Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Maar wilde hier toch even op reageren... Als het een gewone vriendin van hem was, geen ex, en zéker niet iemand die nog gevoelens voor hem heeft, dan zou ik het prima vinden. Maar dat hij tot zo laat nog met haar zat te chatten, en er dan opeens mee komt of hij met dr mag afspreken, ik vind het verdacht. Vind het wel heel eerlijk dat hij het jou vraagt!! Maar ik zou er toch m'n twijfels bij hebben. Aan de andere kant, als jij het vebied doet hij het misschien stiekem. Stel (ik zeg niet dat het zo is): Hij heeft ook nog gevoelens voor haar en hij mag er van jou niet heen, dan zou het toch wel geheim gebeuren en krijgt hij misschien weer wat met haar achter jou rug om. Als jij het hem niet verbied en hij verteld netjes dat hij met haar omgaat, als hij haar dan leuk zou gaan vinden, tja, dan weet je dat.. Ookal is het hard. En is het idd alleen vriendschappelijk, dan is het prima toch. 
Succes iig! nikita_benno schreef:hij is van jou
.

Lielle schreef:Even een voorbeeld. Mijn vriend en ik zouden ons 'jubileum' vieren. Groot woord hoor maar we wilden in ieder geval graag samen iets gaan doen. Het weekend waarin we zolang samen waren moest hij werken en voetballen. Nou oké kan gebeuren prima week erna. Had ie het zaterdags druk met uitslapen van het stappen en hij ging nog naar een vriend toe. Ook goed. Wou ik dus graag zondags samen met hem gaan eten. 's morgens moest ie weer voetballen stuurt ie 's middags een sms dat hij in de kantine gaat zitten. Sms ik om half 8 's avonds van joh hoe laat ga je naar huis. Smst ie terug zit nu daar en daar met die en die (inclusief ex dus en nog wat redelijk irritante mensen). Nou toen was ik toch even mooi klaar met de communicatie hoor. Daar heb ik gewoon een hekel aan als hij zonder overleg ineens vanalles doet waardoor hij dan niet af kan spreken terwijl dat eigenlijk wel al half afgesproken was. Als hij gewoon vantevoren had gezegd van kijk dit is het verhaal zus en zo dan had ik er al veel minder moeite mee gehad!ManonR_ schreef:Ik vind verbieden sowieso een groot woord. In dit geval zou het meer zijn in overleg beslissen om het niet te doen en als ik af zou willen spreken met mijn ex en mijn vriend kan een goede reden geven waarom hij dat niet wil hebben dan doe ik dat toch niet. Ik neem aan dat je rekening met elkaar houd in een relatie anders kan je net zo goed geen relatie hebben. En met je ex afspreken terwijl je vriendin dat niet wil is geen rekening houden met elkaar, ZEKER niet in dit geval (verliefde meid etc).
maar zo zeg je het wel heel andersen dat was precies het punt dat ik wilde maken. Hier wordt regelmatig gezegd "ik zou het gewoon willen en hij mag dus gewoon niet gaan" en daar zou ik dus echt helemaal allergisch voro zijn. Maar uitleggen waarom je iets niet wil en vragen of hij daarmee rekening houdt, is heel wat anders

Suzanne F. schreef:Ikzelf zou het niet toestaan.
Daar ben ik veels te jaloers en te bezitterig voor.![]()
Ik zou het niet willen, me er heel rot door voelen en ik hoop dat hij dat snapt en respecteert...
Want mannen gaan toch wel waar ze willen.. stiekem of niet.. Denk dat je er dan uiteindelijk meer problemen mee zou krijgen/ hebben. Ik heb liever dat m'n vriend eerlijk tegen me zou zijn. Ookal zóu hij verliefd zijn geworden op een ander en wil hij daarmee verder. Het zou me zacht uitgedrukt HEEL veel pijn doen, maar ik zie hem graag gelukkig, ookal zou dat niet met mij zijn dan.. en ik zou zelf niet gelukkig kunnen zijn met iemand die alleen maar bij me blijft omdat ik hem dwing en hij eigenlijk bij iemand anders 'hoort'. Gelukkig speelt dit bij ons niet hoor, maar het is hoe ik erover denk.

daaag! Kimdj19 schreef:ManonR_ schreef:Ehh want??? Is dat dan het elfde gebod ofzo? Gij zult uw vriendje niets verbieden.
Haha goeie
sflj schreef:Kimdj19 schreef:
Ehh want??? Is dat dan het elfde gebod ofzo? Gij zult uw vriendje niets verbieden.
Haha goeie
Goed naïef ja.
Ik ben niet zo van de ge,- en verboden. Maar als jullie denken dat je zoiets kunt verbieden, wens ik jullie veel sterkte met jullie relaties. Jullie houden jezelf voor de gek.
Ik ben meer voor eerlijke communicatie en verder kun je alleen maar hopen dat je partner niet verliefd wordt op een ander. Door te zorgen dat je een fijne relatie hebt, verklein je de kans.
sflj schreef:Goed naïef ja.
Ik ben niet zo van de ge,- en verboden. Maar als jullie denken dat je zoiets kunt verbieden, wens ik jullie veel sterkte met jullie relaties. Jullie houden jezelf voor de gek.
Ik ben meer voor eerlijke communicatie en verder kun je alleen maar hopen dat je partner niet verliefd wordt op een ander. Door te zorgen dat je een fijne relatie hebt, verklein je de kans.
, maar je zou er vertrouwen in moeten hebben dat jouw vriend voor jou gaat, en niet voor één of andere ex van 5 jaar geleden. Juul schreef:Maar dat is dus eigenlijk stom.Want mannen gaan toch wel waar ze willen.. stiekem of niet.. Denk dat je er dan uiteindelijk meer problemen mee zou krijgen/ hebben. Ik heb liever dat m'n vriend eerlijk tegen me zou zijn.
sflj schreef:Kimdj19 schreef:
Haha goeie
Goed naïef ja.
Suzanne F. schreef:[naam] schreef:Maar dat is dus eigenlijk stom.Want mannen gaan toch wel waar ze willen.. stiekem of niet.. Denk dat je er dan uiteindelijk meer problemen mee zou krijgen/ hebben. Ik heb liever dat m'n vriend eerlijk tegen me zou zijn.
Dit heb ik ooit gedaan. Ik heb het ooit toegestaan want ik was zooo blij dat hij eerlijk tegen me was en het gewoon vroeg.....
Jajaja het verhaal was dus al gewoon verdraait en er speelde veel meer.
Nou ik vertrouw het niet meer hoor als mijn vriend nu met zoiets aan zou komen, no way.