IK BEN BANG!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: IK BEN BANG!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:36

@ LimaMambo, heb jij zelf kinderen en mogen die met jouw hond lopen?? Ik geef nl wel onze Jack mee aan mijn eigen kinderen, maar niet aan andere jonge kinderen. (alleen als ze mee gaan natuurlijk).

En een 12 jarige mag wel een pony uit de wei halen maar geen hond(je) uitlaten??

En als ze fietsen kunnen ze ook een keer niet uitkijken, mogen ze dan ook niet meer fietsen??
Er lopen rare mensen op de wereld, dan kunnen kinderen nooit buiten spelen (is dan wel veiliger met hond trouwens haha)
Laatst bijgewerkt door Brainless op 22-10-08 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Waar gáát dit over zeg Rolleyes
Zal mij benieuwen wanneer dit op slot wordt gegooit.

Limanade

Mango_ schreef:
Nouja, ik vind dit maar een zinloze discussie. Pas op je 16de een hond uitlaten, kom op. Een kind is niet één of ander iets zonder verstand en ontwikkeling.

Maar als jij pas je kind op 16 jaar een hond laat uitlaten, mag dat kind dan op zijn 18de alleen naar school gaan fietsen? Dan kan je namelijk ook gevaarlijke honden tegenkomen én enge mensen. Noem maar op.

je snapt niet helemaal wat ik bedoel heb ik het idee...

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:37

LimaMambo schreef:
Brainless schreef:
Hier een "ontaarde" moeder Clown .

Mijn kinderen (5, 6 en 9) nemen regelmatig onze hond (jack frutsel) mee naar buiten. Zowel om uit te laten als om mee te spelen.

@LimaMambo, het ligt ook aan de soort hond. Jij doet alsof honden niet te vertrouwen zijn.
Heb je zelf honden, en zoja welk soort. Ik heb zelf voor een Jack gekozen ivm mijn kinderen, het liefst heb ik een grotere, maar dan kunnen mijn kinderen er weinig mee, en ik vind dit juist heel belangrijk en als zij er niet meer is en de kinderen zijn ouder komt er een andere hond voor terug. Onze Jack Frutsel is nu 9 en gaat graag met mijn kinderen mee naar buiten.

Ik had zelf een hond toen ik 8 was, en daar liep ik hele middagen mee door het dorp te struinen.

ik heb zelf 2 honden.. een staff en een bullterrier..
maar ik zou never nooit mijn honden voor 100% vertrouwen want dan ben je imo gevaarlijk bezig Knipoog
en al vertrouw jij je hond nog zo goed dat je je kinderen ermee weg stuurt.. er hoeft maar 1 hond aan te komen die het niet zo heeft op je snack russel.. en dan heb je de poppen al aan het dansen Knipoog

Tsja dat zijn dan ook wel weer een ander soort slag honden dan een 'doorsnee' gezinshond zoals een jack russel of een golden retriever.
En het voorbeeld dat jij noemt dat er maar 1 hond hoeft te komen die het niet op jou hond heeft, dat is het probleem van de eigenaar van die hond. Honden horen niet andere honden aan te vliegen!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:37

Runn_love_ schreef:
welk voorbeeld ?? dat heb ik even gemist :S

BraveSpots schreef:
Ik neem als voorbeeld een jongetje van een jaar of tien die aan het wandelen was met een beagle puppy. Puppy ziet mijn hond en loopt er naar toe, onder een aanhangwagen. Ergens blijft de puppy hangen en kan niet meer vooruit/achteruit (word zo half opgehangen). Jongentje ziet het probleem niet, en trekt met volle macht aan de puppy om hem terug te krijgen. Puppy krijst want hij word opgehangen en nog eens uit elkaar getrokken ook. Ik ben dan uiteindelijk maar gaan helpen om het diertje los te krijgen, ocharme.

Ik ben trouwens verbaast wat voor reacties er komen op mijn mening? Waarom vind iedereen het blijkbaar beledigent als ik zeg dat ik vind dat een kind maar met 14/15 en hond mag uitlaten? Ik vind het onverantwoord, daarvoor moet je je niet persoonlijk aangevallen voelen...

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:38

LimaMambo schreef:
Mango_ schreef:
Nouja, ik vind dit maar een zinloze discussie. Pas op je 16de een hond uitlaten, kom op. Een kind is niet één of ander iets zonder verstand en ontwikkeling.

Maar als jij pas je kind op 16 jaar een hond laat uitlaten, mag dat kind dan op zijn 18de alleen naar school gaan fietsen? Dan kan je namelijk ook gevaarlijke honden tegenkomen én enge mensen. Noem maar op.

je snapt niet helemaal wat ik bedoel heb ik het idee...

Ik ben het totaal met haar eens! Volgens mij snapt de andere kant juist niet zo goed wat kinderen van die leeftijd kunnen en vooral hoe betrouwbaar een gezinshond kan zijn!

Limanade

Brainless schreef:
@ LimaMambo, heb jij zelf kinderen en mogen die met jouw hond lopen?? Ik geef nl wel onze Jack mee aan mijn eigen kinderen, maar niet aan andere jonge kinderen. (alleen als ze mee gaan natuurlijk).

En een 12 jarige mag wel een pony uit de wei halen maar geen hond(je) uitlaten??

En als ze fietsen kunnen ze ook een keer niet uitkijken, mogen ze dan ook niet meer fietsen??
Er lopen rare mensen op de wereld, dan kunnen kinderen nooit buiten spelen (is dan wel veiliger met hond trouwens haha)

ik heb zelf geen kinderen
maar wel neefjes uit diezelfde leeftijdscatagorie.. maar die laat ik nooit zonder toezicht op straat met mijn honden ook al zijn mijn honden nog zo lief en luisteren ze net zo goed

Karlijntjee

zinloze discussie zeg!
Fijn dat ze weer terug is!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:39

jeetje, kom op zeg! Ik ben ook veertien en ik laat ook gerust mijn duitse herder uit, en die is niet altijd even lief. En dat deed ik 3 jaar geleden ook. En ja, als mijn hond iets zou doen tegen een andere hond (wat ze overigens niet zou doen) haal ik ze wel uit elkaar. Heb genoeg 'volwassenen' gezien die dit niet deden.
Maar zijn er nu echt 5 pagina's over vanaf hoe oud je de hond mag uitlaten? De hond van de TS was een klein ras, die kan een kind van 11 jaar makkelijk uitlaten.
Hier mag wel een slotje op vind ik.

Britt_Sisi

_Tivoli_ schreef:
Waar gáát dit over zeg Rolleyes
Zal mij benieuwen wanneer dit op slot wordt gegooit.

ROFL

Noppes

Brainless schreef:

Heel goed voorbeeld van die pony omdat wij bijna allemaal paardenmensen zijn natuurlijk Haha!~En het is een goed vergelijking.

En ik wacht ook op een slotje, haha!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:40

LimaMambo: dan is er altijd nog een andere eigenaar die hoogstwaarschijnlijk volwassen is welke de honden uit elkaar kan houden. Ik kan me hier echt totáál niet druk om maken.. Vind dan ook dat je een beetje overdrijft..

Je moet kinderen niet weghouden van mogelijke gevaren, daar leren ze alleen maar van. Ookal is dat zo nu en dan met een snee hier en een schaafwond daar. Ik heb ken leeftijdsgenoten die altijd maar klein gehouden zijn en nu nog steeds als 6-jarigen behandeld worden, nou ze beginnen al te janken als er iets in hun tas gelekt heeft.. Gewoonweg omdat ze nooit met ergere dingen dan dat te maken hebben gehad, aangezien pap en mam ze altijd beschermd heeft tegen 'de grote boze wereld'.

Wat een onzinnige discussie is dit zeg. Koe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:41

LimaMambo schreef:
ik heb zelf geen kinderen
maar wel neefjes uit diezelfde leeftijdscatagorie.. maar die laat ik nooit zonder toezicht op straat met mijn honden ook al zijn mijn honden nog zo lief en luisteren ze net zo goed

[***] schreef:
LimaMambo schreef:
waar ik mijn grens trek qua leeftijd? 16 jaar.. dan mogen ze mijn honden zonder toezicht mee nemen ( nadat ik eerst zelf een aantal keer ben mee geweest) want dan mag je wel van iemand verwachten dat die een beetje inzicht heeft in bepaalde situaties

Maar dan heb je het over JOUW honden en ANDERMANS kinderen. Das logisch, dat jij je honden niet zomaar mee geeft aan ieder willekeurig kind uit de buurt dat denkt je honden wel de baas te zijn. Maar jouw eigen honden die je KENT met je EIGEN kinderen is toch wat anders lijkt me.

...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:42

Noppes schreef:
Ik ben het totaal met haar eens! Volgens mij snapt de andere kant juist niet zo goed wat kinderen van die leeftijd kunnen en vooral hoe betrouwbaar een gezinshond kan zijn!

het gaat er bij mij om het denkvermogen van een kind in bepaalde situaties.. als ik met mijn hond buiten loop en een andere hond valt mijn hond aan, verwacht ik van die eigenaar dat die zijn hond onder controle kan houden of iig helpt om het gevecht te stoppen.. en kinderen van 11 kunnen dat niet in zo'n situatie..

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:42

@LimaMambo:Nou, ik snap je wel... vind alleen dat je alles vreselijk met 1 maat meet....

het is mijn inziens heeeeeeeeeeeel erg afhankelijk van de hond, en van het kind...

Voorbeeld.. ik heb 2 stiefdochters. ze zijn 10 en 16...
zelf heb ik een Duitse Dog, die mag NIEMAND uitlaten behalve, mijn vriend, zijn ex, partner daarvan en ikzelf...

Nu hebben de ex en partner een 5 jarige boxer...
daar is de 10 jarige altijd de hort mee op.. en dat gaat PRIMA! waarom, omdat de 10 jarige zich helemaal verdiept heeft in "haar" hond en kan lezen en schrijven met hem en dondersgoed weet hoe ze moet handelen.. ziet ze een bepaalde hond waarvan ze weet dat het niet klikt.. draait ze om... PRIMA!

de 16 jarige daarintegen.. die gaat alleen de hond uitlaten omdat ze stiekem wil roken.. let dus helemaal NIET op de hond en zijn omgeving.. dan gaat het dus niet goed....

Nogmaals, het is afhankelijk van hond en kind...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:43

nogmaals.. iedereen mag doen met hun kinderen wat ze willen.. maar betrek hier geen dieren bij..

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:44

LimaMambo schreef:
Noppes schreef:

het gaat er bij mij om het denkvermogen van een kind in bepaalde situaties.. als ik met mijn hond buiten loop en een andere hond valt mijn hond aan, verwacht ik van die eigenaar dat die zijn hond onder controle kan houden of iig helpt om het gevecht te stoppen.. en kinderen van 11 kunnen dat niet in zo'n situatie..

Maar jij hebt het constant over vechtende honden. Terwijl honden niet vaak 'echt' vechten. Zoals ik al zei hoort een hond gewoon goed opgevoed te zijn en niet zomaar een andere hond aan mogen vliegen.
En een kind van 11 kan ook een hond weg trekken hoor

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:44

Nouks schreef:
...

ja????

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:45

LimaMambo schreef:

Als de honden de kans krijgen om elkaar aan te vallen.. hebben de eigenaren toch iets niet goed gedaan.... die kans had niet eens mogen ontstaan..
maar helaas zijn er genoeg VOLWASSEN mensen, die dat niet op tijd kunnen inschatten...

en dan nog wat.. ALS mijn hond in een gevecht terecht zou komen, dan ben ik ook alle controle kwijt hoor.. dat heeft er dus niks mee te maken of ik nou een kind ben...
honden staan echt niet meer onder appel als ze aan het knokken zijn.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:45

BraveSpots schreef:
Runn_love_ schreef:
welk voorbeeld ?? dat heb ik even gemist :S

BraveSpots schreef:
Ik neem als voorbeeld een jongetje van een jaar of tien die aan het wandelen was met een beagle puppy. Puppy ziet mijn hond en loopt er naar toe, onder een aanhangwagen. Ergens blijft de puppy hangen en kan niet meer vooruit/achteruit (word zo half opgehangen). Jongentje ziet het probleem niet, en trekt met volle macht aan de puppy om hem terug te krijgen. Puppy krijst want hij word opgehangen en nog eens uit elkaar getrokken ook. Ik ben dan uiteindelijk maar gaan helpen om het diertje los te krijgen, ocharme.

Ik ben trouwens verbaast wat voor reacties er komen op mijn mening? Waarom vind iedereen het blijkbaar beledigent als ik zeg dat ik vind dat een kind maar met 14/15 en hond mag uitlaten? Ik vind het onverantwoord, daarvoor moet je je niet persoonlijk aangevallen voelen...

Gevalletje van gewoonweg pech hebben. Een eigenaar in stress kan net zo goed gaan trekken omdat die in paniek raakt, daar hoef je geen kind voor te zijn Lachen

@ Redrumfox een discussie is nooit onzinnig, als er maar goed onderbouwde meningen gegeven worden.

@ LimaMambo ben het niet met je eens. Betrek juist wél dieren bij kinderen! Goed voor de kinderen en de dieren hebben er vaak ook plezier in Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:46

Noppes schreef:
Maar jij hebt het constant over vechtende honden. Terwijl honden niet vaak 'echt' vechten. Zoals ik al zei hoort een hond gewoon goed opgevoed te zijn en niet zomaar een andere hond aan mogen vliegen.
En een kind van 11 kan ook een hond weg trekken hoor

ik neem als voorbeeld vechtende honden ja maar heb genoeg andere situaties duidelijk gemaakt hier..

en helaas ken ik de gevolgen van kinderen die honden uitlaat.. ik zeg zoiets dus echt niet voor niks..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:47

DenK4ever schreef:
LimaMambo schreef:

Als de honden de kans krijgen om elkaar aan te vallen.. hebben de eigenaren toch iets niet goed gedaan.... die kans had niet eens mogen ontstaan..
maar helaas zijn er genoeg VOLWASSEN mensen, die dat niet op tijd kunnen inschatten...

en dan nog wat.. ALS mijn hond in een gevecht terecht zou komen, dan ben ik ook alle controle kwijt hoor.. dat heeft er dus niks mee te maken of ik nou een kind ben...
honden staan echt niet meer onder appel als ze aan het knokken zijn.

en ik vind dat als je een eigenaar bent, je wel zou moeten weten wat te doen in dat soort situaties..

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:48

En we gaan toch ook allemaal met paarden om? Dát zijn pas onvoorspelbare dieren omdat het vluchtdieren zijn. Een hond die goedopgevoed is hoeft niet voor problemen te zorgen.
De meeste mensen hier op dit forum gaan al vanaf jonge leeftijd met paarden om. Natuurlijk eerst met begeleiding. Maar ik denk dat er genoeg 10/11 jarigen zijn die met hun paard wandelen en deze in hun eentje uit de wei halen!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 20:49

Noppes schreef:
En we gaan toch ook allemaal met paarden om? Dát zijn pas onvoorspelbare dieren omdat het vluchtdieren zijn. Een hond die goedopgevoed is hoeft niet voor problemen te zorgen.
De meeste mensen hier op dit forum gaan al vanaf jonge leeftijd met paarden om. Natuurlijk eerst met begeleiding. Maar ik denk dat er genoeg 10/11 jarigen zijn die met hun paard wandelen en deze in hun eentje uit de wei halen!

sorry maar ik vind niet dat je paarden met honden kan vergelijken..

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-08 20:49

?Hoi
Ik heb het hele topic gelezen en soms dacht ik wel even of ik dit topic wel had geopend Bloos Bloos ?
Sorry hoor ,maar ik vind het echt onzin als ik nu de hond nog niet mocht uitlaten want:
-ik ken de buurt op mn duimpje ,ik ga ook alleen naar school ,winkelcentrum dansles etc. en dat is nog verder weg
-de hond is normaal altijd braaf enz (ook al heb ik hem wel eens uit tuinen moeten vissen omdat de tuindeur openstond Bloos en het is altijd goed gekomen.Ik ben ook wel een paar keer bijna op mn b.ek gegaan )
-ik had brokjes bij me om te lokken eventueel
-en ,al zeg ik het zelf(ik hoor het ook van iedereen), ik heb een behoorlijk verandwoordelijkheidsgevoel .
x Mij

ps. Mijn ouders hebben er ook goed over na gedacht