tina schreef:ben al eens door bayern gesjeesd met trailer ,domme pennyactie toen nog
was inderdaad heel veel KMs![]()
leuke streek maar dat rijden met trailer daar pffffffff fikse heuvels (bergen) zeg
kwamen niet harder dan 60 toen bij omhoog en dan moest hubbie half in remmend hangend weer naar beneden ,vond niet lekker rijden
maar als je daar woont zal men ongetwijfeld een betere rijmethode ervoor hebben dan wij die plat gewend zijn
Die aktie kan ik me nog herinneren

Tja, ik weet niet of ik de juiste rijmethode heb, ik ben niet anders gewend

Jaren terug zijn we eens met de auto van mijn vriendin (Toyota picnic, vriendin was zo stront eigenwijs en wilde niet mijn auto nemen, VW Sharan, met sterkere motor

Tja, wat nu

Na 20 min. stopte er een man, die vroeg of onze paarden braaf waren. Dat was gelukkig geen probleem en hij stelde voor om de paarden uit de trailer te halen, auto + trailer boven op de heuvel te rijden, paarden weer inladen en weer verder te rijden

Maar goed, met de auto die ik nu heb (4 x 4) kan ons dát iig niet meer gebeuren

Nicole987 schreef:...We gaan wel eens op Fam. bezoek en dan is er daar zo druk op de wegen en dan denk ik al vanwas ik maar weer thuis, lekker rustig.
...Wel vind ik dat brood is niet te vreten hier, dus dat haal ik wel uit NL weg , maar die lekkere harde broodje's ja die zijn overheerlijk
.
Die grote drukte op de wegen is ook altijd hetgeen me het eerste opvalt als we bij Arnhem de grens over gaan

Ik vind het duitse brood wel lekker

Ook vindt mijn man de vleeswaren in Ned. lekkerder, zodat ik altijd flink wat rosbief en filet americain mee neem.
Jemig, jij hebt echt een flinke klap van je paard gekregen zeg

Als het in Dld gebeurd is en je daar ook verzekerd bent, lijkt het mij ook dat de AOK daar voor op moet draaien (daar ben ik ook verzekerd).
Je schrijft dat het niet onder je ongevallen verzekering valt en eerlijk gezegd snap ik dat eigenlijk niet

Het kan zijn dat de AOK gewoon probeerd om onder een betaling uit te komen (welke verzekering betaald er immers graag

Wat je kan doen, is bij je TA een attest laten opstellen (het kan zijn dat hij hier iets voor vraagt, 15-20 € is normaal!!) waarin staat dat jouw klachten een gevolg zijn van dat-en-dat ongeval en dat indienen bij de AOK. Laat hem er vooral ook inzetten dat je er psychisch erg onder lijdt

Ik kan me goed indenken dat je er weinig zin in hebt om die 6000 € zelf op tafel te leggen

*Tina, het klopt dat als je regelmatig naar de TA gaat (minstens 1 x per jaar) en je iedere keer netjes je Bonusheft laat afstempelen, je op een gegeven moment tot 60 % Zuschuss krijgt, alleen gaat het in het geval van Nicole niet om een verwaarloosd gebit, maar om schade die door een ongeval is veroorzaakt

*ditano, het ligt er denk ik een beetje aan waar je woont in Dld wbt de confrontatie aan gaan.
De "Franken" worden bijv. "Sturköpfe" (koppig) genoemd en de Oberpfälzer "Moosbüffels" (lomperikken)

Wij hebben idd een buurman die een beetje vreemd is, maar aan de andere kant valt ´ie ons ook niet echt lastig

De buurman draaide een tijdje om de hete brei heen, totdat de aap uit de mouw kwam: het interesseerde hem eigenlijk niet hoe het er aan onze kant van de heg uitzag, maar hij wilde graag dat zijn kant geknipt werd (de heg is van ons, maar hij heeft er natuurlijk net zoveel profijt van, want daardoor zit hij ook vrij in z´n tuin

Mijn man is er zo eentje die om zoiets onbenulligs absoluut geen burenruzie begint

Gelukkig zijn de rest van de buurtjes wel allemaal héééél normaal hoor

*Onley, heb je in Dld al gewerkt? Zoniet dan heb je iig een "Sperre" wbt Arbeitslosengeld. Je moet eerst een bepaalde tijd als werkzoekend ingeschreven staan, voordat je überhaupt in aanmerking komt voor Harz IV. Je schrijft zelf dat je recht hebt op een nederlandse uitkering, dus dan denk ik dat je een duitse uitkering (voorlopig) kan vergeten.
Ik zou even bij het Arbeitsambt vragen hoe dat precies zit

Zo, genoeg gelüld

Truste allemaal