'Het helpt toch niet', 'Het valt allemaal best mee' *zucht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dingetje

Re: 'Het helpt toch niet', 'Het valt allemaal best mee' *zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:18

Goof schreef:
Leven de mensen die van die opbrengsten (moeten) leven dan ook beter tegen die tijd? Of teren die straks op een uitkering waar ik me drie slagen voor in de rondte werk??

Zoals Nelleke net al heel goed opmerkte, kunnen sommige mensen, waaronder ik, zich erg aangevallen voelen door zo'n reactie.
Als je het in NL goed wilt doen op een manier die voor je dieren het beste is, kun je van de opbrengsten al bijna niet rondkomen...
Dus wie beschuldigd wie? Voor de zoveelste keer kun je boeren niet over 1 kam scheren maar dat doen jij en de TS, zeer zeker wel.

Dus als er iemand commentaar over jullie levensstijl heeft dan worden anderen (boeren in dit geval) wel door jullie op de vingers getikt. MAW.... jullie doen precies hetzelfde.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:19

LovingTweety, kan je dan niet beter investeren in iets van biologische producten? Want wat je nu doet is ergens wel een beetje tegenstrijdig...

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:20

Ik scheer niet alles over een kam.
Ik zeg in het algemeen, dat ik bedrijven die dieren echt opsluiten, etc (slecht dierenwelzijn) slecht vind en bedrijven die iets aan het dierenwelzijn doen, beter zijn.

Dus, is dat alles over 1 kam scheren?

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:20

Magnummm schreef:
*zucht, zoals ik zei heb ik NIKS tegen vleeseters die weten wat ze doen..
Wel heb ik een gloedhekel aan mensen die respectloos met vegetariers omgaan en die niet onder ogen willen komen wat ze doen/aanrichten..

Iedereen moet weten wat ie eet/doet.

En ik heb een gloedhekel aan mensen zoals jij die volkomen respectloos omgaan met de mensen uit deze sector die KEIhard werken om hun brood te verdienen. En die elke keer te maken krijgen met mensen zoals jij die absoluut niet weten waar ze het over hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:20

LovingTweety schreef:
Wat ik mij trouwens afvraag hè.

Ik vind vlees heerlijk! Kan niets anders zeggen. Maar ik zit wel bij verschillende goede doelen om de kwaliteit van hun leven beter te maken. Jullie ook? Of mag van jullie gewoon niemand meer vlees eten? Terwijl er verschillende oplossingen zijn om de kwaliteit van het leven te verbeteren.

Ik neem aan dat je dan dus ook alleen biologisch vlees koopt als je zo begaan bent met de dieren dat je geld doneert aan goede doelen, of dat niet? Want dat zou natuurlijk een logische keuze zijn in dat geval. Sorry, ik heb het topic niet helemaal doorgelezen om te kijken of je al eens antwoord gegeven hebt op een soortgelijke vraag Bloos

En ikzelf bepaal helemaal niets over wat anderen eten. Het enige wat ik doe is zeggen dat ik vegetarier ben en uitleggen waarom- wat een ander eet moet hij of zij helemaal zelf weten, alleen ga ik wel graag in op argumenten van mensen die gewoon vlees blijven eten, simpelweg omdat ik van dit soort dicussies hou (mits ze een beetje redelijk blijven uiteraard Clown ).

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:21

ach ik ben ook hypocriet... ik vond vlees altijd heerlijk, maar tegenwoordig heb ik het bewustzijn van een koe eten ontdekt, dus dan vind ik het echt niet lekker.... maar ik eet wel kip... dus het slaat eigenlijk nergens op...

Ik denk dan: Lekker belangrijk wie wat eet... je kan de wereld erom haten, maar je schiet er niks mee op. Wat is het nut van topic BTW ?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:22

_Nelleke_ schreef:
LovingTweety, kan je dan niet beter investeren in iets van biologische producten? Want wat je nu doet is ergens wel een beetje tegenstrijdig...

Wie zie zegt dat ik dat niet doe?
een conclusie die jij/jullie te snel getrokken hebben.
Wij hebben ook een stuk of 12 kippen die ruim een hectare hebben om te wandelen. En ronduit heerlijke eitjes geven.
Laatst bijgewerkt door LovingTweety op 02-10-08 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:22

CD28 schreef:
Magnummm schreef:
*zucht, zoals ik zei heb ik NIKS tegen vleeseters die weten wat ze doen..
Wel heb ik een gloedhekel aan mensen die respectloos met vegetariers omgaan en die niet onder ogen willen komen wat ze doen/aanrichten..

Iedereen moet weten wat ie eet/doet.

En ik heb een gloedhekel aan mensen zoals jij die volkomen respectloos omgaan met de mensen uit deze sector die KEIhard werken om hun brood te verdienen. En die elke keer te maken krijgen met mensen zoals jij die absoluut niet weten waar ze het over hebben.

Ik weet heus wel waar ik het over heb, anders was ik wss geeen vega.

En nogmaals, ik kies ervoor om vega te zijn. Daar hebben bedrijven dan onder te lijden.
En zo is het niet alleen met boeren, zo gaat het met alle bedrijven. Als mensen opeens geen brood meer kopen, gaan de bakkers failliet. Is toch hetzelfde?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:22

LovingTweety schreef:

Ik vind vlees heerlijk! Kan niets anders zeggen. Maar ik zit wel bij verschillende goede doelen om de kwaliteit van hun leven beter te maken. Jullie ook? Of mag van jullie gewoon niemand meer vlees eten? Terwijl er verschillende oplossingen zijn om de kwaliteit van het leven te verbeteren.

Ja hoor, ik doneer ook al zo'n 20 jaar aan goede doelen, collecteer af en toe en geef zelf ook als hier iemand aan de deur komt of er wordt een actie opgezet voor bepaalde rampen. Maar eigenlijk gaat dat niemand wat aan. Knipoog
Van mij mag iedereen vlees eten, ik pleit alleen maar voor wat meer bewust zijn van wat er op je bord ligt. Biologisch vlees zou een stap in de goede richting kunnen zijn. Heb je het topic wel goed doorgelezen eigenlijk? Verward
Je blijft zo hangen in je argumentatie, jammer.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:23

Magnummm schreef:
Ik zeg in het algemeen, dat ik bedrijven die dieren echt opsluiten, etc (slecht dierenwelzijn) slecht vind en bedrijven die iets aan het dierenwelzijn doen, beter zijn.

Zoals je het nu zegt, niet nee maar ik heb reacties van je gezien...

En dan, zomaar een vraag: Waarom geen biologisch vlees?

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:23

LovingTweety schreef:
_Nelleke_ schreef:

Wij hebben ook een stuk of 12 kippen die ruim een hectare hebben om te wandelen. En ronduit heerlijke eitjes geven.

Even tussen neus en lippen; biologisch is wat anders als die scharrelkippen van jouw. Of krijgen ze biologisch voer?

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:24

Ben benieuwd hoeveel vegetariërs er bier drinken..

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:24

Twiggy2008 schreef:
LovingTweety schreef:

Ja hoor, ik doneer ook al zo'n 20 jaar aan goede doelen, collecteer af en toe en geef zelf ook als hier iemand aan de deur komt of er wordt een actie opgezet voor bepaalde rampen. Maar eigenlijk gaat dat niemand wat aan. Knipoog
Van mij mag iedereen vlees eten, ik pleit alleen maar voor wat meer bewust zijn van wat er op je bord ligt. Biologisch vlees zou een stap in de goede richting kunnen zijn. Heb je het topic wel goed doorgelezen eigenlijk? Verward
Je blijft zo hangen in je argumentatie, jammer.

Ik heb het hele topic doorgelezen. Zit er al vanaf de eerste reactie bij Lachen Maar hier word ook ineens de conclusie getrokken dat ik niet biologisch zou eten......

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:25

dingetje schreef:
Magnummm schreef:

Zoals je het nu zegt, niet nee maar ik heb reacties van je gezien...

Dat heb ik al gezegd.
En anders bij deze. Mijn ouders eten alleen biologisch vlees.
Biologisch vind ik prima Knipoog
Heb ook al gezegd dat ik daar een onderzoek over gedaan heb.. Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:25

Precies. Tussen scharrel en biologisch zit een heel groot verschil. Wij kopen alleen maar biologische eieren, geen scharrel...

(En ik drink ook geen bier Knipoog )

Goof

dingetje schreef:
Goof schreef:
Leven de mensen die van die opbrengsten (moeten) leven dan ook beter tegen die tijd? Of teren die straks op een uitkering waar ik me drie slagen voor in de rondte werk??

Zoals Nelleke net al heel goed opmerkte, kunnen sommige mensen, waaronder ik, zich erg aangevallen voelen door zo'n reactie.
Als je het in NL goed wilt doen op een manier die voor je dieren het beste is, kun je van de opbrengsten al bijna niet rondkomen...
Dus wie beschuldigd wie? Voor de zoveelste keer kun je boeren niet over 1 kam scheren maar dat doen jij en de TS, zeer zeker wel.

Dus als er iemand commentaar over jullie levensstijl heeft dan worden anderen (boeren in dit geval) wel door jullie op de vingers getikt. MAW.... jullie doen precies hetzelfde.

HUh, integendeel zelfs.
Ondanks dat er ongetwijfeld bedrijven zijn waar het niet best gesteld is met de dieren, denk ik dat er ook ontzettend veel bedrijven zijn die juist wle hun best willen en proberen te doen en met hun beesten meeleven. Mensen die wel keihard werken hiervoor, maar zij zijn straks wel de dupe als er minder vlees gegeten gaat worden (of minder melk gedronken etc.).
Misschien begreep je mijn opmerking verkeerd, maar ik beschuldig niemand ergens van.

Anoniem

dingetje schreef:

Voor mij is dat in ieder geval simpel.. ik kan zonder vlees dankzij alle hedendaagse vleesvervangers Lachen

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:25

CD28 schreef:
Ben benieuwd hoeveel vegetariërs er bier drinken..

Toevallig lust ik dat niet Knipoog

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:26

TS, we hebben het toch over het welzijn van de dieren, als LT daar op die manier mee omgaat, dan is dat prima. Ga haar nou ook niet lopen afbranden op minimale details...

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:27

LovingTweety schreef:
Ik heb het hele topic doorgelezen. Zit er al vanaf de eerste reactie bij Lachen Maar hier word ook ineens de conclusie getrokken dat ik niet biologisch zou eten......

Je zei anders dat je er geen problemen mee had hoe de dieren leefde en dat jij je stukje vlees niet liet liggen..
Correct me If i am wrong Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:28

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-10-08 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

LovingTweety schreef:

Tja, en zo lees ik conclusies dat alle vegetariers zich niet bewust zijn van alle andere dierlijke toevoegingen in andere voedingsmiddelen. Nou, dan heb je aan mij een verkeerde, hoor. Haha!
Nou en of ik me daar bewust van ben en daarmee geef ik mijn 'zonde' van de harlekijndropjes (weet niet of je ze kent, zacht en zoet en heel lekker en helaas zit er gelatine in) meteen toe. Haha!

Maar voor de rest ben ik me heel bewust van alles, hoor. Knipoog
Maar het is waar dat je niet overal aan ontkomt, maar ik ben dan ook geen veganist.
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 02-10-08 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

LovingTweety

Magnummm schreef:
LovingTweety schreef:

Even tussen neus en lippen; biologisch is wat anders als die scharrelkippen van jouw. Of krijgen ze biologisch voer?

Ook, bovendien vinden ze veel voedsel door gewoon door de bijbehorende bossen te lopen Lachen Op de echte natuurlijke manier.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 13:29

Nelleke; ik zei het alleen maar omdat ze zei dat ze biologisch at, en toen vroeg ik letterlijk tussen neus en liep door of die kippen van hun dan biologisch waren. Gewoon een normale vraag Knipoog Lachen

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:29

Magnummm schreef:
LovingTweety schreef:

Je zei anders dat je er geen problemen mee had hoe de dieren leefde en dat jij je stukje vlees niet liet liggen..
Correct me If i am wrong Knipoog

Dat betekend dan nog altijd niet dat ik dan niet biologisch eet Knipoog