Jaloerse vrouwen! *zucht*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Re: Jaloerse vrouwen! *zucht*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:40

LimaMambo schreef:
dus zo heel erg fout is jaloezie niet.. maar het moet niet doorslaan..
en als je jezelf kan inhouden wbt jaloezie.. dan hoeft je vriend hier toch geen last van te hebben?

Das imo ook niet goed hoor, jaloezie opkroppen is (net zoals met andere dingen) geen goed gedacht denk ik. Want uiteindelijk komt het er toch eens uit en je vriend is ondertussen helemaal niet van bewust dat hij je eigelijk aan het kwetsen is als hij met dat ander meisje/vrouw staat te praten.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 17:43

BraveSpots schreef:
LimaMambo schreef:
dus zo heel erg fout is jaloezie niet.. maar het moet niet doorslaan..
en als je jezelf kan inhouden wbt jaloezie.. dan hoeft je vriend hier toch geen last van te hebben?

Das imo ook niet goed hoor, jaloezie opkroppen is (net zoals met andere dingen) geen goed gedacht denk ik. Want uiteindelijk komt het er toch eens uit en je vriend is ondertussen helemaal niet van bewust dat hij je eigelijk aan het kwetsen is als hij met dat ander meisje/vrouw staat te praten.

maar je hoeft er toch niet per see je vriend mee lastig te vallen? je kan ook met een therapeut gaan praten.. of vriendinnen.. vaak als je het verhaal alleen al kwijt bent, lucht dat heel erg op.. en dan denk je: wat is het probleem nou eigenlijk?? dat is iig mijn ervaring Knipoog

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 07:29

Niet praten binnen een relatie lijkt me ook niet goed. Knipoog
Als jaloezie vormen aanneemt zoals de ts deze schetst, vind ik het ziekelijk en niet goed te praten.
Ik kan dan ook alleen maar zeggen dat deze mensen hulp moeten gaan zoeken voor hun probleem.
Want als je echt heeeel veel van iemand houdt, gun je deze alles en stel je zijn/haar geluk boven dat van jou. Jaloersen zoals genoemd denken alleen maar aan zichzelf.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:05

sflj schreef:
Want als je echt heeeel veel van iemand houdt, gun je deze alles en stel je zijn/haar geluk boven dat van jou. Jaloersen zoals genoemd denken alleen maar aan zichzelf.

idd daar had ik het gister over met mn nicht, haar vriend is zó erg, ze mag nérgens heen, als ze al even met mij iemand gaat wegbrengen of even na de winkel breekt de pleures uit, en dan zegt hij dat hij van haar houd.. maar hij verpest wel haar leven

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:53

Jaloezie hoeft niet te komen omdat je heeeeeeeeeeeel veel van iemand houdt. Het kan ook voortkomen uit een soort van bezit, bezitterig gevoel. Het gevoel dat je zijn bezit bent zeg maar.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 09:55

dat hij jouw bezit is

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:05

Charmotte schreef:
dat hij jouw bezit is

Ja ik draaide het om. Maar zo kan het ook ja. Haha!

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:18

Suzanne F. schreef:
Charmotte schreef:
dat hij jouw bezit is

Ja ik draaide het om. Maar zo kan het ook ja. Haha!

ja Haha!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 11:42

Adil18 schreef:
pharagirlke schreef:
Jaloezie is een gebrek aan vertrouwen. Als je weet dat je je partner kan vertrouwen, dat ie niet met een ander gaat lopen, ben je niet jaloers. En zonder vertrouwen = er voor mij geen relatie.

Ik ben van tijd tot tijd best jaloers, maar ik vertrouw mijn vriend volledig...

Jaloezie hoeft geen teken te zijn dat je een persoon niet vertrouwt, ik denk dat het eerder een reactie is op 'het niet willen delen'. Iemand kan je zo dierbaar zijn dat je niet wilt dat je hem/haar met iemand moet delen. Uiteraard speelt ook de angst hem/haar te verliezen een rol...

De vraag hoever je hierin gaat verschilt van persoon tot persoon...

Maar op bot te stellen dat je een persoon niet vertrouwt wanneer je jaloers bent is te generaliserend...

wantrouwen of egoistisch Nagelbijten / Gniffelen Moet zeggen dat ik beide niet echt een goede eigenschap vind... Wat ik tot nog toe gemerkt heb van jaloezie in mijn omgeving en in vorige relatie was puur wantrouwen.. Vandaar dus mijn reactie Lachen Bezitterigheid kan ook maar vind ik moeilijk klinken...Hoe zie je dat dan, dat niet willen delen, alsin: hij mag zijn lichaam niet met een ander delen, of alsin;: "hij mag helemaal niets met een ander delen en mag enkel met mij praten, lachen enz". Kortom: hij moet gewoon trouw zijn, of wil je hem isoleren van de buitenwereld?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 19:52

pharagirlke schreef:
Adil18 schreef:

Ik ben van tijd tot tijd best jaloers, maar ik vertrouw mijn vriend volledig...

Jaloezie hoeft geen teken te zijn dat je een persoon niet vertrouwt, ik denk dat het eerder een reactie is op 'het niet willen delen'. Iemand kan je zo dierbaar zijn dat je niet wilt dat je hem/haar met iemand moet delen. Uiteraard speelt ook de angst hem/haar te verliezen een rol...

De vraag hoever je hierin gaat verschilt van persoon tot persoon...

Maar op bot te stellen dat je een persoon niet vertrouwt wanneer je jaloers bent is te generaliserend...

wantrouwen of egoistisch Nagelbijten / Gniffelen Moet zeggen dat ik beide niet echt een goede eigenschap vind... Wat ik tot nog toe gemerkt heb van jaloezie in mijn omgeving en in vorige relatie was puur wantrouwen.. Vandaar dus mijn reactie Lachen Bezitterigheid kan ook maar vind ik moeilijk klinken...Hoe zie je dat dan, dat niet willen delen, alsin: hij mag zijn lichaam niet met een ander delen, of alsin;: "hij mag helemaal niets met een ander delen en mag enkel met mij praten, lachen enz". Kortom: hij moet gewoon trouw zijn, of wil je hem isoleren van de buitenwereld?

Jaaaaaa, Pharagirlke! Jij snapt hem! Daar heb je het punt: Hoever ga je in je jaloezie!!!! Haha!

Voor mij het eerste, hij moet mij trouw zijn,maar sociale contacten opbouwen buiten mij om moet wel degelijk een optie zijn,anders wordt de relatie wel erg ongezond Clown

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 20:12

Ik vind dat juist weer een beetje een stomme opmerking, hem isoleren van de buitenwereld? dat gaat wel heel erg ver, dan zou er zeker wat met je zijn...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:23

Dat is wel wat de vrouw uit dit verhaal doet want hij mag onder geen enkele voorwaarde communiceren met de buitenwereld zonder dat zij van elk detail op de hoogte gehouden word. Knipoog En geloof me vrij dat er zat jaloerse mensen zijn, die het wel degelijk zo zouden willen zien. (daarbij denk ik aan mijn stiefvader. Nu heb ik gelukkig een eigenzinnige moeder Nagelbijten / Gniffelen)

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 21:49

Charmotte schreef:
Ik bedoel dus,dat het onderwerp niet zoveel uitmaakt, misschien meer om de hoeveelheid mails die er gestuurd worden. Ik zou het echt niet erg vinden als mn vriend een keer een mailtje over en weer stuurt met een meid, maar als dat vaker is, tja dan ga ik toch twijfelen... jullie blijven toch opelkaar reageren (misschien ligt het aan mij maar ik zie dat toch een beetje als aandacht zoeken).. Het is toch een soort van tijd voor elkaar nemen, is het nou op het werk dat je elke keer een gesprek hebt, dan vind ik dat heel anders.

Nee ik denk dat het de manier is waarop er contact is.. Zoals ik al in een eerder bericht zei ---^

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:05

Dus omdat het via mail is gegaan en meneer niet meteen zei "hoi mevrouw, ik heb contact met mijn vrouwelijke collega van .... jaar" is het een foute manier van contact?

Ik mail met zoveel mannelijke personen zonder dat mijn vriend er weet van heeft Nagelbijten / Gniffelen Hij mailt met zoveel vrouwelijke personen dat zelfs al zou hij het me vertellen, ik de namen toch meteen weer zou vergeten. Niets mis mee IMO. Lachen

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 07:54

Charmotte schreef:
Charmotte schreef:
Ik bedoel dus,dat het onderwerp niet zoveel uitmaakt, misschien meer om de hoeveelheid mails die er gestuurd worden. Ik zou het echt niet erg vinden als mn vriend een keer een mailtje over en weer stuurt met een meid, maar als dat vaker is, tja dan ga ik toch twijfelen... jullie blijven toch opelkaar reageren (misschien ligt het aan mij maar ik zie dat toch een beetje als aandacht zoeken).. Het is toch een soort van tijd voor elkaar nemen, is het nou op het werk dat je elke keer een gesprek hebt, dan vind ik dat heel anders.

Nee ik denk dat het de manier is waarop er contact is.. Zoals ik al in een eerder bericht zei ---^

Wat jij beschrijft heeft een naam. Knipoog dat heet vriendschap en de vrouw in kwestie wil dus niet dat haar man bevriend is met een vrouwelijke collega. En in mijn beleving is dat onacceptabel. Niemand heeft het recht een ander vriendschap te ontzeggen.
En dan nog iets; als de collega een man was geweest, had die vrouw niks gezegd. Knipoog lekker vertrouwen dus in haar echtgenoot!

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:13

ja maar zie jij ooit 2 mannen zoveel met elkaar mailen? of 2 vrouwen? heus weleens natuurlijk, maar je blijft niet aan de gang toch, vooral niet als je elkaar ook real ziet. daarbij wil ik nog een keer zeggen; ik vind het niet écht verkeerd wat TS doet maar kan die vrouw ook begrijpen!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:15

Charmotte schreef:
ja maar zie jij ooit 2 mannen zoveel met elkaar mailen? of 2 vrouwen? heus weleens natuurlijk, maar je blijft niet aan de gang toch, vooral niet als je elkaar ook real ziet. daarbij wil ik nog een keer zeggen; ik vind het niet écht verkeerd wat TS doet maar kan die vrouw ook begrijpen!!

Mijn broer mailt anders geregeld met zijn mannelijke vrienden die hij ook irl ziet Nagelbijten / Gniffelen En ik mail ook zeer regelmatig met vriendinnen... Dus ik snap je punt niet?

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:16

pharagirlke schreef:
Dus omdat het via mail is gegaan en meneer niet meteen zei "hoi mevrouw, ik heb contact met mijn vrouwelijke collega van .... jaar" is het een foute manier van contact?

nee uiteraard niet, ik doelde meer op het tijd voor elkaar nemen, zie me bericht hierboven ook dit vind ik niet echt fout, er hoeft natuurlijk niks achter te zitten, maar nog een keer; Haha! Haha! ik kan die vrouw ook begrijpen

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:18

pharagirlke schreef:
Charmotte schreef:

Mijn broer mailt anders geregeld met zijn mannelijke vrienden die hij ook irl ziet Nagelbijten / Gniffelen En ik mail ook zeer regelmatig met vriendinnen... Dus ik snap je punt niet?

dan zal het wel aan mij liggen, iemand die ik irl spreek heb ik verder niet meer veel te vertellen op mail, heus wel wat en misschien zoals ts al zei iets doorsturen of weet ik het, maar dat gaat geen maanden door lijkt mij (nu weet ik niet hoelang het bij ts is) maar daar doel ik nu op

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:24

als je het goed met elkaar kan vinden maar je woont bv ver uit elkaar of iig te ver om naar elkaar toe te rijden voor een uurtje, wat is dan beter dan lekker met elkaar mailen? Tenzij zijn vrouw bereid is om haar elke avond op te pikken of 2x per week op te pikken en uit te nodigen voor het eten vind ik niet dat ze moet zieken. En ja, ik noem dit zieken. Knipoog

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:32

als je elkaars collega bent is dit dus niet het geval.
ik denk dat het ook aan je relatie ligt, dat weet ik wel zeker, gaat het goed zal je er minder moeite mee hebben dan dat het minder goed gaat, en zo en zo heeft de 1 er meer moeite mee dan een ander of die gene het nou leuk vind of niet

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:04

Charmotte schreef:
als je elkaars collega bent is dit dus niet het geval.
ik denk dat het ook aan je relatie ligt, dat weet ik wel zeker, gaat het goed zal je er minder moeite mee hebben dan dat het minder goed gaat, en zo en zo heeft de 1 er meer moeite mee dan een ander of die gene het nou leuk vind of niet

en als je relatie niet goed gaat, dan zorgen dit soort dingen er voor dat het enkel slechter zal gaan, en ik snap niet dat zo'n mensen dat niet begrijpen. Knipoog Het is niet omdat je collega's bent dat je niet ver van elkaar af kan wonen. Knipoog Zat politiemensen in Brussel die elke dag een uur naar hun werk rijden Knipoog Soms heb je je "droomjob" niet dichtbij.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:12

ik bedoel dat je elkaar dan op het werk ziet Haha! of je wel of niet veel kan praten dan hangt ook weer van de baan af maar zo kunnen we eindeloos doorgaan ik ga nu wel erg in op detail Clown

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 18:22

Suzanne F. schreef:
Jaloezie hoeft niet te komen omdat je heeeeeeeeeeeel veel van iemand houdt. Het kan ook voortkomen uit een soort van bezit, bezitterig gevoel. Het gevoel dat je zijn bezit bent zeg maar.

En het kan ook zijn dat iemand de psychopathologische stoornis jaloersheidswaan heeft...

Maar dit is enkel in het ergste geval Lachen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 10:47

pharagirlke schreef:
Dat is wel wat de vrouw uit dit verhaal doet want hij mag onder geen enkele voorwaarde communiceren met de buitenwereld zonder dat zij van elk detail op de hoogte gehouden word. Knipoog En geloof me vrij dat er zat jaloerse mensen zijn, die het wel degelijk zo zouden willen zien. (daarbij denk ik aan mijn stiefvader. Nu heb ik gelukkig een eigenzinnige moeder Nagelbijten / Gniffelen)

Mijn eerste post in dit topic:

Citaat:
Sluit ik me bij aan...Ik kan het ook niet hebben als meiden van alles en nog wat van mijn vent willen, dan wordt ik echt pissed...

Gelukkig vindt mijn vriend het vreselijk schattig als ik jaloers ben (andersom trouwens ook)...

echter vind ik het gedrag van de vrouw in kwestie wel zeeeeeeer ver gaan en dat zou ik ook echt niet doen...

Knipoog