Mijn verdomde klote leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Mijn verdomde stinkmodder leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 01:14

Dit is dus een van de redenen waarschijnlijk dat ik een vreselijke muur om me heen heb gebouwd en niemand mijn gevoelens etc laat zien zoals in mijn andere topic gezegt.
Meid hou die dingen voor je en praat er mee met mensen die wel naar je willen luisteren en normaal reageren, desnoods kan je mij een PB sturen.

Echt als je mensen de mogelijkheid geeft tot je gevoelens, kunnen ze je maken en breken.

Anoniem

Re: Mijn verdomde klote leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 01:17

Al maak je 10.000 ergere dingen mee. Wat heeft de ts daaraan?
Ik kan ook wel een complete lifestory gaan tikken,en dan heel stoer zeggen"goh kijk eens wat ik allemaal heb meegemaakt..en mij hoor je toch ook niet zeuren?".
het gaat om inleven. Wat voor de een erg is,is voor de ander een peuleschil hoor.
Nee,misschien is het niet wereldschokkend wat de ts meemaakt. Maar haar gevoel is van háár,dat voelen wij niet,maar zij wel..
Laat haar dat eruit gooien,als ze wil.
En als je het niet "erg"genoeg vindt,prima.
Ieders keus. Maar ga geen vergelijkingen trekken met je eigen sores...daar schiet niemand iets mee op.

En ja,het leven kan hard zijn en ik ben het er zeker wel mee eens dat je moet proberen te genieten van kleine dingen. Maar ik persoonlijk vind,een vader die een jaar niets meer van zich laat horen wel ingrijpend. Ik herinner me het toenmalige topic van de ts nog en het zat haar goed dwars.Logisch.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 01:22

Wat betreft over dat sommige mensen ergere dingen meemaken, is natuurlijk enorm relatief. Want wat is erg? Dat hangt van de persoon zelf af.
Voor de 1 is de dood van de hond net zo traumatisch als de dood van haar opa en kan daar weken last van hebben.
Terwijl de ander hetzelfde mee heeft gemaakt en nergens last van heeft.
Iemand die leeft in de oorlog heeft geen makkelijk leven en dat is erg. Maar of het erger is dan iemand die hier op dit moment enorm moeite heeft met zijn of haar leven vanwege vervelende gebeurtenissen is niet aan ons om te oordelen...
Voor diegene is het erg genoeg en dat moet genoeg zeggen...

Biedt een luisterend oor en bedenk dat jij het ook fijn vind als iemand naar jou luistert als je het even zwaar hebt.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 01:22

TS: Heel dapper dat je je verhaal hier neerzet.

Ik snap dat je het moeilijk hebt, je leven wordt er niet makkelijker op als je vader je niet wil zien en een zus die pubert! En moeders die opnieuw naar geluk opzoek is. Ik snap ook dat je haar alle geluk van de wereld gunt, maar als toendertijd 11-jarige je ouders het liefste als stel bij elkaar wil zien, dus niet met een andere man.

Hopelijk heb je een lieve vriend, en lieve pony: geniet van hun ze zijn het waard;-)

Als je je verhaal nog eens kwijt wil, mijn pb staat voor je open.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 01:25

Iedereen is anders..................
Iedereen reageert anders op ellende...........
De een wordt er sterker door.............
De ander verdrinkt haast in zijn verdriet..........
Weer een ander wil dood..................
En soms wil je juist vechten om te laten zien dat je het zelf beter kan..............
Soms kan je jezelf helpen door positief te zijn..................
Soms heb je hulp van een therapeut nodig, of slechts een lieve vriendin...................
Soms krijg je zoveel achter elkaar op je bordje dat je de ellende niet meer kan overzien en je lijf ook NEE gaat zeggen.........
Dan krijg je een Post Traumatische Stress Stoornis............net als ik!
En dan kan je nog zoveel schoppen onder je kont krijgen, maar dan heb je echt hulp nodig om weer lol in je leven te krijgen..........
Maar ik ben dan ook al 50 jaar...........een beetje ouder als de meesten van jullie hier...........
Weet je...........ik zou willen dat niet iedereen "iets" in het rond ging roepen, maar iets zei waar TS echt iets aan heeft........
Zoals...........STERKTE meissie!!!! Ach gut

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 01:36

Pff vreselijke reacties hier zeg, net of iedereen de frustraties op elkaar moet uitten.

Ts. Wat vreselijk dat je zo jong al al die dingen hebt moeten beleven met ruzies tussen je ouders, wat heb jij een boel te verwerken. Als kind zijnde is dat vaak 1000 maal erger te verwerken omdat je ze niet goed kan begrijpen, papa en mama horen toch bij elkaar.. Dat gevoel.

Vaak denk ik ook bij mezelf, mij komen dingen vaak aanwaaien, heb alles goed voor elkaar, vaste baan, huis gekocht op mijn 19e samen met mijn vriend, goede relatie met mijn ouders en zus en ben echt gelukkig, heb mijn vriendinnen en heb niet het gevoel hier hard voor gewerkt te moeten hebben. Wat is dan het leven oneerlijk verdeeld! De één heeft zoveel dingen om te verwerken terwijl de ander alles in het handje krijgt gedrukt. 'Waarom' is dan ook vaak de vraag.
Als ik alle reacties lees denk ik jeetje wat een ellende allemaal. Eens ben ik het ermee om alles een positieve draai te geven, dat hoeft nu niet dat kan later. Wie weet denk je later wel maar goed dat mijn ouders uit elkaar zijn dan hoef ik al die ruzies ook niet aan te horen. (ik zeg maar iets) Het moeilijkste is om alles wat er nu gebeurd en speelt in je leventje een plekje te gaan geven. De vraag is alleen: Hoe!
Die vraag kan alleen jij beantwoorden, hoe kun jij je leven weer een beetje op de rit krijgen dat je je minder ellendig voelt.
Iedereen heeft zijn dingen, voor de één betekend het één meer als voor een ander maar wat geeft dat? Wij zijn allemaal individuen en doen ook maar wat we denken dat moet of hoort......

Ik wil je heel erg veel sterkte en kracht wensen.

En bedenk: Tijd heelt alle wonden!

Jesser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:05

Hey meid, kop op!

Ik ben nu 37 jaar heb heel veel ellende meegemaakt, en toch door alle ellende heen ook kunnen genieten van het leven..

Wat vwo betreft, wees blij dat je dat kan! Wees er trots op en maak wat van je leven...

Je ouders, daar ben je niet verantwoordelijk voor, dat heb je niet in de hand, maar zoals je al schreef, heb je liever dat je ouders constant ruzie blijven maken of dat ze een ieder kiezen voor zichzelf? Misschien zijn ze gelukkiger zonder elkaar, en doen ze elkaar en jullie hier minder pijn en verdriet mee..

Zussen maken vaak nu eenmaal veel ruzie.. daar groei je over heen.. over een paar jaar kijk je met andere ogen hiernaar, hoe raar het ook mag klinken!

Jij kan er niets aan doen dat je ouders boos zijn op elkaar, maar dat je vader er vandoor gaat is niet echt netjes.. hij heeft de verantwoording ook naar jullie toe, en jullie hebben hem nog veel te hard nodig!

Kijk ook eens met andere ogen naar je moeder en vriend, wellicht kan ze een betere moeder voor je zijn, nu ze wat gelukkiger is geworden.. want als ze contstant ongelukkig is, veel ruzie met je vader maakt, kan ze haar hoofd ook niet echt bij jullie hebben..

Je hebt je vriend en je pony, en vooral bij je pony kun je jezelf zijn, gebruik dat ook.. als je je weer eens kl..te voelt uit jezelf dan bij hem.. hij zal je ook een stukje troost bieden.. ga gewoon lekker bij hem zitten en je zult merken dat je hierdoor opknapt!

Wat de tante betreft.. ik weet niet hoe jullie verhouding was, maar mensen overlijden nu eenmaal, daar kan je niets aan doen.. wees dankbaar voor de band die jullie hebben gehad.. denk met blijdschap aan haar terug.. ze zal bij je zijn als je het moeilijk hebt!

En ja.. vriendschappen komen en gaan.. dat is nu eenmaal het leven.. door verhuizingen.. je word volwassen, en krijgt andere denkbeelden.. mensen veranderen..

Probeer een ding te bedenken..

Al zou de hele wereld neerstorten.. er is nog altijd een iemand waar jij op kunt rekenen, en dat ben jezelf.. laat jij jezelf nou maar niet in de steek, sta achter jezelf, wees wie jij bent, dan zal je hier alleen maar sterker uitkomen...

Veel dingen zijn een illusie.. en als je denkt dat iets is zoals het nu is, kan het morgen al weer veranderd zijn, en ook mensen kunnen zo hard zijn. Bedenk jezelf dat jij dat niet hoeft te zijn. Je hebt de keuze dat je helemaal bent wie jij wilt zijn.. en hoe jij je er voelt.. niemand anders ligt er wakker van of jij wel kunt slapen of niet.. daarom zorg goed voor jezelf, wees lief voor jezelf..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:28

Netje schreef:
katiavl schreef:
Verder lees ik reacties waar ik denk ik maar beter niet op kan antwoorden.
Als je gedrag niet kunt begrijpen, niet kunt plaatsen reageer dan niet.

Dit vind ik nou altijd zo'n vreemde reactie ! Waarom zouden de mensen met zg. negatieve reacties gedrag niet begrijpen? Vanwaar die wijsheid die je even aan iedereen oplegt? En waarom zou er dan niet gereageerd mogen worden. Mensen: iedereen heeft recht op zijn of haar mening. Die hoef je niet met iedereen te delen, maar als je als TS een topic opent dan mag dat natuurlijk altijd !

Ik zie het ook niet al positief of negatief. Iedereen reageert vanuit zijn eigen achtergrond en opgedane ervaring in het leven. De ene is jong en heeft nog nauwelijks iets meegemaakt en is misschien nog niet goed in staat te relativeren, de andere is (wat) ouder en heeft wel een hoop meegemaakt (of niet natuurlijk) en vraagt zich af wat er dan verdomd is aan dit leven.

Wellicht is TS zelf ook nog redelijk aan het puberen en dan hebben veel meiden vaak de neiging om alles in de overtreffende trap te zien. Dus blij is heel blij en rot is heel rot. Gelukkig blijkt dat later altijd best wel mee te vallen Haha!

Omdat jij hier diagnoses oplegt die kant nog wal raken.
Iedereen heeft recht op zijn mening, maar ten eerste moet die mening niet kwetsend zijn, en ten tweede moet die wel een beetje gestaafd zijn.
Ik lees hier dingen van je die je beter voor jezelf kunt houden, net zoals dat weg pesten. Ten eerste heb jij geen recht om dat hier te zetten, ten tweede zou dit gedrag volledig te verklaren hebben.

Je kan vanuit je referentie kader reageren, maar dat betekend niet dat die situatie hetzelfde is. Elk mens is uniek, achter elk gedrag zit een verhaal. En elke mens heeft een ander soort hulp nodig.
Gelukkig maar zou wat geven als ik gewoon aan patiënten vertel: "Mevrouw stel je niet aan, ik heb erger meegemaakt" Nors opkijken
Heb ik ook mijn ideetjes, maar ben slim genoeg om die voor mezelf te houden. Want ook dat kan gevolgen hebben Lachen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 13-11-08 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:29

TS, ik heb je een PB gestuurd.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 10:13

wat een achterlijke reacties staan hier bij zeg..

Ts. wat vreselijk dat je dit allemaal mee moet maken Ach gut
probeer je zo veel mogelijk te richten op de dingen waar je wel van kan genieten, je pony en je vriend.

Nog even over de reacties hier die de ts zo'n uitbrander geven. Jij weet niet hoe ze met haar tante was, ik weet wel dat als 1 van mijn tantes zou overlijden dat ik compleet instort, mijn tantes zijn net moeders voor me Knipoog

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 10:23

Welshcobfan schreef:
Wat betreft over dat sommige mensen ergere dingen meemaken, is natuurlijk enorm relatief. Want wat is erg? Dat hangt van de persoon zelf af.
Voor de 1 is de dood van de hond net zo traumatisch als de dood van haar opa en kan daar weken last van hebben.
Terwijl de ander hetzelfde mee heeft gemaakt en nergens last van heeft.
Iemand die leeft in de oorlog heeft geen makkelijk leven en dat is erg. Maar of het erger is dan iemand die hier op dit moment enorm moeite heeft met zijn of haar leven vanwege vervelende gebeurtenissen is niet aan ons om te oordelen...
Voor diegene is het erg genoeg en dat moet genoeg zeggen...

Biedt een luisterend oor en bedenk dat jij het ook fijn vind als iemand naar jou luistert als je het even zwaar hebt.

Helemaal mee eens, mensen moeten eens stoppen met vergelijkingen te maken, daarmee beperk je de ander en uiteindelijk ook jezelf....

En verder niet rot bedoeld, maar ik ben blij dat ik lees dat redrumfox nog maar 15 is, ik denk en hoop dat die over 5 jaar ook anders kan oordelen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 10:46

@TS, sterkte, heel naar dat je je op dit moment zo naar voelt. Maar onthoud een ding: ieder huisje heeft zijn kruisje. Het gras bij de buren is altijd groener. En als iedereen zijn problemen op een grote hoop zou kunnen gooien en de problemen zou mogen kiezen, denk ik dat iedereen toch weer zijn eigen probleem kiest.
Die tijd die je thuis nog door moet brengen is vast wel door te komen. Maar ook uit huis gaat is echt niet altijd even prettig, en niet altijd mogelijk, al is het financieel. Zou je je pony wegdoen omdat je perse uit huis wilt?

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 11:26

@ TS : Ik bewonder ook je moed om dit allemaal zo op bokt te zetten.

Ik heb een soortgelijke situatie als jou, en ik denk dat ik precies weet hoe je je voelt.

Wat je voelt, weet je wel. Maar ik heb een hele goede tip : Zie de dingen die goed zijn, en hecht hier waarde aan. Ik was zelf door de scheiding van mijn ouders gedwongen om het huis te verlaten, en had dit niet gehaald als ik mijn vriend niet had en mensen die mij in alles gesteund hebben..

Het kan zo fout gaan, en alsjeblieft, ga niet uit huis als je niet weer of het goed gaat. Ik heb zelf een tijdje bij mijn vriend en zijn ouders gewoond, maar dit eskaleerde ook... Nu zit ik gelukkig goed, en kan ik langzaam mezelf weer opbouwen, stukje voor stukje....

Ik wil wel dat je weet dat het leven een grote hoop van problemen etc is. Wat jij nu moet doen, is zorgen dat je zelf weer op 2 benen staat in deze maatschappij. Want als je eenmaal weet wie je bent, en wat je wil bereiken in je leven, dan pas kun je de rest van de wereld aan

In ieder geval heel veel sterkte met alles !

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 11:35

ik snap hoe je je voelt, k heb ook nare dingen meegemaakt. en ook geen contact meer met me vader..maar je moet zelf het beste er van maken, een ander kan dat niet voor je doen.. geniet van iedere dag

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 11:38

Smystique schreef:
Helemaal mee eens, mensen moeten eens stoppen met vergelijkingen te maken, daarmee beperk je de ander en uiteindelijk ook jezelf....

Iedereen maakt overal en altijd vergelijkingen hoor, daar kom je niet onder uit. Dus zeggen dat mensen dat niet meer mogen doen is gewoon onmogelijk.

Als iemand met een krabbel ofzo naar het ziekenhuis wilt, zal iedereen (denk ik) dat grote onzin vinden. Dat komt ook omdat je het vergelijkt hoor. Maar dan is het ok om te zeggen dat die persoon zich niet moet aanstellen, toch?

Ok, een krabbel en wat de TS heeft meegemaakt is nog van een ander kaliber, maar ik kan er perfect inkomen dat mensen die al de verschrikkelijkste dingen meegemaakt hebben vinden dat de TS zich wat positiever moet instellen.

AnnebelleVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 11:38

Netje schreef:
_Lotjuh_ schreef:
Waarom wordt het niet gewoon geaccepteerd dat ik mijn verhaal even kwijt wil, net als al die mensen met hun liefdesverdriet verhalen. Waarom wordt daar wel normaal op gereageerd? Niemand die daar zegt dat ze zich aanstellen. Zal ik even m'n liefdesverdriet verhalen op gaan schrijven? Als jullie dat wel 'leuk' vinden.

Zie je dus je wilt wel medelijden: zeg je hier letterlijk: als het maar zo'n liefdesverdriet verhaal is wordt er wel NORMAAL op gereageerd. Lieve dame: de normale wereld is dat 1 op de 3 huwelijke eindigen in scheiding. Is dat leuk voor de kinderen: nee. Maar je vlakt ook een beetje erg makkelijk je eigen rol uit. Je moeder had een vriend: die heb je (volgens eigen zeggen) weggewerkt. Leuk dat je je moeder nieuw geluk niet gunt, omdat jij persé wilt dat je vader er weer is. Heeft je moeder ook nog iets in te brengen in het geheel, of moeten zij (je vader en je moeder) alleen maar rekening houden met jou ? Natuurlijk is het niet leuk dat je ze hebt horen ruziemaken, maar ze hadden wel het fatsoen dat te doen als jullie naar bed waren. Misschien heeft je vader er (na de knipperlichtrelatie) even genoeg van. Dat hij dan ze kinderen niet wil zien is niet netjes, maar iemand die ergens genoeg van heeft (bijv. je moeder) heeft misschien wel even helemaal geen zin meer in dit soort contact. Jij wilt misschien heel graag dat het weer goed is tussen hem en je moeder: hij kennelijk niet. Hij komt vast wel weer ergens in je leven (praat het niet goed, maar kan het wel begrijpen van zijn kant gezien).

Probeer je eigen leven is wat positiever te zien: je hebt je pony, gaat goed (mag ik aannemen op het VWO) op school en hebt een hele toekomst voor je. Je vindt het vervelend dat je zusje zo egoïstisch is, maar kijk eens in de spiegel. Ik denk dat jij er ook wat van kunt.

Het is heel rot als kinderen de scheiding van hun ouders mee moeten maken, rot ook dat ze zich daardoor niet veilig of prettig voelen en dat ze het liever anders willen zien. Maar als je een topic opent met deze titel denk ik toch: vált wel mee hoor ! Er zijn er die heel wat slechter af zijn.

Probeer je eigen rol eens niet uit te vlakken en besef dat zowel je moeder als je vader (nét als jij) recht hebben op een eigen leven en dat ze niet per definitie dat leven opzij moeten zetten om het jou naar de zin te maken (daar ben je inmiddels wel een beetje te groot voor).

ik vind het goed dat ze het van zich af wil schrijven, jeetje zeg, als je in de puberteit zit bekijk je het niet zoals iemand van 52 doet, ik vind het niet egoistisch, je hebt als kind gewoon recht op een evenwichtige opvoeding, die nu niet mogelijk is blijkbaar, ik vind dat ouders daar wel rekening mee moeten houden zolang de kinderen nog thuis wonen. succes meid!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 11:43

Wow, ben ik 1 van de enige die dit wél heftig vind. Nagelbijten / Gniffelen Ik las eerst een aantal reacties van de eerste pagina, en werd toen erg benieuwd naar het verhaal. Ik snap heel goed wat je doormaakt, heb zelf ook veel ruzies thuis gehad en was bang etc. En een kind die voor die dingen bang moet zijn (vader die zichzelf misschien wel van 't leven beroofd of 't huis in de fik steekt etc.) Daar kan je nog héél lang last van hebben. Dat is voor een kind heel zwaar, beangstigend en pijnlijk. Ik heb het thuis dus ook in iets mindere mate meegemaakt, en ik kan nu nog steeds niet tegen mensen die tegen me schreeuwen en ben ook vaak bang voor iets ergs. Durf niet te erg te genieten want ik ben gewend geraakt dat er na iets heel moois meteen weer iets heel naars komt, het houd idd nooit op. Ik kan van geschreeuw etc. dagen depressief zijn. Jeetje zeg, schrok heel erg van die reacties. Iemand plaatst niet voor niks een topic. Sommige mensen hebben kunnen met iets vreselijk zitten waar anderen misschien van denken 'ja zal wel'. Maar dan is het voor de persoon in kwestie niet minder erg. Dit soort dingen vroeg in je jeugd blijven je altijd bij, het is iets waarje moeilijk van af komt, het blijft bij je, zo ben je opgegroeid: In ruzie en angst. Dus please maak het voor TS niet moeilijker dan het al is.... Nagelbijten / Gniffelen

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:02

That's life... En waarschijnlijk zijn die "botte" reactie's geplaatst door mensen die zelf al heel wat meer voorgeschoteld gekregen hebben. Ik heb dat ook altijd als vriendinnen weer eens komen met een voor hun groot probleem dat ik zoiets heb van mens ben blij dat dat alles is maar zij kunnen zich geen grotere problemen in beelden omdat die zich 'nog' niet voor hebben gedaan in hun leven.
Dus krijg je hier 2 soorten reactie's 1 soort dat zoiets heeft van Zeg schiet eens op met je geklaag er zijn veel ergere dingen. En een soort dat ook denkt dat dit de grootste problemen zijn in een leven.
Het leven is nu eenmaal oneerlijk verdeeld er zijn mensen die t ene na het andere krijgen voorgeschoteld en er zijn mensen die in der hele leven met niet meer te maken krijgen als nu kan ik nog die mooie dure auto niet kopen.

Zelf denk ik inderdaad ook van alsjeblief zeg je bent gezond, je ouders en zusje zijn gezond en wellicht gelukkiger dan toen ze samen waren. Je hebt je vriend, je hebt een eigen pony, je doet een goede opleiding. en dat zijn de dingen waar je je op moet foccusen, en minder leuke dingen zijn herrineringen en levenslessen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:18

Maar zoals ik zei: Voor iemand die nooit iets nóg ergers heeft meegemaakt is zoiets gewoon ontzettend heftig. Waarom zo bot reageren op iemand die dit meemaakt omdat zelf nog 'zieliger' bent, schiet daar iemand wat mee op? Mensen vinden verschillende dingen erg, en sommige mensen kunnen ook veel meer hebben als anderen. Dat moet je per persoon bekijken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:28

Romy18 schreef:
That's life... En waarschijnlijk zijn die "botte" reactie's geplaatst door mensen die zelf al heel wat meer voorgeschoteld gekregen hebben. Ik heb dat ook altijd als vriendinnen weer eens komen met een voor hun groot probleem dat ik zoiets heb van mens ben blij dat dat alles is maar zij kunnen zich geen grotere problemen in beelden omdat die zich 'nog' niet voor hebben gedaan in hun leven.
Dus krijg je hier 2 soorten reactie's 1 soort dat zoiets heeft van Zeg schiet eens op met je geklaag er zijn veel ergere dingen. En een soort dat ook denkt dat dit de grootste problemen zijn in een leven.
Het leven is nu eenmaal oneerlijk verdeeld er zijn mensen die t ene na het andere krijgen voorgeschoteld en er zijn mensen die in der hele leven met niet meer te maken krijgen als nu kan ik nog die mooie dure auto niet kopen.

Zelf denk ik inderdaad ook van alsjeblief zeg je bent gezond, je ouders en zusje zijn gezond en wellicht gelukkiger dan toen ze samen waren. Je hebt je vriend, je hebt een eigen pony, je doet een goede opleiding. en dat zijn de dingen waar je je op moet foccusen, en minder leuke dingen zijn herrineringen en levenslessen.

Scheve mond dus omdat jij jezelf zieliger vind mogen zij zich nergens zorgen over maken.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:28

rakni schreef:
xDramaQueen schreef:

voelt zich rot ja, maar om nou gelijk je hele leven depri inzien is iets héél anders, geloof me, als je echt een verdomde leven wil moest je met 16 jaar in MIJN schoenen gaan staan, anderhalf jaar later heb ik mezelf omhoog getrokken met wat duwtjes zou de ts ook moeten doen.

och je was vast heel zielig, maar wat heeft ts hieraan? sorry maar ik kan het niet laten!

Dramaqueen, vertel dan eens wat jou toen zo heeft geholpen. Dit is enkel afbouwende kritiek waar niemand wat mee kan.

als je zou lezen zou je dat zien slimmerd, JEZELF een schop geven! anders zink je alleen maar harder, de extra duwtjes kreeg ik van vrienden!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 12:50

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik wil wel even m'n reactie geven op het verhaal van de TS. Lachen

Allereerst je scheiding van je ouders. Ik heb het ook meegemaakt en het heeft m'n hele jeugd 'getekend'. Ik snap niet dat mensen hier zeggen: 'ach joh, zo erg is het allemaal niet blabla'. Wacht maar tot ze zelf zoiets meemaken.. :/ Pff!

Je hebt een rottijd achter de rug meid, en dat is poedersuiker maar dat is nou gebeurt. Probeer nu wat van je leven te maken! Geniet! Doe leuke dingen, zoek nieuwe vriendinnen en begin lekker opnieuw! Jij bent het ook waard gelukkig te zijn meid, vergeet dat niet Ach gut

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:42

Juul schreef:
Maar zoals ik zei: Voor iemand die nooit iets nóg ergers heeft meegemaakt is zoiets gewoon ontzettend heftig. Waarom zo bot reageren op iemand die dit meemaakt omdat zelf nog 'zieliger' bent, schiet daar iemand wat mee op? Mensen vinden verschillende dingen erg, en sommige mensen kunnen ook veel meer hebben als anderen. Dat moet je per persoon bekijken..

Ja inderdaad, voor de ene kan een klap meer doorslaggeven zijn dan voor de andere. Ook maakt het uit wanneer het is gebeurd.
En verder geloof ik niet in iets zieliger, of iets erger.
Het lijkt hier echt meer een wedstrijdje om ter zieligst.
Verder als een schop voor jou helpt, hoeft dat niet voor ts te helpen. Je kan zeggen ik heb dit meegemaakt en bij mij hielp een schop onder mijn poep. Misschien moet je dit ook proberen, zo kun je communiceren.

Verder ben ik blij dat er toch nog mensen op een normale manier reageren.

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:56

doerakje schreef:
mag ik even heel bot je met bijde benen op de grond zetten?
je bent gezond en nog jong, probeer het allemaal ook eens van de positiefe kant te zien kijk eens naar wat je wel hebt..
sorry dit is vast niet wat je wil horen

Ik ben het hier ook mee eens, hoe bot het ook klinkt. Het lijkt altijd alsof iedereen om je heen het veel beter/makkelijker/leuker heeft. Maar geloof me maar, niks is minder waar. Iedereen zit met dingen in de knoop, en bij iedereen gebeuren er verschrikkelijke dingen, en zo ook bij jou jammer genoeg.. Maar het is de kunst om daar mee te kunnen leven, en inderdaad positieve kanten te blijven zien! Je bent weer samen met je vriend en dat gaat super, je hebt je pony hoeven verkopen enz enz.. Dat zijn dingen die het leven waard maken toch? Richt je daar dan op! Lachen
Laatst bijgewerkt door lllaura op 13-11-08 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 13:58

Juul schreef:
Wow, ben ik 1 van de enige die dit wél heftig vind. Nagelbijten / Gniffelen Ik las eerst een aantal reacties van de eerste pagina, en werd toen erg benieuwd naar het verhaal. Ik snap heel goed wat je doormaakt, heb zelf ook veel ruzies thuis gehad en was bang etc. En een kind die voor die dingen bang moet zijn (vader die zichzelf misschien wel van 't leven beroofd of 't huis in de fik steekt etc.) Daar kan je nog héél lang last van hebben. Dat is voor een kind heel zwaar, beangstigend en pijnlijk. Ik heb het thuis dus ook in iets mindere mate meegemaakt, en ik kan nu nog steeds niet tegen mensen die tegen me schreeuwen en ben ook vaak bang voor iets ergs. Durf niet te erg te genieten want ik ben gewend geraakt dat er na iets heel moois meteen weer iets heel naars komt, het houd idd nooit op. Ik kan van geschreeuw etc. dagen depressief zijn. Jeetje zeg, schrok heel erg van die reacties. Iemand plaatst niet voor niks een topic. Sommige mensen hebben kunnen met iets vreselijk zitten waar anderen misschien van denken 'ja zal wel'. Maar dan is het voor de persoon in kwestie niet minder erg. Dit soort dingen vroeg in je jeugd blijven je altijd bij, het is iets waarje moeilijk van af komt, het blijft bij je, zo ben je opgegroeid: In ruzie en angst. Dus please maak het voor TS niet moeilijker dan het al is.... Nagelbijten / Gniffelen

Ik ben het er zeker mee eens dat dit heel heftig is, maar je maakt het jezelf niet makkelijker als je alleen maar heel zwaar aan de negatieve kanten van je leven gaat hangen!! Dat helpt écht niet, en buiten dat is het gewoon zo dat de TS echt niet de enige in nederland is die ontzettend moeilijke dingen mee maakt. Dus tsja, je kan alleen maar accepteren dat het soms ontzettend leven moeilijk is..