daar wordt je toch ook niet goed van...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoSav

Re: daar wordt je toch ook niet goed van...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-08 13:45

Misschien een 'geen colportage' sticker aan de deur plakken? Ze proberen je immers ook iets te 'verkopen'. Of idd vragen of ze je op hun zwarte lijst willen zetten. Haha!

Heb er al jaren geen last meer van. Lachen

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 00:18

oh ik heb dat een keer gehad toen ik nog in leiden woonde, ik was 7 ofzo en wist van niks. stonden ze daar in de regen met een meisje van 4 en een klein nat, bibberend hondje.
ik vond het toen wel eens leuk om een geheimtaal met mn zusje te spreken ( die we trouwens beide ter plekke verzonnen en beide niet verstonden Lachen , maar het was wel leuk )
ik zat daar nog helemaal in, dus ik doe de deur open en ik ga "vorste noo heska tebrilli" * of iets in die trant*
ze keken me aan van :S bij welke poolse illegaal sta ik nu weer voor de deur. heb ze nooit meer gezien Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 17:46

spoekie schreef:
Elma_ schreef:
Ik heb gewoon seriues de neiging om naar die kerk te gaan en me te laten uitleggen WAAR het staat geschreven dat je je geloof aan iemand mag opdringen Clown
Maar er tegenin gaan heeft geen nut, mn mama heeft een x een UUR durende discussie gehad met zo 1, maar ze hebben altijd ergens (ja want dat staat in palm 9874857 vers 904689867) dat u NIEt gelijk heb.. en ja toen had ze een theedoek in dr hand Clown

Elk goed christen hoort zijn geloof te verspreiden. Daarom zijn wij ook naar india enz gegaan, want toen werd gevonden dat wij die arme volkeren daar moesten redden, want anders kwamen ze allemaal in de hel terecht en wij, brave en geweldige nederlanders gingen hun daar voor behoeden. (imperialisme enz)

De laatste keer dat ze bij mij langskwamen, vroegen ze of ik een flyer wilde. Toen heb ik dus gewoon ja gezegd, en met bestuderend gezicht de deur dichtgetrokken. Die stonden toen dus voor gesloten deur. Ik heb ze sindsdien ook nooit meer gezien.
Vroeger zei ik dan gewoon dat mijn ouders niet thuis waren en deed dan ook de deur dicht.
Zelf ben ik dus niet gelovig, maar volgens hen moet het dus van hun geloof. Dus ik begrijp het wel, maar ik kap het snel af. Maar gelukkig zijn die mensjes hier in eindhoven nog niet zo brutaal (of iig niet tegen mij Haha!)

jij weet echt niet waar je het over hebt zeg Clown
het christelijke geloof bestaat uit tig en tig en tig soorten met allemaal andere opvattingen.
ik gng vroeger nog met mn ouders mee naar de evangelistische kerk, nou no way dat die zich opdringen aan iemand hoor.
zelf ook weleens na kroegtijd op de makrt een vette discussie gehad met een streng-gelovige die zich opdrong.. die vond dast ik zondig was (kende mij niet?) enz enz.
begon vervolgens allemaal dingen uit de bijbel verkeerd te quoten Haha! heb al die uit context gehaalde quotes maar es op nieuw uitgelegd.

wat voor relatie jij met God hebt, moet jij weten!!
en ik geloof dat dat iets tussen jou en Hem is. En anderen hebben daar niks mee te maken, todat jij dat wil. De 1 praat er het liefst de hele dag over en gelooft dat ie het moet opdringen, de ander houdt het voor zich zelf en geniet er zo van.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 10:19

Ik blijf gewoon relaxt op de bank zitten als ik ze aan zie komen, en doe gewoon niet open.
Dan kijk ik een keer naar buiten en knik ik vriendelijk nee, en dan gaan ze altijd wel.