Kerst! Wie nog meer??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joopiexx

Re: Kerst! Wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:21

Zo rond deze tijd begint het kerst/winter gevoel wel een beetje te komen.
Ben zelf absoluut geen herfstfan, dus van mij mag het wel snel komen!

Ik heb een paar jaar gewerkt bij een tuincentrum en dan komt de kerst je wel even de oren uit.
Zoveel maanden in de kerstspullen dat tegen de tijd dat het kerst was, ik al wel klaar was met al die liedjes enzo.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:22

_Tara_ schreef:
In Canada is 't toch altijd heel koud in de winter? Dan zal 't vast ook wel sneeuwen Haha!

Op de plek waar ik zit valt dat gelukkig nog mee, zit aan de oostkust, in het midden is het vaak kouder Vork

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:22

Die verplichte vreetpartijen altijd. Mensen die zich voldouwen en dan na de kerst weer gaan lijnen. "Oh jee, ik ben aangekomen..." Rolleyes

Ik wil helemaal niet veel eten en doe dat dan ook niet. Ik heb geen zin om aan te komen en ga me dan nog schuldig voelen tegenover de mensen die niks te eten hebben met kerst.

Ik zal ook wel met mn dochtertje zijn met kerst maar dan nog voelt het rot. We zijn maar met zn 2-en, kunnen nergens heen, alles is dicht en alle vrienden/kennissen zitten bij familie. Die zitten echt niet te wachten op ons om aan te schuiven aan de grote happy family-vreettafel.

Hm je merkt dat ik niet echt in een goede bui ben. Bloos Haha!

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:24

vind t altijd super eerst november(jarig) en dan naar kerst vind t de leukste maanden altijd met de zomer vakantie Haha!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:25

Suzanne F. schreef:
Die verplichte vreetpartijen altijd. Mensen die zich voldouwen en dan na de kerst weer gaan lijnen. "Oh jee, ik ben aangekomen..." Rolleyes

Dat vind ik ook echt irritant Nagelbijten / Gniffelen
Maar dat zijn gewoon van die zeikmensen die nooit tevreden zijn Huilen van het lachen

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:27

Suzanne F. schreef:
Ik zal ook wel met mn dochtertje zijn met kerst maar dan nog voelt het rot. We zijn maar met zn 2-en, kunnen nergens heen, alles is dicht en alle vrienden/kennissen zitten bij familie. Die zitten echt niet te wachten op ons om aan te schuiven aan de grote happy family-vreettafel.

Dat lijkt me voor jou inderdaad vreselijk, groot gelijk dat je er dan geen zin in hebt. In jouw situatie zou ik proberen om het dan voor mijn kindje zo leuk mogelijk te maken, haar helemaal te verwennen zodat zij in ieder geval wel positieve herinneringen aan kerst kan maken. Als je je kind ziet genieten word je zelf toch ook wat gelukkiger en minder eenzaam.

Jam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:29

Hm je merkt dat ik niet echt in een goede bui ben. Bloos Haha![/quote]

ah dat vind ik echt zielig
trouwens ff in je profiel gekeken en wat een schattig kindje!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 11:29

Ja is ook zo, dank jullie wel voor de lieve positieve reacties. Lachen

Edit; Ja liefie he? Ach gut

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 12:41

Ook al heb je geen familie en vrienden om je heen.
Geniet van je dochtertje, zij vervangt alles Lachen
Laat haar uitkijken naar kerst en maak er iets moois van.
Ga samen kerstliedjes luisteren ofzo of met haar naar de kerstmarkt, ga ze vast fijn vinden!

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:29

Oeh ja! Kerst. Kan niet wachten om hier in huis de boel te versieren. Sinterklaas moet eerst maar eens terug naar spanje zijn. En dan barst de kerstsfeer hier los! Haha!

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:37

Citaat:
Ja vast. En de mevrouw dan die geen familie meer heeft, iedereen om haar heen is overleden. Ze woont nog alleen op zichzelf. Gaat elke kerst naar de kerk bidden. Voor haar is kerst een hel. Een periode van eenzaamheid en verdriet. Ze bid maar tot god want dat is haar enige troost.

Yeh right. Ik heb de balen van kerst omdat iedereen maar blij en happy doet, grote vreetpartijen en iedereen is gelukkig met familie. Denk eens aan de mensen die alleen zijn, geen familie hebben en geen geld hebben voor enorm schranspartijen.

Kerst is niet wat je er van maakt, het wordt je opgedrongen. Verplicht kerst vieren....

Ik vind dit wel erg negatief. Helaas heb je altijd mensen die niemand meer hebben, en dan zijn de feestdagen altijd pijnlijk....
Maar verplicht blij en happy doen, en grote vreetpartijen??
Mijn broer heeft niets met kerst. Die word écht niet verplicht om mee te doen ''omdat wij dat zo gezellig zouden vinden'' hoor. Het is immers iets persoonlijks. En vreetpartijen? Nee hoor, gewoon gezellig met z'n allen gourmetten of fonduen. Leuke verhalen uitwisselen, samen lachen.... en eten, da's de ''bijzaak'', als het ware. (Al vind ik het uiteraard wél lekker)

Ik vind sowieso niet dat kerst opgedrongen dient te worden. Maar ik vind ook niet dat de hele wereld maar moet doen alsof er niets aan de hand is, vanwege een aantal mensen die niets met kerst hebben....

Trouwens; voor mij is het puur een beetje extra gezelligheid in huis. De daadwerkelijke kerstdagen zijn amper anders dan de dagen ervoor.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:46

Ik vind het wel gezellig omdat- als alles goed is- mijn vader dan voor 3 weekjes terugkomt vanuit Trinidad en ik heb hem dan al 4 maanden niet gezien....
Voor de rest heb ik er niet zoveel mee, vind het wel gezellig maar het is voorbij voor je het weet.
Dat is altijd wel jammer.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 13:52

Ik heb ALTIJD zin in Kerst Schijnheilig
Ookal is het 30 graden buiten Lachen
Op school vinden ze me maar raar Tong uitsteken

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 14:05

Gaat snel hier Haha!

Over het algemeen veel mensen die kerst wel leuk vinden!!

Ik snap het ook wel van sommige mensen net als Suzanne, maar idd, je kindje vervangt toch alles.. Is toch alles wat je nodig hebt? Als ze zo trots naar de kerstboom kijkt als die versiert is? Al doe je maar iets kleins, het is allemaal niet verplicht! Maar je kan het zo leuk maken als je wilt, daar heb je geen vrienden of familie voor nodig! Ach gut

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:43

Suzanne F. schreef:

Ik wil helemaal niet veel eten en doe dat dan ook niet. Ik heb geen zin om aan te komen en ga me dan nog schuldig voelen tegenover de mensen die niks te eten hebben met kerst.

Hm je merkt dat ik niet echt in een goede bui ben. Bloos Haha!

Ik ken dit ook hoor!
Maar dan is dochter van...
Mijn moeder hebben ook wel eens samen gezeten thuis zonder geld.
Maar we maakte er altijd het beste van en die negatieve gedachtens lossen het echt niet op!!!

En ik weet dat er na regen altijd weer....

Dit jaar ben ik in ieder geval samen met mijn moeder, zusje en vriend. Knipoog

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:45

ooh ja ps ik heb mijn broer eerste kerstdag voor de laatste keer in leven gezien...

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:48

Heb er ook zo onwijs veel zin in!!
Maar een kerstboom nu vind ik welerg vroeg Huilen van het lachen
eerst maar aan de pepernoot *LOL*

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:49

ik heb dr ook zin in, denk dat ik dit jaar er maar vroeg mee begin Nagelbijten / Gniffelen

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:50

Haha wij zijn altijd laat, ook aldenken we dit jaar gaan we ook vroeg! Tong uitsteken

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:51

Hier nog een. Heb al helemaal zin in kerst. Ben ook al bijna geneigd om al weer nieuwe spulletjes enzo te gaan inslaan bij de tuincentra enzo. Huilen van het lachen

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:52

jaa Lips are sealed en we hebben al zo veel Huilen van het lachen

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 14:56

Heel erg, in de gezelligheid Haha! !

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:15

Zeker al zin in Lachen Vrijdag op buitenrit zaten we in de mist en toen kwam het gevoel al helemaal Lovers

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:29

Haha ik heb dat juist als het vroeg donker word,kaarsjes aan Lovers en als je ze uitblaast die geur Haha!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 15:31

ik heb al wel een beetje het kerst gevoel als het buiten zo vreselijk koud begint te worden en je 'savonds geen zin hebt om nog naar buiten te gaan en je in huis zo lekker je warme kacheltje aan hebt staan enzo..