Snowboarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Re: Snowboarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:05

Oeehh vette bril. Bij de Revert hebben ze zulke vetten brillen van Electric volgens mij, maar die zijn echt zooo duur.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:23

Ik had vroeger een broek met ingebouwde knie en kontbeschermer, die kan ik helaas nergens meer vinden Boos!
Heb vandaag wel een supergoede aankoop gedaan. Ging ergens kijken voor een nieuwe muts, kom ik thuis met snowboardschoenen Haha! Ze zitten echt superfijn en zijn lekker stijf. Omdat ze van vorig seizoen waren, waren ze 40% afgeprijst, daardoor waren ze toch behoorlijk goed betaalbaar.

Ik heb echt heel veel zin in de vakantie, nog 1,5 maand en dan lekker de sneeuw in!

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:33

wat voor schoenen zijn het? wel relaxed die korting zeg.
Ik moet nu nog even goede sokken en heb trouwens een aparte kontbeschermer, zo'n wielrenbroekje met siliconen bescherming erin erg prettig Knipoog

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:43

en het staat ook erg sexy vind ik hoor, die bilpads Haha!

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:51

ja echt he hihi

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:54

Ik snowbaord als zo'n 5 jaar. Dat wil zeggen dat ik 5x 1 week op wintersport ben geweest Clown . Heb nooit wat anders gedaan dan snowboarden (tja sleen Tong uitsteken ). Ik heb ook eigen spullen omdat dat inderdaad als je vaker gaat je in verhouding goedkoper uit bent. Heb trouwens ook flowbindingen op mn Nitro board (http://www.crazysnowboarder.com/images/ ... ce_108.png). Die zijn echt heel gemakkelijk.
Ik heb trouwens altijd volleybalkniebeschermers aan, als je dan een paar keer valt heb je in iedergeval de volgende dag geen blauwe en stijve knieen. Die dingen zijn zacht en vrij dik en absorberen daardoor de schok goed. En ze zijn niet duur.
Ik liet me in het begin vaak vallen als ik het eng vond, maar daar ben ik gelukkig vanaf. Het enige probleem dat ik nu heb is dat ik niet door de diepe sneeuw 'durf' omdat ik voor de bochtjes die je dan moet maken naar mijn mening veel te hard moet gaan. Hou me daarom maar bezig met het boarden op een geprepareerde baan en met de kunstjes die mijn leraar me leert.

Een helm geeft ook veel vertrouwen vind ik. Ben vorig jaar een keer zo hard op mijn gezicht gevallen dat ik een grote barst in mijn sneeuwbril had... Kon gelijk een nieuwe kopen... Tong uitsteken Was toen in iedergeval heel blij dat ik een helm op had. Ook als je bijvoorbeeld een keer hard op je rug valt.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:39

Ik ga ook echt voor kontbescherming hoor, ben een aantal keer flink gevallen. Kniebescherming is ook altijd wel fijn, scheelt een paar blauwe knieen.
Hoeveel onderhoud heb je nou aan je board? Ik ga ook 1/2 keer per jaar op wintersport en huur dus altijd spullen, vind dat toch een stuk makkelijker dan zelf je board onderhouden en als je een keer een rots te pakken is dat ook een stuk minder erg dan met je eigen board.

Ik weet eigenlijk niet precies het type van m'n schoen (heb ook de doos niet), maar ze zijn zwart Knipoog en van burton. Misschien kan ik morgen een foto maken ofzo.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:51

Ik zou willen dat ik kont bescherming had Clown
polsbeschermers zijn pas handig in het begin. Je wilt jezelf toch altijd met je handen opvangen als je valt..

Ik heb vrij veel onderhoud aan mijn board, maar het is ook waar je zelf voor kiest Tong uitsteken Ik ga 1 keer in het jaar snowboarden, soms 2 keer. En na elke reis zegmaar breng ik mijn board naar de winkel voor onderhoud, dat kost toch nog aardig wat. Verder neem ik altijd een tube mee om zelf een beetje bij te waxen. Op de helft van de vakantie wax ik hem dan even in. En verder maak ik hem na de vakantie even schoon... Als ik mijn board naar de winkel breng is het altijd standaart onderhoud geweest. Ik dacht dat dat 28 euro kosten zo uit mijn hoofd, maar kan er heel goed langs zitten hoor Tong uitsteken

Kunnen jullie eigenlijk ook trucjes en hoe hebben jullie die geleerd? Wat kun je gemakkelijk zelf aanleren? Ik kan alleen maar een rondje draaien, waarbij ik de helft van de keren nog omval maargoed Huilen van het lachen en een inieminie sprongetje haha Haha! heb afgelopen wintersport wel wat geprobeert maar dat wou nog niet echt lukken Tong uitsteken

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:54

Een ollie kan je wel makkelijk jezelf leren, zo'n sprongetje Tong uitsteken Vooral goed te proberen als je over een hobbeltje boardt.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:14

Frances schreef:
Ik zou willen dat ik kont bescherming had Clown
polsbeschermers zijn pas handig in het begin. Je wilt jezelf toch altijd met je handen opvangen als je valt..

Ik heb vrij veel onderhoud aan mijn board, maar het is ook waar je zelf voor kiest Tong uitsteken Ik ga 1 keer in het jaar snowboarden, soms 2 keer. En na elke reis zegmaar breng ik mijn board naar de winkel voor onderhoud, dat kost toch nog aardig wat. Verder neem ik altijd een tube mee om zelf een beetje bij te waxen. Op de helft van de vakantie wax ik hem dan even in. En verder maak ik hem na de vakantie even schoon... Als ik mijn board naar de winkel breng is het altijd standaart onderhoud geweest. Ik dacht dat dat 28 euro kosten zo uit mijn hoofd, maar kan er heel goed langs zitten hoor Tong uitsteken

Kunnen jullie eigenlijk ook trucjes en hoe hebben jullie die geleerd? Wat kun je gemakkelijk zelf aanleren? Ik kan alleen maar een rondje draaien, waarbij ik de helft van de keren nog omval maargoed Huilen van het lachen en een inieminie sprongetje haha Haha! heb afgelopen wintersport wel wat geprobeert maar dat wou nog niet echt lukken Tong uitsteken

Ik had vorig jaar op de piste een grote sprong met luchtkussen erachter. Handig om dingen aan te leren en zelfvertrouwen te krijgen Knipoog .

Ik heb alles zelf aangeleerd, klein beginnen en veel vallen, dan leer je het wel (is mijn ervaring Clown )

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:36

jaa ollie kan ik een wel al, maar wel nog klein haha Tong uitsteken

Oooh dat lijkt me gaaf met een luchtkussen erachter *LOL*

Met welke kleine dingen kan ik het beste beginnen dan? naast ollie en rondje draaien Schijnheilig ? Vallen doe ik genoeg ROFL

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 14:47

Ik heb zaterdag ook over een bankje geboard met de les Lachen *en nee ik kan het niet supergoed* teon heb ik ook geleerd hoe je rondjes moet draaien
volgens mij is zo'n wheelie ook niet zo heel erg moeilijk (dat je board alleen met de achterkant op de sneeuw is)
Ik board op wintersport wel met een helm op, maar op de indoorpistes niet, maar op wintersport is het soms zoo druk!
Verder heb ik in het begin ook met polsbeschermers geboard omdat je reflex is jezelf op te vangen, maar nu ga ik lekker plat met me neus de sneeuw in Huilen van het lachen

Waar was dat trouwens met dat luchtkussen? Dat lijkt me wel handig Lachen

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 16:13

ik heb al meer zien voorbij komen dat die kontbescherming echt wel aan te raden is Haha!
misschien dan toch sterk over nadenken!

http://www.decathlon.be/NL/mrz-400-ca-up-girly-47700926/
deze helm zou ik graag kopen, vind hem echt wel mooi en hij past bij mijn jas Tong uitsteken

die volleybalkniebeschermers doe je die boven je broek of kunnen die eronder ook?
ik ben wel pro bescherming maar ik heb dan ook weer niet veel zin om er overprotected uit te zien Clown

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:24

die is leuk die helm!
die van mij is gewoon effen zwart

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:26

Ohh die helm is leuk!!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:19

Oeh die helm past ook bij mijn jas en broek Vork

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 18:42

Chrisje92: welke kleur broek heb je?
Ik mag eentje lenen van mijn vriendin, die is zwart.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:43

Gave helm!
Boarden jullie allemaal met helm?
Ik ben echt beginner ten top, trucjes liggen ver in de toekomst, eerst maar de bochtjes echt onder de knie krijgen.. Zou zelf denken dat het dan overbodig is?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:44

Bruine broek met hele dunne verticale streepjes. En ook bruine jas, maar die horen niet bij elkaar, ik vind het niet zo mooi als alles op elkaar afgestemd is.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:45

Ik snowboard nu 2 jaar!
Vind het helemaal geweldig en mocht het eerste jaar met de gevorderden mee.
Het gewicht op het voorste been houden is makkelijker door je 1 van je armen mee naar voren te nemen. Dan kantel je vanzelf!
ook als je bochten wil draaien moet je met je achterste arm meedraaien.
Alles komt vanuit je knieën en je heupen!
Het is echt heel gaaf om in één keer zo'n afdaling te kunnen doen. HEERLIJK!
IK Board niet met helm, wel met verstevigende handschoenen voor mn polsen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:46

Chrisje92 schreef:
Bruine broek met hele dunne verticale streepjes. En ook bruine jas, maar die horen niet bij elkaar, ik vind het niet zo mooi als alles op elkaar afgestemd is.

Dat hoort ook niet bij boarden. Dan is het ruige eraf Clown

Ik heb een lekker neutrale grijze broek & een grijze sjaal. Daarboven een opvallend vest of een hoodie Lovers Heb zo'n dun water- en winddicht geljack, maar die gaat alleen aan als t sneeuwt of t echt koud is..

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:58

Hahha ja klopt. Ik heb meestal ook niet m'n jas aan, gewoon een trui.. wit/grijs of een ander kleurtje Vork Ook een grijze sjaal en een blauwe. En zwarte handschoenen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:01

Ik wil nog wel een hippe muts Vingers aflikken Moet zoiezo nog heel wat truien/hoodies aanschaffen voordat ik mee op wintersport kan, maar heb gelukkig nog wel ff tijd Vork

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:03

Oooo ik heb ook een hele vette muts Lachen Wit met blauwe streepjes, wol echt heel leuk Lovers

Ik wil ook nog minstens 2 truien kopen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:04

Heb je een foto van je muts?
Ik heb laatst een vest gekocht van Bjorn Borg. Donkergrijs, met all over the place roze bjorn borg letters. lekker opvallend & zit super relaxed!
Ik ben boards aan het kijken, echt om verliefd op te worden Bloos!