Wat vind je van leeftijdsverschil?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Re: Wat vind je van leeftijdsverschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:34

Wat ik ROFL vind zijn ook de percepties van ´oud´.

Oudér is iedereen met een geboortedatum vóór die van jou.
´Oud´ is subjectief.

Een goede vriend van ons, mijn oude (in de zin van nu niet meer) overbuurman is tweede helft zestig.
Hij reist door heel west- en oosteuropa om te rácen. Niet wat rondtorren, nee echt serieus hárd gaan voor de punten.
Een echt áárdige, integere, zorgzame en begripvolle man met diepgang en een brede interesse. Hij reist echter alleen omdat ´jonge´ blommen zijn ritme niet trekken Haha! Er zullen best dames van 30-40 jaar jonger zíjn die dit leuk zouden vinden doch de norm is dat die in een doorzonwoning willen hokken met hooguit een deeltijdbaan voor hun ´onafhankelijkheid´.
Deze man heeft een pensioengerechtige leeftijd. Is ouder dan veel dames met een partnerwens doch hij is te jong voor vrijwel elke vrouw Haha!

hc

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:15

Tsja, mijn vriend en ik schelen maar 8 jaar (21 en 29)... 'maar' ja, want mijn ouders schelen er 20 Haha! Mijn vader is nu 76 en m'n moeder 56, maar je merkt er niks van hoor. M'n vader is nog lang niet grijs, heeft nog tot 3 jaar terug actief 4x in de week getennist, en doet nu een aantal keer in de week bridge en fitness. Mijn moeder werkt 3.5 dag in de week, heeft d'r boekenclubjes en fitnesst. Ik vind het ook altijd heel vreemd om hun leeftijden als 'oud' te zien omdat ze bijna actiever zijn dan ik. Tsja, ik hou ze jong van geest denk ik Knipoog

Tussen m'n vriend en ik merk je er ook niks van. Hij zegt zelf altijd dat ie zich pas 23 voelt. Hij studeert ook nog en ik ben meer bezig met samenwonen / kindjes dan hij. Ach ja, als je allebei volwassen hebt en 't is leuk samen... wat maakt zo'n cijfertje dan uit?

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 16:19

toen ik 18 was had ik een vriend van 37. Nagelbijten / Gniffelen
Dit ging half jaar goed, toen begon het leeftijdsverschil toch op te spelen.
Bij echte liefde maakt het niet vind ik.
(ik woon nu trouwens samen met de achterneef van me ex en we zijn mega gelukkig samen) Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:22

Huertecilla schreef:
Wat ik ROFL vind zijn ook de percepties van ´oud´.

Oudér is iedereen met een geboortedatum vóór die van jou.
´Oud´ is subjectief.

Een goede vriend van ons, mijn oude (in de zin van nu niet meer) overbuurman is tweede helft zestig.
Hij reist door heel west- en oosteuropa om te rácen. Niet wat rondtorren, nee echt serieus hárd gaan voor de punten.
Een echt áárdige, integere, zorgzame en begripvolle man met diepgang en een brede interesse. Hij reist echter alleen omdat ´jonge´ blommen zijn ritme niet trekken Haha! Er zullen best dames van 30-40 jaar jonger zíjn die dit leuk zouden vinden doch de norm is dat die in een doorzonwoning willen hokken met hooguit een deeltijdbaan voor hun ´onafhankelijkheid´.
Deze man heeft een pensioengerechtige leeftijd. Is ouder dan veel dames met een partnerwens doch hij is te jong voor vrijwel elke vrouw Haha!

hc

Dat vind ik wel een geweldig verhaal, HC! Knipoog

Soms heb ik het idee dat mannen geestelijk langer jeugdig zijn dan vrouwen, ze worden minder "zuur",

No offense, dames. Haha!

Nou, dan komt mijn onthulling:

Ik was 21, onbevangen en was van mijn 15-18de verliefd op een oudere man.

Ik had hem uit mijn hoofd gezet, leed een gezellig leven en kwam op mijn 21ste weer met hem in contact. En het was raak!
Deze man was echter - schrik niet- 19 jaar ouder. Knipoog
Zijn levenservaringen hadden hem echter meer onbevangen gemaakt dan dat ik was, hij was erg op zijn hoede, was wel eens bang dat ik als jonge blonde blom met andere kerels aan de haal zou gaan, en dat hij dan oud en saai was.

Uiteindelijk heeft hij me dingen geflikt, afspraken moeten imo wel nagekomen worden) Knipoog waardoor ik er mee genokt ben, en dit heeft me ook weer gevormd. het vertrouwen was weg, en da's toch de basis.

In sommige opzichten vulden we elkaar prima aan, voelden we elkaar goed aan, deelde passies als muziek en kunst (heb nogal diverse smaak en studie achtergrond boeide hem ook behoorlijk),

Maar toch was er sprake van een generatiekloof, die het geheel wel eens een geforceerd karakter gaf, onbegrip, teleurstelling..(Vooral op emotioneel gebied, niet zozeer op intellectueel gebied..)

Ik had dat niet zien aankomen. Bloos
Was een puur mens vol vertrouwen die er gewoon compleet voor ging.

Ben inmiddels wijzer en helaas ook wat minder onbevangen geworden. Pling
Maar zo'n leeftijdsverschil durf ik toch niet meer aan. Ondanks dat kerels imo veel bruisender zijn mentaal op hun ouwe dag dan de meeste dames.
Knipoog

Rietjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:37

Mijn ouders zijn gescheiden en mijn vader is opnieuw getrouwd.. Daar zit 16 jaar verschil tussen, maar dat merk je totaal niet. wij hebben nu weer 2 kleine kinderen in huis.. 1 van bijna n jaar en 1 van 3.. Hartstikke gezellig haha

ursulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 10:41

Op een ouwe fiets moet je het leren, toch? Tong uitsteken Haha! hahaa
nee, mij maakt leeftijdsverschil niks uit.. als je verliefd bent doet de leeftijd er niet toe. (behalve als ie 30 jaar ouder is ofzo Tong uitsteken )

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:54

detour schreef:
Ondanks dat kerels imo veel bruisender zijn mentaal op hun ouwe dag dan de meeste dames.

Dat is best een beetje lastig voor bruisende kerels, want de jonge bruisende blom is 10 jaar later ook .... huismus. De uiterste houdbaarheidsdatum van bruisend mannenkarakter lijkt inderdaad véél later te liggen dan bij vrouwen.
Uitzonderingen bevestigen de regel en die 10 jaar is een heel eind verder, waar je op beslismomenten niet onder gebukt moet gaan. Pluk de dag... en de blom.

hc

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:00

Ik ben 17 bijna 18 mijn vriend is 15.. je moet is weten wat mensen daarvoor een reactie op geven. Persoonlijk vind ik dat het er om gaat of je je goed en geaccepteerd voel bij je vriend of vriendin. En in mijn geval is der geen jongen die mij gelukkiger maakt.. Ik ben niet zo makkelijk en hij is de enige die het volhoudt Geld, geld!:P

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:57

Dreaa_natura schreef:
Ik ben 17 bijna 18 mijn vriend is 15.. je moet is weten wat mensen daarvoor een reactie op geven. Persoonlijk vind ik dat het er om gaat of je je goed en geaccepteerd voel bij je vriend of vriendin. En in mijn geval is der geen jongen die mij gelukkiger maakt.. Ik ben niet zo makkelijk en hij is de enige die het volhoudt Geld, geld!:P

je krijgt ook zeker opmerkingen van, wat moet je met zo'n oma in mijn geval krijg ik de flauwe opmerkingen naar me toe van, ja jullie moeten maar gauw beginnen aan kinderen... als iemand het 1 keer zegt ala, maar dat werd echt zoveel gezegt dat het niet leuk meer was. Nu vind iedereen het overgens harstikke leuk dat we samen zijn, ik ga ook heel goed om met mijn vriend zijn vrienden (zijn allemaal 19/20) zelf ben ik 23 Knipoog en mijn vriend 20 trouwens. Hij gaat ook goed om met de mijne, nu zijn mijn vrienden ook allemaal die leeftijd Clown ik heb alleen maar vrienden die jonger zijn, kom ik nu best wel achter lol.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:51

Ik denk dat in onze situatie, het ook wel botst als de vrienden ouder zijn. teminste dat heb ik wel..

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:14

denk ik ook, ik voel me ook niet 23 Lachen daarom word ik ook altijd jonger geschat, iedereen hoeft nooit zijn id te laten zien en ik wel Clown voordeel is we gaan vaak naar clubs van 21+/23+ en als ik mijn id laat zien geloven ze toch wel dat iedereen ook die leeftijd is Knipoog we zijn zo al vaak leuke clubs binnen gekomen. En idd mijn ex voor laz was een stuk ouder en ik had altijd ruzie, met laz heb ik nog nooit echt ruizie gehad Lachen

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:46

Een vriendin van mij is 21 en is hevig verliefd op een jongen van 17 (bijna 18) ik vind het totaal geen probleem, maar sommige mensen zeggen toch wel wat erover..
Meestal iets in de zin van: hij is toch veel te jong voor je?
Als zij maar gelukkig is, dat is toch het belangrijkste?

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:32

een vried van mij is 59 en zijn vriendin is net 20 geworden. PErsoonlijk vind ik dat niet echt kunnen. Het kan haar opa zijn... Ik weet echt niet wat ze in hem ziet, hij is kalend en dik. wel vriendelijk en heeft paarden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:41

SFCAP schreef:
een vried van mij is 59 en zijn vriendin is net 20 geworden. PErsoonlijk vind ik dat niet echt kunnen. Het kan haar opa zijn... Ik weet echt niet wat ze in hem ziet, hij is kalend en dik. wel vriendelijk en heeft paarden.

Nou, dat allerlaatste! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:45

SFCAP schreef:

En die paarden heeft 'ie toevallig ook nog bij een leuk huisje staan en hij is toevallig ook nog ziek? Clown

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:13

Die van mij is ook kalend en dik, heeft geen paarden en woont in een bovenwoning Lachen Wat iemand aantrekt in een ander is nogal persoonlijk. Hoewel die paarden wel een rol zouden kunnen spelen ROFL

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:19

Ik vind dat vanaf een jaar of 18 leeftijdsverschil minder belangrijk wordt.
Ik ben 22 en heb een tijdje een crush gehad op iemand die 10 jaar ouder was.
Mijn staleigenaresse en haar man schelen ook 15 jaar..

Heb er zelf niet zoveel moeite mee, als je maar gelukkig bent samen!

SFCAP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:45

Nouks schreef:
SFCAP schreef:

En die paarden heeft 'ie toevallig ook nog bij een leuk huisje staan en hij is toevallig ook nog ziek? Clown

nope, ik vind zijn paarden niet bijzonder, zijn huis nog minder, en hij is niet ziek .... Knipoog

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:05

Leeftijd zegt niet zoveel..
je moet doen waar je je goed bij voelt en als het niet goed voelt moet je ermee kappen. Zoals alles in het leven eigenlijk en zoals ook met leeftijdsverschillen. Toen ik 14 was had ik een relatie met een jongen van 19/20. Daarna een relatie toen ik 16 was met een man van 28.. Ondertussen woon ik bijna 4 jaar samen met mijn vriend die 16 jaar ouder is.. We zijn enorm gelukkig, merken ook niets van het leeftijdsverschil.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:18

Mij maakt het ook niet zoveel uit. Als beide personen zich er goed bij voelen, waarom niet? Lachen Ik denk alleen wel dat het lastig kan zijn, omdat je dan beide in een andere fase zit. Dit laatste merk ik zelf ook, ik heb al 2.5 jaar een vriend van 19 en ik ben net een paar maanden 16. Ik was dus 13 toen we wat kregen, hij net 17. 'Maar' 3.5 jaar verschil, maar ik merk gewoon dat hij nu echt serieus aan het worden is en bij mij is het nog een beetje lang leve de lol. Bloos Ik bedoel, ik ben eindelijk oud genoeg om bijv. uit te kunnen gaan (ging op mijn 15e ook al hoor) en hij heeft die tijd wel gehad. Maar het gaat nog steeds super tussen ons!

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:27

Denise1984 schreef:
liefde kent geen leeftijd. Zolang beide partijen volwassen zijn, geen probleem toch.

kort maar krachtig Knipoog en ik ga er in mee..

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:29

Ik ben net 19 en mijn vriend is 15, scheelt 6,5 jaar. Mijn vorige vriend was ook 25 en toen moesten mijn ouders wel even slikken. Dat ging al na 2 maanden uit en niet heel lang erna kreeg ik wat met mijn huidige vriend. Toen moesten mijn ouders wel weer even slikken Tong uitsteken We zijn overigens allemaal wel van mening dat het ook afhangt van de persoon in kwestie en met jezelf. Ik kan me bijvoorbeeld echt niet voorstellen dat ik wat heb met een broekie van 19 jaar oud, over het algemeen genomen..

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:31

hm.. ik ben bijna 15, en ben verliefd op een jongen van 19...
mijn vader vind het niet erg, maar mijn moeder vind het niet leuk..
die jongen is heel rustig, en zal niet verder gaan als ik dat niet wil,
en tis nog niet eens zeker of hij mij wel echt ook leuk vind.. Clown
ik vind het niet erg, maar toch moet het niet veel ouder zijn...

x_liesje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:28

ik ben 15, en verliefd op een jongen van 19, bijna 20.
word niks omdat hij te ver weg woont, en ik dat helemaal niks
vind op deze leeftijd, ook omdat hij nog geen auto heeft en ik
ov niet zie zitten. mijn vader kent hem en had er geen problemen
mee toen ik in de vakantie met hem ging. zelf vond ik het ook
makkelijk kunnen. natuurlijk is 5 jaar verschil niet super groot,
maar op mijn leeftijd toch al redelijk wat. ik vind aan de ene kant
dat liefde geen leeftijd kent, maar denk toch dat een relatie met
40 jaar verschil niet gaat werken.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:14

x_liesje_x schreef:
ik ben 15, en verliefd op een jongen van 19, bijna 20.
word niks omdat hij te ver weg woont, en ik dat helemaal niks
vind op deze leeftijd, ook omdat hij nog geen auto heeft en ik
ov niet zie zitten. mijn vader kent hem en had er geen problemen
mee toen ik in de vakantie met hem ging. zelf vond ik het ook
makkelijk kunnen. natuurlijk is 5 jaar verschil niet super groot,
maar op mijn leeftijd toch al redelijk wat. ik vind aan de ene kant
dat liefde geen leeftijd kent, maar denk toch dat een relatie met
40 jaar verschil niet gaat werken.

whow dit lijkt wel heel erg veel op mijn verhaal Clown
zie hier boven, jongen ook bijna 20,
en hij woont ook te ver weg ( helaas)