Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dennisje

Re: Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:14

wat lees ik nou meid niet doen hoor als ze ineenz weer gevoelens voor haar heeft is dat echt jammer voor haar. hij is van jou en ik zou het gewoon heel eerlijk zeggen dat je het niet wilt. mishcien probeert ze hem voor haar terug te winnenik zou het niet toelaten

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:15

ik vind het eigenlijk wel heel leif van je vriend dat hij het heeft gezegd en rekening houdt met jou gevoelens.
Als ik jou was zou ik het er met hem goed over hebben, met al jou bezwaren en twijfels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:16

Simpel eerste antwoord: No way....

Heb alleen je OP gelezen. Bloos Maar wilde hier toch even op reageren... Als het een gewone vriendin van hem was, geen ex, en zéker niet iemand die nog gevoelens voor hem heeft, dan zou ik het prima vinden. Maar dat hij tot zo laat nog met haar zat te chatten, en er dan opeens mee komt of hij met dr mag afspreken, ik vind het verdacht. Vind het wel heel eerlijk dat hij het jou vraagt!! Maar ik zou er toch m'n twijfels bij hebben. Aan de andere kant, als jij het vebied doet hij het misschien stiekem. Stel (ik zeg niet dat het zo is): Hij heeft ook nog gevoelens voor haar en hij mag er van jou niet heen, dan zou het toch wel geheim gebeuren en krijgt hij misschien weer wat met haar achter jou rug om. Als jij het hem niet verbied en hij verteld netjes dat hij met haar omgaat, als hij haar dan leuk zou gaan vinden, tja, dan weet je dat.. Ookal is het hard. En is het idd alleen vriendschappelijk, dan is het prima toch. Lachen

Pfoe.. heel lastig... Ik zou het zelf ook niet weten eigenlijk zoals je al aan m'n post ziet. Nagelbijten / Gniffelen Succes iig!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:16

nikita_benno schreef:
hij is van jou

Hij IS van helemaal niemand. Hij kiest ervoor om bij de TS te zijn, het is haar partner, niet haar bezit.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:18

Humpff lastig, vooral omdat zij tegen jou heeft gezegd dat ze nog gevoelens voor hem heeft. Ik zou het hem niet verbieden, maar wel eerlijk vertellen dat je je twijfels hebt, juist omdat zij heeft gezegd nog gevoelens voor hem te hebben Knipoog.

Ik zou het btw niet leuk vinden als mijn vriend mij zou 'verbieden' om met een ex af te spreken; als ik dat wil doen, dan doe ik dat. Ik zou wel zijn twijfels/angst begrijpen, en me natuurlijk keurig gedragen Haha!

tita

Echhhh

Mijn vriend zou niet mogen maar andersom zou het wel mogelijk moeten zijn Bloos

oftwel als mijn vriend het doet hebben we ruzie en als mijn ex het zou vragen dan zou ik gewoon gaan met of zonder toestemming.

Kiwipitje

Lielle schreef:
ManonR_ schreef:
Ik vind verbieden sowieso een groot woord. In dit geval zou het meer zijn in overleg beslissen om het niet te doen en als ik af zou willen spreken met mijn ex en mijn vriend kan een goede reden geven waarom hij dat niet wil hebben dan doe ik dat toch niet. Ik neem aan dat je rekening met elkaar houd in een relatie anders kan je net zo goed geen relatie hebben. En met je ex afspreken terwijl je vriendin dat niet wil is geen rekening houden met elkaar, ZEKER niet in dit geval (verliefde meid etc).

maar zo zeg je het wel heel anders Knipoog en dat was precies het punt dat ik wilde maken. Hier wordt regelmatig gezegd "ik zou het gewoon willen en hij mag dus gewoon niet gaan" en daar zou ik dus echt helemaal allergisch voro zijn. Maar uitleggen waarom je iets niet wil en vragen of hij daarmee rekening houdt, is heel wat anders *LOL*
Even een voorbeeld. Mijn vriend en ik zouden ons 'jubileum' vieren. Groot woord hoor maar we wilden in ieder geval graag samen iets gaan doen. Het weekend waarin we zolang samen waren moest hij werken en voetballen. Nou oké kan gebeuren prima week erna. Had ie het zaterdags druk met uitslapen van het stappen en hij ging nog naar een vriend toe. Ook goed. Wou ik dus graag zondags samen met hem gaan eten. 's morgens moest ie weer voetballen stuurt ie 's middags een sms dat hij in de kantine gaat zitten. Sms ik om half 8 's avonds van joh hoe laat ga je naar huis. Smst ie terug zit nu daar en daar met die en die (inclusief ex dus en nog wat redelijk irritante mensen). Nou toen was ik toch even mooi klaar met de communicatie hoor. Daar heb ik gewoon een hekel aan als hij zonder overleg ineens vanalles doet waardoor hij dan niet af kan spreken terwijl dat eigenlijk wel al half afgesproken was. Als hij gewoon vantevoren had gezegd van kijk dit is het verhaal zus en zo dan had ik er al veel minder moeite mee gehad!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:20

Ikzelf zou het niet toestaan.
Daar ben ik veels te jaloers en te bezitterig voor. Haha!
Ik zou het niet willen, me er heel rot door voelen en ik hoop dat hij dat snapt en respecteert...

Edit:
Ik zou trouwens zelf bang worden dat hij nog gevoelens voor haar heeft. Zij dus nog wel voor hem en ik ben bang dat als je de juiste omstandigheden kweekt, dat ze dan beiden voor de bijl gaan qua gevoel.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 04-11-08 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:21

Ik ben tegen verbieden in een relatie... maar dit moet hij toch zelf ook wel kunnen begrijpen?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:23

Eigenlijk is die vriendin wel lekker tegenstrijdig, ze dumpt hem omdat ze geen gevoelens meer voor hem had en een ander. Nu wil ze ineens wel weer met hem afspreken omdat ze wat voor hem voelt.... Lekker vreemd!
Weet je vriend dat ze die gevoelens heeft voor hem?
Ze weet dat jullie plannen hebben om te gaan samen wonen?
Jullie hebben al een tijd een relatie dus daar kan ze niet om heen, ik vind het dan ook erg raar dat ze hem alleen uit nodigd en niet jullie samen. Dit omdat ze bevriend is met jou dus dan hoor jij daar gewoon bij vind ik.

Je vriend iets verbieden kan je niet doen, hij is je vriend en niet je eigendom. Wel moet je waarderen dat hij open en eerlijk is naar jou toe.
Vertel hem hoe je er over denkt, dat je er gemengde gevoelens bij hebt en dat je weet dat die vriendin andere bedoelingen zal hebben dan hij....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:24

Suzanne F. schreef:
Ikzelf zou het niet toestaan.
Daar ben ik veels te jaloers en te bezitterig voor. Haha!
Ik zou het niet willen, me er heel rot door voelen en ik hoop dat hij dat snapt en respecteert...

Maar dat is dus eigenlijk stom. Bloos Want mannen gaan toch wel waar ze willen.. stiekem of niet.. Denk dat je er dan uiteindelijk meer problemen mee zou krijgen/ hebben. Ik heb liever dat m'n vriend eerlijk tegen me zou zijn. Ookal zóu hij verliefd zijn geworden op een ander en wil hij daarmee verder. Het zou me zacht uitgedrukt HEEL veel pijn doen, maar ik zie hem graag gelukkig, ookal zou dat niet met mij zijn dan.. en ik zou zelf niet gelukkig kunnen zijn met iemand die alleen maar bij me blijft omdat ik hem dwing en hij eigenlijk bij iemand anders 'hoort'. Gelukkig speelt dit bij ons niet hoor, maar het is hoe ik erover denk. Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:25

Zeker als zij nog gevoelens voor hem heeft en er spijt van heeft dat ze de relatie heeft verbroken, dan zou ik maar egoistisch zijn, maar hier zal ik mij dus echt niet lekker bij voelen.

Mijn vriend ziet zijn ex ook nog wel eens, zo'n 3 of 4 keer per jaar. gewoon om bij te praten. Van beide kanten zijn er geen gevoelens, hij gaat zijn gang maar. Gezellig en leuk vind ik dat zelfs voor ze.

Dat je niet mee mag had ik niet eens gelezen, dan gaat het bij mij al helemaal kriebelen... Doei, doei daaag!
Laatst bijgewerkt door Marchador op 04-11-08 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:26

ik zou het niet toe laten, niet omdat hun exen zijn want dat boeit me echt niet maar omdat zij nog gevoelens voor je vriend heeft en vooral....jij mag niet mee. Waarom mag je eigenlijk niet mee?

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:27

Als ik in deze situatie zou zitten, zou ik het niet toestaan.

Verbieden kan niet, maar je kan wel je mening er over uit spreken en als je vriend echt gek op je is dan zal hij dit wel begrijpen.

Want zoals ik het begrijp is zij altijd een vriendin van de ts geweest en nu wilt zij de ts er niet bij hebben? Dit zou ik niet vertrouwen.
Ookal vertrouw je je vriend, iemand die achter je vriend aan zit is niet leuk.
Ik heb dit ook meegemaakt en dit kan je erg onzeker maken ook al gaat je vriend er niet op in.

Als ik in de omgekeerde situatie zou zitten, dus ik zou uit eten gaan met een ex. Dan zou ik heel goed begrijpen dat mijn vriend het er niet mee eens zou zijn, wil mijn ex zeggen dat mijn huidige vriend niet welkom is. Dan zou het voor mij al not done zijn.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:29

Kimdj19 schreef:
ManonR_ schreef:
Ehh want??? Is dat dan het elfde gebod ofzo? Gij zult uw vriendje niets verbieden.

Haha goeie Haha!

Goed naïef ja.
Ik ben niet zo van de ge,- en verboden. Maar als jullie denken dat je zoiets kunt verbieden, wens ik jullie veel sterkte met jullie relaties. Jullie houden jezelf voor de gek.
Ik ben meer voor eerlijke communicatie en verder kun je alleen maar hopen dat je partner niet verliefd wordt op een ander. Door te zorgen dat je een fijne relatie hebt, verklein je de kans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:32

Met dat je iets verbied wordt het alleen maar interessanter.... Lachen

_Ella_

Mijn vriend heeft ook een ex. Hij weet zeker dat hij niets met haar wil, en ik vertrouw hem ook 110%. Toch, krijg ik de kriebels als ik ze met elkaar zie. Nergens voor nodig, maar mijn vriend begrijpt het wel, en houdt daar ook rekening mee.
Dit heb ik gelukkig nooit hoeven eisen, maar ik vind dat je in een relatie op zn minst rekening moet houden met elkaars gevoelens. En als hij dan zo nodig vrij moet zijn en met zijn ex (die ook nog gevoelens voor hem heeft) uit eten wil, moet hij zich maar eens af gaan vragen of hij wel in een relatie wil zitten.

Tallie1979

Ïk heb het met mijn eerste vriendje meegemaakt: Zijn ex gaf een feestje en hij mocht erheen.. Ik mocht niet mee en hij kon blijven slapen.. Nou sorry, ik heb tegen hem gezegd dat als hij zou gaan, ik er mee zou stoppen, ik vertrouwde dat wijf voor geen meter ( achteraf bleek mijn gevoel juist, hij ging naar haar terug toen het uit was )

Ik zou eisen dat ik mee mocht, hem wel uitleggen dat je hem wel vertrouwd, maar haar niet. En mag je niet mee, dan zou ik aan hem vertellen dat je dan liever niet hebt dat hij gaat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:36

mijn vriend is met 1 van zijn exen nog goed bevriend en ik vind dat helemaal niet erg want: ze hebben totaal geen gevoelens meer voor elkaar en als ik mee wil dan mag dat altijd ( doe ik nooit ik mag haar niet) maar ik vertrouw mijn vriend wel maar als zij nog gevoelens voor hem zou hebben zou ik het echt gelijk afkappen

Kimdj19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:36

sflj schreef:
Kimdj19 schreef:

Ehh want??? Is dat dan het elfde gebod ofzo? Gij zult uw vriendje niets verbieden.

Haha goeie Haha!
Goed naïef ja.
Ik ben niet zo van de ge,- en verboden. Maar als jullie denken dat je zoiets kunt verbieden, wens ik jullie veel sterkte met jullie relaties. Jullie houden jezelf voor de gek.
Ik ben meer voor eerlijke communicatie en verder kun je alleen maar hopen dat je partner niet verliefd wordt op een ander. Door te zorgen dat je een fijne relatie hebt, verklein je de kans.

Wie heeft gezegd dat ik mn vriendje wat verbied, ik niet.... Vond het alleen een grappige uitspraak.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:37

sflj schreef:
Goed naïef ja.

Ik verbaas me er ook over dat veel mensen zeggen dat je hem niet moet laten gaan. Ik snap wel dat het een lastige situatie is voor TS, ik zou er zelf ook heel veel moeite mee hebben Bloos , maar je zou er vertrouwen in moeten hebben dat jouw vriend voor jou gaat, en niet voor één of andere ex van 5 jaar geleden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:38

Juul schreef:
Maar dat is dus eigenlijk stom. Bloos Want mannen gaan toch wel waar ze willen.. stiekem of niet.. Denk dat je er dan uiteindelijk meer problemen mee zou krijgen/ hebben. Ik heb liever dat m'n vriend eerlijk tegen me zou zijn.

Dit heb ik ooit gedaan. Ik heb het ooit toegestaan want ik was zooo blij dat hij eerlijk tegen me was en het gewoon vroeg.....
Jajaja het verhaal was dus al gewoon verdraait en er speelde veel meer.

Nou ik vertrouw het niet meer hoor als mijn vriend nu met zoiets aan zou komen, no way.

Kimdj19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:38

sflj schreef:
Kimdj19 schreef:

Haha goeie Haha!

Goed naïef ja.

Wie heeft gezegd dat ik mn vriendje wat verbied, ik niet.... Vond het alleen een grappige uitspraak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:40

Suzanne F. schreef:
[naam] schreef:
Maar dat is dus eigenlijk stom. Bloos Want mannen gaan toch wel waar ze willen.. stiekem of niet.. Denk dat je er dan uiteindelijk meer problemen mee zou krijgen/ hebben. Ik heb liever dat m'n vriend eerlijk tegen me zou zijn.

Dit heb ik ooit gedaan. Ik heb het ooit toegestaan want ik was zooo blij dat hij eerlijk tegen me was en het gewoon vroeg.....
Jajaja het verhaal was dus al gewoon verdraait en er speelde veel meer.

Nou ik vertrouw het niet meer hoor als mijn vriend nu met zoiets aan zou komen, no way.

Maar als je het hem verboden had had hij het ook wel gedaan, dat bedoelde ik. Lachen

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:40

Wat een moeilijke situatie zeg.
Zelf zou ik er wel problemen mee hebben.

Wat je hem ook kan vragen is hoe hij het zou vinden als jij met je ex uit eten ga en naar de kroeg en als hij dan zegt dat hij het niet zou willen, kan je hem gelijk zeggen dat je er net zo over denkt.

Bovendien snap ik niet waarom hij terug in het verleden wil duiken als hij gelukkig is met het heden :S exen zorgen naar mijn idee (bijna) altijd voor problemen.