Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Voor degene die geen donor zijn voor het geval een alcoholist of junk jullie organen zou krijgen: Allereerst, wat maakt het uit? Stel dat zowel je hart, je nieren, je lever als je huid gebruikt zouden worden, en van al die dingen gaat er 1 nier naar een alcoholist, dan heb je nog steeds 4 mensen het leven gered die het wél waard zijn in jullie ogen!! En ook die mensen ontnemen jullie nu een kans!
Bovendien word er gescreend wie wel en niet in aanmerking komt voor een transplantatie. Een verstokte alcoholist krijgt dus echt geen nieuwe lever. Dus de kans daarop is sowieso erg klein.

). 
marleen_88 schreef:Ik ben ook al een aantal jaar donor, waarom zou ik iemand niet helpen aan een orgaan als ik toch al dood ben?
Ze mogen bij mij alleen niet m'n huid en hoornvlies hebben, dat vind ik gewoon een vies idee.
& het zelfs waarschijnlijk geven. gohya schreef:Ik ben geen donor en word het ook niet.Ik vind het on-natuurlijk.

gohya schreef:"eefangel" als ik zelf een orgaan nodig zou hebben,wil ik dat niet.
Dood gaan is "natuurlijk" het is de natuur die dat regelt om overbevolking te voorkomen.Net als bij dieren in de natuur,de sterkste overleven,de zwakke gaan dood.Hoe erg en moeilijk het soms ook is.