passie heeft, enzovoort. Daar is toch niets mis mee?
Je hebt elkaar juist veel meer te vertellen, als het echt goed zit. Ik vind het een verrijking van ons leven, dat we allebei verschillende dingen doen, maar toch heel erg samen leven en met elkaar's vrienden meeleven, ook al kennen we ze misschien wat minder.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:51

Nicolletje schreef:
Vaak zo kort na een lange relatie moet je ook weer even helemaal jezelf terugvinden, zeker als het problematisch is gelopen.
Dat is erg moeilijk als je meteen weer in een nieuwe 'zware' relatie duikt...

Dit is precies wat ik bedoel!!!!!!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 15:53

Ze zijn 1,5 jaar uit elkaar...het is dus niet net gebeurd...En ik wil echt rekening houden met zijn gevoel, maar dit is 1x gebeurd...ik ben 1x ' fout' geweest...en heb woensdag mijn excuses aangeboden, gezegd dat ik het niet meer zou doen, en dat ik begreep dat hij er geirriteerd over was. Ik heb toen dus naar zijn kant van het verhaal gekeken en heb geluisterd naar zijn beleving.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:54

Somebody, ik snap waar je heen wilt, maar ik denk dat je niet zo hard tegen Laetitia hoeft te zijn, hoor. Knipoog

Ik denk ook dat ze wat makkelijker moet zijn, zich vooral moet richten op de leuke dingen met hem. Dat trekt aan voor zo'n man, die 'net' (1,5 jaar geleden) uit een andere, gecompliceerde relatie is gekomen. Verder is niemand perfect natuurlijk. Laetitia heeft haar dingen, hij heeft zijn dingen, net als jij ze hebt en ik net zo goed.

Maar een beginnende relatie komt zo wel op een punt van 'gaan we met elkaar verder of niet'. En dan zijn dit soort ervaringen en ruzietjes wel essentieel, denk ik.
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 28-11-08 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 15:55

laetitia schreef:
Ze zijn 1,5 jaar uit elkaar...het is dus niet net gebeurd...En ik wil echt rekening houden met zijn gevoel, maar dit is 1x gebeurd...ik ben 1x ' fout' geweest...en heb woensdag mijn excuses aangeboden, gezegd dat ik het niet meer zou doen, en dat ik begreep dat hij er geirriteerd over was. Ik heb toen dus naar zijn kant van het verhaal gekeken en heb geluisterd naar zijn beleving.

Ik ben bang dat jullie lang niet zo goed naar elkaar luisteren en met elkaar communiceren als wat jij denkt. Ik ga me er vanaf nu maar buiten houden, ik hoop dat die jongen zijn eigen leven terug gaat vinden en dat jij ook je weg gaat vinden. Met elkaar, of zonder elkaar.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 16:22

Niets aan de hand, was denk ik gewoon chago. Net even gezellig gekletst en ga vanavond bij hem langs. En ik laat de rest maar gewoon even lekker rusten. Wil er gewoon een gezellige avond van maken zonder gezeik en gedoe.