mn vriendje (te gevoelloos of ben ik nou zon softy?)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dekloktikt

Re: mn vriendje (te gevoelloos of ben ik nou zon softy?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 22:10

@ Charmotte: Ja zo voel ik t dus ook. Hij zegt ook dat ie t echt niet meent.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:11

Is je vriendje van binnen heel erg onzeker denk je? (over zichzelf)

In een relatie moet je zelf de grens stellen wat je acceptabel vind, je moet gewoon zeggen dat je het vervelend vind als hij je kleineert. Dat je het niet leuk vind betekent niet dat je een softy bent ofzo, ieder mens heeft een gevoel van eigenwaarde en hij tast dit (onbewust) zo wel aan. Complimentjes heffen de nare dingen die hij zegt misschien voor zijn gevoel op, maar zo werkt het niet...

Het is makkelijk voor anderen om te zeggen dat je hem moet dumpen maar zo makkelijk is dat niet, de verliefdheid maakt je misschien wat vergevensgezinder dan je eigenlijk zou moeten zijn. Sterkte ermee!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:15

Heb de vijf pagina's niet doorgelezen.. maar,

Ik gaf nooit zoveel om m'n lichaam, vond het prima.. maat 38 blabla .. Toen kreeg ik een vriend die heel veel om uiterlijk gaf ook z'n eigen uiterlijk/lichaam.

En het was best serieus etc.

Tot het begon.. hij wou het uitmaken.. waarom wou die niet zeggen. Maar hij vroeg altijd hoeveel ik woog, en was altijd bezig met mijn eetpatroon. Ik kwam namelijk wat aan van de pil, etc.

Na een paar maand, vroeg ik hem nog eens.. waarom hij toen uit wou maken.

Waarom? Glashard: Hij vond me te dik.

Sinds dien.. ben ik zooo aan het gallen met wat ik eet, hoe ik eet wat ik weeg. Ik heb periodes dat ik mezelf verschrikkelijk dik vind etc.
Het was een hele lieve jongen hoor, maar zo lomp en eigenlijk gewoon een hele dikke vette eik*l.

Mijn ouders zeiden het al wel vaker, dat hij mijn eetpatroon zo in de gaten hield. En als ik een tweede keer eten opschepte.. pff dan had je z'n hoofd moeten zien. Ik heb nooit wat gemerkt..
Liefde maakt idd gewoon blind, en had er alles voor over om voor hem af te vallen.. en nu nog beïnvloed het mij

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 22:16

Rawr schreef:
Is je vriendje van binnen heel erg onzeker denk je? (over zichzelf)

In een relatie moet je zelf de grens stellen wat je acceptabel vind, je moet gewoon zeggen dat je het vervelend vind als hij je kleineert. Dat je het niet leuk vind betekent niet dat je een softy bent ofzo, ieder mens heeft een gevoel van eigenwaarde en hij tast dit (onbewust) zo wel aan. Complimentjes heffen de nare dingen die hij zegt misschien voor zijn gevoel op, maar zo werkt het niet...

Het is makkelijk voor anderen om te zeggen dat je hem moet dumpen maar zo makkelijk is dat niet, de verliefdheid maakt je misschien wat vergevensgezinder dan je eigenlijk zou moeten zijn. Sterkte ermee!

Naja hij zal wel wat onzeker zijn. Hij is iig constant met zn uiterlijk bezig; foundation, spieren, voedingssuplementen, fitness, zonnebank, zn haar. enz.

Ik zei dus vandaag ook weer dat ik het klote vindt. En dan zegt ie nou ik maak het volgende keer wel goed, neem ik je lekker mee uit eten enzo.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:20

Dekloktikt schreef:
Naja hij zal wel wat onzeker zijn. Hij is iig constant met zn uiterlijk bezig; foundation, spieren, voedingssuplementen, fitness, zonnebank, zn haar. enz.

Ik zei dus vandaag ook weer dat ik het stinkmodder vindt. En dan zegt ie nou ik maak het volgende keer wel goed, neem ik je lekker mee uit eten enzo.

en je weet zeker dat ie op meisjes valt?? Clown

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:22

Charmotte schreef:
BraveSpots schreef:

Wow, zou jij daar nog echt over praten als hij zulke dingen zegt Verward ?

Ik heb veel over voor mijn ventje en ben doodgelukkig met hem, maar als hij ook maar 1 keer zou durven mij een slet of prutsmuts te noemen is dat ook meteen de laatste keer dat hij mij ziet. Zulke dingen zijn in mijn ogen absoluut not-done, al helemaal niet als 'grap'.
Ik ben bereid over heel erg veel te praten enzo in een relatie, maar dit hoort er niet bij.

Eigenlijk zou ik precies hetzelfde als jou reageren, maar omdat ik hetzelfde heb meegemaakt weet ik dat het anders is, je weet dat hij het niet meent, maar toch is het niet leuk..

Hmm, ik heb er nog wat over nagedacht (had mijn stukje nogal impulsief geschreven Bloos ), en je hebt mss wel gelijk. Altans, ik besef dat in sommige relaties bepaalde dingen, zoals schelden op elkaar, mss minder taboe zijn.

Maar toch denk ik wel dat ik het zou uitmaken. 1) Omdat ik zulke dingen niet tolereer. 2) Omdat hij dan niet de jongen meer is (kwa karakter toch) waar ik op verliefd ben geworden. Hij is altijd erg lief en zorgzaam voor me. Kan me niet voorstellen dat hij zulke dingen zou zeggen tegen me Knipoog .

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:25

Dekloktikt schreef:

Ik zei dus vandaag ook weer dat ik het klote vindt. En dan zegt ie nou ik maak het volgende keer wel goed, neem ik je lekker mee uit eten enzo.

Ja, dat is schuld afkopen.

Hij komt op mij over als een onzeker persoon, die misschien bang is je kwijt te raken of dat hij niet goed genoeg is. Dat hij zich obsessief bezig houdt met z'n uiterlijk verbaast me dan ook niks. Het lijkt onlogisch gedrag misschien maar het is wel te verklaren. Keep her down to keep her around.... dat idee een beetje.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:27

BraveSpots schreef:
Miracle_ schreef:
Daar zijn we weer.
Iedereen gelijk roepen "DUMPEN!"
Maar zo simpel ligt dat helemaal niet Scheve mond Gewoon een keer goed duidelijk maken aan hem, dat je het niet leuk vind. Laat je niet kleineren, en geef je grenzen aan.
En maak is een keer hetzelfde grapje, kijken hoe hij reageerd.
Stertke ermee, en laat je niet zo afbekken hoor, je bent absoluut geen softy.

Wow, zou jij daar nog echt over praten als hij zulke dingen zegt Verward ?

Ik heb veel over voor mijn ventje en ben doodgelukkig met hem, maar als hij ook maar 1 keer zou durven mij een slet of prutsmuts te noemen is dat ook meteen de laatste keer dat hij mij ziet. Zulke dingen zijn in mijn ogen absoluut not-done, al helemaal niet als 'grap'.
Ik ben bereid over heel erg veel te praten enzo in een relatie, maar dit hoort er niet bij.

Als je even verder had gelezen, had je ook mijn reden gezien, wáárom. Lachen

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 22:27

LimaMambo schreef:
Dekloktikt schreef:

Ik zei dus vandaag ook weer dat ik het stinkmodder vindt. En dan zegt ie nou ik maak het volgende keer wel goed, neem ik je lekker mee uit eten enzo.

dat vraagt dan ook echt iedereen he! Gestoord
ja hij valt op meisjes! XD

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:28

LimaMambo schreef:
Dekloktikt schreef:

ROFL

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 22:29

Rawr schreef:
Dekloktikt schreef:

Ja, dat is schuld afkopen.

Hij komt op mij over als een onzeker persoon, die misschien bang is je kwijt te raken of dat hij niet goed genoeg is. Dat hij zich obsessief bezig houdt met z'n uiterlijk verbaast me dan ook niks. Het lijkt onlogisch gedrag misschien maar het is wel te verklaren. Keep her down to keep her around.... dat idee een beetje.

Waarom voel ik me nou beter doordat jij dit zegt? Het voelt fijn om t idee te hebben dat ie misschien zelf onzeker is en daarom zo doet en het niet aan mij ligt!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:34

Miracle_ schreef:
Als je even verder had gelezen, had je ook mijn reden gezien, wáárom. Lachen

Als er idd psychisch iets mis is met de jongen mag hij wat mij betreft eerst serieus in therapie voordat hij ook maar denkt aan een relatie.
En ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ie dat niet zal willen (betreft de therapie dan).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:58

wat voegt zo'n banketstaaf toe aan je leven...wat moet je met hem?
serieus hoor????
een vriendje hoort je op handen te dragen,van je te houden,je lief te hebben.
niet je af te zeiken...
waarom doe je jezelf dit aan?
je kunt hem de schuld geven,maar jij pikt zijn gedrag,dat vind ik misschien nog wel ernstiger.
Ik weet dondersgoed waar ik over praat,heb ook vreemde relaties gehad. En nu weet ik,dat ik voor mezelf op moet komen en niet mezelf moet laten neerhalen.
Dat gevoel gun ik jou ook,echt,denk er over na.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:24

Dekloktikt schreef:
Waarom voel ik me nou beter doordat jij dit zegt? Het voelt fijn om t idee te hebben dat ie misschien zelf onzeker is en daarom zo doet en het niet aan mij ligt!

Natuurlijk ligt het niet aan jou. En waarom je je beter voelt weet ik ook niet, het is niet makkelijk om met zo iemand als Melvin een relatie te onderhouden op de lange duur (als de verblindende verliefdheid is weggeëbd). Maar goed, jullie zijn beide 17... en dit is zo'n relatie waarbij jullie beide veel kunnen leren voor toekomstige relaties (want ja, die komen heus wel Knipoog ). God nu klink ik als een ouwe l*l... Clown

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 01:15

Hmmm het feit dat iemand zelf zegt dat hij een pathologische leugenaar is klopt al van geen kant. De meeste mensen die dat zijn en het ook wéten van zichtzelf (want daar heb je natuurlijk ook alweer 2 kampen in) zullen het ontkennen want dan kunnen ze hun gelogen leventje niet bij elkaar houden. Het is nou niet iets om trots op te zijn! Want wat wil hij hiermee zeggen? Geloof niets wat ik zeg? Daar kom het dus wel op neer.

Meid, denk 2 keer na voordat je je zelf weer laat kleineren want niemand is dat waard. Of het nou een psychische aandoening is of niet, het komt wel op jouw schouders neer en zit je daar op te wachten?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:07

Meis er zijn nog zoveel goede mannen op deze wereld!
Laat je niet kleineren hoor, ik zou zeggen.. dit is geen gezonde relatie. Maak er een eind aan en maak wat moois van je leven zonder verdrietig te zijn om de dingen die hij zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 11:30

Ohaj en toevallig heb ik jou weleens in het echt gezien en ik von jou helemaal niet lelijk, laat staan dik!!! Haha!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:53

dat wat Rawr zegt over zijn onzekerheid, daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Maar het lijkt me toch niet leuk om na 2 weken verkering in zo'n stadium te zitten en niet van heerlijk verliefd zijn met kriebels in je buik, nu word je bij wijze van spreken de grond in gepraat. Niet zo lief!
En inderdaad, mensen die met hun problemen te koop lopen, hebben er in werkelijkheid vaak niet zo'n last van, waarschijnlijk wil ie gewoon aandacht. Dus hij zal je vast wel leuk vinden, maar weet niet zo goed hoe hij dit moet uiten. Nou...in ieder geval niet zo. Straks krijg je nog buikpijn van de zenuwen voor een afspraakje, zou niet zo moeten.
Je moet ervan genieten en als je dat niet kunt...tja..uitmaken blijft een goede optie!
Maar eerder werd genoemd, ga het gesprek met hem aan, dus wellicht kun je dit eerst nog eens doen. 'goh schat, volgens mij ben je heel erg onzeker he?!'';)
Succes!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:44

Citaat:
Ja zo voel ik t dus ook. Hij zegt ook dat ie t echt niet meent.

misschien moet je hem dan eens vragen waarom hij, als hij zich niet kwestbaar op kan stellen, dan wel van jou verwacht dat jij zijn kwetsende opmerkingen moet pikken??

Hij meent het niet zegt ie, zeg het dan ook niet als je het niet meent!

ben het met de rest eens, dumpen of eens heel goed met hem gaan praten! Hij moet begrijpen dat hij met zijn vermeende grapjes jou kwetst en dat jij dat niet leuk vindt. Geen afkoperij en lekker gaan eten maar gewoon niet meer die grapjes uithalen. Anders blijft ie aan de gang.... en wordt jij straks wel dik van al dat uit eten gaan omdat hij zn mond niet kan houden.... of hij het nou met zn liefste stemmetje zegt of niet, het is NOT DONE in een liefdevolle relatie als de ander zich daardoor gekwetst voelt.

Annemie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:13

Ik ken dat probleem. Heb ook een vriend. Die zegt ook zulke dingen. Dat ik dik ben in een witte paardrijbroek. Dat ik een onderkin heb dat ik wel zwanger lijk ik ken dat probleem en weet dat het moeilijk is!

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:45

Annemie91 schreef:
Ik ken dat probleem. Heb ook een vriend. Die zegt ook zulke dingen. Dat ik dik ben in een witte paardrijbroek. Dat ik een onderkin heb dat ik wel zwanger lijk ik ken dat probleem en weet dat het moeilijk is!

dit zijn meer echt beledigende opmerkingen, niet dat sl*t enz niet beledigend zijn, maar dit komt toch wel anders over.
als mn vriend me dik/lelijk vind moet hij lekker iemand zoeken! of meent hij het ook niet...? ik vind de manier wáárop het gezegd word wel belangrijk maar dit klinkt niet goed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:52

ik vind de manier al niet eens meer uitmaken.
als een vriend,of mijn vriend een van deze woorden tegen mij zou zeggen,kan hij een trap richting voordeur krijgen.

Annemie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:02

Charmotte schreef:
Annemie91 schreef:

dit zijn meer echt beledigende opmerkingen, niet dat sl*t enz niet beledigend zijn, maar dit komt toch wel anders over.
als mn vriend me dik/lelijk vind moet hij lekker iemand zoeken! of meent hij het ook niet...? ik vind de manier wáárop het gezegd word wel belangrijk maar dit klinkt niet goed

Het ergste is dat hij het ook meent.
Slet heeft hij me niet genoemd. Dat vond hij wel voordat ik hem had. Omdat ik
toen met een andere jongen ging meer niet en hij dat niet kan hebben.
Maar er komt nooit iets uit van 'Wat zie je er leuk uit vandaag'. Nee eerder
van wat zie jij er uit. Terwijl ik wel altijd lief voor hem ben en alles voor hem doe,
maar als ik hem iets vraag is het haast teveel.. En mijn ouder kunnen ook niet eens met hm
en ik niet zo met zijn ouders dat vergt ook wel veel van je hoor... Dus ik kan me wel
indenken hoe zij zich voelt!

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:09

ik heb eens ergens gelezen dat wij vrouwen bepaalde soort type mannen uitzoeken om een reden. De reden is altijd iets dat je onbewust wil leren, of nog niet helemaal goed doet. Bijvoorbeeld als je altijd een vriendje hebt die niet met geld om kan gaan of vele schulden heeft, dat je zelf wil leren om nog beter met geld om te gaan... hahaha tja neem het met een korreltje zout zou ik zeggen, maar een klein beetje geloof ik er ook wel in Ja

Als je hem nu dumpt zal je volgende vriendje misschien ook zo zijn. EN daar komt bij dat je mensen niet kunt veranderen, dus... je moet zelf veranderen Knipoog meer zelfvertrouwen krijgen...!

zolang je nog geen zelfvertrouwen hebt kan je niet met overtuiging zeggen dat je niet wil dat hij dit soort dingen zegt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 00:19

Klopt wel. Als je zelf weinig eigenwaarde hebt,pik je dit soort dingen van je "vriendje".
been there,done that,but never ever again!