Misja schreef:Ik heb ook in Zweden, Stockholm, een walgelijk ongeluk meegemaakt in de metro.. Een man zat met de zijkant van zijn jas vast tussen de deuren (die sloegen toen werkelijk dicht met een klap). De metro begon te rijden en maakt supersnel vaart. Op het punt waar de metro echt onder de grond in een tunnel verdwijnt, is een ijzeren hekwerk náást de tunnel.
Die man heeft met de metro mee moeten rennen, en is met volle vaart zijn eigen dood tegemoet gerend tegen het ijzeren hek. Zijn romp lag op het perron, en de onderste helft van zijn lichaam onder de metro.
Voordat mensen in de gaten hadden wat er was, was het al te laat: er heeft nog iemand aan de noodrem getrokken, maar we stonden pas met een klap stil ín de tunnel.
Dit is me jaren bijgebleven, en nóg denk ik er vaak aan als ik ergens nog eens in de metro stap (vooral in het buitenland).
Verder nog niet zo lang geleden een zelfmoord van iemand die op het spoor lag. Een klap, en ik zat net in de coupé waar de resten van die persoon lagen: een gedeelte van het hoofd staarde me dor de raam op een bizarre manier aan. De conducteur stond buiten over te geven en was compleet van zijn stuk.
Ik heb contact gehad met slachtofferhulp, en achteraf te horen gekregen dat het ging om een jonge vrouw. Ook contact gehad met de NS, en een kaartje gestuurd naar de conducteur en machinist: dit werd ontzettend op prijs gesteld, en ik móest het gewoon doen. Gek genoeg heeft het beeld van de giga overgevende conducteur érg veel indruk op me gemaakt.
jeetje, dat is echt verschrikkelijk.
dit doet mij denken aan onze vakantie in spanje. wij gingen vanuit het vliegtuig naar de trein/metro en op het moment dat we ons broertje met de kinderwagen wilden optillen om de trein in te gaan gingen de deuren dicht.. gelukkig omdat er een groot opject tussen zat gingen de deuren gelijk weer open, maar je moet er niet aan denken wat er gebeurt was als hij was gaan rijden
verder heb ik geen fatale ongelukken zelf gezien

Nu kwam ik laatst foto's op de computer van mijn moeder tegen.. Waarvan ik niet eens wist dat ik ze had.. En liepen de tranen weer over mijn wangen.. 

)
toen de politie er was werd de bestuurder van de auto gearesteerd (die had dus veel gedronken en was veel te hard door het rode licht gegaan)