Waarom is liefde nou zo moeilijk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

angelalala

Re: Waarom is liefde nou zo moeilijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 21:41

Ik snpa best dat je gevoel weg gaat, amar niet zo snel opgeven en ga dan nog is een eker goed praten als het gevoel echt kwijt is.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 07:30

Nou heb hem gsmst, hij vatte het volgensmij verkeerd op kreeg namelijk geen leuk smsje terug. Hij kwam uiteindelijk op MSN voor als ik het berichtje niet had ontvangen. En hij zei me dat het misschien beter was niet te komen omdat hij het zou uitmaken omdat hij 't echt niet meer weet. Hij zei misschien is het beter nu als vrienden uit elkaar te gaan dan zometeen met ruzie. Heb hem gezegd juist te komen omdat ik het echt niet wil. 'S avonds in bed gehuild en hij heeft me nog gebeld. Was niet heel aardig aan de telefoon en liet me duidelijk weten als ik morgen zou komen en we zouden ruzie krijgen het dan mijn schuld zou zijn, heb gezegd die risico te willen nemen, maar straks als ik bij hem ben en denk dat het goed gaat komen en het komt niet goed en het gaat uit watdan? Dat wil ik niet, dus anders gewoon naar hem luisteren, want stiekem wilt hij niet dat ik kom (hij zegt dat het beter is van niet). En dan afwachten tot wat hij zegt? Alleen dan gewoon vragen of hij 't nu nog niet uit wil maken maar gewoon het wil laten rusten en vanzelf kijken wat ie wil?
Ik heb hier zo vaak over nagedacht en kwam tot de conclusie dat stel ik geen 'actie' onderneem en hem met rust laat dat ie helemaal niks meer zal voelen, of komt dat wel goed doordat hij me misschien gaat missen?
Ben er nog steeds kapot van, moet zo naar school en eet altijd, krijg het niet eens op joh .. pff

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 07:51

Citaat uit mijn horos van vandaag: 'Blijf je normale routines volgen, dan zal het antwoord zich op een gegeven moment vanzelf aandienen.'
Routine = dat ik uit stal naar zijn voetbal ga ?

Zijn horos: Het is belangrijk dat je je partner betrekt bij de dingen die je doet. Als je alles op eigen houtje onderneemt, zullen jullie langzaam uit elkaar gaan groeien. Het gaat er juist om dat jullie je leven met elkaar delen. Je krijgt de neiging om het bijltje erbij neer te gooien. Doe dat niet, want je bent nu net zo lekker op weg. Probeer het een beetje tactisch aan te pakken. Met botheid zal het vandaag niet lukken.

En heb dit gsmst: Ik kom vanaaf we gaan dit SAMEN oplossen want daar zijn we voor, geef niet op, ik blijf vechten! jij ook? kus

Ik moet dit keer toch echt actie gaan ondernemen!

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 10:38

Liefde hoeft echt niet zo moeilijk te zijn. Het moet vooral leuk zijn Haha! . En als je er om moet huilen moet je vooral bedenken of je het wel waart vind.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 11:57

Nathalie, je maakt jezelf alleen maar ongelukkig door vanavond naar hem toe te gaan!

ELKE horoscoop zegt iets anders. Geloof daar even niet in.
Hoe mooi het allemaal ook klinkt.
Hij heeft je al verteld dat hij het uit zal maken. Je weet het eigenlijk al.
Wil je jezelf nog meer pijn doen, door het dubbel te horen? Geloof je het zo niet?
LAAT HEM LOS.
Echt waar, je zult het iedere dag opnieuw moeten doen.
Het zal kút zijn om te gaan slapen, je zult je in slaap huilen. Ik weet er alles van.
En je zult wakker worden met een kater.
Misschien droom je net als ik, elke nacht over hem. En wordt je boos op jezelf of de wekker, omdat je die dag weer wakker bent geworden.
Want in je dromen is alles mooier, of erger.
Ik ben op dit moment ook gewoon gefrustreerd. Ik weet het ook allemaal niet meer.
Ik kan mezelf ook geen antwoord geven op al mijn vragen aan hem.
Misschien kan hij dat niet eens.

Je moet jezelf eens afvragen, wat wil ik nu eigenlijk?
Wil je dat hij in je buurt is, maar niet meer van jou is?
Of wil je hem vasthouden, en hopen dat hij zegt dat hij nooit meer los zal laten.
Want dat zal hij niet zeggen, niet na een paar dagen.
Laat hem met rust, vertel hem dat het voor jullie BEIDE beter is om even niets van elkaar te horen.
Ja, BEIDE!
Hij zal merken wat het is, dat jij er niet voor hem bent. Je hebt hem al genoeg laten zien dat je voor hem wilt blijven vechten.
Denk je nu echt dat hij zo dom is dat hij dat gaat vergeten? Hij heeft je waarschijnlijk al zien huilen, hij weet wat jij voelt, en hij heeft zelf ook gehuild.
DENK JE NU ECHT DAT HIJ BANG IS DAT JE HEM NIET MEER WILT?
En wat zou er erg zijn aan het idee dat hij dan zou hebben. Misschien krijgt hij dan juist het idee: oliebol, ik ben d'r kwijt als ik zo door ga. Ik moet voor haar blijven vechten.
Dát moet hij gaan denken.
En als hij dat denkt, en er met een ander vandoor gaat, bij wijze van troost. Moet je je bedenken: Goh, wil ik zo'n jongen?
Jij moet afstand nemen, even niets van hem horen is goed. Je bent zo afhankelijk, je zult merken dat het helemaal niet zo verschrikkelijk erg is om zonder hem te zijn. Je zult merken dat je veel tijd voor jezelf hebt, en dat je ook zonder hem gelukkig kan zijn. Een jongen is helemaal niet noodzakelijk, ze zijn geweldig om te hebben, en dan ga je er ook echt voor. Maar zonder valt ook prima te leven hoor.

En je moet je eens bedenken, wil je echt verder met een jongen die niet hetzelfde voor jou voelt? Wil je dat?
Terwijl er nog honderd-en-een zijn die wél dat voor je voelen wat je verdiend, die wel voor 100% voor je gaan.
Is dat niet veel mooier?

Het doet pijn, en weetje.
When you can feel a certain time in your life, coming to an end. Sometimes you want to just hang on, bring out every drop, milk every moment. Because the truth of the matter is; the hardest thing a person can do, is move on.
Maar moving on betekend dat je het verleden mooie herinneringen heeft, soms pijnlijke. Maar je wordt ouder, en langzaam zal de pijn verdwijnen. Dat gebeurd niet in één dag, één week, één maand.
En je eerst liefde zul je nooit vergeten. Die zal voor altijd in je hart blijven. Maar er zal ongetwijfeld iemand langskomen in je leven, die de pijn zal verzachten, misschien zelfs wegnemen en een mooier gevoel teruggeven. Als iets niet voorbestemd is, zal het ook niet gebeuren.
Maybe it was meant to happen, but not meant to last.
Je moet niet te graag willen, je moet het laten rusten.
When you love someone, let him go. If he comes back to you, he's yours. If he doesn't, he never was.

Zorg dat je hem een poosje niet ziet en spreekt.
Hij zal je gaan missen.
Hij zal zich eenzaam voelen.
Hij zal zich realiseren dat jij hem goed liet voelen.
En misschien, als je heel veel mazzel hebt,
Zal hij bedenken dat hij je nodigt heeft.

Wees verstandig, volg je hart.
Je denkt er veel te veel overna.
Ga toch dromen, over wat er zou kunnen gebeuren.
Als het niet goedkomt, zal je vanzelf afstand van hem krijgen, en maken die dromen niet zoveel meer uit.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:02

Heel mooi gezegd janine1990 OK dan!

TS kan hem inderdaad beter gewoon helemaal loslaten

It’s crazy, right? To love someone who’s hurts you. It’s crazier to think that someone who’s hurts you, loves you.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:09

ga voor je gevoel. dus gewoon lekker naar hem toe gaan. wat voor de 1 werkt hoeft niet voor de ander zo te zijn. mijn vriend en ik heben ook vaker zulke problemen gehad en ben juist toen meer voor hem gaan doen en juist naar hem toe gegaan. en juist dan gaat het beter. en al zou het toch uit moeten gaan wees dan iig blij dat je hem dan nog hebt kunnen zien. inplaats van uit elkaar te groeien zoals jannie1990 eigenlijk aanraad. hoe minder je elkaar ziet hoe makkelijker de het is om de knoop door te hakken maar geeft dus ook het gevolg dat hij geen gevoel meer voor je zal krijgen.

misschien is het niet goed om naar de voetbal te gaan maar op een neutrale plek af te spreken. in het bos op park of zoiets. niet ergens waar vrienden zijn of een vertouwde omgeving. geef elkaar echt even kwalitie time samen om te praten en elkaar eens lekker vast te houden.

succes ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:26

Gevoel laat zich niet afdwingen. Ik heb een lange(5 jr)relatie gehad,waarin wij 3 keer op dit punt hebben gezeten. Elke keer goedgekomen,maar op het laatst toch niet meer en dat was vreselijk pijnlijk. Hij is gewoon nooit oprecht al die 100%voor me gegaan,zo voelt het ook...
Probeer,mijn tip,écht wat afstand te nemen..

edit: je klinkt inderdaad vrij afhankelijk. Dat had ik toen ook(was toen 20-25 jaar). Altijd afwachten of hij wilde afspreken dat weekend,ik gooide al mijn plannen voor hem zo om. Liep echt gruwelijk achter hem aan,meer als hij achter mij. Dat sloopt je op een gegeven moment. Ikweet waar het vandaan is gekomen bij mij, heb dat tot een tijdje terug nog even gehad en echt het loont de moeite niet.
Natuurlijk ben je verliefd,en wil je samen zijn. Maar je moet realiseren op wát je verliefd bent. Toch niet op iemand die minder voor jou voelt,als jij voor hem? Laat hem dat gevoel eerst even goed uitzoeken. En ja,ik liep met die ex ook achter hem aan.".kijk hoe leuk ik ben,mij kun je toch niet laten gaan". Maar als hij dan,na toch een leuke dag, zei "ik wil nog steeds nadenken"... Dán voelde ik me pas vreselijk slecht...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:31

zeanine schreef:
Heel mooi gezegd janine1990 OK dan!

TS kan hem inderdaad beter gewoon helemaal loslaten

It’s crazy, right? To love someone who’s hurts you. It’s crazier to think that someone who’s hurts you, loves you.

Dankje Lachen
Zit in eenzelfde situatie als TS.. maar veel gepraat met mijn moeder en vriendinnen. En hier ook, merk ik gewoon dat dit beter is.
En ja, voor mij werkt het zo.

juline schreef:
ga voor je gevoel. dus gewoon lekker naar hem toe gaan. wat voor de 1 werkt hoeft niet voor de ander zo te zijn. mijn vriend en ik heben ook vaker zulke problemen gehad en ben juist toen meer voor hem gaan doen en juist naar hem toe gegaan. en juist dan gaat het beter. en al zou het toch uit moeten gaan wees dan iig blij dat je hem dan nog hebt kunnen zien. inplaats van uit elkaar te groeien zoals jannie1990 eigenlijk aanraad. hoe minder je elkaar ziet hoe makkelijker de het is om de knoop door te hakken maar geeft dus ook het gevolg dat hij geen gevoel meer voor je zal krijgen.

misschien is het niet goed om naar de voetbal te gaan maar op een neutrale plek af te spreken. in het bos op park of zoiets. niet ergens waar vrienden zijn of een vertouwde omgeving. geef elkaar echt even kwalitie time samen om te praten en elkaar eens lekker vast te houden.

succes ermee

Je hebt het goed gelezen, uit elkaar groeien zou ik aanraden.
Lijkt me het minst pijnlijk, maar ik geef toe dat er een hoop aan vast komt te zitten.
Onbeantwoordde vragen.
Ik hoop zelf over een aantal weken mijn vriend weer eens te zien, hooo.. het lukt me gewoon niet. Mijn ex-vriend dus.
En hoop dat hij dan helemaal ondersteboven is. Zich afvraagt waar hij mee bezig is geweest.
Maar om al na een aantal dagen weer af te spreken, volgens mij 2, lijkt me ronduit onverstandig.
We lezen hier dat Nathalie nog veel contact met hem opneemt, en hij ook met haar.
Ze laten elkaar ook niet los om over hun eigen na te denken.
En ik denk dat dat heel belangrijk is.
Ik begrijp wel dat het voor iedereen anders is, en jouw situatie ligt misschien wel heel anders... Maar als je niet na kunt denken, kan je ook geen beslissing maken. Voor hem zal het misschien zo zijn, zoals ik in een ander topic vond:
Er is iets waar ik je niet over kan vertellen, ik ben er nog niet uit. Kan mezelf niet aan kijken en zeggen wat er is. Hoe moet ik het jou dan uitleggen? Ik zou wel willen, maar ik kan het niet.

En dat is het gevoel dat ik bij hem krijg als ik dit verhaal lees.
Heeft het dan zin om naar hem toe te gaan? Als hij het toch allemaal niet meer weet op dit moment?
Waarom zou je hem dan niet de tijd gunnen, een week, misschien meer, om alles op een rijtje te zetten?
Ze hadden duidelijk een druk schema en zagen elkaar elke dag.
Ze hebben zichzelf weinig tijd gegund om over zichzelf na te denken, en dat is, wat ik denk heel belangrijk in een relatie.
Ook tijd voor jezelf nemen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:34

Anoniem schreef:
Gevoel laat zich niet afdwingen. Ik heb een lange(5 jr)relatie gehad,waarin wij 3 keer op dit punt hebben gezeten. Elke keer goedgekomen,maar op het laatst toch niet meer en dat was vreselijk pijnlijk. Hij is gewoon nooit oprecht al die 100%voor me gegaan,zo voelt het ook...
Probeer,mijn tip,écht wat afstand te nemen..

edit: je klinkt inderdaad vrij afhankelijk. Dat had ik toen ook(was toen 20-25 jaar). Altijd afwachten of hij wilde afspreken dat weekend,ik gooide al mijn plannen voor hem zo om. Liep echt gruwelijk achter hem aan,meer als hij achter mij. Dat sloopt je op een gegeven moment. Ikweet waar het vandaan is gekomen bij mij, heb dat tot een tijdje terug nog even gehad en echt het loont de moeite niet.
Natuurlijk ben je verliefd,en wil je samen zijn. Maar je moet realiseren op wát je verliefd bent. Toch niet op iemand die minder voor jou voelt,als jij voor hem? Laat hem dat gevoel eerst even goed uitzoeken. En ja,ik liep met die ex ook achter hem aan.".kijk hoe leuk ik ben,mij kun je toch niet laten gaan". Maar als hij dan,na toch een leuke dag, zei "ik wil nog steeds nadenken"... Dán voelde ik me pas vreselijk slecht...

AMEN!

Ik heb hetzelfde.
Ik ben boos geworden omdat hij niet volledig voor mij koos.
Hij kreeg de keuze.
En toen vertelde hij dat hij twijfelde over of dit was wat hij wou..
Hij kan eroverna denken, maaar:
When you want something bad enough, you have to conquer your fears and doubts and go for it. Because it's not going to be around forever.
En dat weet hij. Ik zal niet altijd op hem blijven wachten.
Wie weet wat er in de toekomst gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:39

Mijn ex twijfelde ook gigantisch toen,heeft me ook lang geduurd eroverheen te komen..
Wilde niet samenwonen,wist nooit wát hij eigenlijk wel en niet wilde..en het keutelde maar door.
Niet op blijven wachten,Janine90 en ikzelf hebben beide die ervaring en pijn ondervonden,hoewel we niet kunnen zeggen wat jij móet doen TS, kunnen we je wel tippen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:53

Jij bent heel verstandig Jeanine. Denk dat TS hier veel aan heeft. Ja

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 12:58

Juul schreef:
Jij bent heel verstandig Jeanine. Denk dat TS hier veel aan heeft. Ja

Soms ook niet hoor. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:38

Nee maar hiermee iig wel. Lachen

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 14:55

Klinkt raar maar ik WIL juist niet iemand tegenkomen die me gelukkiger maakt, gelukkiger dan hij me maakt kan gewoon niet. (Ja oke, op dit moment ben ik niet gelukkig .. ) Ik wil hem, en geen ander ..
Weet 't echt niet, wel of niet gaan ?

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 14:58

juline schreef:

succes ermee

Ik ga ook niet daarheen, hij is 8 uur klaar en komt mijn richting op en ik ga 8 uur van stal dus we zijn altijd met ze 2tjes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:59

Nee ik zou echt niet gaan als ik jou was. Hij moet gaan voelen wat hij mist en dat gevoel krijgt hij niet als hij je vanavond weer ziet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:00

naath schreef:
Klinkt raar maar ik WIL juist niet iemand tegenkomen die me gelukkiger maakt, gelukkiger dan hij me maakt kan gewoon niet. (Ja oke, op dit moment ben ik niet gelukkig .. ) Ik wil hem, en geen ander ..
Weet 't echt niet, wel of niet gaan ?

Nee, dat snap ik. Denk je dat ik daar nu al aan toe ben?
Ik ben net twee weken verder.
Ik zou niet gaan, juist daar bereik je veel meer mee.
Juist in zo'n situatie moet hij je missen, want er is verder niemand om mee te praten.

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 15:11

Maar als ik hem vanavond zie, dan hebben we iig GOED met elkaar kunnen praten.. kan ik gewoon zeggen, nou mij lijkt het het beste als we nu niet definitief uit elkaar gaan maar elkaar gewoon met rust laten.
Ik 'sluit' het dan liever 'af', nadat ik hem vanavond iig nog heb gezien en met hem heb kunnen praten en duidelijk heb kunnen maken het beter is even geen contact meer te hebben met elkaar. Maar dan echt geen contact elkaar ook niet aanspreken als we elkaar online zien komen op MSN ..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:20

Of je wacht een week en kan dan een BETER gesprek hebben.
Omdat je er allebei overna hebt kunnen denken.

Ik dacht ook elkaar met rust laten, dat is het beste. Dat heb ik ook gevraagd. Maar dat wilde hij niet. Elkaar met rust laten werkt toch niet.
En je kan het ook via de telefoon duidelijk maken.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:22

woow heb je hele topic even doorgelezen.

Was net bij het stukje dat je niemand anders wil en er alles voor zal doen komt er op de radio een liedje met de tekst;

When you try your best but you don't succeed

When you lose something you can't replace
When you love someone but it goes to waste
When you're too in love to let it go
But if you never try you'll never know
"Just what your worth"

ga je vanavond nog wel heen?....

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 15:23

Ik denk wel dat ik ga, kan ik voor nu even afsluiten en hem met rust laten .. denk dat dat het beste is.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:28

Dit soort dingen moet je ook niet via msn afhandelen, zeker niet als je al 11 maanden met elkaar gaat.
Denk ook dat die msn gesprekken niet echt goed gedaan hebben.
Hoop het beste voor vanavond Ach gut

naath

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 15:35

Waar ik aan zit te denken, stel ik zie hem vanavond en ik zeg beter is elkaar even niet te zien en te spreken, hij is al opgefokt enz. weet hoe die is, zal die misschien wel verkeerd opvatten en zeggen dan kan het net zo goed uit zijn want je WIL me toch niet meer zien of spreken. Hij snapt denk ik niet dat ik dit doe voor hem, voor ons, voor onze relatie, hoe kan ik dit 't beste duidelijk maken ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 15:37

J_Charissa schreef:
woow heb je hele topic even doorgelezen.

Was net bij het stukje dat je niemand anders wil en er alles voor zal doen komt er op de radio een liedje met de tekst;

When you try your best but you don't succeed

When you lose something you can't replace
When you love someone but it goes to waste
When you're too in love to let it go
But if you never try you'll never know
"Just what your worth"

ga je vanavond nog wel heen?....

Welk nummer is dit?

Nathalie: Degene boven mij heeft gelijk, je moet het niet via msn doen.
En tsjah.. ik zal je niet tegenhouden, vind het alleen jammer dat je het advies wat hier wordt gegeven niet aanneemt.
Wat ik me ook wel voor kan stellen, jij wilt hem dolgraag zien, maar wij willen je gewoon behoeden voor de teleurstelling.
Want die zal vanavond gewoon keihard aankomen. Ik ben bang dat je dingen verwacht die niet gaan gebeuren.
We gunnen je die jongen, eerlijk waar. En velen hier weten hoe het voelt, en weten hoe belangrijk het is om elkaar met rust te laten.
Maar als je elkaar 11 maanden dag in dag uit zo'n beetje ziet, krijg je geen tijd voor jezelf.
Misschien heb jij die makkelijker dan hij, of ben jij gewoon zekerder van je zaak.
Als je elkaar niet leert missen, leer je elkaar ook niet waarderen.