tina schreef:ben al eens door bayern gesjeesd met trailer ,domme pennyactie toen nog
was inderdaad heel veel KMs![]()
leuke streek maar dat rijden met trailer daar pffffffff fikse heuvels (bergen) zeg
kwamen niet harder dan 60 toen bij omhoog en dan moest hubbie half in remmend hangend weer naar beneden ,vond niet lekker rijden
maar als je daar woont zal men ongetwijfeld een betere rijmethode ervoor hebben dan wij die plat gewend zijn
Die aktie kan ik me nog herinneren
! Maar toen was je volgens mij niet helemaal bij mij in de buurt?! (Ik woon zo´n 20 km ten zuiden vn Nürnberg.)Tja, ik weet niet of ik de juiste rijmethode heb, ik ben niet anders gewend
! Ik heb er idd wel mijn auto op uitgezocht, dat ik met een fikse heuvel nog enigermate komfortabel naar boven kom.Jaren terug zijn we eens met de auto van mijn vriendin (Toyota picnic, vriendin was zo stront eigenwijs en wilde niet mijn auto nemen, VW Sharan, met sterkere motor
) en de trailer met 2 paarden erachter naar een clinic gereden. De weg was flink heuvelachtig, de motor van de auto niet zó sterk én het begon vet te sneeuwen
. Dit kon natuurlijk alleen maar fout gaan
! We waren een km of 15 van stal weg toen we midden op de heuvel stil stonden
.Tja, wat nu
... Iedereen die voorbij reed keek natuurlijk naar ons, maar niemand die zo galant was om te vragen of ze ons konden helpen.Na 20 min. stopte er een man, die vroeg of onze paarden braaf waren. Dat was gelukkig geen probleem en hij stelde voor om de paarden uit de trailer te halen, auto + trailer boven op de heuvel te rijden, paarden weer inladen en weer verder te rijden
. Idee was op zich niet slecht, maar we zouden onderweg nog meer van die bergjes tegen komen
. Uiteindelijk stopte er nog een man (een jager
!!) die vroeg of hij kon helpen. Ik heb hem toen gevraagd om mij naar de stal te rijden om mijn auto op te halen, wat ´ie ook prompt deed. Meteen stalgenootje meegenomen die de auto van mijn vriendin weer op stal zou zetten. Toen we weer terug bij mijn vriendin kwamen, kregen we eerst alle drie de slappe lach (zoiets kan ook alleen ons overkomen
). Daarna hebben we de paarden uitgeladen die keurig braaf bleven staan en al die sneeuw wel leuk vonden. Daarna beide auto´s bovenaan de heuvel gezet, auto gewisseld (toen stopte er gelukkig wel een aardige meneer die ons hielp), paarden er weer in en op naar de clinic. We waren maar een uurtje te laat door het hele gedoe
!Maar goed, met de auto die ik nu heb (4 x 4) kan ons dát iig niet meer gebeuren
. (En met de Landrover van mijn vriendin ook niet
.)Nicole987 schreef:...We gaan wel eens op Fam. bezoek en dan is er daar zo druk op de wegen en dan denk ik al vanwas ik maar weer thuis, lekker rustig.
...Wel vind ik dat brood is niet te vreten hier, dus dat haal ik wel uit NL weg , maar die lekkere harde broodje's ja die zijn overheerlijk
.
Die grote drukte op de wegen is ook altijd hetgeen me het eerste opvalt als we bij Arnhem de grens over gaan
. Als je pech hebt sta je totaan Utrecht veel in de file
! Als ik hier de A 6 naar Nbg op rij, is er ook wel eens file (nu wat vaker omdat er precies op dat punt op het moment een Baustelle is), maar dat is altijd vrij kort (minuutje of 5).Ik vind het duitse brood wel lekker
, maar mijn man is er na 20 jaar nog steeds niet aan gewend
. Ik neem dus ook altijd bruin brood uit Ned. mee + flink wat pakken broodmix van AH, zodat ik zelf met de broodbakmaschine kan bakken
.Ook vindt mijn man de vleeswaren in Ned. lekkerder, zodat ik altijd flink wat rosbief en filet americain mee neem.
Jemig, jij hebt echt een flinke klap van je paard gekregen zeg
!!Als het in Dld gebeurd is en je daar ook verzekerd bent, lijkt het mij ook dat de AOK daar voor op moet draaien (daar ben ik ook verzekerd).
Je schrijft dat het niet onder je ongevallen verzekering valt en eerlijk gezegd snap ik dat eigenlijk niet
! Na het ongeluk ben je in het ziekenhuis terecht gekomen, daar ben je behandeld en wat er nu met je gebit gebeurd, is duidelijk het gevolg van dát ongeval!Het kan zijn dat de AOK gewoon probeerd om onder een betaling uit te komen (welke verzekering betaald er immers graag
), maar daar zou ik het niet bij laten zitten.Wat je kan doen, is bij je TA een attest laten opstellen (het kan zijn dat hij hier iets voor vraagt, 15-20 € is normaal!!) waarin staat dat jouw klachten een gevolg zijn van dat-en-dat ongeval en dat indienen bij de AOK. Laat hem er vooral ook inzetten dat je er psychisch erg onder lijdt
!!!Ik kan me goed indenken dat je er weinig zin in hebt om die 6000 € zelf op tafel te leggen
, maar wat je zelf ook al zegt: zo zonder kompleet gebit rond lopen is ook geen optie
!*Tina, het klopt dat als je regelmatig naar de TA gaat (minstens 1 x per jaar) en je iedere keer netjes je Bonusheft laat afstempelen, je op een gegeven moment tot 60 % Zuschuss krijgt, alleen gaat het in het geval van Nicole niet om een verwaarloosd gebit, maar om schade die door een ongeval is veroorzaakt
!*ditano, het ligt er denk ik een beetje aan waar je woont in Dld wbt de confrontatie aan gaan.
De "Franken" worden bijv. "Sturköpfe" (koppig) genoemd en de Oberpfälzer "Moosbüffels" (lomperikken)
. Wij hebben idd een buurman die een beetje vreemd is, maar aan de andere kant valt ´ie ons ook niet echt lastig
. Hij heeft een aantal jaar geleden eens tegen mijn man gezegd dat het wel weer eens tijd werd om de heg te knippen. Nou had mijn man daar op dat moment niet zoveel zin in en hij zei dan ook tegen de buurman dat ´ie dat over een tijdje wel zou doen, maar dat het in zijn ogen nog niet echt nodig was. De buurman draaide een tijdje om de hete brei heen, totdat de aap uit de mouw kwam: het interesseerde hem eigenlijk niet hoe het er aan onze kant van de heg uitzag, maar hij wilde graag dat zijn kant geknipt werd (de heg is van ons, maar hij heeft er natuurlijk net zoveel profijt van, want daardoor zit hij ook vrij in z´n tuin
!). Mijn man antwoorde toen, dat als het hem stoorde, hij de heg gerust kon knippen
. Maar nee, dat was niet de bedoeling: het is onze heg, dus wij moeten knippen
!Mijn man is er zo eentje die om zoiets onbenulligs absoluut geen burenruzie begint
, dus die heeft keurig de heg geknipt. Maar blijkbaar heeft de buurman toch wel aangevoeld dat wij het kolder van de bovenste plank vinden, want hij knipt nu al jaren zijn kant van de heg als ´ie vindt dat het weer nodig is
.Gelukkig zijn de rest van de buurtjes wel allemaal héééél normaal hoor
.*Onley, heb je in Dld al gewerkt? Zoniet dan heb je iig een "Sperre" wbt Arbeitslosengeld. Je moet eerst een bepaalde tijd als werkzoekend ingeschreven staan, voordat je überhaupt in aanmerking komt voor Harz IV. Je schrijft zelf dat je recht hebt op een nederlandse uitkering, dus dan denk ik dat je een duitse uitkering (voorlopig) kan vergeten.
Ik zou even bij het Arbeitsambt vragen hoe dat precies zit
.Zo, genoeg gelüld
, ik ga lekker slapen.Truste allemaal
!
, dus dat haal ik wel uit NL weg , maar die lekkere harde broodje's ja die zijn overheerlijk
. Dat was die gek dus een hele bombarie dat ie maakte ik trok me er niks van aan en ree mooi door men merrie was zo super braaf dat ze er niks van aan trok van die gekke die aldoor toeterde. Hij ging ons voorbij stopte pakte zen handy en zei in het duits { hier maak ik werk van } en ik zwaaide terug naar zen handy en zij van op men beste duits { doe je de groeten aan politie } . Zelfs hij heeft de burgermeester een X op de foto
gezet omdat hij geen auto gordel om heeft en een aanklacht gediend bij de politie. De politie in Esterwegen die helpt hem niet meer en zo ook niet meer in Papenburg , dus hij zal wel weer een nieuwe slachtofferbureau opzoeken. Zijn NL overbuurvrouw is alleenstaande en die gaat elk jaar met haar camper een paar weken over winteren, ze gaat nu een maand eerde weg , omdat ze het zat is van die kerel met zen getreiter met alles wat je ook maar kan bedenken. Ze willen hem nu hier ontoerrekenvatbaar laten verklaren, maar hoe ze dat willen doen is me een razel ????????
en dan gaan we effe bij de tandarts aan om een attest { god mag weten wat dat betekent }
.