Hebben jullie je eerste auto nieuw of tweedehands gekocht?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Belsje

Re: Hebben jullie je eerste auto nieuw of tweedehands gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:50

Mijn eerste eigen auto was een nieuwe nissan almera die voor 1/3e zelf betaald heb, de rest was een verjaardagscadeautje ... Hiervoor deelde ik samen met mijn ouders twee wagens, maar omdat ik vrij ver op kamers zat was dat niet zo praktisch meer. Het dorp waar wij wonen is amper te bereiken met het OV, dus dan ben je al snel aangewezen op eigen vervoer ... (1 bus smorges, 1 bus savonds Haha!)

Tegenwoordig heb ik er eentje van het werk en die eerste heb ik braaf terug aan mama gegeven Clown . Ik denk dat ik al bij al net de verzekering e.d. betaald heb voor de drie jaar ik ermee gereden heb met mijn bijdrage van toen dus dat leek me wel netjes Haha!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:56

Ik was ook een van de gelukkigen die de eerste auto van mijn ouders gekregen heb...
Een Colt uit `93 was er razend blij mee en dat autootje heeft me overal heen gebracht alleen jammer genoeg total loss gereden en moest een nieuwe kopen dat is een Seat Ibiza uit '99 geworden en heeft nu al behoorlijk wat km's op de teller die ik er zelf opgereden heb maar hij doet het nog steeds perfect !!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:29

Kieffer schreef:
Anne_GTI schreef:
Nee, maar ik moet er wel achter rijden Clown

Wat is dit nou weer voor een vreemd vooroordeel? Iedereen met een boodschappenautootje rijdt langzaam/slecht?

Waar baseer je dat op?

Als je per jaar maar 2000 km rijd kom je zelden uit de eigen omgeving. Onverwachte situaties kom je zelden tegen. Dus als er dan een keer iets anders is dan normaal kan zo iemand er veel minder goed op anticiperen. Dus ja, mensen die per jaar zo weinig kilometers maken vind ik niet de beste chauffeurs.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 13:57

Anne_GTI schreef:
Als je per jaar maar 2000 km rijd kom je zelden uit de eigen omgeving. Onverwachte situaties kom je zelden tegen. Dus als er dan een keer iets anders is dan normaal kan zo iemand er veel minder goed op anticiperen. Dus ja, mensen die per jaar zo weinig kilometers maken vind ik niet de beste chauffeurs.

Ah natuurlijk, in het centrum van de stad kom je natuurlijk nooit
onverwachte situaties tegen, kinderen die overrennen, honden, oudjes met scootmobielen,
kermis, omleidingen, marktdagen, etc etc etc.

Ik vind dat je wel een beetje kortzichtig denkt hoor op deze manier, als je in het centrum
rijdt kom je meestal 10x zoveel onverwachte en onoverzichtelijke situaties tegen als
op de snelweg waar iedereen met min of meer dezelfde snelheid dezelfde kant op gaat..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:43

Goh, in Vlaardingen kan je nog met de auto in het centrum komen blijkbaar. Dat kan hier niet, gewoon in een parkeergarage aan de rand van de stad zetten en verder lopen. Dan kom je maar weinig onverwachts tegen hoor.

Ik vind dat als je een auto koopt je d'r ook mee moet rijden. Anders is het maar blikken garage/straatvulling. Da's gewoon kapitaalsvernietiging, en dat is altijd jammer, hoeveel geld je ook te besteden hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:44

Anne_GTI schreef:
s je per jaar maar 2000 km rijd kom je zelden uit de eigen omgeving. Onverwachte situaties kom je zelden tegen. Dus als er dan een keer iets anders is dan normaal kan zo iemand er veel minder goed op anticiperen. Dus ja, mensen die per jaar zo weinig kilometers maken vind ik niet de beste chauffeurs.

Hahahaha moest wel lachen om die opmerking van Anne_GTI want ik kan me dr wel in vinden *LOL*

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 14:58

Jolanda_ schreef:
Ik was ook een van de gelukkigen die de eerste auto van mijn ouders gekregen heb...
Een Colt uit `93 was er razend blij mee en dat autootje heeft me overal heen gebracht alleen jammer genoeg total loss gereden en moest een nieuwe kopen dat is een Seat Ibiza uit '99 geworden en heeft nu al behoorlijk wat km's op de teller die ik er zelf opgereden heb maar hij doet het nog steeds perfect !!

Ik zou ook een van de gelukkigen zijn die de sportwagen Toyota Avensis van mijn ouders zou krijgen maar ik wilde dat niet aangezien ze dan een andere auto moesten kopen. Nu heb ik met vriendlief ook een Toyota gekocht Haha! Ben er trots op en warempel, mijn ouders vinden hem beter dan hun eigen auto Lachen Ik ga wel met hun auto leren rijden maar dat is omdat hij zwaarder is Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:00

Anne_GTI schreef:
Ik vind dat als je een auto koopt je d'r ook mee moet rijden. Anders is het maar blikken garage/straatvulling. Da's gewoon kapitaalsvernietiging, en dat is altijd jammer, hoeveel geld je ook te besteden hebt.

Ik ben dat toch niet helemaal met je eens. Mijn moeder heeft een nieuwe C1 gekocht 2 jaar terug, zij rijdt hier niet veel mee,
gebruikt hem om naar verschillende hobby's, uitjes etc. te gaan, mijn opa te bezoeken maar ook en vooral voor de boodschappen.
Wij zijn thuis met z'n vieren en de boodschappen voor vier mensen voor een hele week of zelfs voor een
heel weekend neem je niet even mee op een fiets of in de bus.

Ondanks dat zo'n autootje niet veel kilometers maakt is hij voor ons, en vooral voor mijn moeder heel erg
belangrijk en functioneel ookal rijdt zij dan niet veel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:09

Mas; rust roest, oftwel het is niet al te best om een auto alleen voor kleine stukjes te gebruiken of voor kleine afstanden.
Daar is een auto gewoon niet voor gebouwd.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:21

Chiqa schreef:
Mas; rust roest, oftwel het is niet al te best om een auto alleen voor kleine stukjes te gebruiken of voor kleine afstanden.
Daar is een auto gewoon niet voor gebouwd.

Dat kan best zijn, moet ze de auto dan maar verkopen?
Ik zie ook niet zo goed wat jou post te maken heeft met de mijne, want ik heb het niet over of
de korte afstanden die met onze C1 gereden worden goed voor die auto zijn of niet.

Ik heb al uitgelegd waar hij voor gebruikt wordt, en de auto wordt prima onderhouden door mijn vader,
auto's zijn al bijna 40 jaar zijn werk.
Zoals ik al zei: het is nogal moeilijk de boodschappen voor 4 man op een fietsje te vervoeren, dan maar korte
afstanden met de auto rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 15:44

Mas mijn opmerking was ook meer in zijn algemeenheid bedoeld,
niet specifiek naar jou toe.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 17:51

Geloof me Anne_GTI, Mas dr moeder, die al een jaar of 30 haar rijbewijs heeft, die weet écht wel doe ze moet reageren in het verkeer. En daarbij, als ze lange afstanden moet rijden pakt ze lekker de Toyota Picnic van haar man die op diesel van de zaak rijdt. En geef haar eens ongelijk...

Maar doe je goed hoor, concluderen en oordelen over situaties waar je helemaal niks van weet OK dan!

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 18:33

Je moet niet alles persoonlijk opvatten. Daarbij rijdt de moeder van Mas blijkbaar meer kilometers dan alleen in de boodschappenwagen.
Ik doelde in zijn algemeenheid op mensen die idd niet meer dan 2000 km per jaar rijden.
In mijn posts in dit topic heb ik tot deze geen elke naam genoemd. Ik reageerde gewoon in op een post van mijn voorganger en je pakt het gelijk persoonlijk op. Beetje jammer....

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:17

Anne_GTI schreef:
Je moet niet alles persoonlijk opvatten. Daarbij rijdt de moeder van Mas blijkbaar meer kilometers dan alleen in de boodschappenwagen.
Ik doelde in zijn algemeenheid op mensen die idd niet meer dan 2000 km per jaar rijden.
In mijn posts in dit topic heb ik tot deze geen elke naam genoemd. Ik reageerde gewoon in op een post van mijn voorganger en je pakt het gelijk persoonlijk op. Beetje jammer....

Ik pak helemaal niks persoonlijk op, maar ik vind het vreemd dat je iedereen over dezelfde kam scheert.
In je posts laat je duidelijk merken dat iedereen die weinig rijdt per jaar maar geen auto moet kopen, want dat kost ze meer dan wanneer ze de taxi nemen of het OV. En je wilt er ook niet achter rijden, want niemand van die mensen vind jij goede chauffers, lees je posts maar terug hoor...
"mensen die per jaar zo weinig kilometers maken vind ik niet de beste chauffeurs" Er zijn zat mensen die wel veel gereden hebben en nu minder, moeten die dan ook maar geen autootje kopen?

Ik zeg toch ook niet dat jij als een bezetene rijdt omdat er GTI achter je naam staat? Weet je waarom ik dat niet doe, omdat ik besef dat niet iedereen dat doet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:21

Kieffer schreef:
Ik pak helemaal niks persoonlijk op, maar ik vind het vreemd dat je iedereen over dezelfde kam scheert.

En toch heb je de behoefte om jezelf te verdedigen, mss is dat idd wel helemaal niet nodig Knipoog
Heb zelf niet het idee dat Anne_GTI mensen over één kam scheert, was meer een opmerking in
zijn algemeenheid en bevat ook nog eens een kern van waarheid...
Want trust me...de auto's waar ze het wél over had wil jij niet in je bezit hebben hoor....
Je schrikt ervan hoe die motoren en algehele conditie van die auto's zijn, dat is echt om te huilen.

Dan zeggen ze je mag een paard niet mishandelen, maar een auto wel?
En nogmaals niemand hoeft zich aangesproken te voelen, no way! Maar weinig rijden
is gewoon funest of je het horen wilt of niet.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:24

Ik krijg de oude auto van mijn moeder, een volvo 440. Ik krijg hem cadeau voor mijn rijbewijs. Hij staat al klaar voor de deur voor me, maar moet eerst deze maand mijn afrijden goed doen Lachen

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:44

Chiqa schreef:
Kieffer schreef:

En toch heb je de behoefte om jezelf te verdedigen, mss is dat idd wel helemaal niet nodig Knipoog
Heb zelf niet het idee dat Anne_GTI mensen over één kam scheert, was meer een opmerking in
zijn algemeenheid en bevat ook nog eens een kern van waarheid...
Want trust me...de auto's waar ze het wél over had wil jij niet in je bezit hebben hoor....
Je schrikt ervan hoe die motoren en algehele conditie van die auto's zijn, dat is echt om te huilen.

Dan zeggen ze je mag een paard niet mishandelen, maar een auto wel?
En nogmaals niemand hoeft zich aangesproken te voelen, no way! Maar weinig rijden
is gewoon funest of je het horen wilt of niet.

Ik verdedig mezelf niet, ik maak mijn standpunt duidelijk...

En je dwaalt weer van het onderwerp af, want het gaat niet over de staat van de auto's, maar over de bewering dat mensen die weinig kilometers maken niet goed kunnen rijden. En daar ben ik het niet mee eens, onafhankelijk over wie het gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:46

Kieffer schreef:
Ik verdedig mezelf niet, ik maak mijn standpunt duidelijk...

Presies zoals ik het dus al zei Knipoog

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:48

Chiqa schreef:
Presies zoals ik het dus al zei Knipoog

Weet je wat meisje, krijg jij toch lekker je zin Knipoog

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:52

Als ik een auto koop, wordt het een 2ehandse. Gewoon lekker een oefenwagentje, want er zullen vast wel krasjes op komen. En ik zal het mezelf nooit vergeven als ik een gloedje nieuwe auto verpest. Bij zo'n 2dehands auto maakt dat niet echt uit vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 19:52

Kieffer, ik weet niet waar die laatste opmering over gaat,
probeer alleen te vertellen dat we hetzelfde bedoelen
alleen in andere bewoording Knipoog

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:00

Chiqa schreef:
Kieffer, ik weet niet waar die laatste opmering over gaat,
probeer alleen te vertellen dat we hetzelfde bedoelen
alleen in andere bewoording Knipoog

Haha! Grapje

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:32

1e auto rijd je 9 van de 10 x in puin.
Dus ik zou lekker een goedkope auto kopen met nog een jaar apk, deze een jaar mee gaan rijden en ervaring opdoen en als ie daarna naar de sloop moet kun je aan iets duurders gaan denken.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:40

Mijn eerste autootje was 2de....misschien wel 5de hands, een Suzuki alto uit 1982, een roze, voor 350 gulden.....Dit is wel 16 jaar geleden, hihihihi. Ik heb ruim 2 jaar met dit autootje gereden.

Ik zou zelf nooit een nieuwe kopen de afschrijving vind ik veels te veel.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:23

Zonnebloem schreef:
1e auto rijd je 9 van de 10 x in puin.
Dus ik zou lekker een goedkope auto kopen met nog een jaar apk, deze een jaar mee gaan rijden en ervaring opdoen en als ie daarna naar de sloop moet kun je aan iets duurders gaan denken.

Lekker positief ROFL

Maar ben het wel met eens over het kopen van een ouder autootje, je zal hem misschien niet helemaal in puin rijden. Maar helemaal schadevrij zal hij wss niet blijven Haha!