BraveSpots schreef:Dat van die lening snap ik zoiezo niet goed. Hier in België neemt echt niemand (of het zou een hele grote uitzondering moeten zijn) een lening om z'n studie te betalen. Kost studeren dan zoveel meer in Nederland dan in België?
Studeren is hier een stukje duurder (1500 euro collegegeld per jaar), op kamers is hier duurder (ietsje afhankelijk van welke stad) maar vooral heb ik het idee dat studenten hier anders leven, en uitgaan is duur

Al vind ik het ook wel een stukje mentaliteit - mensen denken heel makkelijk over het lenen, juist omdat het easy toegankelijk is, dus doen niet zo moeilijk om een lening te ontlopen....
. Weet je soms hoveel een kamer gemiddeld kost ongeveer? Want behalve dat collegegeld zie ik niet veel verschil en hier heeft niemand een lening nodig...
haha. Wel krijg ik mijn eigen keukentje, ik hoef geen gas of iets, maar een kleinkoelkastje en stromend water horen er allemaal bij! haha.
) dus toen begonnen de zorgen al. Toen bleek dat ik gezond en wel was sja... dolgelukkig natuurlijk. Maar ook direct extra beschermend. Er zit 16 jaar tussen mijn broer en ik, 14 tussen mijn zus en ik.