Fatale ongelukken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sax89

Re: Fatale ongelukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:22

Misja schreef:
Ik heb ook in Zweden, Stockholm, een walgelijk ongeluk meegemaakt in de metro.. Een man zat met de zijkant van zijn jas vast tussen de deuren (die sloegen toen werkelijk dicht met een klap). De metro begon te rijden en maakt supersnel vaart. Op het punt waar de metro echt onder de grond in een tunnel verdwijnt, is een ijzeren hekwerk náást de tunnel.
Die man heeft met de metro mee moeten rennen, en is met volle vaart zijn eigen dood tegemoet gerend tegen het ijzeren hek. Zijn romp lag op het perron, en de onderste helft van zijn lichaam onder de metro.
Voordat mensen in de gaten hadden wat er was, was het al te laat: er heeft nog iemand aan de noodrem getrokken, maar we stonden pas met een klap stil ín de tunnel.
Dit is me jaren bijgebleven, en nóg denk ik er vaak aan als ik ergens nog eens in de metro stap (vooral in het buitenland).

Verder nog niet zo lang geleden een zelfmoord van iemand die op het spoor lag. Een klap, en ik zat net in de coupé waar de resten van die persoon lagen: een gedeelte van het hoofd staarde me dor de raam op een bizarre manier aan. De conducteur stond buiten over te geven en was compleet van zijn stuk.
Ik heb contact gehad met slachtofferhulp, en achteraf te horen gekregen dat het ging om een jonge vrouw. Ook contact gehad met de NS, en een kaartje gestuurd naar de conducteur en machinist: dit werd ontzettend op prijs gesteld, en ik móest het gewoon doen. Gek genoeg heeft het beeld van de giga overgevende conducteur érg veel indruk op me gemaakt.

jeetje, dat is echt verschrikkelijk.
dit doet mij denken aan onze vakantie in spanje. wij gingen vanuit het vliegtuig naar de trein/metro en op het moment dat we ons broertje met de kinderwagen wilden optillen om de trein in te gaan gingen de deuren dicht.. gelukkig omdat er een groot opject tussen zat gingen de deuren gelijk weer open, maar je moet er niet aan denken wat er gebeurt was als hij was gaan rijden
verder heb ik geen fatale ongelukken zelf gezien

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:27

Echt verschrikkelijke verhalen...

Vorige week vrijdag was ik op mijn werk.. En dat is aan een drukke winkelstraat. Ongeveer 20m voor mijn werk rijden er trams.. En vorige week is er een vrouw overgestoken met een mp3 speler in haar oren.. Zag en hoorde de tram niet.. De trambestuurder heeft alles geprobeerd om nog te stoppen maar het was al te laat.. De vrouw lag klem onder de tram met haar schouders,nek of hoofd.. Binnen 3minuten stonden er ongeveer 10 politieauto's, 2brandweerwagens, ambulances en de traumahelikopter kwam later..

Later toen ik langsliep in mijn pauze, lagen er dozen op de plek waar ze had gelegen.. De dozen waren echt doordrenkt van het bloed.. Maakt echt een behoorlijke impact..

Heb ook helaas toen ik 15 was mijn vriend verloren door een auto-ongeluk.. Had 9maanden met hem.. Was echt de meest lieve, fantastische jongen die je kon voorstellen. Hij was voor werk in Parijs en reed met een collega mee terug.. Op een kruising is het helemaal misgegaan.. En heeft hij het niet gehaald.. Verdrietig Nu kwam ik laatst foto's op de computer van mijn moeder tegen.. Waarvan ik niet eens wist dat ik ze had.. En liepen de tranen weer over mijn wangen.. Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:30

Ik 2 keer een ongeluk waarvan ik niet weet hoe het afgelopen is. Kan fataal geweest zijn. 1 keer een jongen op een brommer die vol op een rijdende auto inreed. En 1 keer een (dronken waarschijnlijk) automobilist die tegen een lantaarnpaal reed. Niet fijn om te zien...

Jeetje Sheerza dat is wel heel erg heftig zeg..... bah bah bah... kan je er inmiddels wel mee omgaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:53

In de flat tegenover de onze was midden in de nacht brand. Aan onze kant van die flat was alleen maar rook. Wij zaten op bed te kijken naar het spektakel van heel veel brandweerauto's, politieauto's, ambulances en personenauto's van de vrijwillige brandweer, en vroegen ons af vanwaar al die drukte voor een beetje rook.

Gekscherend maakten we nog de opmerking van "als er nou nog mensen naar buiten werden gedragen, dan hadden we wat boeiends te zien" (slapen ging niet door de zwaailichten).

De volgende dag hoorden we dat er twee kindjes bij die brand om het leven waren gekomen.

We hebben ons ontzettend schuldig gevoeld.

Verder heb ik eens in een trein gezeten waar iemand onder sprong... Dat geluid vergeet ik nooit meer

En de vorige bewoonster van ons huis (flat dus) is hier naar zes hoog gelopen en naar beneden gesprongen. Kwamen we pas achter toen wij hier al woonden Scheve mond

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:53

Ja het is nu bijna 4jaar geleden.. In het begin was ik boos en vooral heel erg verdrietig.. Het rare is dat hij nog steeds een website heeft en dat ik daar vaak nog een kijkje opneem.. Om even te kijken of er toch stiekem niets veranderd is.. Nog steeds in mijn msn-lijst.. In de hoop dat hij nog is online komt, om gewoon even te praten zoals vroeger.. Lachen

Denk dat ik hier nooit echt overheen komt.. Heb hem die middag een uur voor het ongeluk nog aan de telefoon gehad.. En vertelde hij trots wat hij die dag allemaal had gedaan en dat hij snel weer bij me zou zijn.. Helaas is het er nooit meer van gekomen.. Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:59

Dat weet ik ook nog van die brand Rock! De vader van een vriendin van me woont daar ook tegenover..

Dat is echt heel heftig Sheerza... heb je nooit hulp gehad?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-10-08 10:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:59

Vroeger toen ik een jaar of 9? was, stond ik met een vriendinnetje op een dun stoepje te kijken naar een brand die bij haar in de buurt was uitgebroken..
Toen de brandweer eraan kwam, kwam die natuurlijk met volle snelheid aanrijden, en kwam richting dat stoepje, ik sprong in de bosjes die daarachter stonden, maar zij bleef staan, toen is die brandweer over haar heen gereden..
Ze heeft daarna heel lang moeten herstellen van al haar verwondingen ( wat het allemaal was weet ik niet meer precies Bloos )
Niet echt fataal geweest, maar toch heel erge impact op me gehad in die tijd..

Een paar jaar geleden toen ik nog met mijn ex ging, had een vriend van hem ( waar ik het heel goed mee kon vinden ) een heftig ongeluk gehad..
Hij was met de brommer tegen een boom gereden,
Trauma helicopter erbij enz..
Ik was niet bij het ongeluk zelf, maar wel bij het herstellen ervan, en heb alles toch van dichtbij meegemaakt..
Die jongen zit nu voor altijd in een rolstoel, en is verstandelijk ook gehandicapt geworden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:01

Bah grote auto's zijn ook gevaarlijk hè.. 2 nichtjes van mijn moeder zijn op hele jonge leeftijd onder vrachtwagens gekomen op de fiets. Ook fataal.. 1 over het hoofd, ander over de buik.. vréselijk die dingen.. Mijn moeder heeft ons ook altijd geleerd om níet langs een vrachtwagen te fietsen. Altijd erachter blijven..

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:12

Juul schreef:

Had een vertrouwenspersoon op school.. Zat toen nog op de middelbare school.. Heb ontzettend veel aan mijn ouders gehad, mijn zus en aan mijn vrienden.. Die hebben me er echt doorheen weten te slepen.. Af en toe zitten mijn moeder en ik op de bank.. En dan wil ik er even over praten en dan kunnen we echt uren over hem praten! Even de mooie herinneringen ophalen Ach gut

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:13

Enkele jaren geleden is er iemand van de manege omgekomen, ze ging wandelen met haar paard en ze waren nog maar op de oprit van de manege toen haar paard in de gracht geschoven is en onderuit ging, ze smakte met haar hoofd op het beton. Het paard kwam vervolgens de stal ingelopen en toen is er iemand van gaan kijken omdat het raar was dat het paard er allleen aan kwam, ze lag op de beton en is de ambulance gebeld maar het was al te laat. Haar hoofd was volledig ingeslagen en nek gebroken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:14

Sheerza schreef:
[naam] schreef:

Had een vertrouwenspersoon op school.. Zat toen nog op de middelbare school.. Heb ontzettend veel aan mijn ouders gehad, mijn zus en aan mijn vrienden.. Die hebben me er echt doorheen weten te slepen.. Af en toe zitten mijn moeder en ik op de bank.. En dan wil ik er even over praten en dan kunnen we echt uren over hem praten! Even de mooie herinneringen ophalen Ach gut

Dat is wel fijn. Lachen Sterkte nog!

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:39

Verschrikkelijke verhalen,

In het jaar 2006 ben ik mijn beste vriendin verloren. Die ochtend had ik haar nog gesproken en s’middags fietste ik langs het ongeluk. Eerst had ik het nog niet door, totdat er mensen langs kwamen, was net thuis en vertelde dat het mijn beste vriendin was. Op dat moment schrok ik echt. Ze had een ongeluk met een bus gehad, en lag in coma. Paar dagen vol spanning en veel ups en downs en helaas overleden. Elke dag denk ik nog aan haar.

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:48

Jeetje bontlover, je best vriendin Verdrietig
Verschikkelijk zeg..

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:06

ja ik heb 2 keer een fataal ongeluk meegemaakt de eerste gebeurde 20 jaar geleden we zaten met een groep vrienden in het haarlemmermeerse bos (bij hoofddorp) en zien we een sport vliegtuig erg laag over vliegen, we hadden het nog niet tegen elkaar gezegd of het vliegtuigje storte in het meer! gezien het dicht bij de plak was waar wij zaten, zij we met zn alle het water ingerend en hebben wij de piloot er uit kunnen halen voordat het zonk, toen schreeuwde de gewonde piloot dat er nog iemand in zat, we zijn gaan duiken maar konden het vliegtuig niet meer vinden (was erg diep) na 3 uur is het lichaam van de man die fotograaf was geborgen Huilen

het tweede fatale ongeluk gebeurde 5 jaar geleden, mn man en ik kwamen net terug van de paarden en reden we met 2 autos op de bredaseweg in tilburg ter hoogte van de sportvelden moesten we stoppen voor de stoplochten dus ik ging met mn auto naast mn man staan, aan de linker kant stonden 2 oudere mensen voor het stoplicht te wachten op groen licht ik dacht nog ohh wat heerlijk als je op die leeftijd zo samen nog gezellig kan fietsen, de mensen steken over en werden knoerd hard aangereden, de man vloog zeker 10 meter door de lucht en kwam zn 20 meter verder terecht, ben uit mn auto gespongen en naar de man toegerend, hij bloede heel erg uit zn hoofd en lagen zn benen heel erg raar, ik voelde geen pols meer en draaide de man om ( voor reanimatie) en schrok me wezeloos.......... de man zijn hoofd was voor de helft weg (schedel was open en lagen zn hersenen eruit) ik heb nog geprobeert om met een deken uit mn auto het bloeden te stelpen, gezien ik geen mond op mond beademing kon geven omdat zn mond niet meer zich baar was, heb ik de deken over hem heen geslagen, ook heb ik de pols nog gevoeld maar daar was niets meer, (overegens was het erg druk maar niemand die hielp) de vrouw lag zwaar gewond op de weg, en was bewusteloos en waren inmiddel ook andere mensen die haar bloeden probeerde te stelpen, tot de ambulances kwamen en politie, ik ben terug bij de overleden man gaan zitten die daar echt helemaal alleen op de weg lag Huilen ik liep alleen maar te huilen ik vondt dit zo erg, de bestuurder die de man en vrouw had aangereden, liep alleen maar te schelden dat zn auto stuk was......... ik geing even naar die auto kijken en zaten de hersenen van de man op het raam en hingen er stukken vlees van de man aan de bumper Boos! toen de politie er was werd de bestuurder van de auto gearesteerd (die had dus veel gedronken en was veel te hard door het rode licht gegaan)

de vrouw werd met spoed naar het ziekenhuis vervoerd, en heeft haar man nog 6 uur op het wegdek gelegen Huilen met mijn deken erover, wij zijn toen als getuigen gehoord.

de vrouw lag in kritieke toestand in het ziekenhuis de familie van de mensen hebben met ons contact opgenomen en hieden ons op de hoogte over de toestand van de vrouw, die haar heupen ,bekken, ribben been en arm had gebroken na 4 dagen is ze bijgekomen en zijn we bij haar op bezoek geweest in het ziekenhuis, ik had zo een medelijden met dat arme mens, ze lag daar had verschrikkelijk veel pijn en moest nog vele operaties ondergaan, en ze vertelde ons dat ze 64 jaar samen met haar man was en nog erg gelukkig met hem, ik kreeg tranen in mn ogen ik heb gezien hoe de man er aan toe was maar durfde dat haar niet te vertellen Huilen het ergste van dit verhaal is dat de vrouw nooit afscheid heeft kunnen nemen van haar man, omdat ze niet het ziekenhuis uit kon en mocht want ze was er slecht aan toe, ik vindt dit echt zo erg na 5 jaar droom ik nog steeds van dat ongeluk en als ik langs die plek rijdt, wordt ik echt naar van binnen, ik probeer die plek dan ook zoveel als mogelijk te mijden!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:09

ooh wat erg zeg!! Verdrietig Verdrietig Verdrietig

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:12

Jeetje marialva, wat een gruwelijke horrorbeelden moet jij hebben gezien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:13

Brrrrr de rillingen lopen over m'n lichaam.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:16

Natasja91 schreef:
Jeetje marialva, wat een gruwelijke horrorbeelden moet jij hebben gezien...

ja dat was verschrikkelijk, ik vergeet dat nooit meer en ben toen ook behoorlijk van slag geweest het is zo onmenselijk dat het lijkt alsof je in een kwade droom zit, en de onmacht die je hebt je wilt niet dat er iemand dood gaat en blijft hopen dat het goed gaat komen, maar dat komt het dus niet Huilen ik hoop nooit meer zoiets mee temaken, het is echt verschrikkelijk!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:17

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:28

marialva schreef:
ja dat was verschrikkelijk, ik vergeet dat nooit meer en ben toen ook behoorlijk van slag geweest het is zo onmenselijk dat het lijkt alsof je in een kwade droom zit, en de onmacht die je hebt je wilt niet dat er iemand dood gaat en blijft hopen dat het goed gaat komen, maar dat komt het dus niet Huilen ik hoop nooit meer zoiets mee temaken, het is echt verschrikkelijk!

Ik kan me er ook echt geen voorstelling van maken..
Dat zijn inderdaad dingen die alleen in films of in nachtmerries horen te gebeuren, niet in het echt en al helemaal niet voor je neus.

Heb je hulp gehad om het te verwerken?

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:32

Magnummm schreef:
Iemand voor de trein zien jumpen.. Nagelbijten / Gniffelen

Zie hier de lol niet echt van in eerlijk gezegt...
Mijn beste vriend is met zijn scooter onder een trein gekomen (ongeluk)
Zal de details besparen, maar geloof me, zoiets is echt niet leuk!
Gelukkig heb ik het zelf niet gezien, maar had hem wel een uur daarvoor nog gesproken aan de telefoon.. Toen vroeg hij of ik naar hem toe kwam...

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:33

Ik denk niet dat Magnummm die smiley als 'lollig' wilde gebruiken.
Ik snap wat ze ermee bedoelt maar kan het niet uitleggen..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:36

marialva : jeetje wat een ramp om dat beiden meegemaakt te hebben. Wat een oetlul die nog begint te schelden dat zijn auto kapot is ook, fijn dat die man is gearresteerd!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 11:59

Van sommige verhalen krijg ik echt de rillingen, zo heftig!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 12:03

Ik heb er geen zelf mee gemaakt (gezien) en ze zijn ook niet fataal maar..

Mijn vader reed een ca. 10 jaar terug, naar huis in zijn VW transporterbusje. Hij tufte met 50 over een kruispunt heen, waar hij groen had en is toen geramd door een klein autootje die dwars door rood reed. Zijn bus is toen gaan koprollen (zijwaards, als een kurkentrekken) en is op de andere weghelft ge-eindigd nadat hij alle zijden van de bus gehad had. Gelukkig kondenn alle tegenliggers tijdif stoppen. Mijn vader maakte dat hij uit de auto kwam, want hij had gasflessen in de auto liggen... Sindsdien gingen we nooit meer rijden zonder gordels om en had elke auto een lifehammer...

En een aantal jaar terug was het uit tussen mijn vriend en ik. En hij was naar een festivalletje gegaan, de bedoeling was dat hij daar zou blijven slapen (in de auto). Maar hij kreeg ruzie en besloot er niet te blijven, wat dus betekende dat hij de auto instapte en wegreed... dat is ook alles wat hij herinnert tot het moment dat mensen hem uit de auto halen, die tegen een lantarenpaal staan, de ambulance in. Hij had niet-weinig gedronken, en de macht over het stuur verloren, gelukkig tegen een lantarenpaal aan (en niet tegen mensen). Hij had een hersenschudding en zijn gehele linkerkant torso gekneusd: hij rijd nooit meer met alcohol op.

Wel fataal: maar niet direct meegemaakt (mijn vriend wel)
Zijn beste vriend ging zomerwerk doen bij zijn "toekomstige" schoonvader. wat hij voor een bedrijf weet ik niet meer, maar hij was op het dak aan het werk; in ene keer zakt hij door het dak heen en beland tig meters lagen met zijn hoofd om de grond... Hij heeft een paar dagen in het ziekenhuis gelegen, maar is uiteindelijk gestrorven. De schoonvader heeft het zichzelf nooit vergeven. En mijn vriend is toen ook een hele zware tijd door gegaan.