Ik was ook ontzettend bang om te gaan lessen. Ik wilde niet, heb tenslotte mn OV was mijn smoes, maar mijn moeder prikt daar gewoon keihard doorheen. Toen heb ik voor mijn 18e verjaardag de eerste 5 rijlessen cadeau gekregen zo van, nu moet je wel. Nog uitstellen en uitstellen en uitstellen (ik ben in juni jarig en ben uiteindelijk in oktober begonnen, nadat mijn moeder een afspraak gemaakt had haha!). Doodsbang was ik, ik heb zelfs gezegd dat ik hoopte dat mijn leraar een ongeluk zou krijgen zodat de auto total loss was en ik niet kon lessen..
Maargoed, dat gebeurde (gelukkig) niet, en ik kwam lijkbleek en enorm trillend de auto uit na mijn eerste les, en dat bleef de eerste lessen zo. Maar toch doorgezet en doorgezet en nu, een jaar later heb ik eindelijk mijn rijbewijs en sinds vandaag mijn eigen autotje. Heerlijk!
En ik had gegronde redenen om doodsbang te zijn, ik heb namelijk al 2x een zwaar ongeluk gehad waarbij ik geluk had dat ik het overleefde.
Maar zet je over die angst! Echt doen hoor! De eerste paar keer zal het eng blijven maar als je echt controle over die auto krijgt dan wordt het leuker en leuker! En er zit natuurlijk altijd nog een instructeur naast je die zo nodig op de rem kan trappen of een ruk aan je stuur geeft als het mis drijgt te gaan!
Ik was 27 toen ik pas aan bijn rijlessen durfde te beginnen...
Ik was ook pas 27 toen ik begon en 36 weken zwanger toen ik afreed Mijn examinator vroeg nog hoe lang ik moest. Want hij had wel verstand van autorijden, maar niet van bevallingen