Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mango_ schreef:Nouja, ik vind dit maar een zinloze discussie. Pas op je 16de een hond uitlaten, kom op. Een kind is niet één of ander iets zonder verstand en ontwikkeling.
Maar als jij pas je kind op 16 jaar een hond laat uitlaten, mag dat kind dan op zijn 18de alleen naar school gaan fietsen? Dan kan je namelijk ook gevaarlijke honden tegenkomen én enge mensen. Noem maar op.
LimaMambo schreef:Brainless schreef:Hier een "ontaarde" moeder.
Mijn kinderen (5, 6 en 9) nemen regelmatig onze hond (jack frutsel) mee naar buiten. Zowel om uit te laten als om mee te spelen.
@LimaMambo, het ligt ook aan de soort hond. Jij doet alsof honden niet te vertrouwen zijn.
Heb je zelf honden, en zoja welk soort. Ik heb zelf voor een Jack gekozen ivm mijn kinderen, het liefst heb ik een grotere, maar dan kunnen mijn kinderen er weinig mee, en ik vind dit juist heel belangrijk en als zij er niet meer is en de kinderen zijn ouder komt er een andere hond voor terug. Onze Jack Frutsel is nu 9 en gaat graag met mijn kinderen mee naar buiten.
Ik had zelf een hond toen ik 8 was, en daar liep ik hele middagen mee door het dorp te struinen.
ik heb zelf 2 honden.. een staff en een bullterrier..
maar ik zou never nooit mijn honden voor 100% vertrouwen want dan ben je imo gevaarlijk bezig
en al vertrouw jij je hond nog zo goed dat je je kinderen ermee weg stuurt.. er hoeft maar 1 hond aan te komen die het niet zo heeft op je snack russel.. en dan heb je de poppen al aan het dansen
Runn_love_ schreef:welk voorbeeld ?? dat heb ik even gemist :S
BraveSpots schreef:Ik neem als voorbeeld een jongetje van een jaar of tien die aan het wandelen was met een beagle puppy. Puppy ziet mijn hond en loopt er naar toe, onder een aanhangwagen. Ergens blijft de puppy hangen en kan niet meer vooruit/achteruit (word zo half opgehangen). Jongentje ziet het probleem niet, en trekt met volle macht aan de puppy om hem terug te krijgen. Puppy krijst want hij word opgehangen en nog eens uit elkaar getrokken ook. Ik ben dan uiteindelijk maar gaan helpen om het diertje los te krijgen, ocharme.
LimaMambo schreef:Mango_ schreef:Nouja, ik vind dit maar een zinloze discussie. Pas op je 16de een hond uitlaten, kom op. Een kind is niet één of ander iets zonder verstand en ontwikkeling.
Maar als jij pas je kind op 16 jaar een hond laat uitlaten, mag dat kind dan op zijn 18de alleen naar school gaan fietsen? Dan kan je namelijk ook gevaarlijke honden tegenkomen én enge mensen. Noem maar op.
je snapt niet helemaal wat ik bedoel heb ik het idee...
Brainless schreef:@ LimaMambo, heb jij zelf kinderen en mogen die met jouw hond lopen?? Ik geef nl wel onze Jack mee aan mijn eigen kinderen, maar niet aan andere jonge kinderen. (alleen als ze mee gaan natuurlijk).
En een 12 jarige mag wel een pony uit de wei halen maar geen hond(je) uitlaten??
En als ze fietsen kunnen ze ook een keer niet uitkijken, mogen ze dan ook niet meer fietsen??
Er lopen rare mensen op de wereld, dan kunnen kinderen nooit buiten spelen (is dan wel veiliger met hond trouwens haha)
_Tivoli_ schreef:Waar gáát dit over zeg
Zal mij benieuwen wanneer dit op slot wordt gegooit.
Brainless schreef:@ LimaMambo, heb jij zelf kinderen en mogen die met jouw hond lopen?? Ik geef nl wel onze Jack mee aan mijn eigen kinderen, maar niet aan andere jonge kinderen. (alleen als ze mee gaan natuurlijk).
En een 12 jarige mag wel een pony uit de wei halen maar geen hond(je) uitlaten??
En als ze fietsen kunnen ze ook een keer niet uitkijken, mogen ze dan ook niet meer fietsen??
Er lopen rare mensen op de wereld, dan kunnen kinderen nooit buiten spelen (is dan wel veiliger met hond trouwens haha)
LimaMambo schreef:ik heb zelf geen kinderen
maar wel neefjes uit diezelfde leeftijdscatagorie.. maar die laat ik nooit zonder toezicht op straat met mijn honden ook al zijn mijn honden nog zo lief en luisteren ze net zo goed
[***] schreef:LimaMambo schreef:waar ik mijn grens trek qua leeftijd? 16 jaar.. dan mogen ze mijn honden zonder toezicht mee nemen ( nadat ik eerst zelf een aantal keer ben mee geweest) want dan mag je wel van iemand verwachten dat die een beetje inzicht heeft in bepaalde situaties
Maar dan heb je het over JOUW honden en ANDERMANS kinderen. Das logisch, dat jij je honden niet zomaar mee geeft aan ieder willekeurig kind uit de buurt dat denkt je honden wel de baas te zijn. Maar jouw eigen honden die je KENT met je EIGEN kinderen is toch wat anders lijkt me.
Noppes schreef:Ik ben het totaal met haar eens! Volgens mij snapt de andere kant juist niet zo goed wat kinderen van die leeftijd kunnen en vooral hoe betrouwbaar een gezinshond kan zijn!
LimaMambo schreef:Noppes schreef:Ik ben het totaal met haar eens! Volgens mij snapt de andere kant juist niet zo goed wat kinderen van die leeftijd kunnen en vooral hoe betrouwbaar een gezinshond kan zijn!
het gaat er bij mij om het denkvermogen van een kind in bepaalde situaties.. als ik met mijn hond buiten loop en een andere hond valt mijn hond aan, verwacht ik van die eigenaar dat die zijn hond onder controle kan houden of iig helpt om het gevecht te stoppen.. en kinderen van 11 kunnen dat niet in zo'n situatie..
Nouks schreef:...
LimaMambo schreef:het gaat er bij mij om het denkvermogen van een kind in bepaalde situaties.. als ik met mijn hond buiten loop en een andere hond valt mijn hond aan, verwacht ik van die eigenaar dat die zijn hond onder controle kan houden of iig helpt om het gevecht te stoppen.. en kinderen van 11 kunnen dat niet in zo'n situatie..
BraveSpots schreef:Runn_love_ schreef:welk voorbeeld ?? dat heb ik even gemist :SBraveSpots schreef:Ik neem als voorbeeld een jongetje van een jaar of tien die aan het wandelen was met een beagle puppy. Puppy ziet mijn hond en loopt er naar toe, onder een aanhangwagen. Ergens blijft de puppy hangen en kan niet meer vooruit/achteruit (word zo half opgehangen). Jongentje ziet het probleem niet, en trekt met volle macht aan de puppy om hem terug te krijgen. Puppy krijst want hij word opgehangen en nog eens uit elkaar getrokken ook. Ik ben dan uiteindelijk maar gaan helpen om het diertje los te krijgen, ocharme.
Ik ben trouwens verbaast wat voor reacties er komen op mijn mening? Waarom vind iedereen het blijkbaar beledigent als ik zeg dat ik vind dat een kind maar met 14/15 en hond mag uitlaten? Ik vind het onverantwoord, daarvoor moet je je niet persoonlijk aangevallen voelen...
Noppes schreef:Maar jij hebt het constant over vechtende honden. Terwijl honden niet vaak 'echt' vechten. Zoals ik al zei hoort een hond gewoon goed opgevoed te zijn en niet zomaar een andere hond aan mogen vliegen.
En een kind van 11 kan ook een hond weg trekken hoor
DenK4ever schreef:LimaMambo schreef:het gaat er bij mij om het denkvermogen van een kind in bepaalde situaties.. als ik met mijn hond buiten loop en een andere hond valt mijn hond aan, verwacht ik van die eigenaar dat die zijn hond onder controle kan houden of iig helpt om het gevecht te stoppen.. en kinderen van 11 kunnen dat niet in zo'n situatie..
Als de honden de kans krijgen om elkaar aan te vallen.. hebben de eigenaren toch iets niet goed gedaan.... die kans had niet eens mogen ontstaan..
maar helaas zijn er genoeg VOLWASSEN mensen, die dat niet op tijd kunnen inschatten...
en dan nog wat.. ALS mijn hond in een gevecht terecht zou komen, dan ben ik ook alle controle kwijt hoor.. dat heeft er dus niks mee te maken of ik nou een kind ben...
honden staan echt niet meer onder appel als ze aan het knokken zijn.
Noppes schreef:En we gaan toch ook allemaal met paarden om? Dát zijn pas onvoorspelbare dieren omdat het vluchtdieren zijn. Een hond die goedopgevoed is hoeft niet voor problemen te zorgen.
De meeste mensen hier op dit forum gaan al vanaf jonge leeftijd met paarden om. Natuurlijk eerst met begeleiding. Maar ik denk dat er genoeg 10/11 jarigen zijn die met hun paard wandelen en deze in hun eentje uit de wei halen!