"Meerijden" met het verkeer.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luxx

Re: "Meerijden" met het verkeer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 17:50

ManonR_ schreef:
luxx schreef:
ik wil ook wel even wat foto's van hardrijders en bumperklevers opgoogle'en als jullie dat leuk vinden? Haha!
Waarom zou je dat doen? Ik laat aan Breitling zien waarom ik net zoals haar liever niet tussen vrachtwagens rijd. Ik weet niet of foto's van hardrijders (dat kan je sowieso niet zien) en bumperklevers iets toevoegen.

sorry, je hebt gelijk, ik bedoel foto's van ongelukken met hardrijders en bumperklevers.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:13

Ik snap mensen die bumperkleven sowieso echt niet. Hoe traag en vervelend de andere ook rijdt, besef je écht niet dat jij geen onsterfelijke ziel bent bij wie zulke dingen als een voorganger die onverwacht hard remt 'toch niet gebeurt', besef je echt niet dat je letterlijk met niet alleen de anderen maar ook met je eigen leven speelt? Besef je echt niet dat als je al de gewenste afstand houdt, je met een snel reactievermogen bij hoge snelheid nog steeds op je voorligger zal knallen, dat als je bumperkleeft je bij zo'n reactie al in de koffer van de andere bent geknald voordat je gezien hebt dat hij heeft geremd?

Soms gebeurt het wel eens dat iemand echt langzaam rijdt en ik geen mogelijkheid om voorbij te steken. Maar dan nog houd ik een goede ruime afstand, ik ben niet levensmoe.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:18

xKatleentjex schreef:
Soms gebeurt het wel eens dat iemand echt langzaam rijdt en ik geen mogelijkheid om voorbij te steken. Maar dan nog houd ik een goede ruime afstand, ik ben niet levensmoe.

Nee, levensmoe niet, maar wel erg irritant als iemand 60 rijdt waar je 100 mag Clown

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:22

Irritant misschien wel, misschien heel irritant, maar dan nog zou ik het niet in mijn hoofdhalen om te gaan bumperkleven. Zij rijden misschien gevaarlijk zo langzaam, maar jij maakt het dan nog eens dubbel zo gevaarlijk door er maar kort achteraan te rijden terwijl je toch niet voorbij kan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:23

Het irritante met mensen die bijvoorbeeld 50 of 60 rijden op een 80 km-weg is dat ze ook ineens op de rem kunnen gaan staan. Echt, zelfs met 60 km p/u wil jij niet op je voorganger knallen hoor.

Ik laat het dan ook wel uit mijn hoofd om te gaan bumperkleven. Mijn auto is me te lief en mijn leven helemaal.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:24

Karin schreef:
Het irritante met mensen die bijvoorbeeld 50 of 60 rijden op een 80 km-weg is dat ze ook ineens op de rem kunnen gaan staan. Echt, zelfs met 60 km p/u wil jij niet op je voorganger knallen hoor.

Ik laat het dan ook wel uit mijn hoofd om te gaan bumperkleven. Mijn auto is me te lief en mijn leven helemaal.

Nee, bumperkleven doe ik ook niet....

Of ik haal in, of ik blijf er gedwongen achter en vloek in het Duits net zo lang tot de auto afslaat of ik er toch ergens voorbij kan... Bloos
Laatst bijgewerkt door Adil op 23-10-08 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:26

Hier hebben ze op de provinciale wegen bijna overal dubbele doorgetrokken strepen aangebracht. Zal niet voor niets zijn. Inhalen zit er dus niet in, tenzij je een fijne boete riskeert.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:30

Karin schreef:
Hier hebben ze op de provinciale wegen bijna overal dubbele doorgetrokken strepen aangebracht. Zal niet voor niets zijn. Inhalen zit er dus niet in, tenzij je een fijne boete riskeert.

Vandaar dus ook mijn reactie...

Mijn moeder heeft ooit politieagenten in zo'n "onopvallende dienstwagen" ingehaald op een weg met doorgetrokken streep Clown

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:35

luxx schreef:
ManonR_ schreef:
Waarom zou je dat doen? Ik laat aan Breitling zien waarom ik net zoals haar liever niet tussen vrachtwagens rijd. Ik weet niet of foto's van hardrijders (dat kan je sowieso niet zien) en bumperklevers iets toevoegen.

sorry, je hebt gelijk, ik bedoel foto's van ongelukken met hardrijders en bumperklevers.
Dat zetten ze er doorgaans niet bij.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:43

deze discussie ontaard zoals gewoonlijk in oeverloos langs elkaar heen praten en ik heb alweer spijt dat ik me er uberhaubt in gemengt heb.
wilde vooral aangeven dat er ook mensen op de snelwegen rondrijden die gewoonweg geen 130 of zelfs maar 110 kunnen of willen en zelfs mogen, zoals ik met mijn eendje.
dacht dat paardenliefhebbers sowieso wel zoiets kunnen snappen, iemand die bij zijn volle verstand is gaat niet met een trailer met 110/130 meerijden, alleen maar omdat dat de maximumsnelheid is.
maargoed, prettige discussie nog.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:50

luxx schreef:
deze discussie ontaard zoals gewoonlijk in oeverloos langs elkaar heen praten en ik heb alweer spijt dat ik me er uberhaubt in gemengt heb.
wilde vooral aangeven dat er ook mensen op de snelwegen rondrijden die gewoonweg geen 130 of zelfs maar 110 kunnen of willen en zelfs mogen, zoals ik met mijn eendje.
dacht dat paardenliefhebbers sowieso wel zoiets kunnen snappen, iemand die bij zijn volle verstand is gaat niet met een trailer met 110/130 meerijden, alleen maar omdat dat de maximumsnelheid is.
maargoed, prettige discussie nog.

Je hebt helemaal gelijk hoor!

Ik heb ook respet voor die mensen! Zolang ze dan maar rechts blijven rijden...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 00:10

Breitling schreef:
Nog iets wat hier veel gebeurd is dat mensen geen gas geven op de invoegstrook. Dus met 50 een snelweg opwillen rijden en ik moet zeggen dat ik dan ook behoorlijk boos in de auto zit want dat is gewoon levensgevaarlijk en ik kan dan dus ook geen vaart maken om normaal tussen het verkeer te voegen dus het is voormezelf ook nog gevaarlijk.

Ik heb geleerd om dan zelf afstand te creëren, zodat je daarna gas kan geven en inhalen.
Dus als er zo'n slak voor je zit, gas terug, dan heb je ruimte om zelf gas te geven. En daarna in te halen, natuurlijk.

Shadow0 schreef:
Citaat:
Ik rij iedere dag 100 km dus zit aardig wat op de weg en dan met name de snelweg en dit gebeurt zo ontzettend vaak!

Opvallend. Zal wel regiogebonden zijn, ik maak het maar zelden mee.

Ja dat kan echt Ja ik ben 3 dagen in de week in een plaats in Brabant, nou ze rijden daar als een stel idioten! Helemaal rond 18.00u als iedereen gauw thuis wil zijn.
De gekste dingen maak ik er dagelijks mee, geen voorrang verlenen, mensen de weg af willen drukken, als je je aan de snelheid houdt dicht achter je rijden enz.

Ik woon in een middelgroot dorp hartje randstad (je zou juist zeggen dat ze in de randstad asocialer en haastiger zijn), nou zo erg gebeurt dat daar niet hoor

Maar die A28 is inderdaad een rotweg, als ik naar het noorden moet rij ik liever over de A6 want het schiet voor geen meter op op die A28; remmen, gas, remmen, enz.
Het zou kunnen omdat op sommige plekken de weg optisch smaller lijkt vanwege de bomen, dat de mensen onbewust langzamer gaan rijden daardoor.

luxx schreef:
ik met mijn eendje.

Voor lelijke eendjes en klassiekers ga ik graag een tikkie langzamer hoor Haha!

Verder vind ik er een verschil zitten tussen 'vlot' 80 rijden op een 80-km weg en 'langzaam' 80 rijden. Het ene is 81-83 km/u en het andere zit ergens tussen de 75 en 78.
Als de rest op de weg 'vlot' 80 rijdt vind ik niet dat je zelf 77 km/u moet rijden. Dat is echt heeeeel irritant als je erachter zit.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 15:54

Dus als ik het goed begrijp is de minimum snelheid op de snelweg 60 en mag je niet meerijden met het verkeer?

Conclusie ik had gelijk mijn collega is een overspannen bestuurder. Lachen Altijd fijn gelijk te hebben, jammer dat het zo'n grote dicussie oplevert. Excuses op voorhand voor mensen die zich aangevallen voelen voor het onderstaande.

Dus als ik even de Advocaat van de duivel mag spelen Extreme duivel : In het verkeer moet je je altijd aan de verkeerssituatie aanpassen. Dus de 2 sec afstand altijd moet zien te waarborgen.

Dus als er iemand op je bumper hangt: je snelheid eruit halen tot de afstand voor 2 sec zorgt? Extreme duivel Met andere woorden: Is het niet zo dat als er iemand op bumper hangt je "verplicht" bent langzamert te gaan rijden? Extreme duivel

Uiteraard doe je dit niet abrupt, maar ik kan me goed voorstellen dat men de snelheid eruit haalt als er (weer eens) iemand op je bumper hangt.