Zelfmoord....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: Zelfmoord....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:46

tita schreef:
Ik ook ervaring met zelfmoord en ik zie ook wat dat de nabestaande aandoet en laat ik het zo zeggen.

Ik heb geen respect voor mensen die zelfmoord plegen met behulp van derde zoals een machinist

Helemaal mee eens!!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 19:56

Ik denk niet dat mensen die de beslissing (moeten) nemen om zelfmoord te plegen zitten te wachten op iemands respect eigenlijk. Dat valt toch in het niet bij wat die persoon op zo'n moment voelt!?!

Stel je eens voor dat het over jezelf gaat, wat zou je dan kiezen, heel stilletjes vertrekken met de deur dicht, bijvoorbeeld pillen nemen, zodat niemand het maar ziet en niemand er last van heeft? Geeft dat niet een NOG hopelozer, NOG ongelukkiger en NOG eenzamer gevoel dan het ergens doen waar je in elk geval weet dat iemand erbij is, het ziet, je meteen ophaalt en wegbrengt. Hoe rottig het ook is voor de mensen, kinderen, bejaarden die erbij staan, je kunt wel zeggen "ja maar dat is zo rot voor hun", dat zal wel, maar het moment dat je zelfmoord pleegt is juist het punt dat DAT er nu net even niet meer toe doet, dat het eens niet meer om die anderen gaat maar om jou en dat jij het niet meer redt. Men wil dan op de een of andere manier gezien worden. Ik kan me er dus wel wat bij voorstellen. De reden waarom je tot zelfmoord gedreven wordt is vaak toch een intens, diep gevoel van eenzaamheid, zinloosheid en waardeloosheid. Op dat moment ook nog alleen de wereld te moeten verlaten verheft dat in het kwadraat.

Dus ja, ik snap het eigenlijk wel.

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:02

Mijn vriendje heeft 3 weken terug zelfmoord gepleegd terwijl hij dat weekend bij mij was/zou zijn....

Ik heb het helemaal niet zien aankomen.. hij was altijd zo vrolijk en lief als ik hem zag.. ik kan het nog steeds niet geloven. We hadden nu bijna een jaar en hadden nog zoveel leuke plannen! Hij was donderdagavond gekomen en toen ik vrijdagmiddag van het werk thuiskwam was ie er niet. heb overal gezocht en gedaan. Heb na een paar uur contact met zijn ouders genomen en die zijn later op de avond gekomen. Ik woon in Velp bij Arnhem en hij woonde in Alkmaar, vandaar dat we alleen de weekeinden bij elkaar konden zijn. We hebben politie en ziekenhuizen die avond nog allemaal gebeld, maar er was niks bekend bij hun. Volgende dag moest ik me 's middags melden op het buro en daar is het me verteld.. mijn wereld stortte in.. ik wilde ook niet weten hoe en waarom. Nu weet ik dat ie van een flat is gesprongen.. hij heeft niks achtergelaten. Ik weet alleen dat ie het op zijn werk erg zwaar had, dat had ie me wel verteld, maar dat het zo hoog zat wist ik niet. Ik zit nog met zoveel vragen..

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:24

Ik ga volkomen met HannahFrouk mee! Dat is echt precies hoe ik erover denk. Túúrlijk is het vréselijk voor de getuigen, maar hoe moet het slachtoffer zich wel niet gevoeld hebben? Zelfmoord plegen doe je echt niet zomaar...

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 20:30

jeckyll veel sterkte, ik hoop dat je er boven komt.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 06:48

heh gets meis wat kl@te! Heel veel sterkte

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 06:57

HannahFrouk schreef:
Ik denk niet dat mensen die de beslissing (moeten) nemen om zelfmoord te plegen zitten te wachten op iemands respect eigenlijk. Dat valt toch in het niet bij wat die persoon op zo'n moment voelt!?!

Stel je eens voor dat het over jezelf gaat, wat zou je dan kiezen, heel stilletjes vertrekken met de deur dicht, bijvoorbeeld pillen nemen, zodat niemand het maar ziet en niemand er last van heeft? Geeft dat niet een NOG hopelozer, NOG ongelukkiger en NOG eenzamer gevoel dan het ergens doen waar je in elk geval weet dat iemand erbij is, het ziet, je meteen ophaalt en wegbrengt. Hoe rottig het ook is voor de mensen, kinderen, bejaarden die erbij staan, je kunt wel zeggen "ja maar dat is zo rot voor hun", dat zal wel, maar het moment dat je zelfmoord pleegt is juist het punt dat DAT er nu net even niet meer toe doet, dat het eens niet meer om die anderen gaat maar om jou en dat jij het niet meer redt. Men wil dan op de een of andere manier gezien worden. Ik kan me er dus wel wat bij voorstellen. De reden waarom je tot zelfmoord gedreven wordt is vaak toch een intens, diep gevoel van eenzaamheid, zinloosheid en waardeloosheid. Op dat moment ook nog alleen de wereld te moeten verlaten verheft dat in het kwadraat.

Dus ja, ik snap het eigenlijk wel.

zeker deels mee eens hoor, maar voor een groot deel is het ook gewoon daar helemaal niet bewust van zijn, het enige wat je wil is weg, dood, stoppen... wat dat voor een ander betekent zit dan niet eens meer in je systeem, dat is geen egoisme, dat is niet respectloos, dat is hard, keihard.
er springen mensen voor de trein, dus hun leven lang niets meer dan goed geweest zijn voor anderen, lief hebben gehad,respect hebben gehad, denk je nou echt dat die er op zo'n moment nog bij stil staan of dat dat bewust gaat?
tuurlijk is het afschuwelijk voor een machinist, voor mensen die het moeten zien... maar aub mensen praat niet over egoisme of respectloos, ook de gene die springt is een slachtoffer...
( niet voor jou bedoeld dus he hannahfrouk, ik quote je, omdat het er bij aan kon sluiten)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 07:06

Weet je wat het grootste probleem is?

Psychische problemen worden door veel mensen niet als een echte ziekte gezien, aanstellerites word het vaak genoemd.

Iedereen heeft wel eens zelf, of van dichtbij een overspannen iemand, of iemand met borderline, iemand met een depressie meegemaakt.

Degenen die uiteindelijk zelfmoord plegen, zijn degenen die idd altijd vrolijk waren. Je merkt niks aan ze. En waarom niet?
Ze schamen zich meestal voor hun psyschische problemen, durven er niet goed mee naar buiten te komen, blijven er zelf mee lopen en mee malen.

Daarbij vind ik in nederland de zorg van het ggz ook matig tot slecht.
Ze plaatsen je in een hokje, stoppen je het liefst snel vol met medicatie, er is weinig persoonlijks meer aan.

Dus ik denk dat de maatschappij de grote schuldige hieraan is.

Ik moet toegeven, ik heb ook een hekel aan aanstellers, en al helemaal aan mensen die roepen dat ze zelfmoord gaan plegen. Heb zelf helaas 2 van zulke exen mogen meemaken .... Maar beide leven , 10 jaar later, nog steeds hoor.

Maar goed, het gaat je niet in de koude kleren zitten.

Ik vind zelfmoord wel egoistisch, namelijk omdat je je famillie en degenen die jou op moeten ruimen, of aanrijden of vinden etc, behoorlijk wat aandoet.

Wees dan zo wijs om toch aan de bel te trekken, jezelf op te laten nemen, geef het nog een kans denk ik dan !

Hoewel ik anderzijds wel denk dat degenen die het doen op dat moment in zo'n roes leven dat ze weinig tot geen besef meer hebben van wat er om hun heen is.
Ze voelen zich zelf ellendig en zien echt geen andere uitweg meer..

Helaas voor hun eindigt de pijn niet na het doden van jezelf.
Maar dat is iets voor een ander topic Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 08:54

Voor alle bokkers die hier iemand hebben verloren, ontzettend veel sterkte en kracht toegewenst en misschien een schrale troost: Diegene die is overleden lijdt nu vast niet meer en heeft vast rust gevonden... Ach gut
Hopelijk geeft dat ook rust voor jullie. Ach gut

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:16

jeckyll heel veel sterkte.. moeilijk dat hij niets achter heeft gelaten

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:19

Een vriendin van mij heeft afgelopen zaterdag besloten dat het genoeg was. Ze was wel opgenomen in zwaar overspannen toestand maar toch heeft niemand het zien aankomen.

En weet je het is heel moeilijk. Je wordt heen en weer geslingerd in je emoties. De ene keer ben je zo ontzettend boos, hoe ze het in godsnaam in haar botte kop heeft gehaald om zoiets te doen. De andere keer ben je ontzettend verdrietig en denk je alleen maar och lieve lieve lieve, had alleen maar even gebeld om je verhaal kwijt te kunnen.
het is echt heel erg dubbel.
De mensen denken ook niet aan de nabestaanden. De zien nog maar 1 ding en dat is hun bevrijding van al het leed (wat dat dan ook mag zijn). Ik hoop dan ook van harte dat mijn vriendin haar rust heeft kunnen vinden. Dat wij daar allemaal verdrietig om zijn tja, wat ik daar van vind ben ik nog niet helemaal uit. Gewoon omdat de emoties nog te veel zijn en te verwarrend zijn. Misschien later.......

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:25

SAKKIA schreef:
Een vriendin van mij heeft afgelopen zaterdag besloten dat het genoeg was. Ze was wel opgenomen in zwaar overspannen toestand maar toch heeft niemand het zien aankomen.

En weet je het is heel moeilijk. Je wordt heen en weer geslingerd in je emoties. De ene keer ben je zo ontzettend boos, hoe ze het in godsnaam in haar botte kop heeft gehaald om zoiets te doen. De andere keer ben je ontzettend verdrietig en denk je alleen maar och lieve lieve lieve, had alleen maar even gebeld om je verhaal kwijt te kunnen.
het is echt heel erg dubbel.
De mensen denken ook niet aan de nabestaanden. De zien nog maar 1 ding en dat is hun bevrijding van al het leed (wat dat dan ook mag zijn). Ik hoop dan ook van harte dat mijn vriendin haar rust heeft kunnen vinden. Dat wij daar allemaal verdrietig om zijn tja, wat ik daar van vind ben ik nog niet helemaal uit. Gewoon omdat de emoties nog te veel zijn en te verwarrend zijn. Misschien later.......

Knap hoe jij beschrift wat het met je doet en dat je al zo kort na het ongeval enigszins kunt relativeren..
DAt vind ik echt knap, want een rouwproces kent bepaalde stappen ahw..
Je gaat door fasen heen. Ach gut

Waarschijnlijk zullen die heen-en-weer slingerende emoties nog vele parten gaan spelen tot je iets van berusting kunt vinden in deze bizarre nare situatie maar ik wens jou heel veel sterkte toen en voroal blijven praten, hoor! Ach gut
Als is het maar tegen de buuv, bij wijze van spreken.. Knipoog

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:27

Wat erg allemaal,
Ik heb het ook een keer mee gemaakt ik zat in de trein en de tegemoet komende trein die sleepte een auto mee , ook iemand die met auto en al op het spoor was gereden en hem had stil gezet.
We moesten 2 uur lang in de trein wachten en werden toen opgehaalt met een bus en het enigste wat je zag was een kapotte auto een bult en een overleden iemand kan het me nog steeds herinneren

Sterkte voor de mensen die hier iemand hebben verloren

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:30

Danielle_ schreef:
Mijn vader werkt in een psygiatrisch ziekenhuis en komt ook vaak dit soort dingen tegen. Zoals detour al zegt, zij zien het niet zo. en die dit wel doen zien geen uitweg meer.
Mijn vader heeft al vaker iemand los moeten maken.. zij verzinnen met de minste spullen nog een manier om zichzelf wat aan te doen.
Ik zelf zou dit werk echt niet kunnen doen, want je komt er (bijna) dagelijks mee in aanraking.

idd degene die echt willen hebben weinig nodig..
Dat ik nog bij de politie werkte moesten we soms ook cellengang draaien.. Er was een vrouw binnen gebracht.. ze had niets extra's op haar cel.. maar toch lukte het haar bijna.. Ik draagde mijn dienst over en loop naar de uitgang en dus ook langs haar cel en hoor geroggel uit de cel komen dus ik kijk via het luikje.. Ik heb snel mijn collega er bij geroepen.. de vrouw lag op de grond met haar mouw om der nek die ze zelf had aangetrokke.. ze liep al blauw aan.. we waren gelukkig optijd.. ze is meteen de opservatie bin gegaan zonder kleding ( krijgen dan een papieren overal)
Ook een keer een jonge jongen... zeer irritant vroeg veel aandacht en was erg bijdehand in zijn cel... ik was bos op hem geworden omdat hij gewoon niet in een hotel zit.. die eisen had hij namelijk wel..
op eens zei hij door de microfoon ik maak mezelf dood als jullie niet komen.. Toch voor de zekerheid heen gelopen met twee man.. had hij van papier een strop gemaakt en wilde zichzelf net gaan verhangen.. hebben hem meteen overgebracht naar een observatiecel..
maar zo blijkt met weinig middelen kunnen ze een hoop want op die cellen hebben ze echt zo goed als niets..

Jan_ty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:43

Je kan zeggen dat het erg is voor de machinist van de trein, dat is het ook, maar als je het goed bekijkt.. er wordt áltijd een derde bij betrokken. Iemand moet de overleden persoon vinden..
Anderhalf jaar geleden heeft mijn buurman zelfmoord gepleegd. Op een lugubere manier, hij heeft zichzelf ge-elektrocuteerd in bad.. En mijn vader heeft hem gevonden, terwijl hij er al 3 dagen in de warmte lag. Brr..
Ik hoop dat alle mensen die zelfmoord gepleegd hebben rust gevonden hebben.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:54

Mijn tante heeft 4 jaar geleden zelfmoord gepleegd.

Hoewel het natuurlijk een erg vervelend iets blijft, had zij wel een soort van 'reden' voor zover je dat kan hebben, en ik hem er vrede mee.

Zij heeft anderhalf jaar voor ze zelfmoord pleegde 3 zware hersenbloedingen gehad nadat mijn opa(haar vader) op haar verjaardag plots was overleden. Ze heeft een heel lang ziekenhuisproces en later in een revalidatiecentrum, zo haar best gedaan er bovenop te komen. Maar ze kon helaas niet volledig herstellen van de bloedingen. Ze moest altijd met stok lopen, maar dat was ngo tge overzien. Het grote probleem was dat ze neit meer tegen geluiden kon. Alle geluiden in haar hoofd werden namelijk 1000x versterkt. Dit zorgde ervoor dat ze aan husi gekluistert zat. Ze kon niet meer boodschappen doen, winkelen of op visite, want ze kon niet tegen al die geluiden. Ook als wij op visite gingen konden we met maximaal 2 mensen te gelijk. Ze kon niet koken en de radio aan hebben tegelijk, of de tv aan en iets anders doen. Voor stofzuigen en dergelijke had ze ook iemand in huis, daar kon ze ook niet meer tegen. Als ze bij mijn stiefopa en oma op visite ging moest de klok stil gezet worden, want dat was teveel lawaai.

Ze heeft het zo ontzettend lang geprobeerd, zo haar best gedaan toch weer in de samenleving te komen. Uit eindelijk is ze in die periode ook gescheiden van haar man, en is mijn nichtje(1 jaar ouder als mij) bij hem gaan wonen, was haar eigen keus. Uiteindelijk heeft ze een overdosis genomen, en bleek dat ze dit alles volledig had gepland. Ze had al weken terug de medicijnen besteld op internet, had voor al haar broers/zussen, mijn oma, haar dochter een aparte afscheidbrief geschreven, heel persoonlijk. Ze had al een kist geregeld, erfenis was geregeld, hele crematie was geregeld. Ze wilde niet opgebaard worden, maar uiteindelijk hebben we nog kunnen regelen dat mijn moeder en haar andere zus, en hun broer en mijn oma nog wle even bij haar mochten. Mijn moeder is wel blij dat dit kon, maar zegt achteraf wel dat ze het misschien neit had gedaan als ze wist wat ze te zien zou krijgen. Ze had namelijk ook een plastic zak over haar hoofd getrokken, en was dus overal helemaal blauw aangelopen nog, dikke nek, rare nagels enz. Zelf heb ik het wle moeilijk gevonden dat ik haar niet mocht zien, dat maakte het voor mij heel ongelovig. Erg moeilijk te accepteren. Uiteindelijk hebben we een hele mooie maar heftige crematie gehad, ik kan nog een brok in mijn keel krijgen als ik eraan denk hoe onelofelijk emotioneel het was.

Al met al heeft iedereen er nu vrede mee, en was dit voor haar gewoon echt de beste uitweg. Ze heeft alles gedaan wat ze kon, maar het wilde gewoon niet lukken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 09:55

Ben ik ook van mening hoor Jan-ty iedereen heeft het altijd over de machinist van de trein, maar iemand moet je vinden en het erge is nog dat het eigenlijk altijd een goede bekende/familielid is die ze vindt
kennisen van mijn ouders hun dochter (jaja Clown) heeft zichzelf ook opgehangen in het trapgat, met de wetenschap dat haar vader naar haar onderweg was en het eerste wat hij zou zien als hij binnen zou komen was haar hangend in het trapgat.
Dan spijt het mij geweldig als ik bot ben, maar daar kan ik zo vreselijk kwaad over worden. Hoe heeft ze zo kunnen denken, hoe heeft ze haar vader dit aan kunnen doen. Eerst voor de telefoon zeggen dat het gezellig is als hij langskomt en je dan snel van het leven beroven. Sorry, maar daar heb ik echt geen goed woord voor over

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:08

SAKKIA schreef:
Ben ik ook van mening hoor Jan-ty iedereen heeft het altijd over de machinist van de trein, maar iemand moet je vinden en het erge is nog dat het eigenlijk altijd een goede bekende/familielid is die ze vindt
kennisen van mijn ouders hun dochter (jaja Clown) heeft zichzelf ook opgehangen in het trapgat, met de wetenschap dat haar vader naar haar onderweg was en het eerste wat hij zou zien als hij binnen zou komen was haar hangend in het trapgat.
Dan spijt het mij geweldig als ik bot ben, maar daar kan ik zo vreselijk kwaad over worden. Hoe heeft ze zo kunnen denken, hoe heeft ze haar vader dit aan kunnen doen. Eerst voor de telefoon zeggen dat het gezellig is als hij langskomt en je dan snel van het leven beroven. Sorry, maar daar heb ik echt geen goed woord voor over

.. Dat is nu net hetgene wat jij en ik met ons gezonde brein(laten we daar even vanuit gaan) niet kunnen bevatten en de persoon in kwestie wel.
Dat maakt het persoon in mijn ogen ook ziek.

Het geweten, speelt het uberhaupt nog een rol?..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:20

Tuurlijk zijn die mensen zien anders doen zet niet maar moeten wij als nabestaanden dan zeggen:
Ach ja ze was ook ziek?? Maakt dat het opeens minder erg om je dochter zo te vinden? Of je vader of wie dan ook?
ik snap het wel hoor. Die mensen staan aan het begin van een tunnel en zodra ze de eerste stap gezet hebben kunnen ze niet meer terug. Ze willen alleen nog maar naar het einde, dat ze daar dus mensen verdriet mee doen weten ze niet eens.
Ik vind het moeilijk....... Ik spreek mezelf tegen volgens mij. Maar ik weet gewoon niet hoe ik het onder woorden moet brengen.
Aan de ene kant denk ik echt: Wat een ongelofelijk laffen en egoïstische daad, hoe kun je dat je ouders e.d. aan doen.
Aan de andere kan denk ik: ik hoop dat je je rust hebt gevonden, die zullen wij ook wel weer vinden in de loop van de tijd.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:24

Nee, natuurlijk is het niet minder erg, het is afschuwelijk maar wat kun je daar aan doen? Ach gut ...
Ik heb daar ook geen antworod op en hoop dat de familie slachtofferhulp krijgt, serieus genomen wordt en heel veel kracht vindt, waar dan ook.. Ach gut

Waarom spreek je jezelf tegen? het is toch normaal datje heel diverse emoties ervaart? het heeft zoveel kanten zoiets, het is niet simpel goed of fout.. Bloos

Ik denk dat het niet laf is, integendeel, je moet wel enorm ver heen zijn en kracht hebben om die stap te zetten terwijl je niet weet waar je heen gaat.. Ik denk dat het als een verlossing wordt ervaren...Nee, laf kan ik het niet noemen. Wel heel zonde en heel triest en sneu.. Verdrietig

Tuurlijk vind je je rust. Knipoog Dat kost tijd. En het een ander aandoen, nee, ik denk niet dat je vriendin daar nog mee bezig was, hoor. Die zat vast helemaal in de knoop met zichzelf.. Ach gut

Sterkte meid, geen idee of je er een bal aan hebt, maar pb-en mag altijd. pas goed op jezelf. Knipoog
Laatst bijgewerkt door detour op 06-11-08 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:25

crossmonster schreef:
Weet je wat het grootste probleem is?

Psychische problemen worden door veel mensen niet als een echte ziekte gezien, aanstellerites word het vaak genoemd.

Iedereen heeft wel eens zelf, of van dichtbij een overspannen iemand, of iemand met borderline, iemand met een depressie meegemaakt.

Degenen die uiteindelijk zelfmoord plegen, zijn degenen die idd altijd vrolijk waren. Je merkt niks aan ze. En waarom niet?
Ze schamen zich meestal voor hun psyschische problemen, durven er niet goed mee naar buiten te komen, blijven er zelf mee lopen en mee malen.

Mee eens. Ook kan ik me er in vinden dat mensen die zoiets enkel als uitweg zien, al een eind op weg zijn.

Ongeveer een maand geleden heeft de neef van een goede vriend van mij zich voor de trein gegooid.
Aan hem was ook helemaal niets te merken. Hij had net een huisje gekocht met zijn vriendin, hij had het leuk op zijn werk (zei hij), ging regelmatig gezellig naar de kroeg. Twee dagen ervoor hadden ze net meubels gekocht voor in hun nieuwe huisje, hij zei nog tegen zijn collega's op het werk: Fijne avond en tot morgen! Maar die morgen kwam niet meer. Geen briefje, geen niks. Echt bizar.

Ik denk pas dat je echt kan weten hoe zo iemand zich voelt als je zelf in een soortgelijke situatie zit.
Zou niet weten hoe zoiets zou voelen, hoe zelfmoord je 'doel' kan worden.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:29

detour schreef:
Ik denk dat het niet laf is, integendeel, je moet wel enorm ver heen zijn en kracht hebben om die stap te zetten terwijl je niet weet waar je heen gaat.. Ik denk dat het als een verlossing wordt ervaren...Nee, laf kan ik het niet noemen. Wel heel zonde en heel triest en sneu.. Verdrietig

hier ben ik het mee eens. Ik zou het niet durven. Zoveel wilskracht heb ik ook niet.
Toch vind ik het ergens wel laf......... Ze had die wilskracht ook kunnen gebruiken om wel om hulp te roepen en te zorgen dat er wat aan haar problemen gedaan werd dat heeft ze namelijk niet gedaan.
Waarom dan direct dit? En niet eerst proberen om er uit te komen Verward

Maargoed dat zijn echt dingen waar ik nooit bij zal komen. Het is jammer dat we niet in het hoofd van de mensen kunnen kijken want dan zou er heel wat duidelijk worden denk ik Ja

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:32

Had ze nog puf om hulp in te schakelen?.. had ze nog genoeg kracht en zelfvertrouwen? Had ze nog vertrouwen in dit leven?..
Heeft ze het geprobeerd om er uit te komen?.. Heeft ze al haar led met jou gedeeld? Hoelang zat ze al in die put waar ze kennelijk voor haar gevoel niet meer uitkwam?.. Ach gut

Inderdaad, jouw laatste opmerking is een heel terechte Knipoog , al zou ik het niet prettig vinden als anderen in mijn hoofd zouden kunnen kijken, zou me nogal "naakt "voelen.. Clown Haha!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:34

Er is niemand die een antwoord heeft op die vragen Ze is idd opgenomen in zwaar overspannen toestand. Maar 2 dagen na de opname was ze er ook al niet meer. Daarvoor ging alles goed en geen wolkje aan de lucht.

Dat gevoel zou ik ook hebben hoor Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 10:38

Geen wolkje?..
Als iemand overspannen wordt moet er al heel wat aan vooraf gaan hoor, en weet je? Hoe suf ook, je hebt chemische stofjes in je hersenen en als die niet in evenwicht zijn ervaar je je leven al heel anders. Knipoog

Misschien was haar chemische huishouding behoorlijk ontregelt, wie kan het zeggen?..
Meis, sterkte enneh.. Ach gut
laten we het vieren dat we nog een beetje privacy hebben in onze bovenkamers! Cool