LimaMambo schreef:dus zo heel erg fout is jaloezie niet.. maar het moet niet doorslaan..
en als je jezelf kan inhouden wbt jaloezie.. dan hoeft je vriend hier toch geen last van te hebben?
Das imo ook niet goed hoor, jaloezie opkroppen is (net zoals met andere dingen) geen goed gedacht denk ik. Want uiteindelijk komt het er toch eens uit en je vriend is ondertussen helemaal niet van bewust dat hij je eigelijk aan het kwetsen is als hij met dat ander meisje/vrouw staat te praten.
Moet zeggen dat ik beide niet echt een goede eigenschap vind... Wat ik tot nog toe gemerkt heb van jaloezie in mijn omgeving en in vorige relatie was puur wantrouwen.. Vandaar dus mijn reactie
Bezitterigheid kan ook maar vind ik moeilijk klinken...Hoe zie je dat dan, dat niet willen delen, alsin: hij mag zijn lichaam niet met een ander delen, of alsin;: "hij mag helemaal niets met een ander delen en mag enkel met mij praten, lachen enz". Kortom: hij moet gewoon trouw zijn, of wil je hem isoleren van de buitenwereld?